Sziasztok Szakik! Hidegen indulva szépen húz a robogóm (Keeway Flash). Viszont 3-4km megtétele után leesik a sebességem 25-30km/h-ra. Gondol egyet akkor ismét szépen húz. Ha leesik a sebesség és felállítom középsztenderre majd leszakad a hátsó kerék úgy felpörög a fordulat. De ha ismét ráülök lomha. Ez kuplung hiba lehet? Vagy karbi beállítás? Köszi az infókat.
Kis segítséget szeretnék kérni. Vásároltam egy Keeway Matrix motort és az indexbe nekem fehér izzó van és kiakarom cserélni sárgára de nem tudom kiszedni az izzót, hogyan tudom kiszedni?? Előre is köszönöm a segítségedet.
Én meg nem jövök rá,hogy mi zörög a hajtásláncnál.új görgők, új vezetőszemek. új kuplungcsapágyak,új dekli csapágy. keréknél nem érezhető kottyanás.olaj szép tiszta. menet közben mint ha "ropogna".
Vissza tettem a 70-es hengert. Bárhogy is mondják az Egümotors - nál, az 50-es henger nem igazán tudja kihajtani a Gianelli Next2 kiput. Síkon még elmegy, de egy emelkedőn elvérzik. Kipróbáltam pár konfigurációt, de egyik sem jött be. Elenben az új hűtőventillátor remekül teszi a dolgát, sokkal nagyobb a teljesítménye, mint a gyárinak.
Ne is, az első 500km-en óvatosan. Hirtelen kilőni, kihúzatni nem szabad. A lényeg, ne terheld hirtelen csak fokozatosan. Most nagyon harap a motor, ki is lehet gyorsan nyírni.
nekem is kb 3-4mm a tárcsa szélétől. én próbáltam 5g és 4,7g görgőkkel. a kis görgőkkel jobban gyorsul.
összeraktam közben a hengert. Fura,de yamaha henger :D a dugattyú honda dio sr. a dugattyú gyűrűk a gyáriban 1.5-ösek. most vékonyabbak. hátul a kuplungba motoforce +1500rpm rugót tettem.
hát ezzel a konfiggal elég jól ki lehet lőni. szépen gyorsul. kicseréltem hozzá a levegő szívó csövet 14-re,a fuvókát 70-re. szóval elég jó.végsebességet nem tudom. 10 km van a hengerben.egyelőre nem akarom nyúzni.
Nem ismerem részletesen a gyár történetét, de a márka ugye olasz volt, szerintem ők gyártották minarelli blokkal, aztán egy rövid időre a Renault-é volt, gondolom ők váltottak morinire, és 2005-ben meg a kínaiaké lett, akik a szokásos hosszú minarelli másolat blokkot rakják bele. Mivel a keewayeket is ez a cég gyártja, gondolom, hogy nagy áttervezést nem csináltak a motorblokkon, ezért ez az alkatrész is ugyanaz lehet. De majd kiderül.
Kivettem a hézagoló gyűrűt a variátorból és nekem sem megy ki teljesen a szélére, 5mm kimarad. Az látszik, hogy jobban kimegy, de a sebességen nem vettem észre változást. A hajtószíj gyári 782x17mm-es. Egy "jó" tuning variátor tényleg nem olcsó. Csak a variátor cserével nem lesz nagyobb a sebesség. Egy változtatással lehetne növelni, ha minden gyári, a végáttétel parányi módosításával. De az megint csak nem egyszerű dolog. Sajnos az a helyzet, ha egy picivel gyorsabb, picivel erősebb gépet akarsz, az bizony súlyos pénzbe kerül.
1. A Google nem a barátom, mert ez már a kínai verzió, amit ugyanaz a gyár gyárt, mint a keewayeket.
2. Igen tudom, hogy egyszerűbb lett volna, de nem volt blokkolóm a variátor leszereléséhez (ugye a tengely átmérőt csak úgy tudtam volna megmérni).
3. Nem morini rendszerű, ez minarelli koppintás, valószínűleg ugyanaz, mint a keewayekben (Quang Jing). Én is szeretnék bemenni egy normális motoros boltba, ha lenne itt a környéken egy.
Tudod én nem fél órát szántam rá, sőt még az egüéket is megkérdeztem, hogy melyik való hozzá, és ők is ezt kérdezték tőlem, hogy mekkora a főtengely átmérője. Gondoltam, mivel itt is hasonló motorokkal foglalkozó topiklakók vannak, megkérdezem, de nem gondoltam, hogy ilyen kioktatásban lesz részem.
Szóval, ha valaki érdemben hozzá tud szólni, megköszönném. Amit ki tudtam hámozni az alkatrészekből, 13 vagy 16 mm átmérőjű a főtengely. Mivel keeway topikban vagyunk elsősorban az érdekelne, hogy a keewayekben (2008 évjárat) mekkora a variátor felől a féltengely átmérője.
Még mindig a variátornál vagyok leragadva,miért nem fut ki a szíj a variátortárcsa széléig. Megint szétszedtem.Lehet hogy az ékszíj hossza korlátozza ,és ha hosszabb lenne ki tudna menni a széléig? A szíj mérete : 16,5X792.
Vennék én variátor szettet is,de félek hogy csak kidobott pénz lenne.Nem kell hogy százzal menjen,de ne hatvan legyen a vége.A karbit és a kipufogó könyököt cserélem az biztos.
Van egy-két probléma a kérdéssel. Bocsánat a véleményért, de tudom könnyebb kérdezni, mint gondolkodni. 1 Google a barátunk. 2 Ha már levetted a deknit, nem lett volna egyszerűbb megmérni? 3 A 2008-as Pepe Morini rendszerű motorral szerelték, ami enyhén szólva is más rendszer, mint az itt tárgyalt Minarelli motor szerkezetű Keeway-ek. A helyedben inkább vagy bemennék egy normális motorosboltba, vagy olyan helyen kérdezném meg, ahol Morini motorokkal foglalkoznak. Ja, hogy ezt honnan tudom? Rászántam félórát, hogy a google találatok között szétnézzek. Egyébként az Egümotors oldalán a Benelli-nél ott van "Pepe 50 2T, 2003-2008-ig, Morini", "Pepe 50 2T, 2003-ig, Minarelli" . Azonkívül ott vannak a szimeringek, csapágyak a konkrét méretekkel.
2008-as Benelli Pepe robogómba szeretnék venni variátort, mert a mostaniban vannak kis barázdák, ezért néha érezhetők lépcsők a gyorsításnál. Az lenne a kérdésem, hogy meg tudnátok-e mondani, hogy milyen átmérőjű a főtegely a variátor felőli oldalon. A kuplung tengelynél lévő szimering cseréjénél vettem észre a kopást a variátoron. Akkor nem bontottam le, mert kell a motor, ezért kérdezem, mielőtt nekiállnék.
A bovdenes kart szintén ott vettem, lehet elfogyott nekik. Érdemes máshol is rákeresni. Egü-nél biztos van. A hőmérő jól szuperál. Most ebben a melegben a 70 henger (a hengerfej hűtőbordái közé tettem be, majd átrakom máshová) 108C, éppen a határérték alatt. Az Ebay-en vettem kőkemény 1600Ft-ért. -20-110 C között mér.