Olvasgatom a váltókkal kapcsolatos hozzászólásokat és egyre bizonytalanabbnak érzem magam... Nemrég rendeltünk meg egy új Trafic-ot (Passenger Privilege, 8 személy, 115LE, rövidebb változat). Lehet, hogy rosszul választottunk? Családi autónak szánjuk (4 gyerek, évi 15-20 e km). Kinek van tapasztalata ilyen autóval? Mire kell odafigyelni, hogy minél kevesebb legyen vele a gond?
Mielőtt még vitába merülne a dolog az elméletedet rögtön az alapoknál dönteném meg ugyanis teljesen más a Megan PK6-os váltó bele mint a Traficé. Még ha a fogaskerekek átmérője egyforma is (mert több ugyan az) a fogaskerekek garantáltan másik "padon" készültek ugyanis más a fogak dőlése és ezt hidd el, h így van mert nem egy ilyet szedtem már szét. PK6-os váltóba nem hazudok kb 20féle váltó van (a PK6 utáni 3 szám a döntő mindig) És, hogy csak egy PK6-os ház van? :) Próbáltam már vegyíteni és nem lehetett ugyanis házból is nagyon sok fajta van, szemmel észre nem vehető különbségekkel kívülről. Nyilván belátod Te is (mint ahogy írtad) hogy az előttem szóló Traficja 5 tonna körüli súllyal jár gyárilag, az nem ugyan azt a váltót kapja Meganba ami max 2-2.5tonnát visz, még ha a ház kivülről ugyan az. De többet nem szeretnék erről beszélni mert okoskodásnak tűnik. Őszintén remélem, hogy sokáig fogod használni hibátlan állapotban
Először is olvass vissza jó sokat sok mindenre van már válsz, meg ötlet is.
Én javasolnám, hogy a 30.000km-es olajcsere intervallumot 15.000km-re csökkentsd, jó minőségű olajat kapjon az autó.
Én CASTROL-t használok, de ez nem szentírás, a többiek biztosan tudnak néhány jó alternatívát mondani.
A turbo meghálálja. Az enyémben 287000 km van és még semmi baja a "fütyülőnek". Levegőszűrőt meg lehet 5000-ként. Viszonylag kis méretű, hamar telemegy porral..
Ha most veszed, ráadásul használtan, akkor javasolnám, hogy az összes rezsi dolgot, úgymint: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolaj szűrő, ékszíj, vezérműszíj- cseréltesd le, mert így biztos, hogy a valós kilométer lesz benne, nem ér meglepetés.
Az 1.9-es legerősebb változat gyárilag 100LE.
Természetesen ez a saját véleményem, én ezt csinálnám.
Sajna a szervízkönyv ma már nem jelent túl sokat.
Vanyek!
Wartburg váltó? Elgondolkozom: Bár a 3 sebességes Nysa jobban tetszene :-))) Régi szép idők. Nem kellett annyit váltani.
A váltó alkatrészeinek erősségében egy picit azért vitatkoznék veled:
Ha én lennék a gyár (szerencsére nem vagyok), hülye lennék más és más váltót építeni ugyanahhoz a motorhoz.
Variálnék a diffi meg a fokozatok áttételével és kész.
Vegyük alapul az én esetemet:
Ugye a Vivaro-n a PK-6-os típusjelű váltó van. Ezek szerint a Megane/Laguna is ugyan ezt kapta az F9Q motorhoz.
Legyártottak egy váltóházat az adott csapágy és egyéb geometriai méretekkel, felfogatási pontokkal.
A motor ugyan az, (igaz, a személyautóé erősebb, meg gondolom nyomatékosabb is.) gondolom a lendkerék is, a nyelestengely mérete is adott. (elvégre simán fölment.)
Mi gyengébb benne? Vékonyabbak a fogaskerekek? Esetleg ki vannak könnyítve a súly miatt? A motor felől szinte ugyanaz a nyomaték jön, ezt át kell vinni a kerekekre. A másik oldalon a személyautó részéről a jobb gyorsulás könnyebb kasztnival illetve a teher változatnál a gyengébb gyorsulás nagyobb súllyal egyenlet van.
Nem hiszem, hogy egy gyártósort csak azért állítanak át, hogy a személyautók váltóját gyengébb alkatrészekből készítsék, mert oda elég az is. Igaz ez az öntő és forgácsoló üzemre is.
