Nézd nem kívánok én sem arról vitatkozni hogy csinálják, én csak azt írom le amit olvastam a betett cikkből, ezen felül mint elektromos felülvizsgáló meg minden állíthatom miért nem jó ez a megoldás. Állásfoglalásom viszont érdekes módon azonos azzal amit leirtak!
A lényeg én nem hiszem el amit más csinál az feltétlenül jó megoldás! Ez nem beképzeltség. Mint munkavédelmis tudom mindig utána kell járni
az igazságnak, az igazság pedig a szakvélemény.
A scőtisztítás problémája sem tételezi fel hibás egy pluszkönyök alkalmazása. ( az úttestről áthelyezni az egészet), de ebbe nem megyek bele...
Nem akarok veled vitatkozni, de én ugy láttam hogy ahol két gerinc csatlakozik egymásba ott beton aknákat raknak, ahol meg a gerincbe az oldalágak csatlakoznak, és a gerinc nem kanyarodik, ott a KG idomos aknákat tették. Mondom ezt ugy hogy nem nézem őket folyamatossan csak ahogy jövök-megyek látom néha.
Tegnap déltájt megjelent az utcában egy brigád, több munkagép, pártíz m műanyagcsővel. Az alíg 14 hónapja lefektetettt, még át sem adott szennyvízcsöveket szedték fel és cserélték (pontosabban még cserélik, mert nem fejezték be) ki, nagyjából az utca közepétől. Megkérdeztem, miért, nem igazán tudtak rá mit mondani, illetve mikor megjegyeztem, hogy látom sikerült eltörni a kiszedésnél, azt mondták, hogy már törött volt. Nos lehet, bár egy markoló hamar átharap egy ilyen 200-a pvc csövet. Mindegy.
Ami biztos, hogy amikor az ideiglenes aknafedők (vastag beton korong, a legtöbb összetört, némelyik még bele is hullott az aknába) helyett lerakták a véglegeseket, azok mind másfele dőltek, Pár héttel később néhányat megigazítottak (most sem vízszintesek, csak másképp dőlnek, a legtöbb pont ellenkezőleg, mint logikus lenne), majd ismét pár héttel később két ember egyenként felnyitogatta és valami betonszerűséggel kenegette a belső felületüket. Azóta semmi, csak a tegnapi akció...
Azt hiszem megint mellébeszélés az ami folyik. Olvasd el, nézd át milyen elvárások vannak. Milyen kivitelü egy úttest alatt lévő berendezés! Ha idáig eljutottál megérthed mi az ami itt Érden is folyik! (irtam a csatorna buli országos méretü Eu-s buli, szereplői a politával szorosan összefonodó
magyar és külföldi multik, és nagyobb és kissebb ...)
Sporolni mindig úgy lehet ezzel, és hasonló megoldásokkal mások tökét verjük a csalánba, igaz később!
Ilyen dolog ez amikor utat épít a helyi Mekk Elek, csatornát, uszodát stb.
Nem tudom feltünt-e tavaly évelején elfogyott a szabványos betonakna, jött a kolosszális megoldás!
Jó!
Csatornarendszer tervezők hol is vagytok? Vélemény?
Az igaz, de amit én találtam szabványrajzot, azon nem az úttest szélén van hanem pont középen:
Mondjuk sok szempontnak kell megfelenie Pl. van az utnak meleg oldala és hideg oldala, ezek égtájszerint vannak besorolva,
bár ezek csak a viz, gáz vezetékekre vonatkoznak, csatorna mindenhol középen megy, vagyis kéne mennie. Gondolom hogy azért tették oda ahova mert a csatorna helye már foglalt volt.
Mert annak függölegessen kell állnia, ugyanis mint a nevében benne van tisztítónyilás.
Dugulás esetén a womával jobbra és balra is bele lehet engedni a nagynyomásű csővet. Ha ferdén áll vagy esetleg 1,2 könyök van benne az életbe nem tudja ugy irányítani a csővet ahogy akarja, csak megy a cső amerre épp utat talál. Nekem inkább az a gondom hogy a vezetéket miért nem az utpadka alatt vitték, bár gondolom hogy ott meg a víz, gáz, elektromos csővek vannak.
Kérdés: Nem lehetett volna úgy ütemezni a munkákat,hogy télire ne maradjon ideiglenesen helyreállított utca?
Válasz Simó Károlytól: NEM. Van egy EU-s szabály, miszerint a projekt megkezdésétől 2 éve van a beruházónak arra. hogy befejezze a munkákat.
Szerintem attól még lehetett volna befejezni a helyállítást, de ha Simó úr ennyire mellébeszél, akkor mit várhatunk tőle.
A múltkor ennek az ellenkezőjét csinálta, verte a nyálát, hogy mennyire kiáll a lakosság jogai mellett.
