Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

krimpelő Creative Commons License 2020.04.17 0 0 240

Szia!

 

Enyém nem.

Előzmény: rfidel (239)
rfidel Creative Commons License 2020.04.17 0 0 239

Sziasztok!

 

Semelyikőtöknek nem recseg a középkonzol? Felmelegszik a napon, aztán pattog recseg. Váltóboxtól fel a hangszóróig.

weissburger Creative Commons License 2020.03.26 0 0 238

Szia

 

Nyugodj meg. Én sem találok benne semmi sértőt. Ez nem politikai fórum, hogy sértegessük egymást. Ide az információszerzés és a segíteni akarás miatt jönnek az emberek.

 

A downgrade-del kapcsolatban valószínű, hogy igazad van. Én azt hasra ütésre írtam. Ismét egy ok, amiért bocsánatot kérek. (amúgy számomra nem okoz lelki törést, ha bocsánatot kell kérnem a tévedésemért. Nem tudhat mindenki mindent)

 

Viszont a második mondatoddal kapcsolatban – ha nem is vitatkoznék, mert nincs értelme, de – megjegyzem, hogy a 23 éves korom óta csiszolódó vezetési stílusom, és szokásaim nem változnak meg 45-50 perc alatt attól, hogy egy szervizben várok az autó elkészültére. Az autót képességeim és lehetőségeim szerint a legjobb tudásom alapján bejárattam, ám az első pillanattól kezdve a fogyasztás magas volt. Egyetlen beszédes adat, amit néhány bejegyzéssel korábban már leírtam: Üzem-meleg, járó motorú, álló helyzetben levő autó pillanatnyi fogyasztása 1 L/óra. Ez márc. 16 óta 0,7 L/óra. Akkor csak-csak történt valami, hiszem állni ugyan úgy kell friss jogsival is, és régebbivel is, valamint új autóval is, és a 20 éves Mondeoval is.

 

Hát, én csak ennyit akartam mondani.

Szép napot, és mindenki vigyázzon magára!

Előzmény: qtc (237)
qtc Creative Commons License 2020.03.25 0 0 237

Nem akartalak megsérteni, de olvasva a szöveget én nem találok benne semmi sértőt.

 

Azt érdemes figyelembe venni, hogy az első néhány ezer km futás után fog a fogyasztás 'beállni',

miután 'bejáródott' az autó és meg is tanultuk (szoktuk) a használatát.

 

Pontosítanám az utolsó állításod: úgy tudom, hogy a motorvezérlőnél és a többi modulnál hivatalosan nincs lehetőség a

downgrade-re. A sync3 esetében van lehetőség, de az sem eredeti forrás alapján végezhető el.

Előzmény: weissburger (236)
weissburger Creative Commons License 2020.03.25 0 0 236

Szia

 

Nyilván nem a SYNC frissítést csinálták meg, csupán nem a megfelelő képet csatoltam be. Ezért írtam, hogy „bosszantó és sajnálom”. Mármint a figyelmetlenségemet. Ebből az is következik, hogy az ECU friss verziószámáról nincs információm. Csupán kénytelen vagyok elhinni, hogy megcsinálták. És valóban, a rendszerek frissítéséhez történő hozzáféréshez nincsenek jogosultságaim, viszont azért, hogy legyen, nem fogok fizetni.

 

> ha a sync frissítésétől javult a fogyasztás értéke, ….

Ezt én nem mondtam. Én azt mondtam, hogy téves képet csatoltam be, ami valóban a SYNC verziószámát tartalmazza.

 

És miért csodálkozom? Először azért csodálkoztam, mert a majdnem 10 L-es fogyasztás az automata-váltós konstrukcióhoz van társítva a reklámanyagokban, az enyém pedig manuális váltóval szerelt. Másodszor azért csodálkoztam, mert csípőből le akarták söpörni a problémát. Harmadszor pedig azért csodálkoztam, mert nem gondoltam volna, hogy mindezek után mégis sikerül csökkenteni a fogyasztást.

