Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Valamelyik nap találkozram egy olyan söfőrrel, aki elindult, felgyorsított, majd motorfék. Lassult a busz, már vissza is váltott, majd ismét gáz. Felgyorsult, majd megint elvette a gázt, lassult, ismét gyorsított és ezt játszotta végig, amikor igazából mehetett volna folyamatosan, mert semmi akadályozó tényező nem volt előtte.
Naponta van kb. annyi fordulója a 10(Y)-nak! Ahogy írták is előttem, a romló tendencia az, ami elszomorító. Van sok olyan járat, amely percre pontosan indul, de még több az olyan, amely késik, vagy ami rosszabb, siet a kiírt menetrendhez képest.
Természetesen van olyan eset, amely indokolja a késést (pl. a héten baleset miatt a 36E 40 percet késett, mégsem puffogtam itt, hogy miért is nincs magassági kormány a buszban), de a sietést semmi, max. az ha a sofőr ólombetétes jobb cipőt vett fel, vagy hülyén van megcsinálva a menetrend, de ez már nem megengedhető.
Egyébként régebben panaszkodtam arra, hogy a sofőrök csak a teli gáz és satufék kombinációt ismerik. Jelentem találtam egy olyan sofőrt, aki úgy gyorsít, hogy a váltások nem is érezhetőek, valamint fékezéskor folyamatosan fékez, így nem rángat a jármű. Hurrá! :) Ja, és egyszer láttam a Nagyállomásnál még, amikor is másodperc pontosan indult a totemoszlop órája alapján (nézte, hogy mikor vált át az óra)!
Ha jól tudom, még "szakembert" is importáltak Szegedről, de eddig nem sok (gyakorlatilag semmi) javulás tapasztalható amióta itt van.
"óránként 4-szer megy a 15-ös"
Ez nem jó ötlet, mert akkor kitalálják, hogy óra 4-5-6-7-kor elmegy a négy busz, és csókolom, mi meg szívunk. Igenis legyen pontos menetrend, és tartsák is be! (Az ötlet jogát fenntartom, ha a dkv meg kívánja valósítani kemény jogdíjat fogok tőlük bevasalni ezért a korszakalkotó megoldásért. :) )
A pontatlan buszokra kiváló megoldás lenne, ha kicsit lejjebb tennék a lécet. Pl. csak annyi lenne, hogy "óránként 4-szer megy a 15-ös" és kész! Aztán jön amikor jön. Nem mondhatná senki hogy késett, meg hamarabb ment el, mert nem lenne semmi követelmény, hogy mikor kellene jönni. Szerintem zseniális az ötlet! Majd megszoknánk ezt is.
Egyébként pedig azt hiszem, az országban szinte minden tömegközlekedéssel foglalkozó cég, de különösen a DKV példát vehetne Szegedről. Én állítom, hogy ma Magyarországon ott a legszínvonalasabb a közösségi közlekedés, egyfajta "bezzegváros". Meg merem kockáztatni, hogy európai szinten is előkelő helyet foglalhat el az SZKT.
Most ne néhány alkalomból indulj ki, úgy persze, hogy nem, vagy csak kevésbé tűnik fel a sok negatívum. Ha rendszeresen használnád Debrecen tömegközlekedését, hidd el, hogy pár héten belül homlokegyenest megváltozna a véleményed.
Havonta egyszer utazom Budapestről Debrecenbe és eddig 100%-ban pontos volt az ITK "
A topictársak a romló tendenciára szereték felhívni a figyelmet egy kis túlzással. Sajnos úgy tűnik, hogy a menetrendek betartása napról napra nagyobb kihívást jelent. Tavaly ilyenkor volt egy nagyon nagy mélypont, amikor rendszeresen előfordultak korábban közlekedések végállomásról is. Aztán ezt követően volt egy enyhe javulás. Most megint süllyedő tendenciát látok. Pesze ebben szerepe van az utóbbi hónapok közlekedési rend módosításoknak is. Mi is egyre több panaszt kapunk.