A sor átállítása többe kerülne, mint amit a váltóalkatrészeken meg tudnának spórolni. Ez a sorozatgyártás egyik nagy fittyfenéje.
Szerintem itt csak annyi van, hogy mivel a Vivaro/Traffic teherautó, a teher megmozdításához és gyorsításához kisebb áttétel, rövidebb fokozatok kellenek, mint egy személyautóhoz. Nem mindegy, hogy 2,9 t-t vagy csak másfelet kell elindítani meg fölcipelni az emelkedőn. A másik meg az, hogy ezekkel nem is kell 180-200-at menni. A személyautó az más, ott jól hangzik, hogy kétkiló a vége. Mivel nekem minden fokozat hosszabb lett, szerintem eltérés csak a diffi fogaskerekeinek fogszámában lehet. Hétfőn beszélek az emberkével, hátha okosabb leszek.
Ha a Vivarot hosszab távra használod, nem cipelsz nagy terheket állandóan, (mint ahogy én sem) lehet jó a hosszabb fokozat. Nekem a 2.0-é kifejezetten tetszik. Csak ez nem jó az 1.9-re.
Nagy súlyoknál meg állandó cipekedésnél természetesen a rövid váltó a használhatóbb.
Ha valakinek van 1.9 Tour változat, leírhatná a sebesség/ fordulat értékeket.
Van rá 6 hónap gari: Amennyit az autó megy, ez alatt az idő alatt ki kell jönnie az esetleges eltéréseknek. Legalábbis szerintem.
Két nap után még kicsit korai lenne biztosat nyilatkozni, de nekem egyelőre tetszik.
(olcsó üzemenyagot,jó egészséget és hasonló szépeket.... :)
Most szeretnék venni egy Vivaro-t 2007-es évjárat, 1.9-es motor, 3 személy+raktér(rövid kaszni), 114 LE változat, 6-os kézi váltó..... megkímélt gondos gazdától...... csak jót hallottam az autóról, 160000-Km van az autóban eddig első talpasok, most vezérműszí ami ki lett cserélve és említésre méltó, törésmentes, kívül belül szép.....kipróbáltam nem hallok semmi érdekeset, jól is megy, kuplungon sem vettem észre semmit....
-A kérdésem a következő lenne: -Mire érdemes odafigyelni? Kicserélni?
Én azt írtam, h simán megy 200-at a gyári helyén vagyis egy Megan-ban vagy Lagunában, ami sokkal kisebb és alapból 130lovas az ottani 1.9dci (ami ugyan az csak az elektronika más) az adatok alapján, h 140-el mész 2900-on 5-be és ott rakod a 6-ot biztos vagyok benne, h az van a váltóba amit írtam. Mielőtt félreértenéd nem kekeckedésből írtam ezt, mert nekem aztán mindegy, h milyen váltó van fenn Neked, tőlem aztán rakhatsz fel wartburg váltót is ha az JÓ neked. Csak jeleztem, h gyárilag nincs ilyen áttétel egy Traficba ami akár vontatmánnyal együtt is lehet hivatalosan 3600kg. A lényeg, h ha Neked így jó és így is marad sokáig akkor nincs baj.
No kérem: Első tapasztalatok a hosszú fokozatú váltóval:
Érzésre írom, tegnap futottunk egy Gyöngyöst, Csipesz meg csak vigyorgott mellettem.
Az 1-es kb olyan, mint a régivel az 1-2 közötti fokozat
2. ezzel kanyarodsz a régi 3 helyett
3. ezzel kell közlekedni városban ( Érzésre a régi 3 nak felel meg) .minden erőlködés nélkül -ha a megszokott motorhangot veszed alapul -simán mész 60km/h-t városban :-)
4. hosszabb mint a régi
5. országútra való. Meg ezzel éred el autópályán az utazó sebességet. A régi 6.- hoz képeset is hosszabb, kb 100 fordulattal Ha lépsz neki, gyorsul szépen. 140 nél a fordulat 2900
6. Ez meg a régi 6. után mint ha 7. lenne. Sebességtartásra jó, én 140-nél kapcsoltam. Ezen vigyorgott Csipesz. Motorfordulat 140-nél 2400. Ez volt az utazótempó.
Itt az autó már csak nagyon gyengén gyorsul.
Halkabb lett az autó, mert a motor sem pörög annyira, a fogyasztást még nem igazán tudom, de ahogy néztem, ésszel vezetve kevesebb lesz.
