Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papusch Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6329
Secretknight Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6328

ja-ja 25e ,szerelés nélkül ,fényezés nélkül(alapozva).Ugyanis a szerelés meg fényezés + 35e ft.kb. ennyit mondott a raktáros srác.

Ha kevertetsz festéket olyan 5-6e +magad is lefujhatod...

Utángyártottat kerestem de pont ilyen nem naon van.Ilyesmik vannak 20e körül,vagy aluszárnyak 22e körül(azt nem kell festeni),de nekem az túl hivalkodó.

Ugyhogy ha rászánom magam akkor gyári lesz.

A tetősínre benevezek mindenképp mert sokat bringázunk,oszt a csomagtartóba nem tudtam behajtogatni a brinyókat,pedig aluminiumból vannak :))

Előzmény: BeZe1974 (6326)
Secretknight Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6327

Szia ooz1,

az e-mailes témát nem tudom,a telefon biztosabb...szerintem.Meg kell nézni a honlapot ha van feltüntetve mail cím ,meg kell prószálni,hátha...

Előzmény: ooz1 (6323)
BeZe1974 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6326
25000 az a hatso spoiler a flelso? Mert nekem arra 170000 -et mondtak szerelessel. Jajj jajj ....
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6325
Természetesen...:-))
Előzmény: ooz1 (6322)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6324
Köszi a válaszokat!
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6323
5400 ft a sárfogó gumi(4db),15500 ft a tetősín,25000 ft a felső spoiler.Meg van még csomó mindenük,ami nincs azt rendelésre meghozzák.Van prosijuk amiben ezek benne vannak.

lehet náluk emailen is érdeklődni?
vagyis válaszolnak is? eddig elég rosszak a tapasztalataim emailes megkeresésre...
Előzmény: Secretknight (6312)
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6322
kép lesz róla? ;-)
Előzmény: cápaFeri (6321)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6321

Nem-nem! Egy tuningboltban szinte a lacsiéval megegyező betűket lehet kapni 150Ft/db áron. Így a sor megvolt egy ezresből. Nem volt szívem leszedni a hátsót, a kereskedésben meg 2500 Ft egy ilyen felirat. Köszi a licenszet!

Üdv!

Előzmény: Fox8 (6318)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6319

Hali Fox!

Ha idegen vagy a szervízben és tudni akarod, mi kerül a motorba, valamint jól akarsz aludni, akkor az általad legjobbnak ítélt -és előírás szerinti- olajat vidd és ragaszkodj hozzá. (Én ugyanott voltam raktáros, ahol most vettem és szervízeltetem a gépet. Csak tudom, mit és milyen kannákban adtam ki hordóból! :-)) Volt kanna, amiben a dízelolajtól a fáradtolajon keresztül a fagyállós hűtővízig minden megfordult az előző napokban, mielőtt az ügyfél gépébe adtam ki olajat benne. Sajnos ez volt a kényszerpálya, műhelyfőnöki utasításra, nem magunktól voltunk ilyen "gonosz kismalacok")

Ettől nem lehet garivesztés, ezt az utat már végigjártam. Ha végképp gáncsoskodnak, elég megtudakolni, hogy amit sok helyen belenyomnak 10W40-est, az milyen szinten teljesíti a gépkönyv előírásait?.:-)) Még viszkozításban sem! Nemhogy hamutartalomban és egyéb összetevőkben!

Azért észérvekkel győzd meg őket, ha nem megy válassz olyan helyet, ahol azt teszik bele ami az előírás és olyan olajat viszel, ill. ott állhatsz az autód mellett ha akarsz! Én castrol performance A1-et tettem bele 5W30-ban GF-III-as, API SL A1/B1-es olaj...ami az előírás.

Ja...fáradtolajnak vinni kannát, hisz gondolom kíváncsi vagy milyen jön le a gépből, valamint hogy ne kérhessenek el literjéért 400 Ft-ot ártalmatlanítás címén, aztán ha tudnád, hova kerül! :-))

Üdv!

