nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
Nyugodj meg. Én sem találok benne semmi sértőt. Ez nem politikai fórum, hogy sértegessük egymást. Ide az információszerzés és a segíteni akarás miatt jönnek az emberek.
A downgrade-del kapcsolatban valószínű, hogy igazad van. Én azt hasra ütésre írtam. Ismét egy ok, amiért bocsánatot kérek. (amúgy számomra nem okoz lelki törést, ha bocsánatot kell kérnem a tévedésemért. Nem tudhat mindenki mindent)
Viszont a második mondatoddal kapcsolatban – ha nem is vitatkoznék, mert nincs értelme, de – megjegyzem, hogy a 23 éves korom óta csiszolódó vezetési stílusom, és szokásaim nem változnak meg 45-50 perc alatt attól, hogy egy szervizben várok az autó elkészültére. Az autót képességeim és lehetőségeim szerint a legjobb tudásom alapján bejárattam, ám az első pillanattól kezdve a fogyasztás magas volt. Egyetlen beszédes adat, amit néhány bejegyzéssel korábban már leírtam: Üzem-meleg, járó motorú, álló helyzetben levő autó pillanatnyi fogyasztása 1 L/óra. Ez márc. 16 óta 0,7 L/óra. Akkor csak-csak történt valami, hiszem állni ugyan úgy kell friss jogsival is, és régebbivel is, valamint új autóval is, és a 20 éves Mondeoval is.
Nyilván nem a SYNC frissítést csinálták meg, csupán nem a megfelelő képet csatoltam be. Ezért írtam, hogy „bosszantó és sajnálom”. Mármint a figyelmetlenségemet. Ebből az is következik, hogy az ECU friss verziószámáról nincs információm. Csupán kénytelen vagyok elhinni, hogy megcsinálták. És valóban, a rendszerek frissítéséhez történő hozzáféréshez nincsenek jogosultságaim, viszont azért, hogy legyen, nem fogok fizetni.
> ha a sync frissítésétől javult a fogyasztás értéke, ….
Ezt én nem mondtam. Én azt mondtam, hogy téves képet csatoltam be, ami valóban a SYNC verziószámát tartalmazza.
És miért csodálkozom? Először azért csodálkoztam, mert a majdnem 10 L-es fogyasztás az automata-váltós konstrukcióhoz van társítva a reklámanyagokban, az enyém pedig manuális váltóval szerelt. Másodszor azért csodálkoztam, mert csípőből le akarták söpörni a problémát. Harmadszor pedig azért csodálkoztam, mert nem gondoltam volna, hogy mindezek után mégis sikerül csökkenteni a fogyasztást.
Most viszont úgy gondolom, hogy lépjünk túl ezen a kérdésen. Aki akar, menjen be a szervizbe, és kérdezzen rá a frissítésre. Ez a szervizlátogatás meghozta számomra a kívánt eredményt. Az pedig, hogy mindezt megemlítettem Nektek, lehet tekinteni segítőkészségnek is (mint ahogy sok egyéb dolgot ezen a fórumon). És ez független a – tévesen - becsatolt képtől.
Az már a zárójeles megjegyzésem, hogy ha a frissítés után nincs valaki megelégedve a menettulajdonságokkal, akkor vissza kell rakatni a régit, mert az sem tart tovább, mint az új telepítése. És ugyanúgy ingyenes.
Nézd, én nem mértem sem előtte, sem utána. Az én vezetési szokásaim mellett nem tapasztalok csökkenést. Igaz ugyan, hogy lassan 60 leszek, de nem vezetek nagypapásan. Szeretem, ha megvan az erő, a gyorsulás. Eddig is megvolt, most sem hiányzik. Szóval szerintem nincs. Legalábbis én nem érzem. Persze ha egy chip-tuning előtt megmérnék, ki tudja, mi derülne ki. Ám én inkább a 7,6-os fogyasztás mellett teszem le a voksomat. Számomra így sokkal szerethetőbb a Kuga.
Igen, valóban igazad van. Ez egyik sem a verziószám. Felületesen olvastam végig, és azt hittem, hogy a System updates a megoldás kulcsa. Ma reggel végignéztem ismét, de nem találtam erre utaló adatot. Bosszantó, és sajnálom.
Viszont a tény az tény marad. Valami történt, ami 2 l-es fogyasztáscsökkenést eredményezett.
Nos, mivel a magas fogyasztásra nem volt ötlet (és ezekben a motorokban már nincs semmi, amit „piszkálással” módosítani lehetne), a SW frissítést a szerviz ajánlotta fel. Ám a munkafelvevő nem tudta, hogy van-e új update, avagy nincs. Ez a műhelyben lett egyértelmű. Én azt mondtam, hogy nincs frissítés, akkor is töröljék le a régit, és ugyanazt tegyék vissza. Céges tapasztalat, hogy ez a megoldás csodákra képes. Na, lényeg, hogy volt frissítés, és most minden O.K.
Szóval szerintem nyugodtan kérd. Meglepődnék, ha nem teljesítenék a kérést.
A frissítés után ezek a verziószámok vannak nálam:
A hét folyamán sor került a magas fogyasztás miatti szervizlátogatásra. Alapállás volt a munkafelvevő részéről az „ez egy ilyen típus”, „kicsi motor-nehéz vas”, „ha nem nyomom, nem is megy – ha nyomom, akkor fogyaszt” jellegű gondolatok. Nem volt elutasító, de nem biztatott semmivel. Na, lényeg, hogy megnézték, van-e új SW-update az ECU-ra. Hát láss csodát! VOLT. Azóta a fogyasztás az előző 9,5-10 L/100 km helyett 7,6. Értitek? Mínusz 2 liter! Szóval öröm és boldogság!
