Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fox8 Creative Commons License 2007.04.12 0 0 6338
Szia!

A felirat a nubirán is ilyen lehet(99,9%),hogy 100%-ra mondjam ahhoz látnom kellene,'KGST' autókon volt még anno felpattintós betű a mostaniakon már ragasztott.
Az emblémában sajna nem tudok segíteni,mert olyat még soha nem távolítottam el.
Előzmény: _Döme_ (6334)
ooz1 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6337
Korea-auto árlistáján ezt látom:

Cikkszám - Megnevezés - Cikkcsoport - Nettó kisker ár
96545706 - Spoiler 5a - Lacetti - 19140
Előzmény: BeZe1974 (6326)
georgbob Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6336
A 10W-40-es is az előírt minőséget tudja (még a ILSAC GF 3-at is, ugyanis az megegyezik az API SL előírással)....
georgbob Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6335
Nekem a tesco-s benzinnel 8-8,5 városban...
Előzmény: Secretknight (6313)
_Döme_ Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6334
Szia Fox8!

Érdeklődve olvastam a feliratleszedés trükkjeit. Most vettem egy Nubira III-ast (mostani 4 ajtós Lacetti) és szeretném leszedni a bötüket. Vajon ugyanaz a technika segít rajtam? Főleg az orrán és a hátulján lévő Daewoo logo izgat...

Előre is köszi,

Döme
Előzmény: Fox8 (6214)
Secretknight Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6333

hát igen,ismerik...azt nem mondták hogy mindet meg is javítják...van amire csak karszéttárás a válasz .A szervízes akit ismerek...szóval ő nem venne ilyen autót.

Ez az a típus amit ki kell fogni,mert sok minden elromlik rajta,benne.Ugye senki sem gondolja hogy 'olcsón jót'.Csak arányaiban lehet mérni,neked megéri-e hogy valamelyest értessz hozzá,van jó szerelőd,esetleg szervizes kapcsolatod stb,és 1 millával olcsóbb autót veszel,mert ha 'kifogod' 10 évet is leszolgál alattad problémamnetesen ill.kevés gonddal.

Aki teljesen laikus vehet wv,audit egyéb jó ill. prémium márkát ,de lehet hogy ugyanugy szívni fog vele,mert 'nem fogta ki',ezeknél is van ilyen,persze kisebb százalékarányban.

És ahogy mondod én családi autónak vettem évi kb.15e. futással.Eddig semmi gond kopp-kopp.Munkaeszköznek -röhej- dácsialogant vennék :))

Sok Lacsist ismerek akik sosem hallottak p300,+ más hibakódról,full hülyék az autóhoz,és már 2-3-5-8 éve daewoot használnak a legnagyobb megelégedéssel...

 

szóval több szerencsét Stocz,

üdv,secret 

Előzmény: Stocz (6330)
feketebálna Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6332

Üdv a Tagságnak!

 

Kicsit régen jártam itt - mostanában csak használtam az autót.

 

Kérdésem lenne a tapasztaltabbakhoz:

 

A P300 hibakódon és szelepcserén már túl vagyok, az aktuális hibakódom 06 - a kormány szervó figyelmeztető lámpa időnként világít.

Az ismerős szerelő srác azt mondta, hogy a kütyü nem kap sebesség jelet.

Van valamelyikőtöknek tapasztalata ezzel a hibajellel?

Ez is olyan típushiba lehet, mint a hibás szelepek?

Javítás módja? (A szerelő is tanácstalan egyelőre)

 

Üdv:

 

Feketebálna

Stocz Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6331
Íme a válasz:

"Egyenetlen út érzékelő

A motor-szabályozó modult (ECM) a VR-érzékelő figyelmezteti, ha a jármű egyenetlen úton halad. Az ECM a egyenetlen útra vonatkozó információt arra használja, hogy a gyújtáskimaradás-diagnosztikát ki- ill. bekapcsolja. A gyújtáskimaradás-diagnosztikát nagyban befolyásolhatja a főtengely sebességének egyenetlen út által okozott ingadozása. A VR-érzékelő egyenetlen útra vonatkozó információ gyanánt olyan jelet gerjeszt, amelynek erőssége arányos az érzékelő belsejében lévő kis fémrúd mozgásával.
Ha olyan meghibásodás történik, amelynek folytán az ECM nem kap egyenetlen útra vonatkozó információt 30 és 80 mph (50 és 132 km/h) között, P1391 diagnosztikai hibakód kerül tárolásra."
Előzmény: R*R (6308)
Stocz Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6330
"Ismerik az összes hibajelenséget amit itt a topicon beszélünk."

