Nem okoskodni akarok,csak ti jártatok az összes magyarországi gyújteményben és láttátok hol és milyen tipusok vannak.
Ez a motor meg amiről szó van,angyon remélem hogy az én udvaromban fog egyszer landolni.Az út hozzá nehéz és rögös.Külföldön élő tulaj,érzelmi kötelékek a motorhoz(Állítólag)mégis vagy 20 évig ha nem több kint rohadt egy fa alatt.Mostmár fedett helyen van,tovább nem pusztul.
Szerintem nem MEM.Nézd meg a te piros motorod képét és mellette az én rozsdás motorom képét.A regulátor teteje a blokk tetejéhez képest mennyire van.Az enyémnek színbe van a kettő, a MEMnél meg magasabb a blokk.
Ha már nem MEL akkor inkább MEN,úgy ahogy írtad is gyári ötvözete az alkatrészeknek.Na de akkor a hollandiai weboldalon lévő motor az hamisitvány lenne??:-))
megnéztem jobban a képeket tényleg LAB lendkerék van rajta,biztos javították úgy voltak vele Hofherr-Hofherr, a másik megoldás viszont az lehet hogy az első darabok egyike a Mem és kimaradt LAB lendkereket a gyárban tették rá hogy ne mennjen kárba ezt támasztja alá az első világháború után készűlt gépis...
Az l sorozatú motorok lendkerekei nem olyanok mint az M sorozat motarjaié,az l sorozat kerekei vastagabbak stb,a különbség a MEN MEL,MEM motorok nál nem sok van csak a hengerátmérő és ezzel adódó minimális motortest nagyobbodás,viszont a lendkerekek amiket mértem egyformák a men-t kivéve .
A meo mep és egyre felfelé már azért más vezértengely a bal oldalon,belső megszakitó,réz vizszintjelző,stb
Az semmit nem jelent hogy mibe milyen öntési tipus van beleöntve,pl a Meb olajpumpába is meo vagy mel van öntve,nem kell nagy dologra gondolni ide is oda is jó volt méretileg,hisz az olaj mennyiségét a csepegtetővel állitották be nem a pumpával....
szép MEM hofherr motort Mezövövesden lehet nézni.....
Igen, én erre a motorra gondoltam. Tudtam, hogy a csabának biztos megvan, csak most nem néztem meg a képeit előtte. A Gábornak legtöbbször igaza van....
MEL motorja a Varga Ferinek van ha jól tudom... Annak az elrendezése fordított a MEN-hez képest. Tehát a mágnes meg a szabályzó a szemből a baloldalon, a porlasztó meg a jobbon. Azt hiszem nagyobb is mint a MEN. Tehát szerintem nem MEL.... Neki kellene vagy a Csabának képet feltenni (Neki biztos van róla) Nekem is van valahol...
Az én fotóimon,főleg az utolsón mintha MEL felirat volna a lendkeréken is beleöntve.Viszont láttam régebbi hofherr motoron is ezt a fajta lendkereket.Talán LA tipuson?Az is van valahol a neten,szerintem hazai kép.zöldes szürke színű kocsin lévő motor tetővel.Annak ugyanilyen lendkerekei voltak,szemre.
Egyeltalán milyen különbségek vannak pl.MEN,MEM, MEP és mondjuk MEL tipusok között?Kinézésre nagyon hasonlóak,de mi különbözteti meg mégis őket?
Ismerem ezt a belga gyüjtőt, /kereskedő/ ez a tipus ritka de nem kizárt hogy van még ilyen nálunk is.
A tipustábla lehet eredeti, mert voltak átfedések ennél a cégnél. Pl. a MEN lendkerékben bele van öntve hogy MEM, mert ott is ugyanezt a lendkereket használták. De más alkatrészeknél is van más tipus megjelölés. Ez nem volt ritka a magyar gyárak tipusainál, volt ilyen a MÁG-nál is..
Az tényleg felettébb érdekes hogy még maga sem látott ilyet.Pedig ott a bizonyíték,valami külföldi gyűjtőnél van az a motor a weboldalról,és a száma is elég kicsi.
Létezik az hogy ilyen tipusú motor nincs egyik gyűjteményben sem Magyarországon?
Érdekes,a MEN 5 küllős lendkerekű, nagyobb az átmérője is. Öntött a szíjtárcsája, a furata is nagyobb talán, a MEM-é meg még nagyobb. Zömében mégis a MEN-re hasonlít leginkább. Ilyet még nem láttam!...
A multkor is MEM/MEN tipusokra tippeltetek.Nekem a Men kizárt mert abból ahányat láttam,5 küllős lendkerekei voltak.A MEM motort nem aismerem de mintha valahol lett volna kép róla.Viszont a neten találtam egy érdekességet ami alapján én mint nem hofherr szakértő azt mondom hogy MEL.
Teszek pár képet fel, hogy kicsit pezsegjen az élet ,mert az életben aligha most mindenki kicsit visszább van fogva a hó miatt.
Úgy emlékszem tettem már fel pár képett erről a motorról,de akkor nem lett letisztázva milyen típus is.Azóta a neten láttam egy ilyet és akkor bevillant hogy ugyanilyen típus van a képeken is.Kinek mi a véleménye,melyik hofherr motor ez?
A hollandiai képekből ide is tehetsz fel. Te ügyesebben bánsz a képfelrakással. Megtaláltam a terepjáróban az RS09 könyvet. Megjött Honkongból a tollszerű scanner. Így nem rongálódik a könyv.
Ha a fiatalság alatt engem értesz, akkor én sem tudok jó hírekkel szolgálni. Egyszerűen nem kapok 13, vagy 14es laptávolságú 6szögprofilú bronzanyagot....
Ha a fiatalság alatt engem értesz, akkor én sem tudok jó hírekkel szolgálni. Egyszerűen nem kapok 13, vagy 14es laptávolságú 6szögprofilú bronzanyagot....