 

Most viszont úgy gondolom, hogy lépjünk túl ezen a kérdésen. Aki akar, menjen be a szervizbe, és kérdezzen rá a frissítésre. Ez a szervizlátogatás meghozta számomra a kívánt eredményt. Az pedig, hogy mindezt megemlítettem Nektek, lehet tekinteni segítőkészségnek is (mint ahogy sok egyéb dolgot ezen a fórumon). És ez független a – tévesen - becsatolt képtől.

 

Az már a zárójeles megjegyzésem, hogy ha a frissítés után nincs valaki megelégedve a menettulajdonságokkal, akkor vissza kell rakatni a régit, mert az sem tart tovább, mint az új telepítése. És ugyanúgy ingyenes.

 

Szép napot, és jó egészséget

 

Előzmény: qtc (235)
qtc Creative Commons License 2020.03.24 0 0 235

Ez a sreenshot nem a motorvezérlő (ECU) hanem a sync3 rendszer sw paramétereit mutatja.

 

A sync frissítését megoldhatod te is, de az ECU frisítéshez szükséged lehet további rendszerekhez való hozzáféréshez illetve előfizetéshez is.

 

Nos, ha a sync frissítésétől javult a fogyasztás értéke, erre azt mondhatjuk, hogy: khmmm.

 

Nem értem, hogy miért csodálkozol, a Mondeo egy jóval kisebb légellenállású autó, mint a Kuga.

Én F4-el (1.0/125HP) 5.9l/100km fogyasztással járok, amiben van városi menet is.

Előzmény: weissburger (230)
weissburger Creative Commons License 2020.03.24 0 0 234

Szia

 

Nézd, én nem mértem sem előtte, sem utána. Az én vezetési szokásaim mellett nem tapasztalok csökkenést. Igaz ugyan, hogy lassan 60 leszek, de nem vezetek nagypapásan. Szeretem, ha megvan az erő, a gyorsulás. Eddig is megvolt, most sem hiányzik. Szóval szerintem nincs. Legalábbis én nem érzem. Persze ha egy chip-tuning előtt megmérnék, ki tudja, mi derülne ki. Ám én inkább a 7,6-os fogyasztás mellett teszem le a voksomat. Számomra így sokkal szerethetőbb a Kuga.

:-)

Mindenki vigyázzon magára, és maradjon otthon!

Jó egészséget!

 

 

Előzmény: Hadime (233)
Hadime Creative Commons License 2020.03.24 0 0 233

Szia!

 

Mással is előfordul. :) Kérdés: a fogyasztás javulása okozott-e teljesítménycsökkenést? Gyorsulás, erő, ... stb.

Előzmény: weissburger (232)
weissburger Creative Commons License 2020.03.24 0 0 232

Szia

 

Igen, valóban igazad van. Ez egyik sem a verziószám. Felületesen olvastam végig, és azt hittem, hogy a System updates a megoldás kulcsa. Ma reggel végignéztem ismét, de nem találtam erre utaló adatot. Bosszantó, és sajnálom.

Viszont a tény az tény marad. Valami történt, ami 2 l-es fogyasztáscsökkenést eredményezett.

 

Előzmény: Hadime (231)
Hadime Creative Commons License 2020.03.23 0 0 231

Szia!

 

A képen az alábbi számokat látom:

 

Infotainment rendszer: Sync 3.3 1950 build.

WiFi és BlueTooth vezérlők fizikai címe (mac address).

Gracenote rádiószoftver verziószáma: 1.1.1.1318 (EU-0010).

 

Hol az ECU szoftver amit feltettek?