Üdvözlök mindenkit! Szeretném megosztani veletek a véleményemet a dékávéról, ami cseppet sem pozitív. De ahogy elnézem, másoktól is kapja az ívest városunk tömegközlekedési cége. Akkor kezdeném. A DKV akkor volt jó, amikor még csak az elektromos járműveket üzemeltette. Három évvel a teljes körű szolgáltatóváltás után viszont nyilvánvaló, hogy még a mai napig nincsenek felkészülve az ország második legnagyobb városa tömegközlekedésének a megfelelő, a kor színvonalán történő lebonyolítására. Ez világosan látszik a rendszeresen késve, illetve korábban közlekedő járatokon (és itt nem a hibahatáron belüli pár percről van szó), járatkimaradásokon; a folyamatos járatritkításokon, amit korábban még racionalizálás címen próbáltak megetetni a lakossággal; a finoman szólva nem megfelelő utastájékoztatáson (nem működő audio- és vizuális elemek, nem működő külső kijelzők, gyakran csak papírra firkált viszonylatjelek, és még folytathatnám); a járműállományon, és itt elsősorban a negyven darab csuklós buszra gondolok a Volán átvételkori nyolcvannégy darabjával szemben (javítsatok ki, ha rosszul tudom); értelmetlen útvonalon közlekedő viszonylatokon és még lehetne sorolni.
-Késés, és korábban közlekedés, kimaradás. Gyakorlatilag nincsen pontosan közlekedő helyijárat Debrecenben. Néhány példa: A héten a 24Y-nal jártam, a Segnerre 4:59-re kellene érkeznie. Egyedül hétfőn volt pontos, a többi napon már végig két perccel késve érkezett, a Szociális otthonhoz már 4-5 percet csúszott. Ez érthetetlen, és elfogadhatatlan, figyelembe véve, hogy a Kassai út kivételével még nem üzemelnek a lámpák. Volt, hogy le is késtem a további járatokat. Ha nem, csak azért, mert azok is késve jöttek. Akkor a 12-es állandó jelleggel hamarabb megy el éjszakás műszak után a Tevától, és mivel itt dolgozok, ez nagyon érzékenyen érint. korábban 6:09-re volt meghirdetve az indulás, rendszerint már 6:04-6:05-kor gördült ki a Teva buszfordulójából, nem egyszer többen is lekéstük. Hogy aztán az Augusztánál várakozzon jó sokat, de gyakran ezt sem teszi meg a sofőr. Mi lett a megoldás? Befenyítették volna a buszvezetőket? Dehogy! Mostmár menetrend szerint 6:06-kor indul a Teva elől! Ha pedig valaki hétvégén kési le ezt, várhat negyven percet! Dög fáradtan! Aztán, a 19-es is rendszerint korábban közlekedik, nem ritka, hogy 9-10 perccel is! Tegnapelőtt negyed három körül a Kartácson a 32-esre negyed órát vártam! Vagy kilenc perc késés, vagy járatkimaradás. Szerintem az utóbbi. Stb.
-Járatritkítások. Amióta DKV van, példátlan járatritkítást hajtottak végre! Amikor a 90-es évek második felében középiskolás voltam, a 31-es három-négy percenként járt. Most tízperces követési idővel, napközben negyed óra, hétvégén délután 20 perc. Akárcsak a 32-es. Ez a HV alatt elképzelhetetlen lett volna! Utaltam már a 12-esre, ami hétvégén a Tevától 6-06-kor indul menetrend szerint (természetesen hamarabb elmegy), aztán várhat a paraszt negyven percet. Ennyivel kevesebb jut alvásra. Amúgy ezekkel a negyven perces követésekkel a menetrend még átláthatatlanabb. Sokszor gyalog hamarabb otthon van az ember, és itt nem a kis távolságra gondolok. A sort itt is lehetne folytatni.
-Utastájékoztatás. Hát ez egy vicc Debrecenben. A TFT monitorok jelentős része már nem is működik, a hangosbemondó is sok esetben nagyon halk, persze, ha egyáltalán üzemképes. Hogy a kettő egyszerre működjön, na az végképp ritka. Rendszeresen néhány megállóval hátrább, vagy előrébb jár a tájéloztatás, vagy még jobban el van csúszva. A héten három napon tapasztaltam ezt, több viszonylaton is. A külső kijelzők sem mindig működnek. Jobb esetben egy "naptár" jelzi, hogy mi közlekedik, de találkoztam már kézzel írot füzetlappal, az igénytelenség netovábbja pedig az, amikor a sofőr kiüvölt az ajtón. Az is megesett, hogy tájékoztatás nélkül változott a menetrend. Igaz, tavaly heti rendszerességgel történt ez meg, úgyhogy talán nem is volt idő informálni az utasokat.
-Járműállomány. Egyszerűen a hideg futkos a hátamon, és az ideg önt el, amikor szóló 31-est, vagy 32-est látok. Ekkora igénytalanséget! A Volán alatt ez szintén elképzelhetetlen volt! Ez a reggeli, és a délutáni, már jócskán kiritkított csúcsban nagyon fincsi, ilyenkor képtelenség a kultúrált módon történő utascsere. A teljesen értelmetlen, fölösleges, indokolatlan, és pazarló trolipótlózás a további nagy kedvencem, de ez is egy másik történet.
