A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A telefont menet közben nem akarom mindig tölteni, ezért van nálam kapcsoló.., olyankor a quadlock csak tartó.
2. A második szivargyújtót relézve az akkura kötöd, a relé vezérlése megy az eredeti szivargyújtóról.
5. tulajdonképpen nem különbözik a kettestől, csak nem a gyári szivargyújtóról veszed le a vezérlést. Ez így a második szivargyújtót mindenképp lekapcsolja, míg a 2.-es bekötésnél, ha a gyári szivargyújtóban van valami, akkor ezen is megmarad a delej.
Egy ilyen átalakító (főleg ha nem túl jó hatásfokú stb) simán lemeríti pár nap alatt a motorod akkuját !, nem kell, hogy még legyen rajta terhelés az USB kimeneten sem.
A bekötésed villamos szempontból jó, de ezek a bajorok, pont így akarták, ha van terhelés a szivargyújtón (egy bizonyos terhelésnél nagyobb), akkor rajta hagyja a feszültséget, nem kapcsol le.
Én ezt szeretem, pl le van merülve a ..., megállok a mocival, az nem kapcsol le, hanem tölt tovább. (A quadlock vezeték nélküli töltő nekem pont így van bekötve, mondjuk ha nincs rajta a telefon, akkor nekem lekapcsol.., de ennek ellenére nekem van kapcsoló is, mert nem akarom, hogy állandóan töltődjön a telefon.)
Több megoldás is van, ami neked jó lehet.
1. mechanikus kapcsoló, azaz egyszerűen lekapcsolod a párhuzamosan kötött szivargyújtót (itt gond lehet elhelyezni a kapcsolót, hogy esztétikus is legyen, meg vízálló, stb), én ezt választottam, ahogy írtam fent.
2. relével kötöd rá a második szivargyújtót, azaz a relé vezérlőjelét veheted pl az eredeti szivargyújtóról is, az olyan kicsi terhelés, hogy le fogja kapcsolni leállítás után. A második szivargyújtót ilyenkor biztosítékkal közvetlen az akkura kötöd.
3. quadlock-ék (és még lehet mások is, pl aliexpressen is láttam ilyet) árulnak olyan 12V-5V átalakítót, ami érzékeli a motor rezgését, ez kapcsolja be és ki, azaz a motor leállítása után ez is leáll, ez eleve 5V USB aljzat. Vannak ilyen 12V power distributorok is, de nem olcsóak ezek sem.
4. hexez rendszer, ez drága, de ha lesz kieg lámpád, én ajánlom. Ebből a hexből több is sorba köthető, karácsonyfa építőknek feltétlen kell :), viszont nagyon egyedi megjelenése lesz a motornak. (https://www.youtube.com/@ABIKETHING denali hivatalos forgalmazója, nézz meg pár videót)
5. keresel egy kapcsolt pozitívot, ahonnan relézel, mivel nincs kapcsolási rajzod, akkor indulj visszafele, pl hátsó helyzetjelző lámpát szétszeded és onnan veszed le a pozitív jelet, ennek a pozitívnak a kábele bemegy az ülés alá, ott is megtalálod szín alapján, vagy biztosíték táblában keresel egyet, ehhez is árulnak pl késes beszúrható biztosíték elosztót, nem kell kábelre rákötni.
Ha ilyen gondom lenne , hogy nem kapcsolja le a motor az áramot , én közvetlenül a gyújtáskapcsoló után kötnék rá . De ez csak tipp...Azt feltételezem , hogy ott van nagyobb áramot átvivő vezeték .
Bocs, ha ezen már túl vagy, de egy autóvillamossági szerelő, meg tudná mondani, hogyan lehet bekötni szabályosan, a Can-buszos rendszerbe egy új fogyasztót. Ha jól tudom, az aksira kell közvetlenül a terhelést kötni biztosítással, és egy relét vezérlő kábel mehet csak az aljzatra, ami a jelet adja. Az én Touratech aljzatom most így van bekötve, ha jól tudom. Vagy Hex ezCan, ami számtalan más lehetőséget is kínál, nekem az volt az 1250 Gs-ben.
Talán megengeditek, hogy barátom "OFF"motorját promótáljam, hátha valakinek megmozgatja a fantáziáját: Barátom váltana, egy 2012 évjáratú BMW R1200R DOHC-ról ülne át - egyébként szintén DOHC Rt vágyainak tárgya.
Második tulajdonos, 56e km, a szín pontos nevét nem tudom, de olajzöldnek mondanám (szerintem stílusos, nagyon illik a bringa karakteréhez), két gyári oldaldoboz + GIVI B47 topcase (szürke prizmákkal), jelenleg a gyári kipufogó van a motoron, ami mellé van egy Bódis sportdob is, ESA, markolatfűtés, gyári LED indexek, gyári szelepfedél-védők, öntvény-felnik. Tökéletes gép, igényes gazdától, aki mindent megad a motornak, amit kell és amitől egy masina remek állapotban lehet. Még nem hirdette meg, mert egy hétre elutazik (így van idő morfondírozni, ha kétségek gyötörnének ). 3M forintra tartja a motort. Ha valakinek felkeltette az érdeklődését, egyelőre engem keressen.
A cseréhez mindenképpen érdemes beszerezni egy tartalék csavart (36318359961 cikkszám), mert ez egy alu csavar, amiben egy hosszanti furat is van a levegőnek. Na beszereléskor ez eltört, miközben még lötyögött a szenzor. (nyilván a menetben ragadt menetrögzítő darabokat jobban ki kellett volna pucolni egy menetvágóval..)
Volt egy "használt" tartalék darab Veres Pistinél (ezúton is köszönet érte, ha olvasná), így sikerült összerakni.