1982-től gyártották a GM különböző típusaiba ezt az elektronikát.
Maga a számítógép kő egyszerű, nem sűrűn hibásodik meg. Van egy pár szenzor ami meg tud hibásodni, illetve a parazitagyújtásos trafó és az alapjárati léptetőmotor amit esetleg cserélni kell.
Az én lassan 12 éves autómban 93 ezer km van, 46-tal vettem határőrségtől.
Idáig fojtószelep potenciométert és alapjárati léptetőmotort kellett cserélnem ezek közül. (Együtt volt kb 8000 Ft)
Ellenben a szokásos karbantartásokon kívül a motorra rá se kellett néznem.
Jaj de, bocsánat, elrágta a nyest az egyik gyújtókábelt, lecseréltem. Na ez se számítógépprobléma volt.
Ami elektromos problémám felmerült, az mind a bármely autóban előforduló kontakthibára ment vissza. Pucolás/nyákcsere(hátsó lámpánál) után jó lett, illetve az ősszel ki kellett cserélnem a 2105-tel kezdődő alkatrészszámú (Tehát nem számítógépfüggő) indexrelémet.
De rendben, én nem sűrűn használom terepen. De van ismerősöm, aki erdészeti munkákkal foglalkozik Somogyban. Az egy évvel idősebb niváját gyakorlatilag arra tartja, hogy ahol a pick-uppal, illetve most már a Mitsu L-400-zal nem tud elmenni, oda azzal megy. Soha nem panaszkodott az elektronikára. Pedig az a gép keményen használva van az erdőn.
Úgyhogy ha az elektronikától ódzkodsz az autóban, akkor szereld be a petróleumlámpát, meg a karos indexet is, mert annyira megalapozott. :-)
Hogy miért áll meg az elektronika azt nem tudom de hála istennek megáll elég sűrűn. Akkor aztán útjára indul a gyönyör (nekem) és lehet szállítani. Az esetleg széteső karbit az erdőben is össze lehet rakni. A szoftvert frissíteni meg más ilyen marhaságot pedig csak műhelyben. (és jó pénzért...) Sok modern autó elképesztő dolgokat tud elektronikailag művelni.
Azt, hogy a központi injektort mikor fejlesztették ki azt nem tudom. Nyilván nem egy csapásra történt. Persze találkozok 70-es évek beli Bosch K-Jetronikos gépekkel is de az azért nem olyan. Befecskendezős repülőgép motor már a háborúban is volt.
Ettől függetlenül vannak tipusok amiknek az elektronika a leállásos hibák 80 százalékát adja. Nem tudom, a Niva elektronikája mennyire megbízható de a mienk az karbis-gázos. A gyújtás az elektronikus de az meg könnyen cserélhető és nem drága.
74 dollárból szállítással megrendelhető az USB kábel. De van a neten kapcsolási rajz, ami alapján te meg tudnád építeni a soros portos változatát pár száz FT-ból.
Persze a központi befecskendezős változathoz. A hengerenkénti már nem ALDL protokoll, hanem OBDII.
Ja, a központist egy darab dróttal ki lehet villogtatni.
Az elektronika a szobába való. Főleg egy Nivával az erdőben járnak. (a kisfiamnak most jön a Niva mert hiv. vadásznak áll) Ha az elektronika megáll az erdőben akkor térdre imához...
Az ú.n. szakszervizekbe meg "márkaszervizekbe" a lúzerek elmennek egyszer, jól megkaszálják őket aztán soha többet...Mitőlértene hozzá jobban egy minimálbéres csicska? Addig marad ott amíg megtanulja a szakma üzleti fortélyait aztán pápás...viszi az ügyfeleit is ...
Ez a kiolvasás ez egy elég macerás dolog mert a program akár meg is szerezhető de a közdarab a gép meg az autó közé az aranyárú. Minden autóra. Itt a környéken van aki 3-4e t-ért kiolvassa a legtöbb autót de a szaktudás nem kikerülhető. (autós szakismeret). Én nem szeretnék az udvarba olyan autót amiben számítógép van amíg én élek.
2003as üzembe hejezésű gép1.7í volt hatósági gép. Egyéb apró hibákkal,pl: 21-22 literes fogyasztás60 tempó és országút mellett. A kipufogón még meleg motornál is tömény benzin szaggal. Kérdésem hol érdemes keresni a hibát?
A fiammal már minden létező netes hirdetést megnéztünk. Tudom, hogy a gázpapír nem örök, az én ügyfeleimnek is el szoktam mondani. Valamit csak találunk. Tudom, hogy a munkát nem úszom meg de azért minimalizálni szeretném mert ugye ezért nekem senki nem fizet. :-)
Én tegnap nézegettem a használtautón Nivákat,háromszáz körül már van ami kiindulásnak jó.Még háromszázat bevesz,mivel szaki vagy, másnak lenne hétszáz is,és már gurulhat is.A gázpapírokra figyelj,most majd úgy is tartályt kell cserélni,ha lejár.