Belegondolva a differenciálmű más áttétele lehet a dolog lényege.
Meg kell szokni, (teljesen más lett az autó) mert simán tudsz a megszokott motorhang alapján gyorshajtani!!
Amit Vanyek írt, hogy lehet menni vele 200-at, felejtsétek el. Nem lehet. Max egy 2.5-össel. 1.9-cel nem. Adódik ez a légellenállásból illetve a motorteljesítményből. A nagyobb végáttétel miatt nem bírja a motor leküzdeni a légellenállást. (értem ezt a mostani 5. fokozatra)
Nem próbáltam, de érzésre sem menne.
A 170.000 "receptköteles"?
Ha a kuplungot is ő hozza, lehet, hogy felújított? Kéri a cseredarabot?
Ja: Ha valakit érdekel, a régi kuplungszerkezet és tárcsa elvihető, még simán föl lehet rakni. A szerelőm is azt mondta, hogy csak a kinyomót cseréljük, de én ragaszkodtam a teljes szerkezet cseréjéhez.
Felhajtott antennával én is álltam már be a garázsba! :-)) A talp + árbóc ha jól emlékszem együtt volt 15.000,-HUF ráadásul gyári. (Nem Opel szervízben.)
Nekem kb 5 cm van a bejárat és az autó között. Meg oldalt is. Ráadásul lejtő, havas időben élmény beállni.
így van csak ha tudod hogy mennyi meló egyből szedtem volna le a hf-et holnap még kérlelem és utána béleldőlők a kardomba mert egyre szimpatikusabb a kardhegy :)
Nyilván a vezérlés felöli :) Én már vettem hengerfejet ez miatt mert nem jött ki... Ma 15 perc alatt kijött a 2.0dci-ből a 4 porlasztó, abba kicsit jobban megoldották a berohadás elkerülését
Nakérem! Ma egy újabb áldás érkezett :S Mégpedig az egyik M9R motorunk vagyis 2.0dci Trafic azt mondta, h 507E km elég volt neki és eltör a 16 szelephimbából 12-t mindenféle ok nélkül. Nagyon csúnyán szétverte a hengerfejet, a kár nem kicsi forintálisan és munkaügyileg egyaránt.... 1 hónapon belül 2db M9R motort szedek atomokra. Az 520E km-t bírt ez 507E
már csak egy van azt is lefoglalták a hahun, köszönöm a válaszodat, jelen helyzetben a nyíregyházi a legkedvezőbb le is rendeztük a szakival, de hogymi a f........szért ilyen drága a csereváltó mindenhol, komplett 1.9-es motort meg tudok 250-ért hol itt az arány? Azt szokták mondani hogy azért ennyi az ára mert ennyiért is el lehet adni.
szevasz közbn én is felhívtam néhány címet, kínáltak 350.000ft-ért németből garanciával váltót, máshonnan 220.000-200.000ft-ért. a végén felhívtuk a nyíregyhází embert,azt mondja, garanciát a felujított váltóra ad, nekem 170.000ft lesz+ a kuplungszerkezet amit én kértem, ráadásul pesten lesz vasárnap, úgyhogy ott találkozunk vele. Az enyémben elhasználódott minden. Én is a hosszúfokozatút kértem.
Mint írtam komplett véltóm nincs csak bontva, és nemtudok összerakni egyet mert mindbe szar a nyelestengely. Használtautó alkatrész rovatába 2-3 napja volt fenn 2db 6-os váltó is traficra 150Eft-ért! Nézd meg azokat, mást nem tudok mondani
A váltókkal SEMMI probléma sem volt. (kerékcsapágy,ablaktörlő kapcsoló,szélvédő cserék)
Most úgy néz ki váltás lesz.Tranzitok lesznek. Még csak az egyik lett lecserélve de eddigi tapasztalat szerint:lassabbak,többet fogyasztanak és kényelmesebbek.
szevasztok kellene nekem egy váltó elfogadható áron, a rossz váltó már lennt van, nem tudok utána járkálni, mert most 2 naponta járunk svájcba egy 4-es espaceval,most értünk haza, holnap hajnalban megint megyünk kp-vel fizetnék egyből 1,9dci 101 le 2002-es
"vanyek" látom képben vagy váltótémában is, te milyen rugalmas megoldást javasolsz? Ha pécsre kell menni az se probléma.