Keresgélek már egy ideje, hogyan lehetne a világítást megoldani, és ezt találtam tegnap:
Nagyon ötletes, csak nem tudom, hol lehetne ilyen lámpákat beszerezni.
4GB-os kártyám van, raw-ban szoktam fotózni, és 7-8 kép után ált. várni kell egy kicsit, ha megszalad a kezem.
Egy nekifutásra nem tudok végigtolni egy hosszabb sorozatot, akkor már jobb, ha megfontoltan nyomogatom az expó gombot :-)
Hogy lehet megjegyezni, előzőleg hol volt a fókusz?
Ha nem extrém nagyításról van szó, akkor szerintem egész jól lehet részletről részletre haladni, és ha közben úgy érzem, hogy egy-egy pont fölött túl gyorsan átsiklottam, akkor "visszamegyek" még egyszer (inkább több kép legyen, mint kevesebb).
Hát nem könnyű az tuti. Támaszkodásból még csak csak, de mikor állva kell, akkor csak dölöngélek és úgy érzem egyik sem jó, nem hogy oda-vissza megcsináljam a sorozatot. :-) Egyébként ilyenkor inkább a manuális fókuszt tekergeted vagy a gépet mozgatod előre-hátra?
Pont az a jó, hogy lőssz egy csomó képet és amelyik nagyon kilóg a sorból vagy bemozdult, azt kigyomlálod.
Összefűzés után, ha szerencséd van, éles lesz a képed abban a tartományban, ahol szeretnéd :-)
Nekem biztos nincs sebészi kezem, de próbálok nem billegni, és nem veszek levegőt! (vagy ha mégis, megcsinálom a sorozatot visszafelé még egyszer)
Nagyon pontosan kell fókuszálni a téma részleteire, és megjegyezni, hogy hol tartottál, mert kézből a legritkább esetben sikerül előlről hátrafelé pontosan sorban haladni. Ha pl. hideg van és kicsit is könnyes lesz a szemem, egyáltalán nem megy...
Viki, ez a második mintha, az Alienből jött volna. :-) Profi!
Én még mindig nem tudom, hogy a fenébe csinlájátok a kézből exponálást. Fuji HS10-el és Raynox 250-el próbálkozom, néha még egy kép sem sikerül csak sokadikra, nem, hogy egy sorozatot csináljak. Ennyit korrigálna egy jó optikai stabilizátor plusz sebészi kezetek van? :-)
Azért még ilyenkor is vannak rovarok, kis szerencsével rájuk bukkanhatunk. Tegnap, a Mátrában találtuk ezt a Nagy téliaraszoló párt. Érdekesség, hogy a nőstény szárnyatlan.
A kézbőlt úgy kell érteni, hogy legtöbbször megtámasztom a könyököm (a térdemen, vagy lehasalok). Ha nincs ilyenre lehetőség, akkor megvágom a képeket mielőtt feltöltöm a Zerenere, hogy nagyjából egyformán helyezkedjen el a téma, mert akármekkora kilengést azért ő sem tud korrigálni.
Nagyon ügyes ez a program, de így is gyakran órákig retusálom a képeket (már amelyikkel érdemes foglakozni).
A szőrős pókokkal kicsit nehezebben boldogulunk :-)
Annyi pontosítás szükséges, hogy a szoftverek nem akármilyen elmozdulásokat képesek kezelni.
Ha a téma mozdulatlan, de a gép mozog bizonyos mértékig, mint pl. a kézben történő exponáláskor, ilyenkor a szoftver a képkockákat össze tudja illeszteni.
Viszont fordítva, ha a gép mozdulatlan, de a téma mozog, ezzel már nem tudnak mit kezdeni a programok.
Nyilván a legideálisabb az, amikor a téma és a gép is mozdulatlan.