Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 635

Szerintetek a Zsuk felni az felmegy a Nivára?

orosz terepgumi Creative Commons License 2012.02.28 0 0 634

Érdekelne a négy gumi . elérhetőségem :  06204606116

Előzmény: 10.0Td (615)
10.0Td Creative Commons License 2012.02.25 0 0 633

10.0Td Creative Commons License 2012.02.25 0 0 632

Üdv

 

van pár eladó alkatrészem..Csak az ami felvansorolva!!!

 

 Középsö kiskardán csapágyas 10.000e-Ft
1.7 Kormány 10.000e-Ft
1.7 széles gyári kartervédö 5000e-Ft
1.6 Müszerfalfelujitó boritás 10.000e-Ft

0036305736464

Budapest

rev251 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 631

Kb. nekem is hasonló villamossági problémáim voltak 200 ekm alatt.

plusz egy db diódasor - de az is jelezte előre a gyengeséget (ingadozó töltőfesz, a hibakód is bevillant pár ezer km előtt)

 

Nekem az indexrelét az első 5ekm alatt kellett cserélni (németre, végül)

Előzmény: Maz (628)
rev251 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 630

Tapasztalatom szerint, az elektronika akkor is teszi a dolgát (vészüzem), ha némelyik érzékelő beszarik.

13 l-es fogyasztással (9-10 helyett), de hazavitt a tokaji hegy tetejéről Bp.-re.

(féltem tőle, de a Nivánál bejött - pedig nem kíméltem)

 

Lehet jó elektronikát is csinálni (nem fagy le belső okból pl.), s olyan programot írni a CPU-nak, hogy ne álljon le 1 db szenzor halálakor.

(szerintem igazából rossz elektronikát a nehezebb megcsinálni, a csatlakozókat és a szenzorokat nem számítva)

Előzmény: Törölt nick (622)
Maz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 629

Szia!

 

Itt megtalálod:

http://www.ladaniva.co.uk/lada/niva_tbi.pdf

 

Itt van amúgy az adatkábel leírása is.

Hibakódok táblázatát is meg lehet találni, de a központis komplett elektronikai leírása fent van angolul:

http://www.ladaniva.co.uk/

Lap alján a Throttle body injection címszó alatt.

 

Előzmény: GáborPécs (627)
Maz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 628

1982-től gyártották a GM különböző típusaiba ezt az elektronikát.

Maga a számítógép kő egyszerű, nem sűrűn hibásodik meg. Van egy pár szenzor ami meg tud hibásodni, illetve a parazitagyújtásos trafó és az alapjárati léptetőmotor amit esetleg cserélni kell.

 

Az én lassan 12 éves autómban 93 ezer km van, 46-tal vettem határőrségtől.

Idáig fojtószelep potenciométert és alapjárati léptetőmotort kellett cserélnem ezek közül. (Együtt volt kb 8000 Ft)

Ellenben a szokásos karbantartásokon kívül a motorra rá se kellett néznem.

Jaj de, bocsánat, elrágta a nyest az egyik gyújtókábelt, lecseréltem. Na ez se számítógépprobléma volt.

 

Ami elektromos problémám felmerült, az mind a bármely autóban előforduló kontakthibára ment vissza. Pucolás/nyákcsere(hátsó lámpánál) után jó lett, illetve az ősszel ki kellett cserélnem a 2105-tel kezdődő alkatrészszámú (Tehát nem számítógépfüggő) indexrelémet.

 

De rendben, én nem sűrűn használom terepen. De van ismerősöm, aki erdészeti munkákkal foglalkozik Somogyban. Az egy évvel idősebb niváját gyakorlatilag arra tartja, hogy ahol a pick-uppal, illetve most már a Mitsu L-400-zal nem tud elmenni, oda azzal megy. Soha nem panaszkodott az elektronikára. Pedig az a gép keményen használva van az erdőn.