Előzmény: Fox8 (6315)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6318
Amúgy honnan szedted a feliratot?Csak nem a kocsiról?
Előzmény: cápaFeri (6314)
Secretknight Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6320
Szia,nem.
Egyébként pont olyan oilt vittem amit ők is raknak az autókba: GM 5w-30 super synthetic longlife.De ez véletlen volt.Ráadásul ott is lehet venni náluk,asszem 2650ft literje...én 1900-ért vettem a tbányai sétálóutca végén az opelboltosnál.Már régebben írtam,én nála szoktam vásárolni.Hát legközelebb szólj nekem,megsúgom van szervizes kapcsolatom...persze ezzel csínján bánunk :)
Előzmény: Fox8 (6315)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6317
Egészségedre a licenszet,de akkor bevallom én meg egy görög lacsi tuningertől loptam el:-))))
Előzmény: cápaFeri (6314)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6316
Valahol be kell hozni a kedvezményt nekik is! :-))
Előzmény: Secretknight (6313)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6315
Szia Secret!

Neked nem mondták a tatabányai szervízesek,hogy ha olajat viszel akkor ebből probléma lehet a garancia érvényesítésekor?Mert nekem ezt 'adták' be azt jól nem is vittem oil-t.Szivacs!
Előzmény: Secretknight (6312)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6314
"Megvetted, a tiéd. Azt csinálsz vele, amit akarsz. Ha mínusz tízenöt fokban, tükörjégen, kettesben százat nyomsz, ám legyen. Ha üresben akarod pörgetni a leszabályozási fordulaton, úgy is jó. Ha hármasban indulsz a pirosnál, váljék egészségedre. Mit nekem motorhőmérséklet, mit nekem szűz motor? Az ügyfél a király!

Az azonban nem véletlen, hogy ha a fejlesztőközpontban összeraknak egy új motort, mielőtt bármit mérnének rajta, a bejáratással kezdik. Minden gyártónak megvan az e célra rendszeresített külön bejáratóprogramja, ami egy 5-10-15 órás, különböző fordulatszámokon és részterheléseken végigfutó automatikus tesztet jelent. Autóba átültetve ugyanezt arra a következtetésre juthatunk, hogy a kb. 1000 kilométeres bejáratásnak minden ellenkező híresztelés dacára van értelme. Ennek során a motor súrlódási vesztesége jelentősen csökken, a főtengelyen mérhető teljesítmény pedig mérettől és gyártási technológiától függően akár 1-5 lóerővel is nő. De mi történik ilyenkor?

A hetvenes-nyolcvanas évek keleti autóiból, pláne motorfelújítás után ismert jelenség volt, hogy a "bejáratós" motor megszorult. Istenem, nem sikerült olyan jól eltalálni azt a gyűrűméretet. Hát picit nagyobb lett az a dugattyú, maradhat? Kicsit szorul, kicsit melegszik, ettől kicsit jobban szorul, még jobban melegszik, egyszer csak megáll. Na és? Kiszállunk, megvárjuk, amíg lehűl, és a Trabi vagy a Zaporozsec már megy is tovább.

Az anyag- és gyártástechnológia fejlődésével, a tűrések már csak a milliméter ezredrészében kifejezhető szigorodásával ez a veszély végképp elmúlt. Legyen azonban bármilyen pontos a méret, bármilyen finomra munkált az a felület, a motor az első pár száz kilométer alatt csaknem annyit kopik, mint a következő néhány tízezer alatt, és a használat szabja meg, hogyan.

Nem mindegy, hogy a hengerfal körkörösségi hibája, a csapágyak mikrontartományba eső alakhibái, a helyi felületi érdességi csúcsok hogyan, milyen dinamikával kopnak le. Nagy fordulatszámon, nagy terhelésnél a csapágyak bizonyos részei sokkal jobban meg vannak terhelve. Ilyen körülmények között a bekopás nem egyenletes, és a további kopásképet vagy például az olajfogyasztást kedvezőtlenül befolyásolja a motor kínzása.

