Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 16368

Több izzó nem világít neki. talán a kijelzőn lévő nyákon kellene újra forrasztani a cinezéseket.

Előzmény: DelSonar (16367)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.12 0 0 16367

Úgy valahogy. Ha egyvezetős akkor a testet adja tovább, így a kapcsoló felől jövő vezeték és a + között kell mérni az akku feszültséget álló állapotban gyújtástól függetlenül. Ha kétvezetős akkor egy kapcsoló van az érzékelőben aminek mind a két sarka ki van vezetve. Így célszerűen a két vezeték között nézhetsz folytonosságot álló motor esetén. Sok ilyen érzékelő nincs a motorblokk alsó részén szerintem, a tolatólámpa kapcsoló meg a váltónál van, így azzal nem lehet összekeverni. Ha álló motornál átad a kapcsoló, járó motornál szakít, akkor lehet gyanakodni a visszajelző izzóra vagy LED-re, nekem pl LED-ek vannak az óra melletti visszajelzőknél.

Előzmény: phillipo654 (16365)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 16366

Szép motortér!!

Nah a switch:

 

https://www.youtube.com/watch?v=d4eSMIKPxu4

 

Ez szemből nézve bal hátul van, olajteknő oldalán ha jól látom.

Előzmény: DelSonar (16364)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 16365

köszönöm a képet! reméljük az ;)

 

 

 

nah akkor  ha jól értem

 

1. Gyújtást rá(kéne világítania)

2. Csatlakozó szét

3. Negatívot kikeresni, multiméterrel mérni, másik testelve(akkumulátor)

4. Ha nem ad feszt, szenzor hiba, ha ad, ízzó hiba

 

Jól értem?

 

Köszi

 

 

 

 

Előzmény: DelSonar (16364)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.12 0 0 16364

Kalos 1.4S, motorkód F14S

 

Szerintem ez az olajnyomás érzékelő az olajszűrő alatt. Alulról nem tudom megnézni most mert fent van a motorvédő lemez. A csatlakozót megbontva rá lehet mérni, mikor ad át és mikor nem. Álló helyzetben át kell adnia, és ekkor kell a visszajelzőnek világítani.

Előzmény: phillipo654 (16363)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 16363

köszönöm!

 

 

Hát nézem a javítási útmutatót, 1500 oldal, nem írják ez pontosan hol lenne az autóban.

 

Sok modelben az olajszűrő mellett kellene lennie, valakinek ötlete? 1,4S 83hp

Gondolom gyújtás-ON kellene lehúzni nem pedig járó motornál? Bár a második logikusabb....

 

Köszönöm!

Előzmény: DelSonar (16362)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.11 0 0 16362

Ha van olajnyomás kapcsoló a motorblokkon amiből eljön egy vezeték akkor visszajelző lámpának(izzónak, LED-nek is lennie kell). Első lépésben a kapcsolót teszteled, működik-e, utána jöhet a visszajelző.

Előzmény: phillipo654 (16349)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 16361

5. tulajként rosszab mint egy prosti.....

 

Egyszer volt törve, 50,000 HUF értékben.

 

De ez gondolom olyan minimális lehetett, erre biztos nem hatott ki.

 

 

Minden biztosítékot lemértem, multiméterrel , kiszedés nélkül, de sejtettem nem ott lehet a hiba.

 

 

Keresek tovább...

Előzmény: almaata66 (16357)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.10 0 0 16360

Elvileg így, de nem csináltam!

(Meg voltam győzödve hogy csomagtartó kárpitot kell leszedni)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jWBEpCGF3v0

Előzmény: solak (16359)
solak Creative Commons License 2019.09.10 0 0 16359
Üdvözlök mindenkit!
Szedan kaloson szeretnék tolató lámpa izzót cserélni, kérdésem a lámpa testet hogyan lehet kiszedni a legegyszerűbben? Kívűről a két csavart kivettem csak a lámpa testet nem bírom kivenni, eltörni nem szeretném! Köszönöm szépen a előre is.
gyasza Creative Commons License 2019.09.10 0 0 16358

Nem tudom van-e másnak is pollenszűrő nélküli Kalosa, mindenesetre megosztanám, hogy kb 20 perces művelettel pollenszűrőssé lehet varázsolni.

