elvinném szervizbe, leginkább. kell hozzá olyan gyári diag eszköz, amivel vissza lehet állítani, hogy kiestek bizonyos eszközök a fejéből, így nem kommunikálnak egymással.
Adott egy 2015-ös Maserati Ghibli. Megdöglött az akksija, ki lett cserélve (nem szakszervizben), de a csere óta elektromos problémák vannak az autóval:
- klíma nem működik
- befújt levegő útját nem lehet állítani (láb, szélvédő, utastér)
- műszerfalvilágítás nem jó
- biztonsági övek visszajelzése nem jó
Van ötletetek, hogy első körben mit lehetne tenni?
Igazából hirtelen támadt ötlet ez az autóvásárlás nálam. Úgy indult, hogy ősszel kicsit rendberakatom a mostani alfámat és arra a 2-3 hétre bérelek valami autót. Aztán továbbgondoltam a dolgot és arra jutottam, hogy komolyan rendberakatom az autómat, ami azért hosszabb idő. Nézegettem valami olcsóbb autót, amit megvennék arra az időre, erre felugrott ez a piros alfa hirdetés. (fene egye meg). Mutattam az élettársamnak, akinek meglepő módon nagyon tetszett és azt mondta, hogy vegyem meg. Ő persze úgy gondolta, hogy a mostanit ezzel párhuzamosan eladom, de arra nem lennék képes, annak az autónak lelke van. Ma említettem neki, hogy a mostanit rendbe szeretném hozatni és megtartani. Meglepő módon, teljesen nyugodtan fogadta a hírt és azt mondta, hogy sokat gondol a mutatott 159-re és piszok jól néz ki.
A fehér valóban őszinte autó, a pirosnál viszont a hiányzó extrák miatt (amire nekem semmi szükségem) talán jobban lehet alkudni.
Ez így van, de inkább az az általános, hogy forgalomba sem helyezi és nem kér rá magyar rendszámot addig amíg nincs vevő rá. Amíg nem láttam hogy az összes autójuk így van előkészítve addig ez nagyon nem szokványosnak tűnt. (Most is, de legalább nem egyedi hanem úgy néz ki, ez a normál üzletmenetük része.)
A forgalomból azért vonják ki, mert akkor nem kell fizetni a kötelező biztosítást, és a gépjármű adót. Majd az új tulaj fizeti. Az átírással meg automatikusan újra forgalomba helyezik 2300 Ft-ért.
Akkor már inkább a fehéret nézd meg. A hirdetés címében nem szerepel, de az is Ti. A címkék a felni, a fékek legalábbis ezt mutatják. A tükör színe nem stimmel de abból kérhetett fehéret az antracit helyett. Cserébe az egy sokkal jobb autónak tűnik minimális pluszpénzért. Parkolóradar és xenon biztosan van benne pluszban. Ráadásul nem osztrák hanem svájci. És ami a legfontosabb, hogy ez egy sokkal őszintébb autó, a vezetőoldali ülésen szépen látszik a kopás. (Ilyennek kell lennie, az enyém már 85 ezernél kopott volt amikor megvettem, és még nem láttam olyat ami nem volt kopott. A kormányt ennél is festették vagy fotosoppolták. Valószínűleg festették. Az is kopik nincs ezzel semmi baj, kevés pénzbe kerül a kereskedésnek és sokat dob rajta.
Állapotfelmérés/idő. Szerintem az a kereskedés amely enyi munkát öl bele egy autó fotózásába, ráadásul csak Alfa/Fiat van náluk a listában, nem pedig minden is, ráadásul előre be van regisztrálva és le van rendszámozva minden autó, nem pedig úgy hogy majd ha megveszi valaki akkor előleget kérünkt a regadóra - ahhoz nyugodtan oda lehet menni, nem egy most nyílt murvás telken lévő valami.
Biztos, hogy kereskedésben van, mert a "Kereskedés további járművei"-re kattintva bejön jópár alfa és fiat ugyanott és ugyanúgy fotózva. Mindegyik forgalomból ideiglenesen kivonva, de magyar rendszámosak.
Állapotfelmérésre mindenképpen elvinném, csak nem szeretném feleslegesen pazarolni az időm, ha egy komolytalan társaság hirdetget.
Nagyon szépen van fényképezve, látszik, hogy profi csinálta. És innentől minden amit látsz csak látszat. Fényképezéshez kiglancolt autó. A tükröződések és árnyékok miatt semmit sem látsz a festés állapotából, ez szintén fotós trükk, nagyon ügyesen rakta le a fák-levelek alá napsütésben. Lehet jó, lehet nem annyira jó. Ami biztos az csak az, hogy valóban TI modell mert a felni és a felni/tükör szín páros stimmel. Viszont hiányzik róla a hátsó ajtókról és a hátsó kerék elől a kőfelverődésgátló fólia éppígy az első kerék mögül is. Hiányzik az első kerékív mögött a GIUGIARO címke mindkét oldalon. Innentől akár újrafestett is lehet - meg kell nézni. A kormány ennyi kilométernél nem lehet ilyen állapotban, vagy photoshop is közrejátszott (ilyen minőségű fényképeknél már simán elképzelhető), vagy cserélték.