Egy épeszű ember magyarázza meg, hogy ma kinek jó az, hogy csütörtök óta javítgatják az Alsóvölgyi útat és miért nem nyáron csinálták meg véglegesen?
A konszolidációt ha lehet kérnem mellőzzük!
Most kikapartak vagy 10 centit az árok tetejéből, murvát szórtak rá és még egy kicsit tömörítik is.Pár hétre persze jobb lesz, de ezt is mi fizetjük valamilyen módon. Egy azonnali helyreállítás csak olcsóbb, csak hát szervezni kellett volna.
Megértem ez olcsóbb mint ha gyári, szabványos lenne!
A kérdésem most is az miért kell az úttesten lenni? Tudom ez valami mérnöki eljesítmény, olyan 200 pont felvétel alatti, de ha egy könyök és 2-3 méter cső van beépítve nincs probléma!
Aranybánya ez a csatorna ( is), a tervek milliókra rúgnak, a tervezés az amikor odabök valaki innét ide kell a leállás. CC.
Ez igen, gratulálok jól választottál. Aztán majd észreveszik hogy hiányzik és potolják, a te adódból. Jól él a magyar, ha valmi nem jó akkor oda adjuk a testvííííreknek mi meg veszünk egy másikat horropénzért.
De müködik! Nálunk 93-ban csatornáztak, és igy csinálták meg és azota sem süllyedt meg, pedig föld,bocs murvás utunk van. Még hozzátenném azutcában van egy kis és nagyker bolt, ugyhogy nemritkán sőt mondhatnánk napota jön egy-két téttengelyes teherautó és még mindig a helyén van.
Még egy dolog mi a gond ezzel a felállással! Tételezzük fel igaz amit irsz az út és a csőfelső vége kapcsolatárol. Igen, de föld utaknál ez nem igen jön be! Ez könnyen belátható!
Ha normálissan van megcsinálva nem nyomja A felálló csönek a taljszint alatt kéne végzödnie egy kupakkal. Erre kéne rájönnie egy müanyag, vagy jobb lenne egy öntötvas fedél, ami betonágyban van de nem érintkezik közvetlenöl a tisztitófüggöleges ágával. Igy terheléskor nem nyomja acsövet
Az also kép kitünöen mutatja az idomok elhelyezését, csak it Érdiában ezt a felső idomot nem nagyon látom. reménykedem hogy ezt is elfogják helyezni a végleges helyreállításnál.
Beszélgettem egy ismerősömmel, megemlítettem az érdi csatornázást. Többek között a "T" idommal felállított függöleges feláálásokat valamiféle fedéldarabkával.
Mondtam nem értem hogy lehet egy szabványtalan kitalációt odatelepíteni a gyári helyett.
Le fog süllyedni, összetörik, nyomja a visszintes fővezetéket stb. ( több helyen már most tönkrement)
Mondja anno náluk is kitalálták, alkalmazták. Megemlítette az ottani polgármesternek, azt mondta nincs ott olyan terhelés. Lett.
Nos nem tudom mennyiből állt volna a felállást az út mellett megcsinálni?
A kivitelező már árkon-bokron túl lesz, az átvevő a lecsóba ( jót röhögve) oszt lehet kiásni, javítani!
" Jelen időszakban nem lehet normális helyreállítást végezni az időre való tekintettel."
Sajnos ez igy van. Csak azért kérdeztem hogy te tudsz-e jobbat mert én nem. Tudom hogy el van cseszve az egész az elejétől fogva, de ez már megtörtént visszacsinálni nem lehet. A jelen állásból kéne kihozni a legtöbbet amit csak lehet, de szerintem most csak az ideglenes helyreállításnak van itt az ideje, a végleges csak plussz pénzkidobás lenne.
Egy vigasztaljon, legalább lessz csatornátok, én úgy szivok az útak állapotával hogy a mi utcánkban nem is csinálják a csatornát.
Maradva az Alsóvölgyi útnál, hogyan csinálták a csatornát?
Kb. 10 méteres szakaszonként kiásva,lefektetve,majd betemetve. Ha egyszerre csináltak volna mondjuk több száz métert, akkor biztos nem végeztek volna egy nap alatt, de a vízszintben nem lehetett volna hiba. Így meg ha csak maximum a cső átmérőjével megegyezően szint különbségek vannak, akkor rendszeresek lesznek a lerakódások, a víz eleinte átáramlik, de közben lerakja a szmötyit és jönnek a napi dugulások.
Ilyenkor a szar meg elkezd visszaáramlani és bugyog fel a mosogatónkba.
Ma mentem volna az Alsóvölgyi úton ( mert hogy arrafelé lakom ) de le volt zárva. Na nem az elején volt lezárva, hadd menjen a hülye autós a sáros úton, majd a közepén rájön, hogy nincs tovább. Jobbra zsákutca tábla ( vagy igaz,vagy nem ) én fölfelé mentem, az még rosszabb volt, de járható.
