Keresés

Részletes keresés

Ütemes Creative Commons License 2009.08.22 0 0 31850
"... A mostani ellenzék drukkol, hogy a maiak csinálják meg ..."

A már korábban említett egyik jövő embere a minap is nyilatkozott a rádióban és egyáltalán nem úgy vettem észre, hogy drukkolt volna :-))

Én a magam részéről teljesen biztos vagyok benne, hogy lesznek vonalak, ahol újra fog indulni a forgalom. És az ütemesség okán még költséghatékonyabb is lesz a magyar vasút.
Előzmény: Törölt nick (31849)
tatu2dtb Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31848
és a 142-es mióta bezárt vonal?:O
Előzmény: Törölt nick (31847)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31847
Valamelyik topikban volt aki, komplett tervezetet küldött át, pl. a 147-es vonalon történő végigközlekedés, a bezárt Kiskőrös-Kalocsa vonalra menetrend tervezetek más vonal bevonásával stb. Választ kapott, a lényege annyi volt, h a 147-esen tervezünk pár vonatot végigzavarni, a bezárt vonalakkal viszont nem kívánunk foglalkozni.
Előzmény: tatu2dtb (31846)
tatu2dtb Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31846
Örülök ennek a válasznak...
logikusan gondolom én!visszafele Kecskemtról indulások:
14:30 és 15:30 munkanapokon
12:30 16:30 naponta

gondolom ez is jó lenne..nem?

a MÁV értesítés e-mailből áll, nemrég küldtem mg nem kaptam választ.....eddig január óta több mint 10 e-mailt küldtem...mindegyikre kaptam választ!

Olyanokról írtam mint új járatokPL:ez a jelenlegi Kecskeméti járatok! illetve pályafelujítás....a válaszlevélben nem az állt ,hogy bocs kopj le mert nem vagyunk kiváncsiak a véleményere, hanem:
(nem tudom mit hidjek erre DE!)
úgymond az új járatokkkal kapcsolatos észrevteleimet köszönik és továbbították a menetrendszerkesztőknek illetve 1-2 illetékesnek....a pályafelujításra is ezt mondták

Most mit gondoljak?
Előzmény: Törölt nick (31845)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31845
Diákoknak a 7:20-as jó lenne, mert az első órák 7:45 és 8 között kezdődnek, a főiskolán pl. 7:45-kor közép és általános iskoláknál változó 7:45-8:00 között, a 7:20-as jó azoknak, akik valamelyik állomáshoz közel járnak iskolába. Ebből a szempontból, aki a kecskeméti GAMF-ra jár annak jó, mert Máriaváros állomás közel van a sulihoz, van három középiskola is Máriaváros környékén, nekik is jó volna.

Esetleg lehetne még egy 8:20-as vagy egy 9:20-as érkezésű, a főiskolások kedvéért, akiknek nincs első órája, bár a főiskolás már magának variálja az órarendjét, és ha tudja, h reggelre van vonata és nem idegenkedik a korán keléstől akkor igyekszik 7:45-re tenni az óráit, akkor általában nincsen konkurencia sem, azok a helyek általában lassan telnek be, pláne h hétfőn vagy pénteken van, mert az egyszeri diák lusta, és csak 10 körül szeret suliba járni és pénteken már nem szeret mert az már kicsit hétvégének számít, sőt már csütörtökön is csak délelőtt vagy kora délutánig, hétfőn pedig még nem szeret vagy max. délután ,mert akkor még józanodik. :)


Délután is kellene pár járat, ami igazodik a 16-17 óráig tartó munkaidő végéhez.


Előzmény: tatu2dtb (31842)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31844
"... Magyarországon a mostani Vasútellenes Egységfront is ezt tűzte ki célul ..."

Szerencsére már nem sok idejük maradt ártani.
Előzmény: Törölt nick (31841)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31843
A MÁV értesítése miből állt?

Levél?
Aláírásgyűjtő ív?
Szakmai tanulmány?
?

