Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Újból (remélem rövid ideig) élvezhetem a DKV szolgáltatását.
Azt kell mondanom, hogy már nem is kell csodálkozni, hogy a fent nevezett cég gépkocsivezetői már nem csak az utasokkal vannak hadilábon (tisztelet a kivételnek), de a KRESZ-el is. Csonka Templom, troli elől, mellette a 32-es... zöld kiegészítő és a buszocska a belső! sávból jobbra kisívben....
Az már csak nüansznyi, hogy 36-ra írta a totem a 3-as jelzésű trolit. Előtte 25y-os járat volt kijelezve. Egyszer csak jön egy 3A, sebaj biztos ez a tábla marad kint. De a következő megállóban már ott van mögöttünk a 3-as.
Csak minél hosszabb egy viszonylat, annál inkább zavarérzékeny. Vegyük a 19-est; tegyük fel, hogy a Böszörményin keresztül közlekedik, a Pósa utcán át a Derék utcáig, majd tovább a megszokott útvonalon!
Csúcsidőben megcsúszik a Doberdó - Böszörményi kereszteződésben, a Böszörményi - Füredi kereszteződésben, visszafele pedig araszolhat a Füredin. A 19-es így is zavarérzékeny vonal. Vagy hamarabb megy el 5-6 perccel, vagy ugyanennyit késik.
De utazz egy Urbinoval, azok azért nem hintáznak annyira.
Szeretnék, de sosem jön össze. Sajnos nem az jön 36-osnak, hanem csak ilyen busz szerű képződmények. :) Pedig el bírnám viselni még akár az Ikarus 180-at is. :)
Oké, de azok magaspadlósok, így nem ér az összehasonlítás. :)
Busz, az busz. Azért írtam a 180-at is, mert annak a végében volt "babakocsi feljáró". Arról meg nem én tehetek, hogy a '60-as években normálisabb buszokat terveztek, mint mostanában.
A tudatos vevő ilyenkor azt mondja, akkor köszönjük nem Önöktől veszünk járművet.
A vevő tudatos volt. Tudatosan állította, hogy ettől a gyártótól kéri a vackokat. :) Végülis nem ő utazik rajta, neki csak egy A8-as jut...
bár az "önműködő" hintamechanikáját nagyon utálom. Nem vagyok én kötéltáncos, hogy a troli(busz)ban megálljak a saját lábamon, mert úgy dönt, hogy kedve van meghintáztatni bennünket...
A trollinókban a tetőre pakolt cuccoknak is köze van ehez. De utazz egy Urbinoval, azok azért nem hintáznak annyira.
Helykihasználást tekintve nincs jobb az Ikarus 180/280 kialakításánál magyar körülmények közt.
Oké, de azok magaspadlósok, így nem ér az összehasonlítás. :)
Ha jól tudom, pont Ti (mármint a DERKE) javasoltátok, hogy a csuklós volvo-k harmadik ajtójával szemben a két ülőhelyet szüntessék meg (a csukló fele), de erre az volt a válasz, hogy a jármű felépítménye nem bír el nagyobb utasterhelést.
A tudatos vevő ilyenkor azt mondja, akkor köszönjük nem Önöktől veszünk járművet.
Az a gond vele, hogy mindkét viszonylat hosszú így is - mint távra, mint időre.
Pont ezért üzemeltethető gazdaságosabban. Az hogy hosszú egy viszonylat szerintem utasszempontból irreleváns. Hogy időre az is, mivel a végig utazók ilyen viszonylaton nem igazán vannak, meg aki végigutazik, az amúgy is utazna legfeljebb át kellene szállnia ami biztos, hogy több idő lenne.
A menetrend tarthatóság meg szervezés és fegyelem kérdése.
A 30-ast az ITK-ig képzelném, ott van lehetőség pihenni is.
Ez is egy hiányzó kapcsolat, így nem rossz ötlet.
