"... A mostani ellenzék drukkol, hogy a maiak csinálják meg ..."
A már korábban említett egyik jövő embere a minap is nyilatkozott a rádióban és egyáltalán nem úgy vettem észre, hogy drukkolt volna :-))
Én a magam részéről teljesen biztos vagyok benne, hogy lesznek vonalak, ahol újra fog indulni a forgalom. És az ütemesség okán még költséghatékonyabb is lesz a magyar vasút.
Valamelyik topikban volt aki, komplett tervezetet küldött át, pl. a 147-es vonalon történő végigközlekedés, a bezárt Kiskőrös-Kalocsa vonalra menetrend tervezetek más vonal bevonásával stb. Választ kapott, a lényege annyi volt, h a 147-esen tervezünk pár vonatot végigzavarni, a bezárt vonalakkal viszont nem kívánunk foglalkozni.
Örülök ennek a válasznak... logikusan gondolom én!visszafele Kecskemtról indulások: 14:30 és 15:30 munkanapokon 12:30 16:30 naponta
gondolom ez is jó lenne..nem?
a MÁV értesítés e-mailből áll, nemrég küldtem mg nem kaptam választ.....eddig január óta több mint 10 e-mailt küldtem...mindegyikre kaptam választ!
Olyanokról írtam mint új járatokPL:ez a jelenlegi Kecskeméti járatok! illetve pályafelujítás....a válaszlevélben nem az állt ,hogy bocs kopj le mert nem vagyunk kiváncsiak a véleményere, hanem: (nem tudom mit hidjek erre DE!) úgymond az új járatokkkal kapcsolatos észrevteleimet köszönik és továbbították a menetrendszerkesztőknek illetve 1-2 illetékesnek....a pályafelujításra is ezt mondták
Diákoknak a 7:20-as jó lenne, mert az első órák 7:45 és 8 között kezdődnek, a főiskolán pl. 7:45-kor közép és általános iskoláknál változó 7:45-8:00 között, a 7:20-as jó azoknak, akik valamelyik állomáshoz közel járnak iskolába. Ebből a szempontból, aki a kecskeméti GAMF-ra jár annak jó, mert Máriaváros állomás közel van a sulihoz, van három középiskola is Máriaváros környékén, nekik is jó volna.
Esetleg lehetne még egy 8:20-as vagy egy 9:20-as érkezésű, a főiskolások kedvéért, akiknek nincs első órája, bár a főiskolás már magának variálja az órarendjét, és ha tudja, h reggelre van vonata és nem idegenkedik a korán keléstől akkor igyekszik 7:45-re tenni az óráit, akkor általában nincsen konkurencia sem, azok a helyek általában lassan telnek be, pláne h hétfőn vagy pénteken van, mert az egyszeri diák lusta, és csak 10 körül szeret suliba járni és pénteken már nem szeret mert az már kicsit hétvégének számít, sőt már csütörtökön is csak délelőtt vagy kora délutánig, hétfőn pedig még nem szeret vagy max. délután ,mert akkor még józanodik. :)
Délután is kellene pár járat, ami igazodik a 16-17 óráig tartó munkaidő végéhez.
KOrábban értesítettem a MÁVot hogy kellenek új járatok Kecskemétre munkakezdésekez..PL: Kecskemétre érkezne munkanapokon 5:20, 6:20-ezek Örkényről és naponta 7:20kor ami Dabasról! VÉLEMÉNYEKET KÉREK!!!
Franciáknál maradtak még mellékvonalak. Állítólag újabban elég sikeresen működtetik. Pontosabbat nem tudok. A vasútrombolás mintaképéül Argentína szolgálhat, ahol sűrűbb volt a vasúthálózat mint M.o-n, és mára csak néhány elővárosi vonal maradt. Magyarországon a mostani Vasútellenes Egységfront is ezt tűzte ki célul.
Békéscsaba-Békés között jelenleg több mint 60 járatpár busz van egy nap a reggeli csúcsban 3-4 busz egymás seggében. De biztos gazdaságosabb így sőt régebben is az volt biztos a kisvasút helyett ennyi buszt járatni. A reggeli tömeget ugye elvihetné egy szerelvény is, ha mondjuk feltesznek rá kicsit több kocsit. pl. ha 7:00 és 7:15 között jön 4 busz akkor nem lenne jobb kiváltani mondjuk 7:05-kor egy szerelvénnyel amin a szokásosnál több kocsi van? Szerintem Békéscsaba-Békés szakaszon lenne értelme (kis)vasútban gondolkodni Tram-Train rendszerben, persze nem 40-el döcögő Mk48 hanem valami modernebb könnyűvázas villamos-vonat motorkocsi járhatna ott akár 100-120 km/h sebességgel városon kívül városon belül meg villamosként 50-el.