-Értelmetlen viszonylatok. Itt most csak egyet említenék, a 11-est, ami a Liget lakóparkon át közlekedik. Mégis, minek?? Ez egy burzsuly környék, minimum két kocsija van mindenkinek, itt szinte a vécére is autóval járnak. Ki fog itt busszal utazni? Meg itt van ez a rengeteg, hosszútávú viszonylat. Fura, a HV-nak ráfizetéses volt még a 24-es is, a DKV-nak pedig jók ezek?
Egy lélegzetvételre ennyi. Összefoglalva: A DKV egy igénytelen, felkészületlen cég, aki nem feltétlenül utasérdekeket vesz figyelembe. Amióta ők vannak, a debreceni tömegközlekedés színvonala meredeken esik (mert ugye a színvonal nem csak a kényelmes járműveket jelenti), és nem látszik a vég. Vissza a Hajdú Volánt!
A 23-assal kellene valamit csinálni, mivel így a reggeli csúcsidőben szörnyű, ahogy most van. A 8 órakor induló járat a Júlia-telepről még sosem indult el pontosan 8 órakor, mivel általában a késés mértéka 5 és 25 perc közé tehető. Ez a járaton minden napos. Amióta pedig meg kell tenni-e a kitérőt a Honvéd utca felé, azóta a helyzet pedig rosszabbodott. Szerintem jobb lenne, ha a járat úgy közlekedne, hogy megtenné a Honvéd utcai kitérőt, de a Dózsa György utca után jobbra kanyarodna a Füredi útra, s folytatná tovább az útját a Bem téren át a Júlia-telepre. A Malompark megállóba egy fedett váró építése szükséges lenne, vagy legalább néhány pad.
A 23y-vel történő hangolása pedig egy katasztrófa, mivel a délutáni csúcsban a Tizedes utcától a Kassai út felé a járatok 6 és 34 percenként közlekednek. Jobb lenne, ha a 23y-os 10 perccel korábban indulna a csúcsban a Doberdó utcától, mert így a követés a Tizedes utcától a Kassai út felé legalább 16 és 24 perc lenne.
A 23y-os útvonalét megváltoztatnám úgy, hogy az Egyetem téri körforgalom után nem jobbra fordulna a Nagyerdei körútra a Divinus Hotel felé, hanem balra a Klinikák felé, mivel így a Csapókerti lakosok átszállás nélkül elérhetnék a Klinikákat. Így a menetidő csak 1 perccel növekedne, de ezt lehetne kompenzálni azzal, hogy a Zsigmond Ferenc utca között és a Veres Péter utcai forduló közötti táv 0 perc legyen.
34/35/36 oda-vissza irányba (itt nagyon hiányzik a 28-as)
41(Y)/19/25(Y)/31/3(A) (itt meg a 27-es hiányzik, már csak azért is, mert a buszok nagy része kiürül a Csokonai Színháznál)
De volt már példa, hogy villamosra nem tudtam felszállni a városháza megállóban. A következő meg nem ért utól a tk-ig (eddig szerettem volna utazni).
Konkrétan ma a szóló 25-re nem fértem fel. Annak idején (a HV korszakban) el sem lehetett képzelni, hogy a 25(Y)-on szóló busz járjon. Ráadásul csak a Segner-ről indult. Most már, hogy a tócóskert utasait is el kell(ene) bírnia szinte csak szóló jár.
Van egy olyan feltevésem (csak és kizárólag megfigyelésre, illetve "józan paraszti észre" alapozva), hogy egy szóló Ikarus 260/263-ra több utas fért fel (hering üzemmódban), mint most egy csuklós volvóra (szintén hering üzemmód bekapcsol). Lehet, hogy külsőleg a volvo nagyobb, de a belterülete valami borzasztóan van elosztva (ahogy az összes alacsonypadlós busznak). Ikarusra 3-4 álló sor felfért a két üléssor között, itt max. 1 sor fér el. Nem tudom, hogy készült-e valami ilyen teszt, de érdekelne, hogy kb. igazam van-e?
Nekem is tök mindegy, hogy milyen napot kell ledolgozni, csak nem mindegy, hogy mikor jön a busz, mert a szombati és a munkanapi menetrend nagyon eltérő. De mondjuk Budapesten tanszüneti pénteki menetrend szerint fognak közlekedni a buszok.