A másik probléma, hogy a rendkívül szigorú technológiai előírások ellenére a szűz motorban nagyobb valószínűséggel fordulhatnak elő apró szennyeződések: a gyártásból visszamaradt mikroszkopikus forgácsok, az öntőformáról levált homokszemcsék, miegymás. Ehhez jönnek még a bejáratódás során lekopott fémrészecskék. Normál esetben ezek a szennyeződések előbb-utóbb az olajszűrőben vagy az olajleeresztő csavar mágnesén landolnak, de nem mindegy, hogyan jutnak el odáig.

Részterhelésen sokkal nagyobb az esélyünk, hogy a részecskék simán átmosódnak az olajkörön, esetleg gond nélkül beágyazódnak a csapágyfémbe. Egy határon pörgő csapágyazás számára ezzel szemben a legkisebb szennyeződés is halálos lehet.

A hosszabb távra tervező boldog újautó-tulajdonosok tehát valóban jól teszik, ha az első pár száz kilométeren némi önmérsékletet tanúsítanak, és üzemmeleg motornál sem lépnek túl a maximális fordulatszám és nyomaték 2/3-án, kerülve a hirtelen, nagy gázadásokat éppúgy, mint az alapjárathoz közeli, alacsony fordulatszámokat.

Ezzel el is érkeztünk korunk másik nagy filozófiai kérdéséhez, amihez képest a "mivégre is vagyunk itt a Földön?" és "van-e élet a halál után?" kérdéskör megválaszolása egyszerű csuklógyakorlatnak tűnik. A téma a futballal is rokon vonásokat mutat annyiban, hogy ahhoz is mindenki ért. Vagy legalábbis van róla véleménye. Tudniillik, hogy be kell-e melegíteni a motort, vagy mégsem. A hogyanról már nem is beszélve."

 

A teljes cikk:

http://totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos!2

 

Ne haragudjatok meg ha eszetekbe juttatom az alig egy éve leírt véleményemet a bejáratásról. Szinte szó szerint visszaköszön ebben a cikkben.

Megnyugodtam, hogy mégsem péknek tanultam, hanem gépész lennék, vagy mifene! :-))) 

Fox8-nak üzenem, hogy a lacsi-felirat az Elite felszereltség fekete műszerfal díszlécén is majdnem olyan jól néz ki, mint az ezüstödön! :-)) (Utólagos licensz-engedélyeddel.)

 

Mindenkinek jó gurulást ebben a gyönyörű időben! (Mondom ezt úgy, hogy a  héten szabin vagyok...nekem így könnyű) :-))

 

Üdv!

Secretknight Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6313
ja 1 érdekesség,eddig ezt nem hittem vagy nem figyeltem :
a majd üres tankba asszony tankolt,ha mán ugyis tescoban járt vásárolni s kapott kedvezményt....Én meg nulláztam a napi számlálót gondoltam már régen mértem a fogyit.Ledöbbentem azon a kb 9-9,5-es fogyin ami kijött...eddig 7-7,5 volt.Azt hiszem ez volt az első és utolsó tescos tankolás az életben a k**a gazdaságos mamájukba!
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6311

Nos azt a rossz út érzékelőt mégsem álmodtam ezek szerint.:-)) Viszont ha nincs benne, hanem ABS+EBD, ami köztudott, hogy van benne, akkor nem értem, miért szerepelt a doksiban. Na mindegy. Az egy kerék megcsúszásához annyit, hogy ez teljesen normális, ha bekapcsol egy kerék tapadásvesztésénél is, mivel négycsatornás. Minden keréken van érzékelő, minden kereket egyenként figyel és ha egy is elkezd megcsúszni, közbeavatkozik. Természetesen a másik háromra addig nyomja a fékolajat, amíg azok is elkezdenek megcsúszni.

Ha jól látom a képet, ezek rendőrlacsik.:-)) Ott virít az antenna.....