És miért van lezárva? Na miért ?
Mert csinálják az utat. Kellett nekünk panaszkodni, most itt van, megcsinálják. Hogy milyen lesz a hidegben, az majd kiderül. De nem ott kezdték, ahol a legrosszabb, hanem a még tűrhetőbb részen, de legalább valami történik.
Azt csak remélem, hogy ez csak ideiglenes javítás, az igazi majd tavasszal jön.
A tisztességes munkavégzést nem most kellene elvégezni, hanem akkor kellett volna, amikor a csatornát lefektették.
Igazad van! Jelen időszakban nem lehet normális helyreállítást végezni az időre való tekintettel.
Annak, hogy az ideiglenes javítások 2-3 napra szólnak, sok értelme nincsen!
Ha már idáig jutotta dolog, folyamatos ellenőrzésekkel és javításokkal elkerülhető lett volna ez az állapot, ami most uralja a települést. Nem megvárni azt, hogy teljesen járhatatlan legyen sok útszakasz.
Ha akkor nem csináltak volna minősíthetelen munkát, akkor nem jutott volna idáig a helyzet.
Sehol nincs arra példa, ha pl. egy csőtörés, vagy bármi miatt felbontanak egy útszakaszt, azt 4 hónap után állítsák vissza az eredeti állapotba. Vicc!!!
Ez is csak itt fordul elő:(:(:( Miért?
Megemlítem, bár lehet, nincs igazam:
Véleményem szerint, nem lett volna szabad így engedni a munkafolyamatokat.
Azon szakaszt amit elkezdtek, be kellett volna fejezni és úgy átadni, hogy azon szakaszon további munkákra nincs szükség.
Lehetetlen feladat? Nem hiszem!
Ami a Tárnoki utat illeti:
Jó pár hétig a Tárnoki-Murányi u. kereszteződésnél kint hevert a terelő tábla, mert azon szakaszon be volt szakadva az úttest.
Pár napja a terelőtábla eltűnt, helyette odakerült egy nagy púpozott mart aszfalt:(:(
Nem balesetveszélyes és tartós megoldás ugye?:(:(:(:(
A Tárnoki út lejebb eső része, pedig egy gusztustalan szakasz :(:(:(, mint sok más út!!!
Értem és tisztában is vagyok (voltam) ebben, sok minden nem ugy történt ahogy kellett volna. Itt voltam végig mig a felbontások voltak, nap mint nap közlekedtem én is. Biztos vagyok hogy sok pénz vándorolt zsebbe azért olyan amilyen az egész. A kérdésem csak az volt hogy Marussian a jelenlegi helyzetből hogy hozná ki a legtöbbet? Szerinte mi a teendő hogy napokon bellül jok legyenek az utak?
Mondjuk az lett volna a korrekt megoldás, ha a MEGBÍZÓ - ha már tök hülye hozzá, de legalább tudja magáról - megbízást ad egy szakértőnek (nem csókosnak, hanem aki látott már mélyépítést) a szerződés szakmai értékelésére. Nem árt, ha egy jogász is van a csapatban. Akkor valószínűleg bele került volna a kiviteli tervekbe - egyébként kötelező munkarészként - a forgalomszabályozási terv is. Azaz a gányoló sereg nem ötletszerűen szórja ki a behajtani tilos és zsákutca táblákat, hanem ütemterv szerint. És az ütemterv szerint történt volna a munkák kivitelezése, beleértve a helyreállítást is. Fel nem fogom, hogyan engedhették/engedélyezték(?) hogy a földvisszatöltést nem rétegenként tömörítették, hanem 4-6 hónapos konszolidációra (ülepedésre) hagyták. Ilyen még a dilettánsok meséjében sincs! Azaz itt mégiscsak. Az meg már csak hab a tortán, hogy előrelátó és a szakmát csak távolról ugató kivitelező is ősszel csak úgy áll neki felbontani egy utat, hogy a rossz idő beállta előtt helyre is tudja állítani. Persze ha megteheti, mert a Megbízó valamilyen oknál fogva áldását adja ehhez, akkor miért ne?
Ugylátszik elbeszélünk egymás mellett. Máskép kérdezem: Szerinted most hogy kéne normálissan megcsinálni? Ne azt mond hogy "tisztességessen" hanem hogy, hogy!
Félre ne érsd, én is Érden közlekedem, Postástelepi részen föként, a Tárnoki ut egy része egysávos, nem az lenne de másképp nem lehet közlekedni. Engem is idegesít de nem tudok megoldást hogy gyorsan meglehetne normálissan csinálni. Ha te tudsz akkor légyszives oszd meg velem- (ünk).