A torpanást is?
És a megoldást?
Az lenne az igazi, mert akkor sok macerát+időt meg tudnánk spórolni.

A következő próbálkozás a szelepcsere lesz nálam.
Remélem ez megoldja a gondot.

Meg kell mondjam, én csalódtam ebben a csokornyakkendős valamiben (autó?).
A minősége, az összeszerelése és a gyári támogatás is messze elmarad az elvárhatótól.

Családi (keveset használt) autónak még csak-csak elmegy, de munkaeszköznek nem volt jó választás.

Sajnos a kollégáim között is egyre gyakoribb ez a vélemény (ahogy gyűlnek a km-ek).
Előzmény: Secretknight (6312)
Papusch Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6329
Secretknight Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6328

ja-ja 25e ,szerelés nélkül ,fényezés nélkül(alapozva).Ugyanis a szerelés meg fényezés + 35e ft.kb. ennyit mondott a raktáros srác.

Ha kevertetsz festéket olyan 5-6e +magad is lefujhatod...

Utángyártottat kerestem de pont ilyen nem naon van.Ilyesmik vannak 20e körül,vagy aluszárnyak 22e körül(azt nem kell festeni),de nekem az túl hivalkodó.

Ugyhogy ha rászánom magam akkor gyári lesz.

A tetősínre benevezek mindenképp mert sokat bringázunk,oszt a csomagtartóba nem tudtam behajtogatni a brinyókat,pedig aluminiumból vannak :))

Előzmény: BeZe1974 (6326)
Secretknight Creative Commons License 2007.04.11 0 0 6327

Szia ooz1,

az e-mailes témát nem tudom,a telefon biztosabb...szerintem.Meg kell nézni a honlapot ha van feltüntetve mail cím ,meg kell prószálni,hátha...

Előzmény: ooz1 (6323)
BeZe1974 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6326
25000 az a hatso spoiler a flelso? Mert nekem arra 170000 -et mondtak szerelessel. Jajj jajj ....
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6325
Természetesen...:-))
Előzmény: ooz1 (6322)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6324
Köszi a válaszokat!
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6323
5400 ft a sárfogó gumi(4db),15500 ft a tetősín,25000 ft a felső spoiler.Meg van még csomó mindenük,ami nincs azt rendelésre meghozzák.Van prosijuk amiben ezek benne vannak.

lehet náluk emailen is érdeklődni?
vagyis válaszolnak is? eddig elég rosszak a tapasztalataim emailes megkeresésre...
Előzmény: Secretknight (6312)
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6322
kép lesz róla? ;-)
Előzmény: cápaFeri (6321)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6321

Nem-nem! Egy tuningboltban szinte a lacsiéval megegyező betűket lehet kapni 150Ft/db áron. Így a sor megvolt egy ezresből. Nem volt szívem leszedni a hátsót, a kereskedésben meg 2500 Ft egy ilyen felirat. Köszi a licenszet!

Üdv!

Előzmény: Fox8 (6318)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6319

Hali Fox!

Ha idegen vagy a szervízben és tudni akarod, mi kerül a motorba, valamint jól akarsz aludni, akkor az általad legjobbnak ítélt -és előírás szerinti- olajat vidd és ragaszkodj hozzá. (Én ugyanott voltam raktáros, ahol most vettem és szervízeltetem a gépet. Csak tudom, mit és milyen kannákban adtam ki hordóból! :-)) Volt kanna, amiben a dízelolajtól a fáradtolajon keresztül a fagyállós hűtővízig minden megfordult az előző napokban, mielőtt az ügyfél gépébe adtam ki olajat benne. Sajnos ez volt a kényszerpálya, műhelyfőnöki utasításra, nem magunktól voltunk ilyen "gonosz kismalacok")

Ettől nem lehet garivesztés, ezt az utat már végigjártam. Ha végképp gáncsoskodnak, elég megtudakolni, hogy amit sok helyen belenyomnak 10W40-est, az milyen szinten teljesíti a gépkönyv előírásait?.:-)) Még viszkozításban sem! Nemhogy hamutartalomban és egyéb összetevőkben!

Azért észérvekkel győzd meg őket, ha nem megy válassz olyan helyet, ahol azt teszik bele ami az előírás és olyan olajat viszel, ill. ott állhatsz az autód mellett ha akarsz! Én castrol performance A1-et tettem bele 5W30-ban GF-III-as, API SL A1/B1-es olaj...ami az előírás.

Ja...fáradtolajnak vinni kannát, hisz gondolom kíváncsi vagy milyen jön le a gépből, valamint hogy ne kérhessenek el literjéért 400 Ft-ot ártalmatlanítás címén, aztán ha tudnád, hova kerül! :-))

Üdv!

