Igen, ezt a térképet vettem meg, de nem volt a legújjabb álláson. Ami az útikönyvünkhöz volt mellékelve (az kisebb volt), de részletesebb volt, jobban lehetett használni.
(kösz a német túrakönyvet, lehet, h. megrendeljük, csak az a baj, h. ki lennék szolgáltatva a nagyibbik lányomnak, mert Scheiße csak ő bírja a németet :))
Én megvettem előtte a Freytag&Berndt nagy Izland térképét. Ettől a cégtől szoktam minden utazásra venni. Mi még régimódiak vagyunk és szívesen böngészünk a térképekben, navit csak akkor használunk, ha már a térkép nem segít.
Túrákra van egy remek német könyvecske, tudom ez itt most nem sokat segít bárkinek is, de azért belinkelem.
Más utazásokon mindig ezt szoktuk megvenni túrázáshoz, általában 52 túraleírás van benne.
Mi az Osmandot használtuk, de sajnso valamilyen okból folyton lefagyott és vele együtt az egész telefon is. De amúgy eddig máshol mindiig nagyon jól szokott segíteni.
Köszi .ismerem az OSM-et, van, ahol jó, van, ahol nem. Mondjuk én speciel nem droid vagyok, hanem lumiás, de mindegy , mert túrázásra amúgy sem telefont használok. Az általam belinkinkeltben épp az a fantasztikus, hogy összehasonlíthatatlanul részletesebb, mint az OSM. (Viszont közvetlenül nem jó navigácóra, de az túrázáskor igazából nem is fontos )
Nem semmi. A fele név nekem semmit sem mond, nyilván a nekünk kimaradt helyek. Biztosan nagon szép lesz, mert inzenzívebben éled majd meg a természetet, több időd lesz rá, mint nekünk volt. Annak pedig örülök, ha a beszámolóm valamiben a segítségedre lett.
Mi sokszor láttunk bicikliseket, akik valszeg a sziget egy részét körbekarikázták, agyonra pakolva mindenféle oldal és egyéb táskákkal, szakadó esőben, hegynek felfelé. Hát igen sportosnak kell lenni ehhez.
Nem próbáltam, de ha jó irányba mutat a szél meg a domborzat, mókás lehet :-) ellenkező esetben már valószínűleg nem akkora élmény. Ahogy nézem, kerékpár + Izland keresőszavakra akad infó bőven, érdemes lehet beleolvasni.
És ha érdekel még egy útibeszámoló Lénáé után, akkor izland2009.blog.hu.
Megnéztem. 14 éjszakába ez simán belefér, lesz időtök kényelmesen a túrákra. Én is visszamennék, sok minden kimaradt. Talán lesz még egy második Izland utazásunk is valamikor...
Na közben már kész is a jövő nyári utunk (a maraton időpontegyeztetési problémák miatt kimarad, de lehet, h. úgy is sok lenne ilyen achillesszel egy évben három...).
Hát nagyon megéri "early bird"-nek lenni. Az autó is tök "olcsó", és még sikerült mazsolázni a csekély számú magasra értékelt de azért "olcsó" szállások közül. A repülőjegy is jóval kevesebb volt, mint gondoltam, úgyhogy azzal se vártam tovább (Londonon át, oda Ryanair, WoW kombó, vissza BA). Azért jó spórolósan is meglesz négyünknek több, mint egy millió a két hét :(
Ja, és az előbbiben említett hölgy már augusztus óta követ, lát és fotóz sarki fényeket a szigeten, amin meglepődtem, mert többször elhangzott már itt, hogy leginkább októbertől láthatóak. Így ha mégegyszer a szigetre utaznánk, szeptembert választanám a megfelelő hónapnak, ami számunkra még időjárásilag elviselhető lenne. Tehát, aki most utazik, már nagy eséllyel láthat sarki fényt - irígylem érte :-)
az autóbérlésre millió lehetőség van, sajnos mind elég drága.
A bálnales és a gleccsertúrák miatt írok.
Ha nem mentek el messzire Reykjavíktól, akkor indulnak onna na kikötőből is bálnaleses hajótúrák, egy egész csokornyi cég sorakozik egy mólón egymás után, mindtől gyűjtöttem be prospektust, de itthon aztán kidobtam őket...