Debrecenben is be lehetne ilyet vezetni, hogy pénteken már hamarabb kezdjenek súrúbben járni a buszok, mivel óriási tumultus szokott lenni. (Mondjuk amikor én közlekedek, akkor legtöbbször az van.)
Tegnap úgy hozta a sors, hogy 22:00 után jöttem hazafele. A busz a Böszörményi úton 19-22km/h közötti sebességgel "haladt", hogy tudja tartani a hivatalos menetidőt. Normálisak ezek? Mármint nem a járművezető, mert ő csak a dolgát végezte, hanem az, aki meghatározza a menetidőt. Miért nem lehet bekalkulálni, hogy már egy kereszteződésben sem kell perceket várakozni, valamint azt, hogy az utasforgalom is jelentősen lecsökken? Gyakorlatilag a Segner-Árpád vezér szakaszon 3 megállóban kellett megállnia... Szerencsére a kinti szakaszon más sikerült elérni az 50km/h-s "csúcssebességet" is.
Meglehet... Remélem nem csukják be a boltot, mint a Panoráma.
Amúgy nem tudom, hogy országos szinten mi a megoszlás, de úgy látom Debrecen környékén a külföldi buszos utazást egyre kevesebben választják. Sokan pénz hijján inkább otthon maradnak, akik meg megtehetik, azok a busztól nem sokkal drágább reptéri chartereket választják.
Szombaton milyen munkarend szerint fog közlekedni a város? Mert elvileg munkanap lenne (december 31-et kell ledolgozni), de oktatás sok helyen nem lesz.
Segneren elkezdték a földkábelt lerakni a tér közepén található 1 fázísú szekrénytől indultak el. A képen a leendő földkábel helye a kerékpártárolónál már elkedzték felvágni az asztfaltott és a vakvezető sávokat kiszedni.
Nagyállomáson is ásnak a torony tővében.
Hétvégén hol lesz a síncsere? Mert Bem térig fog járni a villamos onann meg busz. Akkor hétvégén kint lesznek a trolik vagy van elég busz a pótlásra?
Az a "pirosas valami", mely szerinted tovább ront a helyzeten, pont azért készült, hogy a kétkeréken közlekedők biztonságát védje.
Az utolsó hsz-edben leírtak szerint te és a családod is a kerékpár, ill. seg.motor mellett döntött, nem értem miért beszélsz (megint) saját érdeked ellen.
Jól látod a helyzetet, de a megállapításaid igazak lennének akár egy hétköznap délelőttjére is! A magas jegy és bérletárak ami januárban megint emelkedik megoldások halmazait alkalmazza a lakosság tiltakozásul! A családomnál is felfedeztem ezeket immáron, kerékpár, és Jawa Babetta 1,5 literes fogyasztással 100 km-en!! Utóbbi még akkor is alkalmazandó, ha az ember munkába illetve rohangálásra használja, mert havi költsége nincs több 2000 ezer Ft-nál....
Igen sajnos eljutott a DKV oda, amit itt a fórumokon többszőr is latolgattunk, nincs utas, egyre kevesebb bevétel, járatritkítások, és oda építenek villamost ahol egy átlagos szombati napon 20 percenként járó busz van! Kiváncsi leszek, hogy a 1,5-2x nagyobb befogadó képességű villamos vajon milyen követéssel fog majd járni ezek után?
Megjósolható, hogy az ITK is előbb utóbb menekülni fog ebből a helyzetből, csak kérdés, hogy a DKV-nak mi marad akkor? A riválistól a HV-tól fog buszokat kérni? Nem normális ahogy a mostani tömegközlekedés van, és az áremelésekkel a helyzet csak romlani fog! Január 1-én a lélektani határnak tartott 300 Ft-ot eléri a jegyár, ami sokak esetében már a megfizethetetlen kategóriát is előrevetíti, újabb utasvesztés prognosztizálható! Vajon a DKV-nál tudják mindezt? Vagy egyszerűen egyiket sem érdekli? Érdekes mindenesetre, hogy a DKV-s vezér még mindig a helyén van, és be van betonozva a segge.... Hiába akarom pozitívan látni a helyzetet, nem megy egyszerűen! Hihetetlenül nagy változásokra lenne szükség, hogy utas oldalról a bizalom visszatérjen, és az emberek ismét el kezdjék használni a tömegközlekedésnek álcázott valamit. Jelen esetben nem fér hozzá kétség ha nem lesz érdemi változás, akkor 2-3 éven belül eljutunk odáig, hogy hétvégén és este a legtöbb buszjárat óránként-kétóránként, trolik és villamosok 20-30-40 percenként fognak járni, napközben meg a követés a fele lesz...