Ha a Doberdóig kéne valamelyiket hosszabbítani, akkor érdemesebb lenne a 19-est. A Szabó Lőrinc utcán át talán nem is lenne olyan sok időben.
Ne a menetidő döntse el, hogy merre megy a busz. Vétek lenne a Szabó Lőrincen közlekedtetni, mert ott alig van utas. Oda elég a 11-es.
Véleményem szeritn jobb választás lett volna a Solaris bazi nagy állótérrel, vagy ezeket kellett volna úgy kérni.
Abban egyetértünk, hogy a Solaris sokkal jobb választás lett volna, bár az "önműködő" hintamechanikáját nagyon utálom. Nem vagyok én kötéltáncos, hogy a troli(busz)ban megálljak a saját lábamon, mert úgy dönt, hogy kedve van meghintáztatni bennünket...
Helykihasználást tekintve nincs jobb az Ikarus 180/280 kialakításánál magyar körülmények közt.
Ha jól tudom, pont Ti (mármint a DERKE) javasoltátok, hogy a csuklós volvo-k harmadik ajtójával szemben a két ülőhelyet szüntessék meg (a csukló fele), de erre az volt a válasz, hogy a jármű felépítménye nem bír el nagyobb utasterhelést. Szóval nem hiszem, hogy nagyobb "táncteret" ki lehetett volna ezekben alakítani. Szóval alsó hangon kellene még belőlük 20db csuklós ahhoz, hogy normálisabb közlekedést lehessen biztosítani az utasoknak.
a kettő közül valamelyiket kivezetném a Doberdóig a Pósa utcán keresztűl, mivel egy újkert - vénkert ipari parkok, bevásárlóközpontok összeköttetés nagyon hiányzik.
Elég merész elképzelés :)
Az a gond vele, hogy mindkét viszonylat hosszú így is - mint távra, mint időre. A 30-ast az ITK-ig képzelném, ott van lehetőség pihenni is. A 46-os csoportot is át lehetne dolgozni, cserébe - hogy a Kishegyesi úttal való kapcsolat megmaradjon - a 17, 17A viszonylatok is közlekedhetnének a Nagyállomásig.
A 19-es közlekedhetne a Bevásárlóközpontokig, vagy a NYIP-ig, a kettő közül valamelyik helyre érdemes lenne egy tartózkodóhelyiséget építeni.
Ha a Doberdóig kéne valamelyiket hosszabbítani, akkor érdemesebb lenne a 19-est. A Szabó Lőrinc utcán át talán nem is lenne olyan sok időben. A Füredi út - Böszörményi út útvonal se lenne rossz, csak akkor kapnánk egy másfél órás menetidőt :/
Korábban már azon is elgondolkodtam, hogy a Sámsoni úti fordulónál lehetne egy indítóhelyiség. Ehhez persze meg kéne várni a Júlia-telep rendezését is. Már a Volán idején szó volt arról, hogy a 23-as az MGM forduló helyett a Göcs szervízútján haladna végig. A Lőtér utcán van egy kis kertünk, és már megjött a műszaki terv, hogy a városnak mik a szándékai. A 4-es felől megszűnne a lehajtó a rutinpálya felé, helyette a Göcs szervízútja lenne meghosszabbítva a Lőtér utcáig, onnan pedig szilárd útburkolat lenne a Kard utcáig. Ha a 23-as ezt a távot megtenné, közlekedhetne ismét a Sámsoni útig. A 19-es pedig oda-vissza betérhetne a Júlia-telepre. Onnan pedig indulhatna egy viszonyla, ami érintené a Bevásárlóközpontok / NYIP térségét.
Ehhez tartalék sofőr kéne a Vincellérhez, de úgy tudom, már nincs.
Sofőrből ugyanannyi kell, buszból kell kevesebb. Érdemes lenne kiszámolni, hogy összesen hány órát állnak a buszok a Jégcsarnoknál és a Vincelléren egy munkanap, mert a sofőrnek éppen pihenője van. A busznak nem kell pihenni, sőt gazdaságosabban is üzemel, ha állandóan megy, nem kell az utasteret újra és újra lehűteni, felfűteni. Szerintem a veszteség hatalmas és évente milliós nagyságrend is lehet.