Előzmény: weissburger (230)
weissburger Creative Commons License 2020.03.23 0 0 230

Hello

 

Nos, mivel a magas fogyasztásra nem volt ötlet (és ezekben a motorokban már nincs semmi, amit „piszkálással” módosítani lehetne), a SW frissítést a szerviz ajánlotta fel. Ám a munkafelvevő nem tudta, hogy van-e új update, avagy nincs. Ez a műhelyben lett egyértelmű. Én azt mondtam, hogy nincs frissítés, akkor is töröljék le a régit, és ugyanazt tegyék vissza. Céges tapasztalat, hogy ez a megoldás csodákra képes. Na, lényeg, hogy volt frissítés, és most minden O.K.

Szóval szerintem nyugodtan kérd. Meglepődnék, ha nem teljesítenék a kérést.

A frissítés után ezek a verziószámok vannak nálam:

 

Szép napot!

 

Előzmény: rfidel (228)
zsoati Creative Commons License 2020.03.23 0 0 229

Ez egyértelműen az. Nekem nem is volt ennyire hangos, de zavart, mint minden apró zörej. Szó nélkül cserélték.

Előzmény: rfidel (224)
rfidel Creative Commons License 2020.03.23 0 0 228

Szia!

 

Az SW frissítést az ECU-ra, hogyan kell kérni? Megnézik, ha megkérdezem?

Előzmény: weissburger (227)
weissburger Creative Commons License 2020.03.22 0 0 227

Szervusztok

 

A hét folyamán sor került a magas fogyasztás miatti szervizlátogatásra. Alapállás volt a munkafelvevő részéről az „ez egy ilyen típus”, „kicsi motor-nehéz vas”, „ha nem nyomom, nem is megy – ha nyomom, akkor fogyaszt” jellegű gondolatok. Nem volt elutasító, de nem biztatott semmivel. Na, lényeg, hogy megnézték, van-e új SW-update az ECU-ra. Hát láss csodát! VOLT. Azóta a fogyasztás az előző 9,5-10 L/100 km helyett 7,6. Értitek? Mínusz 2 liter! Szóval öröm és boldogság!

Ergo ha valakinek okt. 28. előtti a vásárlás, akkor érdemes megpróbálni. Nyilván nem mindenki fogja a 2 litert realizálni, de néhány deci is jól jön.  

 

 Más:

rfidel által említett levegő-figyelő ventilátoros szenzor problémára nem jöttek rá. Természetesen ott nem ciripelt, de a következő szerviz alkalmával célirányosan fogok javaslatot tenni ennek a cseréjére.

 

Más:

Kértem ajánlatot első parkoló-radar utólagos beépítésre. Jó hír, hogy 2-3 óra alatt meg lehet csinálni, rossz hír, hogy egy kicsit borsos az ár. Br. 115 E Ft-ba kerülne. 60-80 km autózást megér, ha valahol olcsóbb lesz.

:-)

 

Jó egészséget mindenkinek, és maradjatok otthon!

 

rfidel Creative Commons License 2020.03.19 0 0 226

Sziasztok!

 

Megszűnt a kereplés.

Köszönöm a tippet.

Belső levegő figyelő ventilátoros szenzor. Persze nem csinálta a szalonban, de a szerelő korrekt volt és bemondásra kicserélte.

Előzmény: krimpelő (225)
krimpelő Creative Commons License 2020.03.10 0 0 225

Szia!

 

Hú, ezt tényleg idegesítő! Jó, hogy kicserélteted, majd jelezz vissza légyszives, hogy megoldotta e hosszabb távon is a problémát.

Előzmény: rfidel (224)
rfidel Creative Commons License 2020.03.10 0 0 224

Szia!

 

Na bent van a verda! Hááát persze a szerelő előtt nem csinálta a kereplő hangot. Már harmadszor vittem be ezért. Itthon zörög, beviszem semmi. Na mindegy, hivatkoztam rád a szervízben, hogy volt már másnál is ehhez hasonló hiba. Azt mondta, ok kicseréli, aztán meglátjuk az volt e a hiba. Úgyhogy most várok. Csatotam egy videót azon hallható a hang.

https://drive.google.com/open?id=1jeGYkVb5MQMyQga7aVllJH5cSH7M_qao

Neked is ilyen volt?

