Én bihać-i árat tudok: Pension Villa Una, a belvárosban, 2 ágyas szoba saját fürdő-WC-vel 70 KM, azaz 35 /éj, tehát 17,5 /fő/éj, és ebben a reggeli is benne van. Nagyon kellemes hely, az egész panzió zsír új, nagyon szép tiszta.
Korábban már végigolvastam a topikot, most nincs időm újra áttekinteni, szóval bocsánat, ha ismétlős lenne a kérdés. Az átlagos szállásárak érdekelnének (2 ágyas szoba, saját fürdő-WC-vel, nem kell puccparádé, csak tiszta legyen), főleg Szarajevó, Mostar tekintetében, de ha vki. tud mondjuk jajcei, travniki stb. árakat/helyeket, ne tartsa magában. Jó lenne tudni, kb. mivel kalkulálhat az ember...
Kisbuszt szervezünk, Györböl, az aug 11-én sorra kerülö Bosznia-Magyarország U21 labdarugó meccsre! Sarajevói városnézéssel, a meccs elött.Non stop út. Az út ára 12ezer ft fejenként. Ha vkit érdekel,erre az email cimre irjon: jano1975@freemail.hu
Főleg a látvány miatt megyek Banja Luka irányába, de pl magyar (Drávaszabolcs) határ - Makarska ebben az irányban 7 óra, betartva minden szabályt és még csak horvát oldalon sem használva a pályát. Tavaly hazafelé nagyon ráértünk ezért jöttem pálya mentesen itt... Egyébként a Drávaszabolcs - Mostar vonatkozásban talán ha van 40 km különbség Banja Luka, vagy Sarajevo irányok között. Azért Mostar, mert a két út ott ér össze.
Ma akartam indulni, de csak holnap megyek arrafelé. A Verbász/Orbász völgyében csak akkor megyek, ha másoknak mutatom meg az utat. Nagyon lassú, ha ez Bosznián belül egyáltalán még értelmezhető. Már a horvát (szlavón) szakasz is lassú. Ha csak átutazom és nem a kirándulás a cél, akkor inkább már autópálya majdnem le a bosnyák határig (Eszéktől). Után tökölés Dobojig, aztán megint lehet haladni egészen Szarajevóig (még az a kis autópálya szakasz, meg a Zenica-Kakanj közötti gyorsforalmi út is jelent valamit). A Jablanicai tavi részt nem szeretem, mert megint csak sok a fürdőző, figyelni kell rájuk. Jablanica után megint lehet haladni rendesen. Oszt már ott is vagyunk. Én sem értem az autópályán körbeautózókat. Persze ahol a gyerek nem bírja az utat, ott lehet, hogy jobb az autópálya.
Gondoltam megosztom a saját tapasztalataim egy kicsit. Amikor még egyben volt Jugoszlávia, még gyerekként szüleimmel a tengert mindig a mai Bosznia területén keresztül értük el. Jött a háború, én meg felnőttem (már amennyire) és már nélkülük járok le, és egy jó ideig messze elkerültem Boszniát. Rosszakat írtak róla, meg a pálya is csábító volt. Egy korculai út mindent megváltoztatott. Úgy döntöttem Bosznián keresztül megyünk. Az útvonal Drávaszabolcsnál ki, aztán Donji Miholjac - Nasice - Pozega - Nova Gradiska - Okucanji - Bosanska Gradiska - Banja Luka - Jajce - Bugojno - Mostar - Metkovic - tengerpart. Nézegettem a Sarajevo-n keresztüli lehetőséget. Alig van különbség km-ben a kettő között, viszont a Banja Luka-i irány sokkal tovább visz a hegyek között. És ez az, a látvány. Egyszerűen a legtöbb helyen még csak a megengedett sebességgel sem tudtam menni, annyit nézelődtem. Rendőrből sok volt, ránk sem hederítettek. Visszafelé benéztünk Makarska-ba és onnan megint a boszniai irányt választottuk Makarska - Arzano - Livno - Bugojno - Jajce - Banja Luka és a már említett út csak visszafelé. Ami meglepő, hogy így a magyar határtól 420 km Makarska. Idén ismét lesz Makarska és ismét Bosznia. Már mindenkinek ezt ajánlom, aki Brela-tól délre megy valahova a partra. Feljebb max a látvány miatt éri meg, mert az a rész már pályán jobban megközelíthető.