 

Secretknight Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6312
Sziasztok,
1 éves vagy 15e szervíz Tatabánya ,olajat én vittem.Mindent átnéztek,az egész autót,hibakód nem volt,hátsó fékeket szétszedték ,megtisztították ,beállították(jeleztem az induláskori surlódó fékhangot).Utánna fékpad,gátlók ellenőrzése.Végig ott voltam ,nézelődtem kérdezősködtem.Minden rendben volt,így fizettem 14400 ft-ot.Korrekt az egész,nem szívatnak,rendesek.Mondták ha valami előjön ,gariba cserélik.Ismerik az összes hibajelenséget amit itt a topicon beszélünk.
És javítják a féket,cserélik a szelepet,festetik a kilincset ha kell stb.
5400 ft a sárfogó gumi(4db),15500 ft a tetősín,25000 ft a felső spoiler.Meg van még csomó mindenük,ami nincs azt rendelésre meghozzák.Van prosijuk amiben ezek benne vannak.
nna ennyi,cső
Secret
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6310
egy kép innen


ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6309
kösz az infót, akkor jó hogy normálisan működik, és nem vmi hiba miatt kapcsolt be ;-)
Előzmény: tois (6304)
R*R Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6308

Köszi!

    A második kérdés talán érdekesebb: hogyan szabályoznak és mit, ha szabályoznak egyáltalán?

Előzmény: Stocz (6303)
Picuj Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6307
A Lacettikben mint a legtöbb mai kocsiban ABS+EBD van. Azaz blokkolásgátló+elektronikus fékerő-elosztó.
Előzmény: tois (6304)
Stocz Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6306
Az ABS 'okosabb', mint egy mechanikus fékerőszabályzó.
Előzmény: tois (6304)
Stocz Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6305
szóval a kép :

tois Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6304

Az ABS akkor lép működésbe, ha a fékezés hatására a kerekek blokkolnának. Ez pedig előfordulhat jeges úton 30-nál kis fékezésnél is, ill. autópályán satuféknél is.

Írtad, hogy a kanyarban rosszabb volt az út minősége. Rosszabb volt a tapadás is, így bekapcsolt. Az autópályán  pedig egyszerűen nem fékeztél olyan erővel, ami a bekapcsolásához kellett volna.

Az nem lehet egyébként, hogy az egyik keréken csökkent a terhelés a kanyar miatti súlyponteltolódás következtében, és azért kapcsolt be az ABS (mindenkitől kérdezem)? Mi a véleményetek? Vagy a kocsijainkban nincs fékerőelosztó?

Előzmény: ooz1 (6301)
Stocz Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6303
Szevasztok!

A rosszút érzékelő elhelyezése a mellékelt rajzon látható (14-es számmal jelölt alkatrész).

ABS-es kocsiban nincs (ott vszinűleg az ABS-be lett integrálva, mert elektronikusan létezik - a szervízműszer jelzi a hibáját - de fizikailag nincs a megjelölt helyen).

Üdv: Stocz
Előzmény: R*R (6285)
Komis Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6302

"Az M9 meg tudtommal csak teherautóknak fizetős."

 

De a terv szerint mindenkinek az lett volna ill. szerintem lesz is. Csak amig cél nélküli út, addig a kutya nem fogja használni szgk-val így pénzt sem sikerül beszedni. Ezért halasztottak...

 

Gumikról köszi az infot!

 

Üdv

Előzmény: t-bird (6299)
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6301
Téma: ABS

Ez az első ABS-es kocsim, ezért van pár kérdésem: mekkora lassulásnál kapcsol be az elektronika? illetve függ az útviszonyoktól is? Lehet ezeket tudni?
ma 50-nel haladva egy enyhe jobb kanyarban ugyanis éreztem a pedálon, hogy besegít ;-)))
nem volt vész-, (igaz ott szarabb is az út minősége) csak normál fékezés :D
ezt a kanyart máskor 60-nal is simán be lehet venni.
Tegnap autópályán -sima úton- ennél jóval nagyobb lassulás volt (legalább -40km/órás elég rövid távon) s ott mégsem kapcsolt be

(s még valami: beírás előtt kerestem is a hozzászólások közt, de nem volt elég neki a 3 karakter :P)
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6300
így igaz. ha lehet akkor megyek.
egyébként Lanoson át vezetett az utam Lacettihez, szóval nem ismeretlen előttem a kipuffogó rozsdásodás, de a Lacetti még csak másfél hónapos.Ahhoz képest elég szarul néz ki :(((
A 7 éves swift kipuffogója ehhez képest fényes tükör. Tanulhatnának már egy kis anyagválasztást a koreaiak
Előzmény: Komis (6297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!