Én a Bevásárlóközpontok / NYIP köré raknék egy pihenőt. A 19-es útvonalába még beleférne egy hosszabbítás, de a 30-as így is túl hosszú. Ezért kéne kényszerből a Jégcsarnoknál maradni.
Az se rossz, de a kettő közül valamelyiket kivezetném a Doberdóig a Pósa utcán keresztűl, mivel egy újkert - vénkert ipari parkok, bevásárlóközpontok összeköttetés nagyon hiányzik.
A biciklit nem lehet minden évszakban használni. Mellesleg miért éri meg a DKV-nak, hogy újabb utasokat veszítsen el? Nem lenne egyszerűbb betartatni a pontos indulást? Elég régóta hangoztatjuk, hogy a TEVA dolgozói folyamatosan lekésik a buszt, de semmi foganatja.
Ezt a Teva-t nem értem. Itt panaszkodik hogy 6:06-kor elmegy a busz és vár 40 percet ahelyett hogy felpattana a biciklire és hazatekerne. Tudom milyen fárasztó de ki lehet bírni és hamarabb otthon van az ember én mindig láttom a 11A-t hazafele és jó nézni a Kenézi Gyula kórház kiírást.
Ha lenne a Derék utcai fordulóban pihenő, akkor sem spórolnál ki buszt, mivel elsősorban nem WC-zni mennek le, hanem a pihenő idejüket eltölteni.
Azt lehet, hogy nem, de kilométert mindenképpen.
Akkor spórolsz buszt ha a busz nem pihen a vezetővel együtt, ehhez pedig nem kell a Derékre pihenő.
Ehhez tartalék sofőr kéne a Vincellérhez, de úgy tudom, már nincs.
Én igazából nem is erőltetném a Jégcsarnok fordulót, mind a két viszonylatot tovább kellene közlekedtetni.
Tulajdonképpen én is így vagyok vele. Én a Bevásárlóközpontok / NYIP köré raknék egy pihenőt. A 19-es útvonalába még beleférne egy hosszabbítás, de a 30-as így is túl hosszú. Ezért kéne kényszerből a Jégcsarnoknál maradni.
Ezt úgy érted, hogy a Klinikák előtt (24), illetve után (22) bemennének a Tevához, majd ugyanott vissza?
Szerintem az Y-os viszonylatokra gondolt, ott "csak" 3 perc lenne a kerülő. De szerintem ennél is értelmesebb dolog lenne a 12-est és a 13-ast (meghosszabbítva a Vincellérig) úgy közlekedni, hogy a TEVA és az Auguszta is megfelelően ki legyen szolgálva.
Ami még meggondolandó lépés, az a 22-es és 24-es közlekedtetése a Teva buszfordulóig, aztán tovább az eredeti útvonalon.
Ezt úgy érted, hogy a Klinikák előtt (24), illetve után (22) bemennének a Tevához, majd ugyanott vissza?
Mert ez 6-7 perc plusz menetidő lenne és marha sok embert szívatnál vele. Akkor tartanám elképzelhetőnek, ha a Benczúrt teljesen busszal járhatóvá tennék a Pallagi útig és nem az Ady-n közlekednének a buszok, de megjegyzem még Teva betérés nélkül is hosszabb ez az útvonal, de ennél a megoldásnál ez most nem szempont.
Azt azért megsúgom, hogy nem a DKV vezérkarával van elsősorban probléma, ők javarészt szakemberek és többet is ki tudnának hozni magukból, ha engednék. A problémát magasabb körökben kell keresni. Amíg egy parízer árusnak kvázi tejhatalma van a DKV döntéseket tekintve addig ne számítsunk sok jóra. Ezek a döntések meg nem csak a gazdálkodást jelentik, hanem olyanokat amik már kemény szakmai témák.
de mi ez a Jégcsarnok - Derék utca állandó levonuláshoz képest? Egy busz megspórolható lenne, ha nem kéne a Vincellérig vonulni a járművezetőnek agy wc-zésért. Ugyanez érvényes természetesen a 30(A) viszonylatra is.