És mi volt a válaszuk?
Előzmény: tatu2dtb (31842)
tatu2dtb Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31842
KOrábban értesítettem a MÁVot hogy kellenek új járatok Kecskemétre munkakezdésekez..PL:
Kecskemétre érkezne munkanapokon 5:20, 6:20-ezek Örkényről
és naponta 7:20kor ami Dabasról!
VÉLEMÉNYEKET KÉREK!!!

ezek így jók lennének?
Előzmény: Törölt nick (31838)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31841
Franciáknál maradtak még mellékvonalak. Állítólag újabban elég sikeresen működtetik. Pontosabbat nem tudok.
A vasútrombolás mintaképéül Argentína szolgálhat, ahol sűrűbb volt a vasúthálózat mint M.o-n, és mára csak néhány elővárosi vonal maradt.
Magyarországon a mostani Vasútellenes Egységfront is ezt tűzte ki célul.
Előzmény: Ütemes (31839)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31840
Békéscsaba-Békés között jelenleg több mint 60 járatpár busz van egy nap a reggeli csúcsban 3-4 busz egymás seggében. De biztos gazdaságosabb így sőt régebben is az volt biztos a kisvasút helyett ennyi buszt járatni. A reggeli tömeget ugye elvihetné egy szerelvény is, ha mondjuk feltesznek rá kicsit több kocsit. pl. ha 7:00 és 7:15 között jön 4 busz akkor nem lenne jobb kiváltani mondjuk 7:05-kor egy szerelvénnyel amin a szokásosnál több kocsi van? Szerintem Békéscsaba-Békés szakaszon lenne értelme (kis)vasútban gondolkodni Tram-Train rendszerben, persze nem 40-el döcögő Mk48 hanem valami modernebb könnyűvázas villamos-vonat motorkocsi járhatna ott akár 100-120 km/h sebességgel városon kívül városon belül meg villamosként 50-el.

Persze ez jelenleg még csak álom talán majd 30-40-50-60 év múlva lesz belőle valami, bár addigra már ki tudja mi lesz, feltalálják a teleportálást vagy a fénypostán közlekedést és akkor már se vonat se busz nem kell. Esetleg sikerül kitalálni valami olcsó légi közlekedési járművet és akkor lesz majd vonat meg buszpótló repülő. :)
Előzmény: Törölt nick (31837)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31839
"... Elfogy a vasút? ..."

Csak nehogy úgy járjunk mint a szerencsétlen franciák. Ott már lassan csak TGV a vasút.
Előzmény: Törölt nick (31837)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31838
A fősulin Kecsón volt egy ismerősöm, aki Dabasról járt be mindig, és ő mondta, h azért busszal, mert a vonatból kevés van Lajosmizse után és át kell szállni. Ha közvetlen vonat lett volna Kecsóról azzal járt volna, a vonatról leszállhatott volna Máriavárosban és 5-6 perc és bent van a suliban. Dabason pedig az állomás közelében lakott, mondta is, h BP-re járt be vonattal, mert az közelebb van.
Előzmény: tatu2dtb (31836)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31837
Úgy jött ki az ötven év, hogy tanulmányoztam a hazai közlekedéstörténetet.
Kb 1957-ben épültek az utolsó közforgalmú kisvasúti vonalak (Bfenyves G.V., Jánkmajtis G.V.)
1959-ben zárták be az első nagyvasúti mellékvonalakat.
1960-tól felgyorsult a közforgalmú kisvasúti vonalak felszámolása (pl. Békéscsaba-Békés, Kecskemét KK-Rávágytér).

Azóta a vasút területi lefedettsége (vonalhossz, megállók száma, rakodási lehetőségek száma, mindez 1 négyzetkilométerre vetítve, zuhanórepülésben csökken. A tendencia jelenleg is tart, sőt egyre erősödik. Hol áll meg a tendencia? Elfogy a vasút?
Előzmény: Ütemes (31835)
tatu2dtb Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31836
142-en ütemes menetrendet meglehetne oldani...de akkor
az csak a pestre közlekedő munkások igényeit tudná kielégíteni....
de ha megoldható lenne reggelente a félórás közlekedés akkor talán az ócsára és dabasra közlekedő diákoknak is jó lenne.
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31835
"... magyar vasút ötven éve negatív spirálban ..."

Nem tudom hogyan jön ki ez ötven év ...
(Igazán kínos ilyeneket manapság leírni, de a magyar vasút története során az átkosban szállította a legtöbb embert és árút.)

Amúgy az én felfogásom szerint nem megszüntetni kell a vasutat, hanem ütemesen kell közlekedni. A mondat eredeti formájában a ráfordításokról szólt. És mint már sokan, nálam hozzáértőbbek, elmondták, az ütemes közlekedés olcsóbb és több bevételt hoz.

Ez ennyire egyszerű !
Előzmény: Törölt nick (31834)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31834
De ha a te felfogásodat valósítom meg, akkor bezárom a vasúti hálózat x százalékát, és a negatív spirálban lévő vasút spirálja méginkább felgyorsul, aminek hatására ismét keletkeznek olyan vonalak "ami sínen jár vaskerékkel és már alig visz valamit", és azt is bezárjuk mert szerinted be kell, és azután további vonalak válnak olyanná hogy "sínen jár vaskerékkel és már alig visz valamit", ...

