Többféleképp is neki ugorhatsz. Ha nem nagyon van összeállva akkor fentről gázolajjal felöntöd amit a dugó megtart majd szép lassan le- le folydogál. Ne erőltesd feltétlen nagyon. Ha kipu még nincs nyitva akkor a blokkot függőbe rakod és ott is beönthetsz egy kis áztató/kenőanyagot.
Az is kérdés hogy csak a henger gyógyult össze vagy a főtengő is? (ez ugye ha le akarnád húzni a hengert rögtön kiderül)
Ha alul is bajos akkor még szimeringet is kipattintod az egyik oldalt majd ott feltöltöd)
Másik variáció: Szét szeded a blokkot így ahogy van. Ászok csavarok ki. Másik kérdés hogy a blokk mikori? Hazánkban bár ritka de még lehet brenzon stiftes na akkor van cumi, viszont ha kései (mi a blokkszáma?) akkor nyert ügy. Ezután megint kérdés hogy mit akarsz? Megmenteni a dugó vagy inkább nem. Ha megmentenéd akkor egy kisebb fagyis vödörben petroleum vagy gázolajat használsz majd fejjel beleteszed hagy ázzon "direktbe" Ha meg nem számít akkor ugye az ütés jó dolog ilyenkor, csak figyelni kell a felfekvő felületeket, főleg alu oldalon :) Vagy az egész blokkot belerakod dizsperzites vödörbe majd felöntöd az előbb említett löttyökkel. Ez ugye kicsit pazarlóbb, bár utána könnyű lesz megtisztítani a blokkot :)
Asszem ha saját erejéből lett leállítva a gép akkor valszeg "középen jár" a dugó, tehát szívó oldalon zárt, kipu meg már lehet nyitott (asszem nálam nyitott kipu volt már)
UI. Most olvasom hol jár a te dugód. Így viszont biztos nyitva a kipurés
Fogalmam nincs, így került hozzám. Nem egy rozsdabogja, ha nem szabadban áll , de nem használják 30-40 évig akkor is megszorulhat. Levettem a hengerfejet a henger fala picit rozsdás itt ott, de nem vészes, a dugattyú hátul van.
Uraim! Van egy kis bajom a Mustanggal. Hidegen első rúgásra indul; melegen 5-6-ik rúgásra, vagy tolásra, azt is a benzincsap zárt állásában. Gyújtás, megszakító és gyertyahézag beállítva, benzinszint, súbertű és tűszelep is jó. Karbi és fúvókák is tiszták. Légszűrő és gégecsöve is gyári. Mi okozza a melegen nehézkes indulást? Szerintem szimmering, de inkább megkérdem...
Minden tiszteletem az itt fórumozó lelkes uraknak, akik ezeket a ... gépeket használható motorkerékpárrá tudják tenni. Egy fél napot szívtam vele különösebb eredmény nélkül, és momentán ötletem sincs hogy hogyan tovább. Egyesben megyeget, de magas fordulatszámnál lefullad. Kettesben is sikerül munkára bírni, de hármasban már bármire képtelen, erőtlen, leáll. Holnap folytatom. Csináltam neki légszűrőt, a képen van.
Ez a citromsavas dolog remek ötlet volt, köszönöm. Szűk két nap ázás után a tank belseje fémtiszta! Közben készül a levegőszűrő, az a műanyagdoboz gégecsővel nekem nagyon cseszlovák.
Tank, illetve egyéb (rozsdás) alkatrészek citromsavazása
Előszó: Mostanában a fórumon sokat irkáltak a citromsavas rozsdamarásról és mivel nekem is aktuális volt a téma, kipróbáltam a szép eredeti fényezésű, belül gusztustalanul rozsdás tankomon.
Először nem nagyon tudtam, hogyan álljak neki (nagyon a neten se találtam semmit), kétségeim voltak (leszedi-e a fényezést ha mellé megy stb.), de mondtam: lesz ami lesz, - és nekiálltam.
Kellékek:
a tank űrtartalmának megfelelő mennyiségű víz
citromsav (100gramm kb. 3literenként)
(lehetőleg) literes mérőedény
megfelelő nagyságú fazék
merőkanál
tölcsér
Előkészítés: Először mosd ki a tankot kavics vagy csavar, illetve víz segítségével, hogy a nagyobb dzsuva darabokat eltüntesd. Csavarj rá egy benzincsapot. Keress egy olyan valamit (pl. doboz) amire biztonságosan fel tudod rakni-támasztani a tankot vízszintesen. Helyezd bele a tankba a tölcsért és ezzel nagyjából elő is készítettük.
Recept (S51 tankhoz, 1személyre) Kimérsz kb. 8,7liter vizet a fazékba, beleöntesz 300gramm citromsavat (nekem ez a keverési arány vállt be) majd felteszed a gáztűzhelyre keverés közben melegíteni. Nem kell, hogy 100°C-os legyen, elég ha olyan 50-60 fok körül van. Majd ha már elég meleg a kotyva, akkor tedd takarékra, merőkanalazz egy litert a mérőedénybe majd öntsd a tölcsér segítségével a tankba, ezt addig csináld ameddig meg nem telik a tank.
Várj türelmesen legalább 1 napot, hagyd pihenni a tankot. :)
2. nap: Keress egy olyan helyet ahova nyugodtan kiengedheted a tankból a lötyit. Én nem szenteltem különösebb eseményt a redva eltávolítására, egy hirtelen mozdulattal felfordítottam a tankot és hagytam, hogy a beöntő nyíláson kifolyjon. Ezután alaposan öblítsd ki a tankot, majd tedd napsütötte helyre száradni.
