Hát igen... egy jó villamosságszerelő mindennél többet ér! A mai autóknál a fizikai szerelés kb 40%-ot tesz ki, a maradék 60 az már a villamosságszerelő dolga sajnos. Én bevalomm, ahoz nem értek semmit
A hibajelenség: piros lámpánál állva elkezdett ugrálni a km-óra, majd 0-n maradt, és onnantól menet közben sem mutatott. Szintén nem ment a km-számláló és a taxióra, valamint 2700-as fordulat fölé nem pörgött fel a motor (álló helyzetben ez rendben is van, műszakin szidták is a zöldkártyások, de menet közben azért nem normális ez :).
Irány a villamossági szerelő bartátom. Bosch computert rádugtuk, 2 hibakód (C0000és P0500). A motorvezérlő szerint a sebességem álló helyzetben és menet közben egyaránt 23 km/h, az ABS a jó sebességet mutatta, a központi computer szerint a pillanatnyi sebességem 655 km/h, akármit is csináltam :) Ettől hisztirohamot kapott a légzsákvezérlő is, telerakta hibakóddal a tárolót..
A Renault szervizben folytattam, az ottani computer (és villanyszerelő) sem volt okosabb, ilyet még nem láttak. Jó 2 órán át mértük, szétszedtük, kihúztuk, lehúztuk, bedugtuk, semmi. A hiba maradt, a helyét beazonosítani nem tudtuk.
Délután visszamentem az első szerelőhöz, elmeséltem a Renault szervizes tapasztalatokat, mérési eredményeket. Szerelő nem adja fel könnyen, oszcilloszkóppal és mérőzsinórokkal eltűnt az autó alatt, majd nem is túl sokára lehívott engem is: az ABS vezérlőből kijövő vaskos kábelkötegben az egyik egész vékony vezeték a műanyag szigetelés alatt oxidálódott, és egészen elporladt. Hohy ezt hogy találta meg, azóta sem tudom, de a szál cseréje után a hibakódok törölhetők, új nem jött, és minden működik... Szerintem szentté avatom, megérdemli:)
Jé, hogy milyen topicok vannak... :) 2008.04-es Traffic, taxi, 112e km. Az elmúlt két napot a villamossági műhelyben töltöttem, sebesség jel hibával. Ha érdekel valakit, elmesélem...
A fogaskerék apró ricnizése nem ment el? Mert ha elkopik a szinkrongyűrű akkor azok a fogaskerekek összeérnek és az adja a jellegzetes kerregő hangot mindig mikor pl félig benyomott kupplungal váltasz. Szinkrongyűrűm szerintem van, fogaskerekem nincs mert az hamar elkel. Megnézem
Hali. Már írtam anno hogy érdekelne egy gyors váltó le -fel szerelés 2.5 DCI illetve a felső kulissza tűgörgő cseréje, de ahogy olvasgatok lehet a csapágyak cseréje is aktuális lesz. 220.000 km van az óra szerint benne. A masterom is 2.5 ös és valeo szett ment bele de úgy 50 Ez. km után ugyan úgy zörögtek benne a rugók kis fodulaton mintha ki akarna esni, ez természetes jelenség, vagy szerelési hiba ? Amit Kreutzb is írt Én is tapasztaltam, a szellőző csőnél.
Ez kb menyi időt vehet igénybe ? Jászberényből kb 290 km de ha kell regel hatra ott lehetk.
Elérhetőségem www.jspeed.hu vagy jspeed@invitel.hu 30/489-6961
Igazándiból utánanéztem a cuccoknak, a kuplungszettet 95e alatt nem igazán kínálta senki listaáron...
Nem mindegy, hogy autószerelő vagyok és van kedvezményem, vagy direktben kell megvennem az alkatrészeket.
Gondolom, Te sokkal több cuccot elhordasz a kereskedőtől mint én.:-)))
Nekem az számított, hogy kedden elvittem az autót a szervízbe és csütörtökön visszakapom, mehet dolgozni.
Biztos, hogy Vivaro váltó kerül vissza, mert az emberke nem adna garanciát másra. Hogy benne mi van, azt nem tudom, ez az ő felelőssége.
Miért gyengébb a Laguna váltója? Ha jól tudom, a Laguna 1.9-e nem 100 LE, hanem több. Nagyobb teljesítményt gyengébb váltószerkezettel átvinni? Ennyire sügerek lennének a mérnökök?
Hogy 110-nél mennyit forog? Nem tudom. Azt jegyeztem meg, hogy 140-nél forog 3000-t az 1.9
Ugyanez a 2.0-nál 160km/h 3000-nél. Már ez is elég lenne.
Nem akarok gyorsabban menni, csak egy kicsivel alacsonyabb fordulaton hosszú távon autópálya üzemmódban. Kutyára nem érdekel a 200 km/h. Ezeket az autókat nem erre találták ki.
A mostani szervízen ezeket csinálják:
Váltó csere
Kupplung szett csere
2 db talpas csere
Első fékbetét csere
Váltótartó bak csere
Kb 370 e lesz mindennel együtt bruttó számlásan.
Gondolom, OPEL márkaszervízben 700 alatt nem is beszéltek volna velem..
Egyébként a szerelők az OPEL-Bodrognál voltak,csak azt ugye bezárták és Ők kibérelték a helységet.