Érted már?
A magyar vasút ötven éve negatív spirálban (örvényben) van, mely örvény egyes időszakokban lelassult (nyolcvanas évek), de az iránya (mármint hogy negatív) nem változott meg. Mitől változna meg? A gazdasági fellendüléstől? Ha növekedne a gazdaság, akkor nem a vasút, hanem a közút járna jól azzal is.
Előzmény: Ütemes (31832)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31833
Máskó' ha el tetszik lopni a mondatot, legalább idézőjeleket tegyen má' ki! :)))))))))))
Előzmény: Törölt nick (31827)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31832
Igaz, túl irodalmias lettem :-))

Tehát, ami sínen jár vaskerékkel és már alig visz valamit, az már nem vasút - szerintem.
Előzmény: Törölt nick (31831)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31830
Megnéztem és ennek ellenére optimista maradtam :-))
Előzmény: Törölt nick (31827)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31829
Nem értem, mit nem értesz.
Az egész csak definíció kérdése.

Mi a vasút ?
Egyszerűen csak vaskerék sínen vagy az is része a meghatározásnak, hogy sok utast, sok árút szállít ?
Előzmény: Törölt nick (31828)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.21 0 0 31826
Minden válságot fellendülés követ.

A válság előtt a gazdaság húzóágazata az autóipar volt, és egyben a GV (gazdasági válság) okozója is a túlfűtöttség okán. Nem hiszem, hogy az autóipar háttérbe fog szorulni, de valószínűleg egy kicsit teret fog veszíteni.

Magyarországon a közelmúltban megépült az autópálya alaphálózat. Ezért arra számítok, hogy egyre több pénz fog átcsoportosulni vasúti beruházásokra.

És lásd még a várható politikai változások.

Ha pesszimista kedvedben vagy, "flörtölj" egyet ! Ez a motorvonat szerintem ma a világszínvonalat képviseli Magyarországon.

A hálózat átstrukturálásáról lásd az ütemes topikban folyó csevelyt. Azaz új ütőerekre van szükség, de ami már nem vasút, arra nem szabad erőforrást pazarolni.

Előzmény: Törölt nick (31824)
VT22 Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31825
"Legalábbis én nem szoktam viccelni vele." -> Ja, látjuk, persze :O
Előzmény: Ütemes (31823)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31824
Viccet félretéve: irigyellek, hogy ilyen derűlátó vagy. Megosztanád velünk a jó híreket, hogy mi is derűsebben láthassuk az égboltot a vasút felett?
Előzmény: Ütemes (31823)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31823
A vasút komoly dolog.
Legalábbis én nem szoktam viccelni vele.
Ráadásul abszolút hiszek a fellendülésben, ami egy éven belül elkezdődik.

Előzmény: Törölt nick (31822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31822
Csipkedjétek magatokat, mert begyújtott lángvágóval áll a kézben a Vasútellenes Egységfront.
:D de inkább :(
Előzmény: Ütemes (31821)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31821
Már nem sokáig kell várni ...
Előzmény: Törölt nick (31820)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31820
"Sokan törjük itt a fejünket a magyar mellékvonalak fellendülésének mikéntjén."

Ezek az olvtársak előhozakodhatnának már a kutatási eredményeikkel, mert lassan tényleg csak a sínfóbiások írásait lehet itt olvasni.
Előzmény: Ütemes (31819)
Ütemes Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31819
"... Itt a mellékvonalak bezárásán spekulál a topik közönsége ..."

Ne légy igazságtalan !
Sokan törjük itt a fejünket a magyar mellékvonalak fellendülésének mikéntjén.
Előzmény: VT22 (31818)
VT22 Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31818
Szia!
Itt a mellékvonalak bezárásán spekulál a topik közönsége, elzarándokolni akkor fog csak, ha a céljukhoz (=mellékvonalak felszámolása) akarnak adatot gyűjteni.

A Kunsági Dízelbe szívesen várunk további képeket, beszámolót!
Előzmény: kacsa! (31817)
kacsa! Creative Commons License 2009.08.20 0 0 31817
Helló mindenkinek, Kacsa vagyok, talán találkoztatok velem itt-ott, de ebben a topikban most vagyok először; nem csoda, munka és utazás során is "távol" vannak tőlem a mellékvonalak. Éppen ezért, nemrégiben elzarándokoltam ... Hova is? :) Utazzatok el egyszer ti is, amíg lehet :(

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!