Ha lenne a Derék utcai fordulóban pihenő, akkor sem spórolnál ki buszt, mivel elsősorban nem WC-zni mennek le, hanem a pihenő idejüket eltölteni.
Akkor spórolsz buszt ha a busz nem pihen a vezetővel együtt, ehhez pedig nem kell a Derékre pihenő.
Én igazából nem is erőltetném a Jégcsarnok fordulót, mind a két viszonylatot tovább kellene közlekedtetni.
Ha jól emlékszem, LoLkA írta, hogy már a 33Y-vel is spórolnak az Auchan-nál,
Persze azt hozzá tettem, hogy nem baj.
Amúgy is kellenek a kilométerek a trolipótlózáshoz. :):(
A térképen lévő nyomvonalat már én is megemlítettem anno, tényleg ésszerű lenne, két irányban oldaná meg a NYIP ellátását.
Ahogy látom, Kismacs kimarad az útvonalból. Szerinted a 21-est érdemes lenne odáig kimenni? Úgyis sok a panasz, hogy a 33-asra gyakran nem lehet felférni, és lenne összeköttetés a Nagyállomással is.
Megjegyzem, még jobb lenne, ha már csináltak lámpás csomópontot (aminek már két éve működnie kellene), lehetett volna megállókat is lerakni a NYIP-hoz, zebrával.
A 11-es még az Akadémia utcánál egész kihasznált, az ottaniaknak nem mint autósok. Meg ugye ott van az egyetemi telep az Illyés Gyula utcánál.
Sokkal nagyobb gond van a megállók elhelyezésével, és kialakításával.
A Károli Gáspár utca kapásból nem kéne, inkább a Vezér utcán kéne páros megálló a szervízút után. A 10-es, 10Y-os, és a 11-es is használhatná, nem kellene betérni a régi fordulóba, az is elvesz pár percet a menetidőből.
Értelmetlen viszonylatok. Itt most csak egyet említenék, a 11-est, ami a Liget lakóparkon át közlekedik. Mégis, minek?? Ez egy burzsuly környék, minimum két kocsija van mindenkinek, itt szinte a vécére is autóval járnak. Ki fog itt busszal utazni? Meg itt van ez a rengeteg, hosszútávú viszonylat.
Azt konkrétan képviselői "utasításra" indították be és 14-es jelzést kapta volt (14. vk miatt), szerencsére meggyőzhetőek voltak, hogy ne az legyen.
Sajnos elég sok viszonylat útvonalába, menetrendjébe szólnak be a képviselők pár jó szavazat reményéen háttérbe szorítva a szakmaiságot.
Ikarusra 3-4 álló sor felfért a két üléssor között, itt max. 1 sor fér el. Nem tudom, hogy készült-e valami ilyen teszt, de érdekelne, hogy kb. igazam van-e?
Igazad van, mivel több hely van a csuklósban egy Ikaruson, nincs hátsó üléssor, ígyott is állóhelyek vannak, valamint a bal oldalon egy sorban vannak csak ülések.
Véleményem szeritn jobb választás lett volna a Solaris bazi nagy állótérrel, vagy ezeket kellett volna úgy kérni.
"Ha jól emlékszem, LoLkA írta, hogy már a 33Y-vel is spórolnak az Auchan-nál"
Már több mint egy éve úgy jár, hogy a körforgalomban fordul. Viszont ezt nem tartom negatív dolgonak
- Minek menjen el a busz mégegyszer egy olyan megállóhoz, amit két perccel azelőtt érintett?
- Hosszabb az útvonal és időben is rosszabb, hiszen várni kell a lámpánál.