Köszi!

Előzmény: zsoati (221)
weissburger Creative Commons License 2020.03.02 0 0 223

Szia Krimpelő

 

Köszönöm. Be fogom állítani. A fed. comp. természetesen kezeli a névjegyzéket, így már már csak a megfelelő kontaktot kell hozzárendelni.

Előzmény: krimpelő (222)
krimpelő Creative Commons License 2020.03.02 0 0 222

Szia!

 

 

 

"1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?"

 

Azt tudod beállítani, hogy ha balesetet szenvednél, ne adj isten, kiket hívjon fel telefonon.....

Azt hiszem két,telefonszámot  vagy többet is meg lehet adni neki.

Amikor a telefonod összekapcsolódik az autóval, le is tölti, ha engedélyezed a névjegyeket, és innen is be tudsz állítani számokat.

 

Az "Emergency Assistance"engedélyezve, majd az "Set Emergency Contacts"nál névjegyeket jelölhetsz ki.

Előzmény: weissburger (214)
zsoati Creative Commons License 2020.03.02 0 0 221

Szia. 
Sajnos igen. Tapasztalati infot osztottam meg.

Előzmény: rfidel (213)
weissburger Creative Commons License 2020.03.02 0 0 220

Szervusztok

 

Várom az adatokat.

Ja, és még egy info: A kerékabroncs nyomása természetesen az adattáblán előírtnak megfelelően 2,3 bar. Tehát még sem lehet ok, hogy a laposabb gumi miatt nagyobb a tapadási felület, ergo nagyobb a fogyasztás.

 

szép napot!

Előzmény: krimpelő (219)
krimpelő Creative Commons License 2020.03.01 0 0 219

Szia!

 

Hát, az tényleg sok, főleg országúton. Nekem a legutolsó tankolásom pár nappal ezelőtt is 7,8 ra jött ki, és volt benne város is. Pedig az autónk ugyan olyan. Majd meglesem én is az alapjárati fordulatomat.

Előzmény: weissburger (217)
009 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 218

Szia,

 

igen, így már érdekesebb a dolog, hogyha nem is városban használod az autót.

nálam vegyesen produkálja ezt. Dunakeszi-Budapest nap mint nap és amikor beérek Budapestre jön indul-megáll-indul-megáll :-)

 

009

Előzmény: weissburger (217)
weissburger Creative Commons License 2020.03.01 0 0 217

Szervusztok.

 

Igen, az kimaradt a tegnapi írásomból, hogy a kocsit javarészt városon kívül, araszolás-mentes városi forgalom nélküli utakon használom. A sebességi határokat nem nagyon feszegetve. Ám a tapasztalat azt mutatja, hogy mindegy a helyszín. A 9,5 az 9,5. Egy hete Komárom-Bécs oda-vissza fogyasztásban ugyan az, mint a főutakon autózás.

Amúgy pedig elég lehangoló, hogy az autóipar hárombetűs csodáival telepakolt, agyon fejlesztett motorjai nem képesek a 20 éves Mondeom fogyasztását (7,2 L) produkálni, de még megközelíteni SEM. Még akkor is így gondolom, ha a Kuga 400 kilóval nehezebb.

Köszi az eddigi infókat. Nekem meggyőződésem, hogy magas az alapjárati fordulatszám, és ez viszi magával a magasabb fordulatok fogyasztásait is.