Persze ez jelenleg még csak álom talán majd 30-40-50-60 év múlva lesz belőle valami, bár addigra már ki tudja mi lesz, feltalálják a teleportálást vagy a fénypostán közlekedést és akkor már se vonat se busz nem kell. Esetleg sikerül kitalálni valami olcsó légi közlekedési járművet és akkor lesz majd vonat meg buszpótló repülő. :)
A fősulin Kecsón volt egy ismerősöm, aki Dabasról járt be mindig, és ő mondta, h azért busszal, mert a vonatból kevés van Lajosmizse után és át kell szállni. Ha közvetlen vonat lett volna Kecsóról azzal járt volna, a vonatról leszállhatott volna Máriavárosban és 5-6 perc és bent van a suliban. Dabason pedig az állomás közelében lakott, mondta is, h BP-re járt be vonattal, mert az közelebb van.
Úgy jött ki az ötven év, hogy tanulmányoztam a hazai közlekedéstörténetet. Kb 1957-ben épültek az utolsó közforgalmú kisvasúti vonalak (Bfenyves G.V., Jánkmajtis G.V.) 1959-ben zárták be az első nagyvasúti mellékvonalakat. 1960-tól felgyorsult a közforgalmú kisvasúti vonalak felszámolása (pl. Békéscsaba-Békés, Kecskemét KK-Rávágytér).
Azóta a vasút területi lefedettsége (vonalhossz, megállók száma, rakodási lehetőségek száma, mindez 1 négyzetkilométerre vetítve, zuhanórepülésben csökken. A tendencia jelenleg is tart, sőt egyre erősödik. Hol áll meg a tendencia? Elfogy a vasút?
142-en ütemes menetrendet meglehetne oldani...de akkor az csak a pestre közlekedő munkások igényeit tudná kielégíteni.... de ha megoldható lenne reggelente a félórás közlekedés akkor talán az ócsára és dabasra közlekedő diákoknak is jó lenne.
"... magyar vasút ötven éve negatív spirálban ..."
Nem tudom hogyan jön ki ez ötven év ... (Igazán kínos ilyeneket manapság leírni, de a magyar vasút története során az átkosban szállította a legtöbb embert és árút.)
Amúgy az én felfogásom szerint nem megszüntetni kell a vasutat, hanem ütemesen kell közlekedni. A mondat eredeti formájában a ráfordításokról szólt. És mint már sokan, nálam hozzáértőbbek, elmondták, az ütemes közlekedés olcsóbb és több bevételt hoz.
De ha a te felfogásodat valósítom meg, akkor bezárom a vasúti hálózat x százalékát, és a negatív spirálban lévő vasút spirálja méginkább felgyorsul, aminek hatására ismét keletkeznek olyan vonalak "ami sínen jár vaskerékkel és már alig visz valamit", és azt is bezárjuk mert szerinted be kell, és azután további vonalak válnak olyanná hogy "sínen jár vaskerékkel és már alig visz valamit", ...
Érted már? A magyar vasút ötven éve negatív spirálban (örvényben) van, mely örvény egyes időszakokban lelassult (nyolcvanas évek), de az iránya (mármint hogy negatív) nem változott meg. Mitől változna meg? A gazdasági fellendüléstől? Ha növekedne a gazdaság, akkor nem a vasút, hanem a közút járna jól azzal is.
A válság előtt a gazdaság húzóágazata az autóipar volt, és egyben a GV (gazdasági válság) okozója is a túlfűtöttség okán. Nem hiszem, hogy az autóipar háttérbe fog szorulni, de valószínűleg egy kicsit teret fog veszíteni.
Magyarországon a közelmúltban megépült az autópálya alaphálózat. Ezért arra számítok, hogy egyre több pénz fog átcsoportosulni vasúti beruházásokra.
És lásd még a várható politikai változások.
Ha pesszimista kedvedben vagy, "flörtölj" egyet ! Ez a motorvonat szerintem ma a világszínvonalat képviseli Magyarországon.
A hálózat átstrukturálásáról lásd az ütemes topikban folyó csevelyt. Azaz új ütőerekre van szükség, de ami már nem vasút, arra nem szabad erőforrást pazarolni.
Szia! Itt a mellékvonalak bezárásán spekulál a topik közönsége, elzarándokolni akkor fog csak, ha a céljukhoz (=mellékvonalak felszámolása) akarnak adatot gyűjteni.
A Kunsági Dízelbe szívesen várunk további képeket, beszámolót!
Helló mindenkinek, Kacsa vagyok, talán találkoztatok velem itt-ott, de ebben a topikban most vagyok először; nem csoda, munka és utazás során is "távol" vannak tőlem a mellékvonalak. Éppen ezért, nemrégiben elzarándokoltam ... Hova is? :) Utazzatok el egyszer ti is, amíg lehet :(