Adagoló felújítatás kicsit csúszik most. Vezérlés csere lesz először. Van valakinek vezérlést rögzítő készlete? Ha nincs akkor kell vennem. Viszont utána el is adom, mert nekem nem lesz rá szükségem többet. Valakit érdekelne esetleg?
Adagoló témával kapcsolatban egyébként ki tudna segíteni?
Szia! Én semmiképpen nem állnék neki rögzítő készlet nélkül.De nem egy nagy ördöngösség ,mi is házilag csináltunk és bevált (most is épp egy lánccserét csinálunk). Ha a lánc már laza akkor annak több jele van: álló motornál ha benyúlsz az olajbetöltő nyíláson akkor a homlokfal felé nyúlva meg tudod fogni a láncot. Na ennek nem igazán szabadna semmilyen irányba mozognia. Érdemes több motorleállítás után is megnézni ,mert a lánc nem egyenletesen nyúlik ,hanem bizonyos pontokon jobban ,máshol meg alig. A lánc nyúlásának érdekes lassan kattogó hangja van ami a fordulatszám növekedésével arányosan gyorsul. Illetve ha van valamiyen diagnosztikai eszköz amit rá tudsz kötni akkor alapjáraton ugrálni látod az előtöltést (bár ezt más is okozhatja ha jól tudom ). Illetve még egy jó tanács : minden tömítés új legyen és ettől függetlenül mi pasztával is megkenjük mert jártunk sajnos úgy hogy az új tömítések mentén dőlt az olaj...
A csörgés a főtengely szíjtárcsa lesz. Ha a szíjfeszítő patront egy kicsit összenyomod, hogy lazuljon a szíj (éppen csak egy kicsit), rögtön elhallgat.
Volt már itt 725tds tulaj korábban. Neki a ftengely tárcsa hullott szét. Hasonló hibát írt ő is. A láncnak jellegzetesen "lánc" hangja van, olyan zizegős hang. A tdsnek azért még nem a megnyúlós verziójú lánca van, szerintem kicsi az esély, hogy azzal van a gond.
Én még nem cseréltem láncot, de akihez hordom ő igen. Elég érzékeny a beállításra (agadoló, vezérlés) célszerű csak a saját cuccával rögzíteni.
Most szombaton egyik pillanatra elkezdett valami nagyon csörögni alapjáraton, kis fordulat emelésével azonnal elmúlik. Lehet a vezérlésnél egy vezető, vagy a feszítő kezdi megadni magát?
Más jellegű kérdés:
Nem engedték át a műszakin a kocsimat, mert nem világít a CHEK ENGINE felirat az óracsoporton, sem gyújtás előtt. Hozzáteszem sosem világított. Ha valami gond van kiírja BOARD úgyis.
Én úgy tudom, hogy ezeknél az EURO2-es motoroknál nem is létezik ilyen. E39-ekben van ez az óracsoport és 1999-től aktív a check engine benzineseknél és 3.0 D től.
Egy chip van benne csak, semmi más. Megrendeltem a Sachs készletet, belerakjuk aztán meglátjuk. Már csak azt kell eldönteni, hogy megbirkózok vele itthon, vagy sem. Sajnos nincs aknám, így nem egyszerű. Az Opelemet már kuplungoztam, az is hosszmotoros. Nem volt egyszerű, de megoldottam. Lehet átküzdöm magam ezen is.
HA érdekel van egy felújítottam. Rózsaszín táblás, eredeti gyári. 25k forint. Nem viszem sehova, el kell jönni érte Érdre. Megnézed, ha kell viszed, ha nem, marad.
Eddig mindig azt olvastam, ha rossz a szimering akkor a motorolajat szívja. Mivel az adagolóban ott van a tápszivattyú ami a tankból hozza az olajat és állítja fel a háznyomást. Mondjuk ha áll a jármű, ugyanez a nyomás oda nyomja a gázolajat.
Tényleg, látom. Mondjuk a lendkerekem is kérdéses, mert néha elinduláskor rángat, de ugye ez lehet akár a kuplung miatt is.
228 és 240mm. 12mm különbség átmérőben. Árban mondjuk ugyanott a van a két szett. Nézni kellene egy jó lendkereket. Azért az E39 kicsit fiatalabb, hátha nincs annyira széthullva. Igaz az enyémben csak 260 ezer van. De előző tulajnál rossz volt az adagoló alapjáraton remegett a motor elég rendesen. Az biztosan nem tett jót a lendkeréknek.
Megdöglött a kuplungom. Még lehet vele menni, de csúszik erős gyorsításkor és eléggé fent is fog. Kinéztem egy Sachs szettet. Egyik ismerősöm ajánlotta, hogy kevlároztassam fel a tárcsát. Érdemes, vagy maradjon eredetiben? Picit húzva van a motor chippel. Mennyire tartós a kevlár, megérné megcsináltatni? Mondjuk a mostanitól minden jobb.
A fékpedálra tesznek műszert és úgy mérik mekkora erővel kell nyomni a pedált. Adott erőkifejtésre adott fékhatásnak kell lennie. A devandert úgy tudod ellenőrizni, hogy leállítás után megnyomkodod a pedált. Egyre nehezebbnek kell lennie. A 3. 4. nyomás már csak a pedálút fele vagy kevesebb. Esetleg ha lehuzod róla a csövet sziszegnie kell ahogy beáramlik a levegő.
Az adagolóból nem jut gázolaj a vezérlés felé, mert ott szivóhatás van. Tehát a motorolaj jut az adagolóba. Ha nem víz és nem gázolaj jut a motorolajba, akkor egyszerűen a szűrőben lévő olaj csorog a karterba. Ami probléma mert inditáskor mindig tele kell nyomnia a szűrőházat, és addig nincs olajnyomás.
Ez mind megvolt nézve,se elöl se hátul nem szorul!viszont vagy a tárcsa(csak elöl) vagy valami nem oké mert ahogy megforgatom kicsit "üt",hozzá ér a tárcsa a betéthez egy adott helyen!Rezegni nem rezeg!köszönöm