Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Köszi az ötleteket mindnekinek az Oleo mac fükasza gondjaimhoz!
Végülis szerelőhöz vittem. Karburátort kellett tisztítani meg alapjáratot beállítani. (Elöbbit próbáltam én is itthon, de valahogy a szerelőnek jobban sikerült:) Ja és új légszűrő is került rá. Gyönyörű a hangja!
a mintaboltban van a központi szervíz, hátha ott tudnak segíteni külön alktrészben is.
persze elég durván hangzanak az alktrész árak egy ilyen géphez ami kompletten 30-40ezer pénz a múltikban, bontott alktrészt kell venni, úgyis van belöle bőve.
ezt a gépet nem szabadott volna megvenni, kicsit többért már sokkal jobb gépeket lehet venni.
Ezzel kapcsoaltos a tovabbi kerdesem is. A kerdeses fukasza egy Einhell tipusu vasarolmany, és ebben a fejben van két darab kúpkerék, ilyet szeretnék vásárolni valahol ha lehet, mivel amit en tudok helyet ott csak az egész fejet árulják egyben 18 ezerért, amikor szumma 30 volt az egész. Ötletetek, hgoy hol lehetne kapni, vagy lehet-e egyáltalán?
Sziasztok, Egy fukaszanak a motorjat szednem szet de sehogy nem akar szetjonni, nem tudtok olyan oldalrol ahol van ezekrol robbantott rajz, vagy valami utmutato? Thx Pallr
szalaylp nem kell elhinni hogy csak 2 órát lehet vele dolgozni de az igaz hogy 40-50 perc munka után 10 perc pihenő, de én nem így szoktam hanem amikor tankolok (nekem normál nagyságú füvön kb 60-75 perc alatt fogy ki egy 3/4-ed tank benzin) és utána 15 perc pihenő
de ha sok benzint kap akkor meg nagy / full gázon se akar vágni csak felpörög azután rögtön fulladozik és ha nem engeded vissza a gázt, akkor kb 10mp után le is áll.
Nekem is volt ilyen problémám egyszer a stihl fűkaszámmal mert vagy 5 éve vettünk rá karbit szerelő összerakta, vagy 3szor lett vele kaszálva aztán következő tavasszal be se akart indulni. Gondoltam majd én belövöm a karbit aztán sikerült beindítani de ugyanaz volt a probléma, ha nagy gázt adtam fulladt(így használhatatlan volt) kicsit utánanéztem a problémának, találtam is leírást azt írták, hogy mindkét csavart fullra be kell tekerni, aztán szépen negyedfordulatnyit ki és közben figyelni a motor reakcióját. Nekem a motorhoz közelebbi a levegőcsavar a távolabbi a benzin, a levegőt kb 3 tekerésnyire tekertem ki a benzin kb fél 34 tekerésre(ha túl sokat kap akkor alapjárat nincs ha keveset akkor meg fullad nagy gázon.
Itt egy kis történet egy szerelőhöz akihez ne menjetek (Nógrád megye és Szécsény város):
Oleo Mac Sparta 25 gépre sikerült szereznem szöghajtást és csapágyakat. Össze lett szerelve fizettem is 18 ezer forintot. (Eredetileg kevesebről indultunk, de aztán ahogy teltek a hetek fogyott a türemlem, és nála meg nőtt az ár.) Miután átvettem a gépet azért rákérdeztem, hogy jól működik-e...és most figyeljetek: Ja azt nem beszéltük meg, hogy beindítsam és kipróbáljam!.-mondja a "szerelő". Erre én, hát akkor próbáljuk ki most. Beindult, a damil pörgött, aztán leállt. Kevés volt a benzin, más gond nincs.
És itt a lényeg:
Itthon keverék (cca. 1:49 makita 2 ütemű motorolaj és 95 ÖMW benzin) beönt, pöccre indul aztán meg mikor gázt adok lefullad. Ha csak hagyom, hogy menjen a motor és nem vágom a füvet (ilyet csak most csináltam, hogy lássam mi baj) elmegy percekig. Aztán gázt adok, még felbőg a motor és leáll. MIÉRT? (A törénethez hozzá tartozik a gép állt vagy 2 évet, elötte az apósomé volt aki nem sokat használta, de valószínúleg nem kimélte. A légszűrőnél letört egy kis múanyagvacak ahol bemehetett esetleg poos levegő is?) Szédszedtem a szárat és a motort külön járattam a szöghajtásnál, akkor jónak tünt. Vissza raktam és most ugyanaz. Ötlet, tanács? Azon kivül, hogy vigyem másik szerelőhöz.
Van egy dilemmám. Fűkasza vásárláson töröm a fejem. Namost. Sejtem, hogy a benzines jobb, mint az elektromos. Sajnos az anyagiak gátolnak... De talán egy jobb minőségű elektromos sem olyan rossz. Vagy igen? Hobbikertész lennék, nem hektárokat kaszálnék. (600nm a telek) Hány watt teljesítményben érdemes gondolkoznom? Köszi előre is!!!
Valószínűleg az alapjárat változott meg egy picit. Sokszor füllel nem is lehet észre venni a változást, csak akkor, ha fordulatszámmérővel bemérik. Nem feltétlenül a bejáratás miatt van. A légnyomás változás is érezhető lehet. Nagyon lassan, az La jelű csavarral lehet szabályozni az alapjáratot. Már egyszer tettem fel egy linket a beállításról, de itt van még egyszer: http://www.profi-kertgep.hu/index.php?o=cikkek&p=32
Kérdésem lenne, ha valaki tudja a választ akkor köszönöm szépen.