 

1800 Ft-ért kaptam pollenszűrő doboz fedelet a Csángó utcában (Bp) a Daewoo alkatrész boltban + egy pollenszűrő... majd kivágtam a majdnem perforáltnak mondható helyét a dobozon (kesztyűtartó mögött) és kész..

 

Nem nagy dolog tudom, de nálam számít, mert ez a pollen időszak sokat ront a jólétemen, úgyhogy bízom benne, hogy ez a pollenszűrő valóban szűri a pollent..

 

 

Előzmény: almaata66 (16336)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.09 0 0 16357

Nem tudom. Jó lenne tudni az autó előéletét. Azért ezek az izzók nem igazán szoktak kiégni.

Előzmény: phillipo654 (16354)
gyasza Creative Commons License 2019.09.09 0 0 16356

"Visszatérve a hibakódra. Kalos p1382 hiba valóban az "egyenetlen út,vagy rossz út...", ilyen érzékelő az ABS-el összefüggésben van a vezető oldali első keréknél"

 

Vicces a történetben, hogy enyémben ABS sincs, úgy dobta ezt a hibát :)

Előzmény: GubiczaT (16345)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.09 0 0 16355

az ablaktörlő lapátokra én hammerite-ot fújtam ;)

Előzmény: almaata66 (16352)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.09 0 0 16354

hát akkor valami itt nem stimmel....van értelme szétszednem?

 

köszönöm a képeket!!!

Előzmény: almaata66 (16353)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.09 0 0 16353

hm.. nem ártana már letörölni a port.

Előzmény: almaata66 (16352)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.09 0 0 16352

Előzmény: phillipo654 (16350)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.08 0 0 16351
Nah nekem most felvillant, 10.5 liter volt benne, tehát 34.5 ment bele. Egy kattanással. Jelzés után 5 kilométer után a kúton voltam , autópálya mellett
A jelző full feküdt már.
Elvileg 6 liternél jelez be.

Előzmény: GubiczaT (16339)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 16350

 

mert amúgy rámondhatnám, hogy DELUX van az autóban DE:

 

az ábrával ellentétben nincs benne:

- 11 -es

- 18-a

 

pedig ezek az S-s kivitelben is alap dolgok, ködlámpáról ,hogy megy (csak hátul ) egyáltalán nincs visszajelzés

az ajtóról is csak annyi, hogy a belső lámpa megy... szóval kicsit tanácstalan vagyok

 

 

 

Előzmény: phillipo654 (16349)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 16349

Sziasztok!

 

idióta kérdés(hülye kérdések nincsenek.....) de egy kollégával vitatkozunk, hogy a Kalosba is biztos van olajnyomás probléma visszajelző a müszerfalon.

 

Szerintem nincs, kézikönyvbe  látok, de az "S" fapadosba nem "INSTRUMENTS CLUSTER (DELUX)" kijelző van középen .

 

Abba van ajtó nyitva stb....

De az enyémbe se légzsák se ABS, full fapad.

 

Akinek 83 pacisa van "S" kiszerelésbe tudna nyilatkozni? 

 

 

 

GubiczaT Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16348

A te hibádra hasonlót is írtak már valahol, szimplán annyi volt a hiba, ha jól emlékszem, hogy az akku nem volt megfelelően testelve. Testkábel csere után a hiba megszűnt. Ezt még nekem is ellenőriznem kellene, hátha valami csalafintaság van. Sajnos úgy érzem, hogy ez a p1382 olyan mint a Peugeot 307emben az "antipollution fault" hiba. Amolyan, aminek nincs saját hibakódja, az ezt írja ki típusú hiba. Mindenkinek másik alkatrész cseréje oldja meg a problémát.