Ha mentek a Snæfellsnes-félszigetre, akkor ott Ólafsvíkból megy egy társaság, amúgy meg északon Húsavíkból egészen sok társaság.
BÁLNALESRE egy jó tipp azoknak, akik csak ezután mennek!! Egy kint élő német nő, aki túravezető, blogjából értesültem, hogy a legjobbnak tűnő hely bálnalesre, nem Húsavík, hanem az Akureyrinél lévő fjord: Eyjafjörður , mert ott ők minden alkalommal egyszerr több bálnát is láttak, még szikronúszásban is (videók itt), ha most mennék,mindenképpen itt mennék bálnalesre (a hajótársaságot láttuka kikötőben Akureyriben, akik visznek, 50 euro körül).
A gleccseres túráról is hoztunk prosit, amit már azóta szintén kidobtam, de ezt Böltiben hoztuk, a Skaftefellsjökull gleccsren van sok ilyen prgram. Sajnos konkrét nevet nem tudok neked már mondani.
Nem tudom, télen, mennyire messzire járhatóak az utak, eljuttok-e egyáltalán egy olyan helyig, ahol bálnales vagy gleccsertúra van.
Miért nem jó a fapados? Mindenképpen át kell szállni a nem fapadossal is.
Számos lehetőség van. Budapest - Berlin - Keflavik
Budapest - London - Keflavik
Budapest - Edinburgh - Keflavik
és még sorolhatnám.
Mi Budapestről mentünk Londonba Wizzair-rel és Londonból EasyJet-tel Keflavikba. Januárban vettem meg a repülőjegyeket augusztusra. A wizzair ára szinte nem is változott augusztusig. Az EasyJet repülőjegy ára megduplázódott augusztusra. Nem mondom, hogy olcsó volt, de gondolom azért sokkal olcsóbb, mint a hagyományos repülővel. Persze igényel egy kis szervezést, mert a Wizzair London Lutonra megy, míg az EasyJet indul London Lutonból és London Getwickből is. Illetve nem megy minden repülő mindennap.
Igazából én is visszafelé kezdtem el keresni a fapadosokat. Megnéztem mi száll le egyáltalán Keflavikban. Az honnan indul és hogy tudok oda eljutni Budapestről. Aki szeret szervezgetni, annak jó szórakozás.
sziasztok, február közepén megyünk...csak egy hétre, szóval nem bizos, hogy jó helyre írok. szeretném a helyiek segítségét kérni a következőkben: 1. autóbérlés, tél lesz, nagyjából az 1-esen tudunk úgyis csak menni gondolom...de...kell akkor terepjáró? Reykjavik-ban lesz a szállásunk, az lesz a bázis, akkor is ha netán nem ez a legjobb megoldás... 2. téli hajós bálnales...két céget találtam, de hátha valaki ebben is útanácsot adni 3. keresek gleccsertúrát, snowmobilost is akár..ötlet, ami elérhető távolságban lesz? egyenlőre ennyi...előre is köszönöm a pozitív szemléletű válaszokat
természetesen olvasom a netet, guglit, de a több szem...tudjátok :-)
Én azért választottam Suzuki Jimmny 4WD régi modelt, mert a Blue Car rentals nál ugyan annyiba került, mint egy Toyota Corolla vagy egy Kia Ceed. És akkor nincs gond az F-utakkal. Más autó kölcsönzőknél még egy Toyota Corollát se kaptam volna ennyi pénzért. Egy Suzuki Jimmnyvel biztos nem mentem volna keresztül egy folyon, mert a többi komoly terepjáróhoz képest ez csak egy játékszer volt. De arra a célra, hogy néha földútra tévedünk, ideális volt. És ahogy már mondtam ez a típusú terepjáró (régi modell) valóban nem drága, de csak 2 fő számára kényelmes.
Mivel Kia Ceed-nél kisebb autót amúgy sem akartam bérelni, így anyagilag sem volt sokkal drágább, mint egy komolyabb 2WD-s autó.
De ha patakokon is szeretnél átkellni, akkor azért komolyabb terepjáró kell, mint a Suzuki Jimmny.
Én a Blue Car rentals-t találtam viszonylag olcsónak. És itt egy rahedli bisztosítás is beletartozott az árba. Nem emlékszem mekkora az autó választéka, mert a végén már csak a Suzuki Jimmnykre utaztam. Mást nem is néztem.