Szerintem inkább a valami ilyesmi kellene 33-nak. Hosszabb tábon meg így, csak ehhez utat kell bontani, viszont így a helyköziek is ezen a kis "kerülőn" közlekedhetnének.
"-Járműállomány. Egyszerűen a hideg futkos a hátamon, és az ideg önt el, amikor szóló 31-est, vagy 32-est látok. Ekkora igénytalanséget! "
A HV idejében is gyakran volt szóló a 32-esen.
"Itt most csak egyet említenék, a 11-est, ami a Liget lakóparkon át közlekedik. Mégis, minek?? Ez egy burzsuly környék, minimum két kocsija van mindenkinek, itt szinte a vécére is autóval járnak. Ki fog itt busszal utazni?"
Mondjuk a burzsuj gyere, mert meguntta hogy mindig érte kell mennie, hogy ne kelljen kilométereket gyalogolnia. Egyrészt ne diszkriminálj mert ugyanolyan utasok lehetnek ők is mint Te. Márészt meg gondolkozz rendszerben! Ha kikapálsz egy-két "veszteségesnek" titulált járatot, vonalat akkor ezzel csak azt éred el, hogy csökken az utasok száma és újabb "veszteséges" járatok, vonalak jelennek meg, amivel megint... Jelenleg is ez a szemlélet okozza a legnagyobb bajt.
A 11-es utasait legfőképp az ITSH dolgozói teszik ki. Azért ezzel utaznak többen, mert sokkal gyorsabban beérnek a városba mint a klinikák felé tekergő 10-sel. Igaz ilyen szemszögből egy járulálékos dolog, hogy a lakóparkba is el lehet jutni. Egyáltalán tudod mi volt az eredeti terv a Liget-Lakópark kiszolgálására? Ez: 14-es a Segner térig. Na azzak tényleg nem lett volna értelme!
"Meg itt van ez a rengeteg, hosszútávú viszonylat."
Mind utasszempontból (több közvetlen eljutási lehetőség), mind járműkiadás szempontjából (kevesebb pihi) jobb a hosszú visszonylat. Természtesen nehézség, hogy jobban oda kell figyelni a pontosságra.
"Fura, a HV-nak ráfizetéses volt még a 24-es is, a DKV-nak pedig jók ezek?"
Megintcsak tévúton jársz. Ne vonalanként, ugye...A másik dolog pedig az, hogy a közösségi közlekedés nem egy hagyományos piaci ágazat, hanem egy közszolgáltatás és közlekedésszervezési szabályozó eszköz, aminek a megtérüléséről inkább társadalmi és nemzetgazdasági szempontból beszélhetünk.
Továbbra is fenntartom, hogy a Liget lakóparkba nem kellene busz, már megírtam, miért. A Csigekert utcáról ráfordulhatna a Füredire, onnan a Böszörményire, majd a Vezéren át érné el a IT-t.
A 19-essel nem utazok gyakran, de kritikán alul tartják a menetrendet, ezt már együtt is tapasztaltuk, mielőtt nem költöztünk el.
Én már ott tartok, hogy nem vagyok hajlandó felszállni szóló 31-esre. Ez maradjon meg a DKV igénytelensége. Mármint a szóló jármű forgalomba állítása e viszonylaton. Most, hogy citrompótlók közlekedvnek villamosok helyett, bizonyára még több a szóló jármű a 31-esen. Kétséget kizáróan azonban nem tudom, mert a napokban már autóval jártam busz helyett.
A Teva közlekedésével alapvetően nem lenne gond, ha nem közlekednének ennyire borzalmasan pontatlanul a buszok. No meg a folyamatos ritkítások azért itt is éreztetik hatásukat, lásd ez a negyven perces, ütemtelen baromság a 12-esen hétvégén. Azért a DKV is végiggondolhatná, hogy legalább egy plusz járatot betegyen hétvégére, hogy a műszakosok biztosan hazajussanak. Az állandó jellegű korábban közlekedés miatt ugyanis nagyon sok melósnak (nekem is) gyakorlatilag lehetetlen elérni a 6:06-ost. Ez az egész egyébként akkor lett nagyon elcseszve, amikor a Tevától az Augusztához tették át a vég/kiindulási állomást. Nem is hülyeség a 13-as a Vincellérig történő meghosszabbítása, de szigorúan az István úton át, ugyanis jelenleg errefelé nincsen közvetlen kapcsolat a Tevával. Ami még meggondolandó lépés, az a 22-es és 24-es közlekedtetése a Teva buszfordulóig, aztán tovább az eredeti útvonalon.