(diesel Fordok üzemanyag-ellátó rendszereit – adagoló-injektor-rail – gyártottuk (igen, nem kell meglepődni), amíg volt szerződés a Ford és a munkahelyem között. Alapjárati fordulatszám: 750 rpm. Igaz, ugyan, hogy azok kishaszon-gépjárművekbe épültek be)

kenuba Creative Commons License 2020.03.01 0 0 216

Hát igen én pont ezért szeretem a diesel technikát. Nekem üzemmelegen 0,6 L/H ír ki olyan 800 as fordulaton. És a motoroptimalizáló chiptuning után az átlag 6,2 lett, előtte 6,8 - 7 liter volt. Mint lejjebb írtam én is sokallottam a 2.0 diesel átlagfogyasztását. De ne felejtsük el, hogy ez egy nagy karosszériáju nehéz autó az enyém ráadásul összkerekes. Ha majd melegebb idő lesz kevesebb lesz a fogyasztásod kb. 0,5-1 literrel. Ha fickósan járok vele akkor most is simán 6,5-7 liter de összehasoníthatatlanul nyomatékosabb lett az autó. Szinte erőlködés nélkül gyorsít, ez nagyon jó érzés. Viszont a most rendelkezésemre álló több mint 200 Le kárpótol. Ha kisebb karosszériában és laposabb személyautóban lenne az a motor biztosan 1-2 literrel kevesebb lenne a fogyasztásod.üdv

009 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 215

Szia,

 

nálam 0.8l a fogyasztás üzemmelegen. Fordulat olyan 800on.

Átlagfogyasztásom egyébként 8.6on áll, most 630km van az autóban, szóval ez még változik.

 

milyen környezetben használod az autót?

ha város a nagyja akkor sajnos simán benne van az a 9.5l...

 

009

Előzmény: weissburger (214)
weissburger Creative Commons License 2020.02.29 0 0 214

Szervusztok

 

Két dolog miatt jelentkezem.

1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?

 

2.) Tovább küzdök a magas fogyasztással. 1-2 héten belül megyek emiatt szervizbe, mert szerintem a 9,5 L-es fogyasztás nem túl baráti. Ez független attól, hogy milyen kútnál tankolok. Lehet OMV, MOL, még az Auchan-t is kipróbáltam. Szerviz előtt azonban adatokat kérnék Tőletek.

 

 Két dolog érdekel: mekkora a PILLANATNYI fogyasztás értéke üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben, illetve hol áll a fordulatszámmérő üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben? Nálam az első érték 1L/óra, a második érték kicsit magasabb, mint 750 rpm. Ez a „kicsit magasabb” azt jelenti, hogy kb. a mutató vastagságával (szélességével) van feljebb a fordulatszám. Tehát szerintem kb. 780 (netán 800?) lehet. Nyilván az alapjárati fordulatszámnak 750-nek kell lenni. Ja, és a motor: benzin, 1,5L, 150 LE, Ecoboost, 2019-es évjárat.

(csak zárójelben jegyzem meg, hogy Start/Stop rendszert mindig kikapcsolom, és a tempomat nálam nem „játszik.” Nem használom.)

 

És ha már a szervizben leszek, ezeket a zizegő szenzorokat is megnézetem.

 

Jó hétvégét mindenkinek!

 

 

 

 

rfidel Creative Commons License 2020.02.27 0 0 213

Szia!

 

Köszönöm!

 

Neked is volt ilyen problémád?

Előzmény: zsoati (212)
zsoati Creative Commons License 2020.02.27 0 0 212

Szia.

 

"a start gomb felőli időszakos kerregő hang"

 

Van ott egy kis ventillátoros szenzor, ami az utastér levegőjét figyeli. Kb. 1- 1,5 óra alatt kicserélik garanciában.

Előzmény: rfidel (206)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.22 0 0 211

Sziasztok!

 

Vagy itt, vagy a kereskedő kérdezte, hogy vajon menet közben is kinyílik-e az elektromos csomagtér-ajtó!

Jelentem, nem nyílik ki, csak elkezd ugyanúgy sípolni, és ennyi!

90-nél nyomtam meg a műszerfalon a gombot! Gondolom 50-nél se nyitja ki a városban!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!