A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Nekem is csak akkor csinálja ha visszahül a motor, ez nem minden esetben csak a reggeli indítást jelenti.
Nekem az ingadozás megvan indítás után akkor is ha az üzemmeleg motor áll kb 10percet. Beindítom, felmegy a fordulat 1300ra leesik 800ra visszamegy 1000-1200. így játszadozik. Én már a szoftverfrissítésben nem hiszek, nekem már 4x frissítettek. Kifogtunk egy hibás szériát és ezzel le van rendezve.
Én is tapasztalom az "ingadozást" bekapcsolás után, de mindig ugyanolyan minta alapján történik, én emiatt szerintem ez szándékos dolog és nem hiba. Illetve ez a jelenség nem egyenlő a kenguruval, az akit érintettet akkor jött elő amikor az autó mozgásban volt.
Írtam, hogy hétvégén kipróbálom, hogy az alapjárati ingadozás produkál-e kenguruzást, mert ez még nem biztos, mivel soha nem indultunk rögtön indítás után.
Nem az a baj, hogy indításkor magas, majd visszaesik, hanem hogy ezt a visszaesést megelőzi egy ingadozó szakasz, amiben kb 10mp-en keresztül 800-1300 között hullámzik.
ha a jellemzően reggeli első indítás magasabb alapjáratára és onnan való lassú esésére gondolsz ingadozásként, akkor az körülbelül a tsi motorok bemutatása óta állandó jelenség. nem hiba, hanem így működik bizonyos körülmények teljesülése esetén, felesleges szervizbe rohangálnod vele
Hétvégén kipróbálom, hogy mit csinál, ha indítás után rögtön elindulok. De mi úgy szoktuk, hogy beindítjuk, majd ezután betesszük a gyerekeket, kinyitjuk a kaput, lekaparjuk a jeget, mire ezekkel végeztünk, már rég beállt az alapjárat. Mindenesetre fura egy új VW-ben. A kínai fűnyíróm csinált ilyet utoljára, előtte meg a verhovina.
Hi!Nem kell nagyon melegíteni álló helyben.Beindítod,azt míg bekötöd magad,kb 1perc és indulhatsz.Csak hogy eljusson az olaj mindenhová.Persze csak lightosan.Leálításkor sem kell járatni.Van ezekbe már egy kicsi elektromos szivattyú,hogy ha melege van akkor elkeringeti a vizet a turbótól.A turbó tengelyét is hűtik.
Olajos topic-ban egy Castrol-os mérnök írta sok éve, hogy nyugodtan lehet az autó szerviz intervallum kijelzőjére hagyatkozni, az olaj bírja a meghosszabbított (rugalmas) intervallumot is. Ami VW-nél akkor is 2 év vagy 30e km volt már.
Szia, azt gondolom, ez az olajcsere kérdés inkább hitbéli, mintsem szakmai kérdés. Ki miben hisz. Van, aki 10 ezernél, más 15 ezernél cserél. Miért? Csak. Mert.
Régen ötezrenként cseréltünk, aztán később sokan a 10-15 ezret sem tudták elfogadni.
Én egyet tudok, berlini ismerősöm 1.4 TSI Golfját, 330 ezer futással, kizárólag az esedékesség szerint márkaszervizben szervizelve használja. Semmi gondja nem volt az autóval, ami az olajra lenne visszavezethető. Mikor említettem neki a gyakoribb olajcserét tágra nyílt szemmel kérdezte, hogy minek? Ezért van az intelligens esedékesség jelző.
Persze, nyilván az ellenkezőjére is lehet példát találni.