 

Úgyhogy ha az elektronikától ódzkodsz az autóban, akkor szereld be a petróleumlámpát, meg a karos indexet is, mert annyira megalapozott. :-)

Előzmény: Törölt nick (626)
GáborPécs Creative Commons License 2012.02.22 0 0 627

Helló!

 

Erről a darab dróttal kivillogtatásról majd mesélhetnél részletesebben, ha lehet, mert az enyém '99-es központi injektoros.

 

sosem lehet tudni mikor jönne jól nekem ez a kis ismeret anyag... :-)

 

 

Köszi előre is!

 

üdv

 

Előzmény: Maz (624)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 626

Hogy miért áll meg az elektronika azt nem tudom de hála istennek megáll elég sűrűn. Akkor aztán útjára indul a gyönyör (nekem) és lehet szállítani. Az esetleg széteső karbit az erdőben is össze lehet rakni. A szoftvert frissíteni meg más ilyen marhaságot pedig csak műhelyben. (és jó pénzért...) Sok modern autó elképesztő dolgokat tud elektronikailag művelni.

Azt, hogy a központi injektort mikor fejlesztették ki azt nem tudom. Nyilván nem egy csapásra történt. Persze találkozok 70-es évek beli Bosch K-Jetronikos gépekkel is de az azért nem olyan. Befecskendezős repülőgép motor már a háborúban is volt.

Ettől függetlenül vannak tipusok amiknek az elektronika a leállásos hibák 80 százalékát adja. Nem tudom, a Niva elektronikája mennyire megbízható de a mienk az karbis-gázos. A gyújtás az elektronikus de az meg könnyen cserélhető és nem drága.

Előzmény: Maz (623)
Maz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 625

Lambda szonda ha hibás, az már inkább okozat lehet a sok benzintől, ami be tudja dögleszteni.

 

Első körben a gyújtást ellenőrizném.

Második körben légtömegmérőt, hőmérséklet jeladókat nézném.

Előzmény: jimmipec (611)
Maz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 624

http://aldlcable.com/sc/details.asp?item=aldlobd1u

 

74 dollárból szállítással megrendelhető az USB kábel. De van a neten kapcsolási rajz, ami alapján te meg tudnád építeni a soros portos változatát pár száz FT-ból.

Persze a központi befecskendezős változathoz. A hengerenkénti már nem ALDL protokoll, hanem OBDII.

 

Ja, a központist egy darab dróttal ki lehet villogtatni.

 

Előzmény: Törölt nick (619)
Maz Creative Commons License 2012.02.22 0 0 623

>Ha az elektronika megáll az erdőben akkor térdre imához...

 

És miért állna le?

 

És ha a karburátor belseje szétesik???

Utóbbi nagyobb valószínűséggel bekövetkező esemény.

 

Tudod, hogy a '96-tól 2000-ig gyártott központi befecskendező rendszer mikori fejlesztés?

Kiváncsi vagyok mennyire jól tippeled meg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (622)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 622

Az elektronika a szobába való. Főleg egy Nivával az erdőben járnak. (a kisfiamnak most jön a Niva mert hiv. vadásznak áll) Ha az elektronika megáll az erdőben akkor térdre imához...

Előzmény: rev251 (621)
rev251 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 621

számítógép.

megértelek. Én is féltem, de azután tapasztalataim jók.

(rossz keverékképzésnél sem "teszi fel a kezét", lehoz a hegyről, stb).

 

Valóban, kisebb szervíz jobb lehet.

Előzmény: Törölt nick (619)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 620

Az ú.n. szakszervizekbe meg "márkaszervizekbe" a lúzerek elmennek egyszer, jól megkaszálják őket aztán soha többet...Mitőlértene hozzá jobban egy minimálbéres csicska? Addig marad ott amíg megtanulja a szakma üzleti fortélyait aztán pápás...viszi az ügyfeleit is ...