Első indításkor, a fűkasza rezgése teljesen elhanyagolható volt. A gép még meg sem remegett, alapjáraton. Néhány órai használat után viszont látható rezgés tapasztalható. Kicsit táncol a gép ha magárahagyom alapjáraton. Ez normális? A bejáratás után kialakul egy kicsit nagyobb fokú rezgés?
Az 1 hónapos benzin még biztos jó, ha jól záródó edényben volt. A MOL azt hiszem 3 hónap szavatossági időt vállal. A minőség romlása inkább akkor következik be, ha nem jól záródó helyen van tárolva (mondjuk a gép tankjában), de így is bírja pár hónapig.
Úgy monták, hogy olyasmi a probléma lényege, hogy a benzinben van egy illékony komponens, ami segíti a motor indulását.
Tegnap megérkezett a Zenoa. Bár nem tudtam tisztességesen várni, mert a gönci barackosban idény van, de azért megvárt itthon a gép. Az első ránézésre is faltörő kos benyomását kelti, vagy legalábbis, mint a Star Wars, Jedi visszatér részben a légpárnás motorok az erdőben. Szóval én csak úgy hívom atomerőmű.
Szépen összeszereltem, elolvastam a kezelési útmutatót. Sok érdekes infóvval lettem gazdagabb. Pl: ne hagyjuk megöregedni a benzint. :-)Így nem mertem beleönteni az egy hónapnál régebbi keverékemet. Ma hozok friss "anyatejet" a gépnek. S remélem a zsir, amit kihagytak a csomagból ma megérkezik. Nem szeretném első körben gallyra vágni a "kicsikét".
Heveder kérdés: Fekete, széles vállpántal, Komatsu Zenoa izléses felirattal, minden oldalról körülfogó szijjakkal. Egyébként ez volt az első, amit kivettem a dobozből, mert már néhányan paráztattak a megjegyzéseikkel. Tökéletesen illeszkedik rám, és annyi állítási lehetőség van rajta, így nem tudom elképzelni, hogy valakire ne lenne jó. (Persze minden lehetséges.) A heveder miatt a 180 cm, 90 kg vágósúlyban lévő kartársak ne aggódjanak. A 9 kg tényleg annyi, meg kell szokni, még ilyen profi hevederrel is. (Ja és még fel sem volt tankolva.) A gép beakasztása a tartókapocsba valóban nehéz, még nem találtam rá ideális módszert.
Hangjáról nyilatkozni még nem tudok, sem az erejéről. Remélem ma már beljebb leszek a témában. Kisütött a nap, így néhány fotót is aplikálok az új jövevényről.
A damilfej, nekem elégségesnek tűnik, 6 m anyag fél rá. Ennél többet nem is akarok első nekifutásra elnyomni. A damil méret, amit a könyv meghatároz: 2,4-es.
Érdekesség!!! Hasznáalthoz ez a tanács olvasható. 40 perc munka 20 perc pihenő. A gépet napi két óránál többet ne használja. - Ez komolyan beszél???-
Plussz infó: Garancia 1 év, ipari felhasználás esetén 1/2 év. Bebiztosítják magukat. (Ja és kölcsönzéses használat esetén 1 hónap.)
Kivánjatok hozzá sok szerencsét vagy legalább egy kalappal. :-)
a tengely kozepen szetszedheto. amikor osszeillesztettem nem ugrott a helyere... tenyleg csak egy mozdulaton mulott. megijedtem , remeket lattam s mar kerestem a szervizt.
meg jo hogy ennyiivel megusztam. ha szervizben jonnek ra lehet dragabb mutatvany lett volna
A leírásodból feltételezhető, hogy a szöghajtásban, vagy a hajtószárban (bovden vagy rúd) van a hiba. Persze hogy mi, azt ennyiből nem lehet tudni. Le kellene venni a szöghajtást, és megvizsgálni. Elképzelhető, hogy elnyíródott a hajtószár, melyet alulról ki tudsz húzni.
Hello, uj vagyok a forumon es egyben uj tuljadonosa egy megbecsult hasznalt fukaszanak. Sikerult megkinoznom az elnyuhetetlennek hitt csodamasinat. persze nem ez volt a cel.
de sajna par ora hasznalat utan a kesek nem forognak, a motor szepen jar, gazfroccsre reagal, de hat sajna a vagoresz... az bizony megadta magat. a vilagert sem akar forogni.
van valakinek otlete mi a bubanat talalhatta.. es hogy mikent mennyiert lehetne a mutetet vallalni
Azóta egy esztergályossal is értekeztek a "szerelők" és újra lehet csinálni a foglalatot, ami a bovden és a csavar között van...
Kiszedni azóta sem tudták, szét kell vágni az alumínium szárat és újra kell azt is alkotni :-(... 9 éves a gép... a szervízben is azt mondták, hogy egyben lehet csak cserélni a dolgot... külön nem. Tavalyelőtt lehetett hozzá szárat venni most már nem. :-(
szia a csavarok fellazitása után le lehet szedni kőnnyen, én 2 év alatt közel 100000-et csináltam, a tavalyi gépeknél a szár festése kicsit vastag volt, igy kissé nehezen lehetett felhuzni a fejet. de hozzáértönek 10 másodperc hidd el.