Előzmény: Fox8 (6315)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6318
Amúgy honnan szedted a feliratot?Csak nem a kocsiról?
Előzmény: cápaFeri (6314)
Secretknight Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6320
Szia,nem.
Egyébként pont olyan oilt vittem amit ők is raknak az autókba: GM 5w-30 super synthetic longlife.De ez véletlen volt.Ráadásul ott is lehet venni náluk,asszem 2650ft literje...én 1900-ért vettem a tbányai sétálóutca végén az opelboltosnál.Már régebben írtam,én nála szoktam vásárolni.Hát legközelebb szólj nekem,megsúgom van szervizes kapcsolatom...persze ezzel csínján bánunk :)
Előzmény: Fox8 (6315)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6317
Egészségedre a licenszet,de akkor bevallom én meg egy görög lacsi tuningertől loptam el:-))))
Előzmény: cápaFeri (6314)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6316
Valahol be kell hozni a kedvezményt nekik is! :-))
Előzmény: Secretknight (6313)
Fox8 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6315
Szia Secret!

Neked nem mondták a tatabányai szervízesek,hogy ha olajat viszel akkor ebből probléma lehet a garancia érvényesítésekor?Mert nekem ezt 'adták' be azt jól nem is vittem oil-t.Szivacs!
Előzmény: Secretknight (6312)
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6314
"Megvetted, a tiéd. Azt csinálsz vele, amit akarsz. Ha mínusz tízenöt fokban, tükörjégen, kettesben százat nyomsz, ám legyen. Ha üresben akarod pörgetni a leszabályozási fordulaton, úgy is jó. Ha hármasban indulsz a pirosnál, váljék egészségedre. Mit nekem motorhőmérséklet, mit nekem szűz motor? Az ügyfél a király!

Az azonban nem véletlen, hogy ha a fejlesztőközpontban összeraknak egy új motort, mielőtt bármit mérnének rajta, a bejáratással kezdik. Minden gyártónak megvan az e célra rendszeresített külön bejáratóprogramja, ami egy 5-10-15 órás, különböző fordulatszámokon és részterheléseken végigfutó automatikus tesztet jelent. Autóba átültetve ugyanezt arra a következtetésre juthatunk, hogy a kb. 1000 kilométeres bejáratásnak minden ellenkező híresztelés dacára van értelme. Ennek során a motor súrlódási vesztesége jelentősen csökken, a főtengelyen mérhető teljesítmény pedig mérettől és gyártási technológiától függően akár 1-5 lóerővel is nő. De mi történik ilyenkor?

A hetvenes-nyolcvanas évek keleti autóiból, pláne motorfelújítás után ismert jelenség volt, hogy a "bejáratós" motor megszorult. Istenem, nem sikerült olyan jól eltalálni azt a gyűrűméretet. Hát picit nagyobb lett az a dugattyú, maradhat? Kicsit szorul, kicsit melegszik, ettől kicsit jobban szorul, még jobban melegszik, egyszer csak megáll. Na és? Kiszállunk, megvárjuk, amíg lehűl, és a Trabi vagy a Zaporozsec már megy is tovább.

Az anyag- és gyártástechnológia fejlődésével, a tűrések már csak a milliméter ezredrészében kifejezhető szigorodásával ez a veszély végképp elmúlt. Legyen azonban bármilyen pontos a méret, bármilyen finomra munkált az a felület, a motor az első pár száz kilométer alatt csaknem annyit kopik, mint a következő néhány tízezer alatt, és a használat szabja meg, hogyan.

Nem mindegy, hogy a hengerfal körkörösségi hibája, a csapágyak mikrontartományba eső alakhibái, a helyi felületi érdességi csúcsok hogyan, milyen dinamikával kopnak le. Nagy fordulatszámon, nagy terhelésnél a csapágyak bizonyos részei sokkal jobban meg vannak terhelve. Ilyen körülmények között a bekopás nem egyenletes, és a további kopásképet vagy például az olajfogyasztást kedvezőtlenül befolyásolja a motor kínzása.

A másik probléma, hogy a rendkívül szigorú technológiai előírások ellenére a szűz motorban nagyobb valószínűséggel fordulhatnak elő apró szennyeződések: a gyártásból visszamaradt mikroszkopikus forgácsok, az öntőformáról levált homokszemcsék, miegymás. Ehhez jönnek még a bejáratódás során lekopott fémrészecskék. Normál esetben ezek a szennyeződések előbb-utóbb az olajszűrőben vagy az olajleeresztő csavar mágnesén landolnak, de nem mindegy, hogyan jutnak el odáig.