 

Előzmény: rev251 (618)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 619

Ez a kiolvasás ez egy elég macerás dolog mert a program akár meg is szerezhető de a közdarab a gép meg az autó közé az aranyárú. Minden autóra. Itt a környéken van aki 3-4e t-ért kiolvassa a legtöbb autót de a szaktudás nem kikerülhető. (autós szakismeret). Én nem szeretnék az udvarba olyan autót amiben számítógép van amíg én élek.

Előzmény: rev251 (618)
rev251 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 618

Van hozzá laptopos kiolvasó prg.-od?

(vagy valami jó keresőszó/algoritmus a googléba, esetleg)

 

Vagy csak arra gondolsz, hogy a szakszervíz meg tudja oldani.

 

(nyilván a kiolvasás után kell az értő kiértékelés és az után a javítás-csere; de az a kezdet)

Előzmény: Törölt nick (614)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 617

Megkérdezem a fiamat, hátha kell neki.

Előzmény: 10.0Td (616)
10.0Td Creative Commons License 2012.02.21 0 0 616

0036305736464

10.0Td Creative Commons License 2012.02.21 0 0 615

4 db 90%-os KITÜNÖ ÁLLAPOTÚ GYÁRI TEREPGUMI sérülésmentes felnire szerelve eladó
 Ár: 45000 Ft
0038305736464

Budapest

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.18 0 0 614

Lehet hozzá sok mindent kapni bontottan de újonan sem drága. Ha az injektor rendszer behal az elég macerásan javítható de nem lehetetlen.

Előzmény: jimmipec (613)
jimmipec Creative Commons License 2012.02.18 0 0 613

köszönöm.

Hétfőn már viszem egy szerelőhöz Fót sikátorpuszta.

A gyertya is fekete kormos rettenetesen.

Alkatrész bontottba található hozzá?

köszi Attila

Előzmény: Törölt nick (612)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.18 0 0 612

A katalizátor nemmelegszik rettenetesen? Egyáltalán benne van? Ki kéne olvastatni.

Előzmény: jimmipec (611)
jimmipec Creative Commons License 2012.02.18 0 0 611

Sziasztok Nivások.

Eddig csak pannoniám vólt ,most lett egy Nivám.

2003as üzembe hejezésű gép1.7í volt hatósági gép. Egyéb apró hibákkal,pl: 21-22 literes fogyasztás60 tempó és országút mellett. A kipufogón még meleg motornál is tömény benzin szaggal. Kérdésem hol érdemes keresni a hibát?

  üdv Attila

niváskarcsi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 610

Na én is ezért utálok magamnak dolgozni,de időnként kell.

Előzmény: Törölt nick (609)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.07 0 0 609

A fiammal már minden létező netes hirdetést megnéztünk. Tudom, hogy a gázpapír nem örök, az én ügyfeleimnek is el szoktam mondani. Valamit csak találunk. Tudom, hogy a munkát nem úszom meg de azért minimalizálni szeretném mert ugye ezért nekem senki nem fizet. :-)

 

Előzmény: niváskarcsi (608)
niváskarcsi Creative Commons License 2012.02.07 0 0 608

Én tegnap nézegettem a használtautón Nivákat,háromszáz körül már van  ami kiindulásnak jó.Még háromszázat bevesz,mivel szaki vagy, másnak lenne hétszáz is,és már gurulhat is.A gázpapírokra figyelj,most majd úgy is tartályt kell cserélni,ha lejár.

Előzmény: Törölt nick (607)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.07 0 0 607

Nem gond, autószerelő műhelyem van. Azért olyan kéne aminek látni a költségek végét.

 

Előzmény: Maz (606)
Maz Creative Commons License 2012.02.07 0 0 606

Szia!

 

500 körül csak gázost fog kapni. De nem benzin-, gázüzeműt. :-(

Itt kezdődik az a kategória, amit meg lehet venni, de elég rendesen rá kell költeni.

 

Kasztnimunka itt már biztosan lesz, vagy a korból, vagy a szétütöttségből adódóan.

Előzmény: Törölt nick (605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!