Ismét köszönöm! Ha már egyszer nekifogok hadd legyen jól megcsinálva kívül-belül. Ahogy olvasgatom a beszélgetéseteket, látom hogy gyártottak 2 és 4 lóerőset (4500 ill. 6500 f/p-nél), jól értem hogy ezek ugyanazok csak a gyengébb vissza van fojtva a motor beömlőnél és az első lánckeréknél lelassítva? Tehát - mivel az enyém csak 2-es - egyszerűen ki lehet hozni belőle a 4-et is alkatrészcserével, vagy más konstrukciós különbségek is vannak?
Verho 5-öm volt, az egy megkímélt darab, az elődöm is vigyázott rá. Egyszer kellett kuplung lamellát cserélni, de azt az idősebb fiúk megcsinálták nekem :) Ez még 1978-ban volt, amikor a Norma fa még ilyen kis palánta volt.
Nem tudtam, hogy Jawa koppintás volt a Verhó, érdekes info!
Én ecettel szoktam rozsdátlanítani. Ezt mindenhol lehet kapni. Citromsav se rossz, csak ott mindig azt szokták kérdezni hogy az mi és hol lehet kapni, az üzletekben is.. Vigyázni kell vele mert a benzincsapot is szétmarja.
Le lehet festeni de anyagi okokból nem nagyon szokták. Ne álljon üresen a tank sokat és akkor nem rozsdásodik olyan könnyen.
Továbbá érdeklődnék, belül rozsdásodó tankot hogy lehet rendbetenni? Arra gondoltam hogy apró kaviccsal + valamilyen oldószerrrel az alját megrakva jól megrázogatom. Utána belül le lehet-e festeni további rozsdásodás ellen és mivel?
Köszönöm hogy válaszoltatok! Sajnos nem tudom hogy eredetileg milyen hosszúnak kéne lennie a subertűnek, azaz gyárilag hány horony van kialakítva, mert nem vagyok benne biztos hogy beforrasztáskor a lemez feletti részt nem vágta-e le. Szóval nem értetlenkedni akarok, ami eredetileg felülről a második, az alulról a tű felől hanyadik? Mindenképpen teszek fel róla képet, sajnos perpillanat nincs mivel. Lesz munka vele, a hengert is fel szeretném fúratni, még nem tudom hol lehet (debreceni vagyok).
Szia!A karburátoron egymás mellett három csavart látsz.A két szélső azok végein vannak a fúvókák,tehát csak a középső rugóval ellátott csavart tudod tekergetni amivel az alapjáratot tudod beállítani.A súbertűn lévő négy bevágás van ahogy írtad,és felülről a második rovátkába kell lennie a kis lemezkének.Ha ott van nem baj ha le van forrasztva.Majd képeket ne felejts felrakni a gépedről.
Sziasztok, most fogok bele a Mustang használatba vételébe (a 90-es évek eleje óta), munkába járáshoz, így hozzálátok szépen rendberakni. Nagyapámé volt valaha, 1978-as gyártmány. Szépen szétszedtem a karburátort, kimostam lakkbenzinben (volt mit), kisuvickoltam, volna két kérdésem. Egyelőre. 1. A karburátoron lévő csavarok közül melyik mit állít? 2. Olvasgatva a korábbi beszélgetést nekem az jött le, hogy a tűszelep szabályzó tűjét különböző fokozatokba lehetne rakni, az enyém azonban fixre van forrasztva (nyilván belenyúlt az Öreg), a lemezke alatt a tűn 4 hornyot tudok megszámolni. A való életben ennek mi a jelentősége (értem én hogy a beadagolt benzinbe szól bele), a gyakorlatban ezt kell változtatgatni?
Volt Verhód? :D Állítólag sok volt köztük a rossz darab. Tudtad, hogy a Riga és Verhovina eredetileg Jawa konstrukció? Egész pontosan a Stadion nevű típust vették át.
Nálam se divat a "vedd meg, 2 év múlva dobd el" felfogás. 30+ éve gyártott rádiók, erősítők teszik a dolgukat különösebb gond nélkül.
Nálam már megfordult mindenféle szoci motor de a mustang volt a legkedvesebb számomra.Nagyon megbízható volt és szerelni is nagyon egyszerű.pl.mondjuk egy babetta fúvókát kb 20 perc mire a kezedben tarthatod,a mustangnál pedig 10 másodperc.És sorolhatnám a többit is.
Én vigyázok a dolgaimra sőt inkább megjavítani szeretek, mint elrontani. Pláne ha az ember ennyi energiát meg időt belefektet, akkor nem azért teszi, hogy utána nyírja. Simson-om még nem volt, a Mustang is ilyen nosztalgia féle. Ezen kívül volt még 13 éves koromban egy Verhovinám. :) Azt is szerettem. A Mustangban a bumfordi esetlenségét szeretem, hogy olyan csúnyácska, meg mindenki leszólja, közben meg erős és jól megy, meg Jawa.
Na ez így is van!Amíg a főtengely lóg és a csapágyak kotyognak addig csak szívatni fog.Húzasd szét a blokkot és rakd rendbe rendesen.Lehet hogy egy kicsit zsebbe nyúlós a dolog,de ha tisztességesen rendbe rakod utána ha ésszel használod meg fogja hálálni.De ne felejtsd hogy ez egy mustang és nem egy simson,ezt ne várd el tőle.Ha ésszel használod akkor viszont szerintem megbízhatóbb mint egy simson.Én három évig használtam,beletettem közel 20ezer km-t és nem volt különösebb baj vele.