Ergo ha valakinek okt. 28. előtti a vásárlás, akkor érdemes megpróbálni. Nyilván nem mindenki fogja a 2 litert realizálni, de néhány deci is jól jön.
Más:
rfidel által említett levegő-figyelő ventilátoros szenzor problémára nem jöttek rá. Természetesen ott nem ciripelt, de a következő szerviz alkalmával célirányosan fogok javaslatot tenni ennek a cseréjére.
Más:
Kértem ajánlatot első parkoló-radar utólagos beépítésre. Jó hír, hogy 2-3 óra alatt meg lehet csinálni, rossz hír, hogy egy kicsit borsos az ár. Br. 115 E Ft-ba kerülne. 60-80 km autózást megér, ha valahol olcsóbb lesz.
Na bent van a verda! Hááát persze a szerelő előtt nem csinálta a kereplő hangot. Már harmadszor vittem be ezért. Itthon zörög, beviszem semmi. Na mindegy, hivatkoztam rád a szervízben, hogy volt már másnál is ehhez hasonló hiba. Azt mondta, ok kicseréli, aztán meglátjuk az volt e a hiba. Úgyhogy most várok. Csatotam egy videót azon hallható a hang.
"1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?"
Azt tudod beállítani, hogy ha balesetet szenvednél, ne adj isten, kiket hívjon fel telefonon.....
Azt hiszem két,telefonszámot vagy többet is meg lehet adni neki.
Amikor a telefonod összekapcsolódik az autóval, le is tölti, ha engedélyezed a névjegyeket, és innen is be tudsz állítani számokat.
Az "Emergency Assistance"engedélyezve, majd az "Set Emergency Contacts"nál névjegyeket jelölhetsz ki.
Ja, és még egy info: A kerékabroncs nyomása természetesen az adattáblán előírtnak megfelelően 2,3 bar. Tehát még sem lehet ok, hogy a laposabb gumi miatt nagyobb a tapadási felület, ergo nagyobb a fogyasztás.
Hát, az tényleg sok, főleg országúton. Nekem a legutolsó tankolásom pár nappal ezelőtt is 7,8 ra jött ki, és volt benne város is. Pedig az autónk ugyan olyan. Majd meglesem én is az alapjárati fordulatomat.
Igen, az kimaradt a tegnapi írásomból, hogy a kocsit javarészt városon kívül, araszolás-mentes városi forgalom nélküli utakon használom. A sebességi határokat nem nagyon feszegetve. Ám a tapasztalat azt mutatja, hogy mindegy a helyszín. A 9,5 az 9,5. Egy hete Komárom-Bécs oda-vissza fogyasztásban ugyan az, mint a főutakon autózás.
Amúgy pedig elég lehangoló, hogy az autóipar hárombetűs csodáival telepakolt, agyon fejlesztett motorjai nem képesek a 20 éves Mondeom fogyasztását (7,2 L) produkálni, de még megközelíteni SEM. Még akkor is így gondolom, ha a Kuga 400 kilóval nehezebb.
Köszi az eddigi infókat. Nekem meggyőződésem, hogy magas az alapjárati fordulatszám, és ez viszi magával a magasabb fordulatok fogyasztásait is.
(diesel Fordok üzemanyag-ellátó rendszereit – adagoló-injektor-rail – gyártottuk (igen, nem kell meglepődni), amíg volt szerződés a Ford és a munkahelyem között. Alapjárati fordulatszám: 750 rpm. Igaz, ugyan, hogy azok kishaszon-gépjárművekbe épültek be)
Hát igen én pont ezért szeretem a diesel technikát. Nekem üzemmelegen 0,6 L/H ír ki olyan 800 as fordulaton. És a motoroptimalizáló chiptuning után az átlag 6,2 lett, előtte 6,8 - 7 liter volt. Mint lejjebb írtam én is sokallottam a 2.0 diesel átlagfogyasztását. De ne felejtsük el, hogy ez egy nagy karosszériáju nehéz autó az enyém ráadásul összkerekes. Ha majd melegebb idő lesz kevesebb lesz a fogyasztásod kb. 0,5-1 literrel. Ha fickósan járok vele akkor most is simán 6,5-7 liter de összehasoníthatatlanul nyomatékosabb lett az autó. Szinte erőlködés nélkül gyorsít, ez nagyon jó érzés. Viszont a most rendelkezésemre álló több mint 200 Le kárpótol. Ha kisebb karosszériában és laposabb személyautóban lenne az a motor biztosan 1-2 literrel kevesebb lenne a fogyasztásod.üdv
1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?
2.) Tovább küzdök a magas fogyasztással. 1-2 héten belül megyek emiatt szervizbe, mert szerintem a 9,5 L-es fogyasztás nem túl baráti. Ez független attól, hogy milyen kútnál tankolok. Lehet OMV, MOL, még az Auchan-t is kipróbáltam. Szerviz előtt azonban adatokat kérnék Tőletek.
Két dolog érdekel: mekkora a PILLANATNYI fogyasztás értéke üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben, illetve hol áll a fordulatszámmérő üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben? Nálam az első érték 1L/óra, a második érték kicsit magasabb, mint 750 rpm. Ez a „kicsit magasabb” azt jelenti, hogy kb. a mutató vastagságával (szélességével) van feljebb a fordulatszám. Tehát szerintem kb. 780 (netán 800?) lehet. Nyilván az alapjárati fordulatszámnak 750-nek kell lenni. Ja, és a motor: benzin, 1,5L, 150 LE, Ecoboost, 2019-es évjárat.
(csak zárójelben jegyzem meg, hogy Start/Stop rendszert mindig kikapcsolom, és a tempomat nálam nem „játszik.” Nem használom.)
És ha már a szervizben leszek, ezeket a zizegő szenzorokat is megnézetem.