Egy fecske nem csinál nyarat, és ez jelen esetben is igaz. Szerintem némi politika is vegyülhet a dologba (két különböző párt Polgár Jenője vezeti a két várost). Az egész DKV-vezérkart el kellene hajtani a francba, illetve amíg az ITK, és a Cívisbusz is vezető debreceni politikusok befolyásoltsága alatt áll, ne várjunk csodát.
Nem lesz kész. Hacsak nem kapcsolnak gyorstüzelő üzemmódba, de attól tartok,hogy ez esetben a minőség kárára fog menni az építkezés. Apropó, ha már hamar munka ritkán jó: emiatt épül a kettes villamos csigalassúsággal. De cserébe lesz egy világszínvonalat is túlszárnyaló vonalunk! :-)) A viccet félretéve, tutira nem fog határidőre a teljes pályán járni a kettes. Még abban sem lennék biztos, hogy a járművek időben elkészülnek.
Már kezdtem azt hinni, hogy a Posta szállodánál cserélik ki azt a katasztrofális minőségű pályaszakaszt. Amikor a villamos ott megy keresztül, hatszor is jó nagyot ránt a villamos, olyan mértékű hibák vannak a sínben. meg Maga az egész Nagyerdei krt. rossz minőségű, ez kimaradt a felújításokból. Itt mikor lesz átfogó pályarekonstrukció?? Igen indokolt lenne.
A 11-est tekintve kétségeim vannak, már kezdem azt hinni, hogy indokolt a közlekedés a Liget lakóparknál, de a Csigekert utcán mindenképp. Csak az 50 méteren belülre eső két megálló közül az egyiket jó lenne megszüntetni, a végállomás pedig a Nagyállomásnál kéne legyen.
A 19-es no comment. A felesleges levonulások pedig hab a tortán. Nem érné meg egy tartózkodóhely megépítése a Jégcsarnok végállomásnál? Lehetne egy bérletpénztár is, az egész Tócinak a Tesco-ba kell járni. Ha a Doberdó utcánál van, a Derék utcán is elférne.
Ha jól emlékszem, LoLkA írta, hogy már a 33Y-vel is spórolnak az Auchan-nál, de mi ez a Jégcsarnok - Derék utca állandó levonuláshoz képest? Egy busz megspórolható lenne, ha nem kéne a Vincellérig vonulni a járművezetőnek agy wc-zésért. Ugyanez érvényes természetesen a 30(A) viszonylatra is.
A 31-32 szintén no comment. Sikerül leszoktatni az utasokat a tömegközlekedésről a szóló buszokkal, és a 20 perces követéssel. Ezek után minek oda villamos?
A TEVA közlekedésén akkor lehetne javítani, ha a 13-as is a Vincellérig járna, és lenne 13A a műszakváltáskor. A 12-es oda-vissza érintené az Augusztát, így aki oda igyekszik, időbe érkezik; aki hazafele indul, az pontosan szállna fel. Csak közben a Tevánál is megvárná a pontos indulást.
Juss el a Füredi kaputól a Nagyállomásra átszállás nélkül vasárnap.
Naponta egyszer lehetséges :)
Ha már szóba hoztad; nagy hülyeség lenne a 21-est kivinni Kismacsig? A NYIP-hoz ott a 42Y, a 21-es úgyis üresen rohangál. Cserébe a 33-asnak nem kéne forgolódni. Akár az Auchan-hoz is betérhetne.