Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Ha nem tudtatok erről a találkozóról, és jöttetek volna, akkor rajtam lehet leverni, csak az oldalra tettem ki a meghívót (http://bx.veb.hu). Legközelebb majd itt is közzé teszem.
Idén is van magyar díjazottja a Lucien Hervé és Rudolf Hervé díjnak, Hermann Ildi Nyarók című sorozata a szocializmusból megmaradt víkendházak világát dolgozza fel. A zsűri különdíját kapta. Nagykép. Tovább »
Engem egyre kevésbé érdekel, hogy milyen az autó festése... Legyen azért egységes, de én nem fogok százezreket költeni fényezésre, hogy aztán ne merjem otthagyni sehol vagy attól tartsak mikor tojja telibe egy pelikán. Az ilyen idős autóknak véleményem szerint mozgásban kell lennie, álltó helyében olyan szépen tönkremennek dolgok, hogy öröm nézni. Én használni akarom, nem a garázsba rejtegetni.
Ha komolyan érdekle megkérdezek néhány festőt, de úgyis azt mondják, terljesen jogosan, hogy: Látni kell!
De szerintem 150-200 körül megállna a történet.
Aztán picit továbbgondoltam. Erre rájön még a trélerezgetés... telefonálgatás... a rengeteg idő... Ekkora távon mozgatni egy előkészített vagy frissen festett autót.... Hát nem tudom.
Az enyéme(ime)t régebben fényezték, nem metálfényre, de ha az inflációt hozzáadom, akkor jók az ajánlatok. Az utcai használatost szerintem felejtsd el, mert nem lesz szép. Persze nem feltétlenül a 450e-st kell választani, megéri akár messzire is elvinni, ha valaki szépen lefújja 50-100e-rel olcsóbban.
Aki a GSA-t fújta már nem fényez (legalábbis eltűnt), aki a BX-et fényezte, az ő elérhetőségét elküldöm neked e-mailben.
Elkezdtem gyűjteni az árajánlatokat a fényezőktől a piros pallasra.. S megint egyszer rájöttem, h semmi nem drága, csak én vagyok nagyon csóró :/
Ha esetleg tudtok olyan fényező műhelyt, aki Bp értelmes távolságban, egy picit barátibb áron dologozik, annak nagyon örülnék.
Az eddigi ajánlat az 270e volt "normál" utcai használatra, illetve 450e a "tökéletes ékszerdoboz" kategória, minden exxtrával, kiállítási darabnak megcsinálva. Azért érdekelne még pár szakvélemény..
Szia, alább csepegtettem már pár infót. Az én mehetnékem is egyre fokozódik. A hétvégén Eszter közel 100km-t gurult, így asszem bele tudunk vágni. Persze még most hétvégén is járunk majd egyet előtte.
A talihelyzet még képlékeny: ahogy a fórumból kiveszem most kezd körvonalazódni a dolog. Annyi biztosnak látszik, hogy a korábbiakkal ellentétben nem Belgrád belterületén lesz, hanem a fővárostól kiss odébb a Száva partján fekvő Progar nevű falucskában. A megközelítés nem túl bonyolult, bár a korábbi helyszínhez képest azért nehezebb és ami fontos kb. +20km Szegedtől. :(
A program még nem dőlt el, most agyalnak rajta. A lentebbi linken rátalálsz a CFS vonatkozó oldalára. Bár lehet, hogy csak akkor tudod rendesen olvasni, ha regelsz a fórumon és küldesz egy bármilyen bejegyzést a Dobro doli na Citroën Forum Srbije fejezet Predstavljanje 2012 topikjában. Aztán márcsk guglibarátunkat kell felkérni egy kis szerb - angol/német fordításra. Nem tökéletes persze, de a lényeg kihámozható.
Nekem is rosz a gyúlytáskapcsolóm. Nehezen lehet elfordítani és nem lehet indítani. És nincs kormányzás se. Behúztam két kábelt... Kezdem megszokni. Mentünk fotózni az egyik modellemmel. akkor ült először a kocsimban. Hát pislogott, hogy ez milen indítózás volt. Mire mondtam, hogy: - Az enyém a kocsi! Erre azt mondta, hogy: - Peeeersze! Ezek után higgyem el? :D
GS Driver! Talival kapcsolatban, mi újság? Erősödik a vágy a menésre! :)
Köszi Feri, de kábelből, meg trafóból tényleg jobb az új.. tudok is egy mestert, aki jó minőségben meg tudja csinálni, sőt, direkt gsa garnitúrát is tart.
A kábelek már apám régi pallasában is halálra szivattak bennünket.. hónapokig jártunk vele úgy, h már alapjárat sem volt rajta.. mire rájöttünk h mi a baja.
A trafó pedig a nyár elején szállt el egy elég kínos szituációban.. s közelről megismerkedtm a gyújtásrendszer minden elemével, mire rájöttem,h mégiscsak a trafó lesz a bűnös :)
A gyk zár része szállt el eddig minden alkalommal.. most éppen úgy,h már a kulcsot sem lehetett beledugni, s persze a kormányzár miatt az egész gyk tartó elemet ki kellett műteni.. azután meg vissza, h haza tudjak menni valahogy. Azért a rosszat el fogom vinni egy zárszervízbe.. hátha emberi áron tudnak bele egy új zárbetétet tenni.. én már a bontottakban nem bízom, úgy látszik 30 év felett már nem olyan megbízhatóak :)
Annó az öcsém autóját kókányoltuk meg úgy, h a gyújtást a jobb oldali kapcsolótömb egyik nem használt gombjára tettük, az önindító pedig egy rejtett csengőgombra volt kivezetve.. az legalább soha nem romlott el :)
Mondanám, hogy adok gyújtáskábelt, de közel sem biztos, hogy jók. Szerintem érdemes újat venni és akkor lesz a pallasba :) De ha kell, játszani tudok adni. Csak lelünk egy jót :)
Már megint utolért a gyújtáskapcsoló-vész.. 3 gsa-ban ez a negyedik gyk. ami nálam megy tönkre.. ez. már több mint bosszantó. Pedig Isten bizony nem csavarom a kulcsot izomból :)
De mostanában amúgy is vesztét érzi az autóm.. múlt héten a ventilátorom robbant szét millió apró darabra, utána a porlasztóban volt dugulás, most pedig a trafó és a gyújtáskábelek játszanak csillagszórót, sötétben még majdnem hangulatos is :)
Rem ha ezt megcsinálom, akkor már abbahagyja a rángatást, 3hengerezést, erőtlen vánaszorgást, mert már nagyon unom.
Na ennyit a panaszkodásról, ideje munkához látni :)
Már csak novemberig van rajta vizsga, utána átlényegül piros pallasba.. illetve elbontódik közepesen súlyos kasztni rohadás miatt.. hát addig már csak kibírja.