Előzmény: phillipo654 (16347)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16347

"Ez szerintem is valamiféle gyújtás hibára vezethető vissza. Ezért is cseréltem már szinte mindent ami ide tartozik. Egyébként meg 15 éves az autó és az előző gazdája még semmit nem cserélt rajta, így a cserék esedékesek voltak. "

 

nekem álló helyzetben van néha egy "beremegés", én is azt hittem gyújtás hiba vagy áthúz a gyertya máshol, gyertya és gyújtókábel cserék voltak mind, viszont csak meleg motornál van, pirosnál állva pl.

 

 

Előzmény: GubiczaT (16345)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16346

"A cserélt alkatrész felett van egy másik szenzor is, vezérműtengely pozíció (talán erre gondolt a linknél a költő "crankshaft sensor") most még ezt kicserélem."

 

én is erre gondoltam! :), linkelt videón is ez van, bízok benne találat lesz

 

az oxigénszenzorrol tudok képet küldeni, én is használom a progit, mármint diagrammot.

 

 

Előzmény: GubiczaT (16345)
GubiczaT Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16345

Köszönöm a segítséget, a második linken leírt hiba elvileg nem a Kalos-hoz tartozik, amolyan általános leírás az ODBII progikban a hibakódhoz.

 

Ettől függetlenül cseréltem rpm jeladót (dobozán így szerepelt rpm sensor, camsaft sensor) egyébként pedig így rendeltem "Főtengely jeladó", de hívják így is "holtpont jeladó" és természetesen "vezérmű tengely jeladó"-nak is:

Így néz ki, amit cseréltem: Camsaft sensor 

 

A cserélt alkatrész felett van egy másik szenzor is, vezérműtengely pozíció (talán erre gondolt a linknél a költő "crankshaft sensor") most még ezt kicserélem.

 

Hála az égnek egyik sem egy vészes összeg és ha nem jön be akkor lesz tartalék a polcon. 

 

A hibát törlöm ODBII és Android-os Torque pro alkalmazás segítségével. Törlés után, míg az autó egy helyben áll nem jön vissza a hiba. Indítgathatom 320x is. Ha megyek vele pár száz méter a hibajel visszatér.

 

Hibajelenség annyi az autónál, hogy a sebességet fixen tartva, néha mintha egy pillanatra (1mp-nél is rövidebb időre) megtorpanna illetve intenzív gyorsításnál furán húz, kihagy húz, de lehet hogy a Kalos ilyen, nem vezettem még másikat így nincs összehasonlítási alapom. Ez szerintem is valamiféle gyújtás hibára vezethető vissza. Ezért is cseréltem már szinte mindent ami ide tartozik. Egyébként meg 15 éves az autó és az előző gazdája még semmit nem cserélt rajta, így a cserék esedékesek voltak. 

 

Troque szoftver elvileg készít diagramot az oxigén szenzor eredményeiről, ha ez nem túl szép, de lehet hogy a szoftver nem túl okos, mégsem egy gyári cucc. Ha valaki használ ilyen progit dobhatna fel képet, hogy az ő grafikonjai milyenek.

 

Visszatérve a hibakódra. Kalos p1382 hiba valóban az "egyenetlen út,vagy rossz út...", ilyen érzékelő az ABS-el összefüggésben van a vezető oldali első keréknél. Most is ezt is megrendelem a másik érzékelővel együtt. De előtte még elvégzem az alábbi videón látott tisztítást, hátha megoldja a problémát:

 

Videó

phillipo654 Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16344

hát vezérmütengely/ főtengely jeladó 5 rongy , benzinpumpa bontott 10e

 

lehet baromságot mondok  de:

 

Ellenállás [ohm]:550

 

ezt le lehetne valahogy mérni multiméterrel? ha igen és nem ennyi akkor csere :)

nah milyen jó hogy nem küldtem el előbb a kommentet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=RvuzZJqQDf4

 

 

 

lehet multizni! :) hajrá

Előzmény: gyasza (16343)
gyasza Creative Commons License 2019.09.05 0 0 16343

A szervizben ezalatt a P1382 kód alatt nekem olyat olvasott ki anno a szerelő, amivel nem tudott mit kezdeni, hogy "egyenetlen út,vagy rossz út..." Valami ilyesmi. Valamelyik link alatt erről is megy a fórumozás. 