Részterhelésen sokkal nagyobb az esélyünk, hogy a részecskék simán átmosódnak az olajkörön, esetleg gond nélkül beágyazódnak a csapágyfémbe. Egy határon pörgő csapágyazás számára ezzel szemben a legkisebb szennyeződés is halálos lehet.

A hosszabb távra tervező boldog újautó-tulajdonosok tehát valóban jól teszik, ha az első pár száz kilométeren némi önmérsékletet tanúsítanak, és üzemmeleg motornál sem lépnek túl a maximális fordulatszám és nyomaték 2/3-án, kerülve a hirtelen, nagy gázadásokat éppúgy, mint az alapjárathoz közeli, alacsony fordulatszámokat.

Ezzel el is érkeztünk korunk másik nagy filozófiai kérdéséhez, amihez képest a "mivégre is vagyunk itt a Földön?" és "van-e élet a halál után?" kérdéskör megválaszolása egyszerű csuklógyakorlatnak tűnik. A téma a futballal is rokon vonásokat mutat annyiban, hogy ahhoz is mindenki ért. Vagy legalábbis van róla véleménye. Tudniillik, hogy be kell-e melegíteni a motort, vagy mégsem. A hogyanról már nem is beszélve."

 

A teljes cikk:

http://totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos!2

 

Ne haragudjatok meg ha eszetekbe juttatom az alig egy éve leírt véleményemet a bejáratásról. Szinte szó szerint visszaköszön ebben a cikkben.

Megnyugodtam, hogy mégsem péknek tanultam, hanem gépész lennék, vagy mifene! :-))) 

Fox8-nak üzenem, hogy a lacsi-felirat az Elite felszereltség fekete műszerfal díszlécén is majdnem olyan jól néz ki, mint az ezüstödön! :-)) (Utólagos licensz-engedélyeddel.)

 

Mindenkinek jó gurulást ebben a gyönyörű időben! (Mondom ezt úgy, hogy a  héten szabin vagyok...nekem így könnyű) :-))

 

Üdv!

Secretknight Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6313
ja 1 érdekesség,eddig ezt nem hittem vagy nem figyeltem :
a majd üres tankba asszony tankolt,ha mán ugyis tescoban járt vásárolni s kapott kedvezményt....Én meg nulláztam a napi számlálót gondoltam már régen mértem a fogyit.Ledöbbentem azon a kb 9-9,5-es fogyin ami kijött...eddig 7-7,5 volt.Azt hiszem ez volt az első és utolsó tescos tankolás az életben a k**a gazdaságos mamájukba!
cápaFeri Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6311

Nos azt a rossz út érzékelőt mégsem álmodtam ezek szerint.:-)) Viszont ha nincs benne, hanem ABS+EBD, ami köztudott, hogy van benne, akkor nem értem, miért szerepelt a doksiban. Na mindegy. Az egy kerék megcsúszásához annyit, hogy ez teljesen normális, ha bekapcsol egy kerék tapadásvesztésénél is, mivel négycsatornás. Minden keréken van érzékelő, minden kereket egyenként figyel és ha egy is elkezd megcsúszni, közbeavatkozik. Természetesen a másik háromra addig nyomja a fékolajat, amíg azok is elkezdenek megcsúszni.

Ha jól látom a képet, ezek rendőrlacsik.:-)) Ott virít az antenna.....

 

Secretknight Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6312
Sziasztok,
1 éves vagy 15e szervíz Tatabánya ,olajat én vittem.Mindent átnéztek,az egész autót,hibakód nem volt,hátsó fékeket szétszedték ,megtisztították ,beállították(jeleztem az induláskori surlódó fékhangot).Utánna fékpad,gátlók ellenőrzése.Végig ott voltam ,nézelődtem kérdezősködtem.Minden rendben volt,így fizettem 14400 ft-ot.Korrekt az egész,nem szívatnak,rendesek.Mondták ha valami előjön ,gariba cserélik.Ismerik az összes hibajelenséget amit itt a topicon beszélünk.
És javítják a féket,cserélik a szelepet,festetik a kilincset ha kell stb.
5400 ft a sárfogó gumi(4db),15500 ft a tetősín,25000 ft a felső spoiler.Meg van még csomó mindenük,ami nincs azt rendelésre meghozzák.Van prosijuk amiben ezek benne vannak.
nna ennyi,cső
Secret
ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6310
egy kép innen


ooz1 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 6309
kösz az infót, akkor jó hogy normálisan működik, és nem vmi hiba miatt kapcsolt be ;-)
Előzmény: tois (6304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!