Fékasszisztens biztosan nincs benne, hiszen ez nem létező extra. A többi stimmel (bár az esőszenzort szintén nem látom a tükröződések miatt). Nincs kép a motortérről, és a csomagtérről (az utóbbit itthon mindig elfelejtik). Nem xenonos bár ez a csomag amit amúgy látunk általában tartalmazza.
Az egész autó egy nagy kérdőjel mert pl. hat hete lett vizsgáztatva, magyar papíros - de akkor miért van a forgalomból kivonva? A dokumentum tab alapján 2019-es az utolsó bejegyzés akkor még osztrák autó volt két éve és 6000 kilométerrel ezelőtt. Két év alatt csak 6000 kilométer menés megint kérdéseket vet fel. Semmi info az eladóról, de pozitívum, hogy legalább nem írta oda, hogy " szeretett alfám amit éveken át gondoztam fájó szívvel eladó". Véleményem szerint ez egy behozott autó, kereskedőnél. A térkép szerint Érden található, egy olyan körforgalomban ami amúgy nagyon forgalmas, de autókereskedő biztosan nincs ott.
A műszerfali képen az óra kijelzés valamiért nincs rajta. Miért?
Mivel osztrák volt nézz alá alaposan. Az első és hátsó segédkeret rohadása típusprobléma. Persze az elsőt nem fogod látni ha rajta van a motorvédő lemez, de ha szerencséd van akkor már rég letörték és nem pótolták, mert csak gyáriban van és kurva drága. :)
Nem tudom most milyenek az árak ehhez az autóhoz így arról nem nyilatkoznék, hogy drága vagy sem, de egy 12 éves autóról beszélünk, három és félmillióért - ez azért megérdemli, hogy elvidd hivatalos állapotfelmérésre.
Nézelődöm Mobile.de-n. De nem igazán akarok teljesen szalonállapotut, nem merném használni és drága is lenne. A gta-ról nem is beszélve. Most talán az áruk alján vannak ezek az autók, lehet őket építgetni, és mégis csak egy busso V6 , igaz nem hátsó kerekes, de ha egy golf gti-hez vagy ilyesmihez mérem korabeliként akkor nem rossz ajánlat az Alfa, és persze gyönyörü.
A zárhídon megvan az összes matrica, annyira nem lehetett összetörve. Az utasoldali légzsák fedele az összes 156-oson eláll. A vezetőülés sincs nagyon ramaty állapotban, a 250k futás még akár igaz is lehet.
Ha hobbiautónak vennéd és a zsebedben van az ára még egyszer, akkor hajrá :)
Amúgy meg érdemes megnézni a mobile.de-n, hogy mennyiért mennek ezek és levonni a megfelelő következtetést (aki behozta, az ugye keresni is akar rajta..).
A menetszám több, mint a másik rugónál :D A gyári S3 Spider rugó ilyen:
Szerintem a felső ilyen volt fiatalkorában, nagyon hasonlít, már ami megvan belőle.
Az alsó már érdekesebb, egyrészt S2-ből van, aminek gyárilag is kevesebb a menete, másrészt annak se gyári. Berakom az S3-ba, aztán meglátjuk, mit csinál a fenekével...
köszi a véleményt. Én is kicsit sokkalom az árat és lenne is mit csinálni rajta. Viszont a 2.5 v6 ból és a 2.4 dieselből alég kevés a fehozatal. Szedánt szeretnék tető ablakkal, de ahogy nézegetem lehet, hogy le kell erről a vágyamról mondanom. :(
A gátló akár működhet is de ezt csak a mérés mondja meg. A rugó viszont nincs elvágva - ahogy nézem megvan a menetszám, viszont láthatóan össze van ülve. Lehet hogy valaki cementes zsák szállításra használta a csomagtartót....
Első lökhárító lóg és az utasoldali légzsák sarkának az állása sem tetszik nekem. A motorháztető is furcsán emelkedik, és a zárhíd csavarjai is bontottak. Biztosra veszem, hogy csattant az eleje, de abban már nem vagyok biztos, hogy a légzsákot meg is vették bele, vagy hogy rendesen van összerakva az eleje. Lejárt külföldi okmányokkal. Kilencszázezer az ára forgalomba helyezve. Ennyiért szerintem már kapsz itthoni autót is.
Jó lett volna tájékozódni első körön a felhasználóktól, mielőtt beállítok laikusan egy kocsival egy márkaszervizbe (ami nem a szomszédban van). Tapasztalatokra voltam kíváncsi, nem időpontot jöttem kérni szervizbe.
Természetesen köszönöm az információkat. Megnézem majd. :)