Mondjuk meg őszintén kell megoldás, mert a jelenlegi állapot már elviselhetetlen. A fiamék arra járnak nap mint nap és van, hogy 20 percig is ott áll, mire átjut. Sokszor inkább kerül ia 3-as felé. de reggelente az se megoldás, főleg ha elkapja a HÉV-et. Ők a felüljárót választották, mert az tűnik még a legjobb megoldásnak. Nem mondom, hogy ez mindenkinek jó, de olyan megoldás még soha az életben nem született, hogy mindenkinek jó legyen. Az arányokat kell nézni. Én úgy tudom, azokat, akiket veszteség ér kártalanítják. Sokukkal állítólag már meg is egyeztek.
..hatvan vagyok..tudom mit jelentett az az idő, és mit jelent a mostani..
..azt próbáltam érzékeltetni, lehet diktatúra és lehet demokrácia..ezen a téren nem sok minden változott, csak ügyesebben csinálják..(és ne érts félre, nagy ellensége vagyok az elmúlt rendszernek)..
..a konkrét kérdésedre, vagyis mit szeretnénk tehát..: te, azt amit te, én, azt amit én..azt meg, hogy mit szeretnénk mi, majd a hatalom eldönti.. :-)))))))))))))))
..nem..a felüljáró nem politika...az normális helyen szakmai kérdés..
..az a politika, ahogy ezt az egyébként szakmai kérdést kezelik..megkérdezik a laikus lakosságot..majd amikor a buta lakosság elutasitja...akkor olyan alternativát kinálnak, hogy már az előzőekben elutasitottnak tapsolsz..
..és utólag elmindható..azt tettük, amellett döntöttünk, amit a nép akarz..
..tehát, hogy tudd, szerintem ez a politika, és az az undoritó benne, hogy a mindennapjainkra rátelepszik..nem a mi, hanem az ő érdekükben..
Neeem! A Zs.v.-t mint épületet szeretem. Amúgy sem borigatnék épületeket. Nem az én hatásköröm.
Sőt, ismerősömék laknak az egyik lakásban, így még annyira sem tudom távoltartani magamtól a dolgot, mint a jehova épület estében.
Azt viszont meg kell vallani, hogy eddig sem volt egy csúcs-ingatlan, most sem lesz az. - Sőt eshet az értéke is. Bár már lehet, nincs hova.
Egyébként ha az esetleges-esélyes felüljáró alatt a töltést (az út szintjét) lejjebb vennék, mondjuk a Csipke utcával és a Sík Sándor utcával egy szintre, több fény jutna a villához. - Elképzeléseim szerint.
Egyébként - közelítsük másik oldalról meg a dolgot - te úgy érzed, hogy ez egy eldöntött kérdés, hogy mi épül? Szerintem csak egyértelmű. - Domb aljába aluljárót! Ki hallott már ilyet?!
..érdemes veled vitatkozni..előszörre csak a jehova épület volt rossz helyzetben, most már a zsebmetsző villa is..beszéljünk még kicsit róla, aztán tán belátod..nem épületes látvány az ablak magasságában elsuhanó 12T-ás kamion..
:-))
..mivel minden csak nézőpont kérdése, és olyanról beszélgetünk, amit mindenki kicsit másképpen él meg..ismétlem, én együttérzek azokkal a tulajokkal, akik elvetik az egész beruházást..másrészről magam is szeretnék gyorsan átjutni a síneken (vagy más felé)..
Egyébként gondolj bele, hogy ha nincs lezárva a sorompó, nem látni olyan sok autót. Lehet, hogy a felüljárón sem lesz olyan borzalmasan nagy a forgalom, mint ahogy azt most mi elképzeljük.
Szennyezés: A Köztársaság úton egy ablak előtt sem lesz közvetlen út, és az Állomás úton is szervizút lesz a házak felől. (A Zsebmetsző-villa van egyedül rossz helyzetben, de a lakói eddig is az úttal egy szintben voltak, a töltés pedig leárnyékolta a házat. Ha a felüljáró majd jobban be is árnyékolja a szobákat, korrekt kártérítést kaphatnak szerintem.
"de ha végigszerelik rajta a hangszigetelő falat, mondjuk három méter magasságig" - De ha... Iskolám Budapesten egy felüljáró közelében van. Szép, színes, hajlított elemekkel van kiépítve a zajvédő fal, egy igen-igen forgalmas út mellett. Egyébként Pesten egyes építkezésekkor (lásd: Köki terminál) szokták támogatni az ablakcseréket például, modern, zaj- és hangszigetelt ablakokra.