Idén háromszor jártam meg ezt az utat, legutóbb májusban, ezért ha valami speciális érdekel, kérdezz.
60-62 km/h átlaggal számolj. Az autópálya Szarajevó és Kakanj között kész, útdíj 1,50 KM (kevesebb mint 1 EUR, Eurót elfogadják, adnak is vissza belőle).
Zenica és Kakanj között gyorsforgalmi út, ott lehet haladni. Hétvégén esküvői menetek várhatóak Szarajevóban, Jablanicában (ott szinte mindig belefutunk). Szombaton vásárok is vannak Szarajevo, Mostár környékén, azok be tudnak egy kicsit dugulni. Nem vészes, türelemmel könnyen túl lehet jutni rajtuk.
Rendőrök mindenhol vannak, nem szabad gyorsabban menni a megengedettnél. Ha ismered Boszniát nem kell külön mondanom, hogy nem biztos, hogy kiértél a faluból, még ha azt is gondolod. A táblákat figyelni kell erősen. Az utak jók, kisebb útfelújítások vannak néhány helyen és építik az autópályát tovább Zenica és Kakanj között. Különösebb probléma nincs (télen volt néhány földcsuszamlás, de azoknak már nyomuk sincs). Nem kell sietni, élvezni kell az utat! Gyönyörű még sok tucatszorra is.
Konak apartman jó, én mindig náluk szoktam megszállni, ha úgy alakul.
Sziasztok! Jövő héten mennék Szarajevo-Mostar városlátogatásra, és az E73-as úton szeretnék végigmenni. Valakinek van tapasztalata az útról, mire kell figyelni ill. átl. hány km-t lehet megtenni egy óra alatt?
Na az jó. Hallottam egyébként erről, de még tavaly voltak ismerőseim és tőlük kérték az útlevelet. De akkor örülök, mert kb. már sehova sem kell útlevél a környékre, kiv. Ukrajna. A múlt hét óta már Szerbiába is elég a személyi.
Pünkösdkor két éjszakát töltöttünk Mostarban, pár mondatban leírnám a tapasztaltakat. Udvarnál léptünk át a határon, Eszéktől már kész a pálya Samacig. A bosnyák határon se oda-, se visszafelé nem tartott tovább 1 percnél az átkelés, a személyiket összenézték a bentülőkkel, és már mehettünk is. Az E73-ason aránylag jól tudtunk haladni, csak lakott területen belül láttunk rendőröket, de ránk nem voltak kíváncsiak. A szállás mondhatni tökéletes volt, 150 m-re az Öreg Hídtól, 20 euró/fő volt a hűtő/fűtő klímás szoba, közös konyhával, internettel, parkolással. Medjugorje így másodszorra már nem volt érdekes, ellenben Blagaj nagyon tetszett. Többször is ettünk étteremben, egyszer nem akart csak stimmelni a számla az étlapon megadott árakkal.
Abszolút nem drága. Szarajevóban a Ljubičićában 15 euró/fő/éj körül már van szoba kiadó reggelivel együtt. A tömegközlekedés, kaja olcsó, múzeumi belépők 1-2 márka körül.
Miazhogy! Nagyonis! Júliusban egy hetet voltam, Mostar-Szarajevó-Visoko-Jajce-Bihać, aztán augusztus 20-i hosszú hétvégén Bihać és Tuzla, a kettő között vonattal végig. :)
Mi a véleményetek, Boszniában mennyire veszélyes túrázni a taposóaknák miatt a magashegységekben (Maglic), vagy úgy általában a hegyekben? Vagy válasszam inkább Montenegrót?