2003-ra végleg bevégeztetett az óriási légszűrőházakkal csúnyálkodó, mamut méretű sportharleyknak. A tavalyi, átmeneti évben az új blokkot és igen tetszetős karcsú formát kapott XB9R Firebolt segítette át a céget a váltáson. Hogy 2003-ra ne maradjon egyedül, várható volt még egy modell megjelenése, ez lett az XB9S Lightning. Tovább »
Sziasztok! Van valakinek valami téli leállításra vonatkozó "terve"? Olajat is kéne cserélnem,de nemtudom eldönteni,hogy télire benne hagyjam a "régi" olajat,vagy cseréljem le most és úgy tegyem el télire? Valami ötlet? Köszi
Igen rángatja - ezt próbáltam leírni lejjebb is, csak nem ennyire egyszerűen :)
A lánc jó az erős motorokra is - gondolj csak össszes ezres sportmotorra, de említhetném a Hayabusát is. A kardán inkább kényelmi/karbantartási szempontokból jó - és ez egy túramotor szempontjából (ahol a súly és a hajtáslánc hatásfoka nem annyira szempont) előnyösebb.
Nem kell hozzá nagy motorerő, hogy hamar "megegye" a láncot a gép. Egy normál hatszázas sornégyes jóval nagyobb teljesítményű (75-98Le/ 60Nm) mint egy ugyanekkora egyhengeres(kb. 50Le /60Nm) és mégis az egyhengeres pusztítja jobban a láncot. Mivel sokkal "nyersebben" engedi rá a nyomatékot a sor4-hez képest.
Volt már egy jó pár 100 paci feletti paripám és képzeld a láncnyúlás a kövekező képpen alakult szinte mindegyiknél ( aszervízben is ezt tapasztaljuk.
Az első 100-1500 km-nél még nyúlik, aztán a nyúlás megáll teljesen. Leghamarabb 15e km-nél kellet állítani a gixert (Ő volt a legjobban gyepálva). Nagy Bandit túrában 34 e km!
Az üzletben azt szoktuk mondani a vásárlóinknak, ha elkezd nyúlni a lánc, akkor kezdjenek gyűjteni egy új szettre, mert pár ezer km és vége.
Más, csak hogy békésebb legyen a hang:
Van itt egy off topic paripa, ha itthon vagy esetleg meghívlak egy tesztmotorozásra:
Én is azt mondom, hogy a láncot kenni kell, amiben esetleg nincs igazam, az hogy az oldallapkák nyúlnak e. Szerintem igen, ugyanis a tapasztalat az, hogy kenés mellett az erősebb motorokon a lánc is jobban nyúlik.
Kopás addig is van, amíg a kenőanyag a tömítőgyűrűn belük tartózkodik, de az jóval lassabb - mint mikor már nincs meg ez a belső kenés (sérült tömítés, stb... miatt)