Nem volt szándékomban lekicsinyelni a Jehovák imatermét, sem istenét, a mosly a szófordulatnak, a "nemtommi" a saját esetlenségemnek szólt. Az egy kérdőív pedig egy megfigyelés volt. Szép is lett volna, ha a gyülekezet tagjai, akik ugye összefogással építették a házat, ha jól tudom, mind kaptak volna egy-egy szavzólapot.
..nem csekély érdeksérelem, ha a ház előtt egy felüljáró magasodik, mondjuk pont az ablak magasságában szaladoznak rajta a teherautók..gázt kibocsájtva, zajt okozva..
..én nem szeretnék ilyesmit az ablakom előtt..a felüljáró 8,5 méterrel fog a sínek fölé magasodni, és a tervek szerint a sínek magassága is némileg emelve lesz a felújítás kapcsán (tán 15 cm)..még azt kell mondjam a jehovák járnak legjobban, mert az ő ingatlanjukat ki kell sajátítani..és ők vesznek maguknak ahol csak akarnak, mások meg maradhatnak ott, ahol eddig, csak felüljáróval az ablakaik előtt.. :-(
..a tervek olyan felüljáróval számolnak, melyen nincsen tervezve hangfogó fal..és így tűnhet első blikkre kecsesnek..de ha végigszerelik rajta a hangszigetelő falat, mondjuk három méter magasságig, tömören..hát már veszít a kecsességéből..és egy dromedár monstrum lesz belőle..
..egyébként (bár magam nem vagyok vallásos) illene tiszteletben tartani akár a jehovák imatermét is..nekik ez ugyanolyan fontos, mint egy katolikusnak a saját temploma..vagy a zsidónak a zsinagóga..
..Köztársaság úti vasúti átjáró esete a lakossággal..
....először bemutattak egy felüljáró tervet a lakosságnak, melyet nagy vonalakban a lakosság elutasított..ennek hatására, vagy ki tudja miért..alternatív javaslat készült..melyről újabb lakossági fórum szólt..
..először is..a beruházás elsősorban vasúti projekt..a Budapest-Hatvan vasútvonal korszerűsítése a fő vonal..ehhez ad pénzt az EU a következő pénzügyi ciklusban..a beruházás várató ideje 2016-2019 között lesz, maga az építkezés ideje alig több egy évnél..és ennek a beruházásnak egy részeleme a neuralgikus vasúti átjáró..Gödöllőnek három lehetősége van, választhat egy felüljáró, egy aluljáró és egy minden marad a régiben változat között..persze ez sem jelent végleges döntést, ez a döntés nem itt születik meg..
..visszatérve a lakossági fórumra, ott megnézhettük a két altenatívát, vagyis a felül és aluljárót, annak tervezetét, és bemutattak néhány lehetséges útvonalat, mennyit és hogyan alakulnak a közlekedés lehetőségei..valahogy nekem úgy tűnt, maguk a bemutató készítői azt szerették volna sugallni..válaszd a felüljárót..mert az aluljáró másfélszeres árú, és a helyiek közlekedése megosszabbodik és bonyolult lesz..kivágják a fákat, stb..
..maga a szakemberi tájékoztatást korrektnek tartottam, kitértek mindenre, ami a kérezőknek eszébe jutott, és olyanra is, mely nem jutott észbe..persze, a lakosság jó része laikus, szakmai dolgokhoz nem ért, nem is érthet, egy részük csak abban tud gondolkodni, hogy nem kell majd a sorompó előtt félórákat ácsorogni..
..nyilvánvaló számomra, hogy mindkét változat hordoz pozitív és negatív következményeket..de ezekre elsősorban a szakemnereknek választ és megoldásokat találniuk, ebbe a politikának nem kellene beleszólni..nekem az volt a főérdés, mi lesz a felüljáró alternatívája..mert ezt hirdették meg..nos a felvázolt auljáró egyáltalán nem alternatíva.. (nekem egy alternatív megoldás azt jelenti, az ugyanolyan értékekkel bír, hasonló jó megoldást kínál az adott problémára, csak némileg eltér az eredetitől)..és ilyen értelemben csalódnom kellett..
..a második lakossági fórum arra lehetett jó, hogy a elsőn határozottan elutasított felüljárót a lakosság most már örömmel vegye, mert ha nem ezt választja, kap egy olyan aluljárót, mely teljesen tönkre teszi a Köztársaság úti környezetet a vasútállomástól a Spar-ig..
..nos, magam elsőre is elfogadtam volna a felüljárót, ugyanakkor mélységesen együtt tudok azon lakosokkal érezni, akiknek ez tönkreteszi eddigi környezetüket..úgy gondolom, ebben az esetben egy komoly kártalanításnak kell bekövetkeznie..mert azok, akiknek a háza előtt egy felüljáró fog tornyosulni..nem lesznek írigíylésre méltó helyzetben..