 

Ez lett akkor törölve, és nem jött vissza. Azóta van másik hibakódom EGR szeleppel kapcsolatban, azt hiába törlöm, 3 indítás után visszajön (mert még gondolom fennáll a hiba). Ebből kiindulva talán nagy bajt nem lehet okozni a törléssel, mert 3 indítás után úgyis bedobja, ha tényleg rossz valami.

 

 

Előzmény: phillipo654 (16341)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.04 0 0 16342

Szia, szerintem az üzemanyag pumpán a le-fel mozgó szerkentyű ment tönkre. 

Előzmény: phillipo654 (16341)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.04 0 0 16341

Halihó !

 

Köszönöm!

 

Hagyj próbáljak meg én is segíteni, amit Gyasza küldött 2. link!

 

Vezérmü szenszor hibás müködés 

 

Chevrolet Kalos P1382 Possible Solution :

The crankshaft sensor signals the fuel injection computer or the ignition control when the cylinders are firing. This causes the ignition coil to provide a spark and the injector to inject fuel into each cylinder at the right time.If either sensor isn't working correctly, the car will run rough and the engine will be less efficient. In later car models, the car's computer can usually keep the vehicle running, but the engine warning light on the dashboard goes on to warn the driver.

 

Viszont Gyasza ez probléma,mert nem jókor megy a  hengerbe az üzemanyag ha jól értem, tehát ki lehet üttetni (OBD , ECU reset) de igazából nem jó hosszú távon üzemeltetni így. Kisebb a motor hatásfoka.

 

Gubicza:

Benzin mutató fekszik nekem is (1,4 S ,83hp) több mint egy év alatt nem tudtam világításra bírni 40+ tankolás alatt sem, tesztelni fogom(régóta akarom)emelkedőn orral lefelé, az izzó nekem is jó benne.

amúgy a mérő nagyon pontatlan, 1/4es állásba még jó 1/3-ad van benne

Előzmény: GubiczaT (16339)
gyasza Creative Commons License 2019.09.04 0 0 16340

Szia!

Lehet már te is ráakadtál, de ezen a fórumon egész körbejárták ezt a hibakódot:

https://forum.chevyklub.hu/index.php?topic=71.160

 

 

 

Itt is van pár okosság:

http://p1382.enginetroublecode.com/daewoo-kalos

 

Itt a fórumon pedig a 10209 -es hozzászólás és környéke lehet érdekes.

 

Anno nekem is volt ilyen hibakódom, a szervizben pingvinezett a szerelő, hogy ilyet még nem látott. Aztán ha jól emlékszem töröltem, és nem jött vissza..magától elmúlt.. és azóta sem jött elő (10+ éve volt ez)

 

Előzmény: GubiczaT (16339)
GubiczaT Creative Commons License 2019.09.03 0 0 16339
2004-es, 1.2 s Kalos, p1382 hiba. Aki megoldotta már, az meg tudná írni, hogy mi volt a magic? Eddig cserélve, gyertyák, gyújtókábelek, gyújtáselosztó, rpm szenzor és a hibától függetlenül cserélve lett a vezérmű szíj, vízpumpa, bordásszíjak, levegő, pollen, olaj és üzemanyag szűrő, valamint motorolaj. És az előbbi hozzászólásom mentén a váltó és kézifék szoknya, de ez irreleváns adat. Apróbb hiba még az üzemanyagszint kritikusan alacsonyan történő állásakor sincs fényjelzés a műszerfalon (izzó jó).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!