Korrekt rendes csapat. Lehet, nem a legolcsóbbak, de megbízhatóak és ez a lényeg. Nem kell várni több napot, amíg fogadnak. Szinte azonnal rálépnek a melóra, pedíg van nekik rendesen.
Miskolc-Sárospatak kb 70 km. Ettől nem igazán éri meg messzebbre menni szervízbe.
Debrecenbe van fenn a legolcsóbb ilyen kocsi. 2008-as Vivaro 72E km-el 3.3 millióért. Hát elmentem Pécsről megnézni (470km csak oda) Hát a 72E-es szám előtt szerintem volt még egy 2-es! Nagyon nagy átverések vannak és nagyon meg kell nézni mennyire valós a km. Nem mindegy, hogy 72E km van a kocsiba vagy 272. És mielőtt azt mondanátok nem lehet benne ennyi km 2 évesen. Nálunk a cégnél a kocsik havi 15e km-rt mennek. Május-ban vettünk 2 traficot és mindegyikbe 94E km van most :)
Jaaa! A másik.... hoszabb let az 5-ös 6-os? Kivitelezhető, de csak másik váltóval. Nem megyek bele a részletekbe mert felesleges. De a titok amit sokan nem tudnak, hogy egy 1.9dci Renalut Megan vagy Laguna váltó ugyan úgy néz ki mint a traficé és persze fel is lehet rakni (mellesleg kb 90-100E ft egy bontott!!!), csak az áttételezése lesz teljesen más, vagyis viszi akár a 180-200at is. Gondolom ez érthető. Csakhogy ezek a személyautó váltók bele még gyengébb mint a a tarfic-é (pedig az sem egy erőgép). Hosszú 5-6 olyan nincs, vagy berakod ezt a másik belet kompletten vagy sem. Mennyit forog most a kocsi 110-nél 6.ban?
Ja és kérdeztétek mennyiért szedik le a váltót. Én 15E ft-ért veszek és rakok fel egyet 1.9 Traficra, a 2.0-es re kicsit többért mert ott jóval nagyobb a bontás
A kuplungnak szép ára volt 34e a szett + 20e a kinyomócsapágy ahol én veszem és az is a Valeo... a 210E ft + cseredarabbal meg gondolkozz el, h jól jártál-e! Ha tiedbe kellett 6db csapágy + 2 komplett szinkron ami lett volna vagy 150E gyári újba! ezen felül kiadtál 70e ftot + a régi váltódat, amit szivesen megnéztem volna, h mi is a konkrét hibája. Gondolom másnap már készen is volt és várta az új gazdáját. Nem akarok okoskodni de azért ilyen tételnél jobban körül kell kérdezősködni. Persze amíg van lóvé, addig nincs baj :)
Azért nem kell a világ végére menni egy trafic váltó szereléséhez. Egyszerű a bele mint az 1x1 csak a cuccok drágák bele... a 6db csapágy 60E körül van + ami tönkrement (2-es fogaskerék 50E, 2-es szinkron 50E, nyelestengely 200 környéke) bontott váltó meg van 150-ért. Ezért venni kell egy bontottat és kettőböl egyet csinálni! Ha kell valami váltóalkatrész szóljatok, van bontva nekem.
Azonnal állj meg a kocsival és vedd le a váltót, míg talán megúszod, hogy nem kell nyelestengelyt cserélj de szerintem már mindegy ha ennyire erősen hallod a hangod. A hiba, hogy elment a váltóba a csapágyazás. Több ilyen kuka váltóm is van bontva.... :) Megjegyzem egy nyelestengely újonan 6-os váltóba 210Eft! CSAK A TENGELY
szevasztok, a következő lenne a kérdésem: elindulok az autóval, 1-es 2-es 3-as 4-es, és ahogy pl.2000fordulaton berakom ötödikbe,zakatoló hangot ad az autó, majd mikor visszaveszem a gázt, és motorféken gurulok, ugyanaz a zakatoló hang van, és ugyanez a helyzet 6-ba is. Természetesen folyamatos haladásnál is. Azt gondolom hogy a váltó felöl jön a hang . Szerintetek mi lehet? Hangsúlyozom hogy az 5-6 fokozatban csak. Válaszaitokat előre is köszönöm laller
Alapvetően már a 3 személy fölötti sem számít tgk-nak. Ilyen hülye a törvény. Amikor a kombi Vivaro-t vettem, 8 személyre, keresgéltem másoknál is. Egyedül a VW-nek volt duplakabinos alváza, amire felépítményt raktak, csak nekem így nem volt jó. Ez még tgk lett volna. Az 5 személyes Vivaro is szgk lett volna a vtsz szerint.
Ha ezt az átalakítást megcsinálod mindenképpen szgk kategóriába kerül.
Viszont ha beleteszed az üléseket, akkor más átalakítást is csinálni kell rajta, mivel személyszállításra használod. (ablakok, szellőzés, stb.)
Segitséget szeretnék kérni. Az lenne a kérdésem be lehet e építeni 2003 Opel Vivaroba ezt az NCDC 2013 Gps Hifit. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv Tamás
ez kérlek a kisnyomású szivattyú a tankban amit az egyik fórumtag szeretett volna tudni hogy is van ez :-) nem mindegyikben található ám .itt minden tiszta jégpálya nem is merek autó nélkül elindulni :-)