Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Nos, lenyomoztam az Atlanti eMap kérdését, és kiderült, hogy a Garmin elvből nem árul ilyesmit ámerikában. Szégyelljék magukat!
Kis hazánkban mennyibe kerülne egy eMap?
Egyszerüen nem tudok emilezni.
Megkapni megkapom amit küldesz , de semmi más
Küldök neked postán egy programot, amivel le tudod fordítani a masinád programját magyarra (vagyis arra irod át a menupontokat amire akarod)
Megy a csomag
Bocsi, de nem megy az emilem :(((
Szia
(Engem is csak mindig mindenki átver... igérget... meg ilyesmi. Ha meglesz amit igértem rögtön küldöm)
Én (európai használatra) az atlanti verziót venném, memóriamodult meg PC kábelt esetleg az USA-ból utólag lehet rendelni olcsóbban. Persze így is drágább, de állítólag lesz 32, 64 és 128MB-s Garmin cartridge (összel?), és akkor érdemes inkább azt venni.
Hát a legjobb lenne, ha megvennéd tőlem a III+ garminomat...
Magyar menu van benne... (floppyn megkapod a angolt is hozzá)
Kapsz hozzá egy osztrák és egy word MapSource CD-t...
Meg egy 20 egynéhány ezres kulso antennát...
7 hónapos a masina...
4db Ni-Mh akku jár vele :)
Cirka 140 ért odaadom...
(160e gps 28e antenna 55e két cd: szumma 240kb lenne)
Szijasztok
A jó hír talán az, hogy most tesztelem a magyar CD-t :)))
Itt készült magyarhonban
"TORBAN" kapja meg először.
Lenne egy érdekes kérdésem: feltéve, hogy Garmin eMapet veszek, vajon mi a jobb választás Európai használatra: a deluxe verzió amerikai térképpel és 8 MB memóriával (amibe betöltök valami lopott/csapatvásárolt WorldMapet), vagy egy atlanti-térképes nem-deluxe? (A piac furcsaságának köszönhetően e két választás ugyanannyiba kerül.)
A beépített USA térkép tényleg nem túl pontos, de tapasztalatom szerint azért nem, mert kevés a pont: pl. Ahol az autópálya "görbe" ott csak a fôbb "kanyar-pontokat" kötik össze egyenessel. Ugyanakkor ezek a "kanyar-pontok" tényleg az útra esnek! (Pláne mióta nincs SA).
Az USA R&R CD-t nem próbáltam, az USA TOPO CD viszont nagyon jó (és pontos is, csak kicsit régi az adatbázisa. Node a hegyek nem gyakran mozognak....)
Egy "ócsó" GPS-t szeretnék venni, leginkább ismerkedési célokból. Jelenleg a Garmin eTrexszel szemezgetek, ez ugyanis aukciókról már mintegy 100 dollárért beszerezhető, és nem annyira gagyi kinézetű/specifikációjú, mint a Magellan 300. Vajon van valami főbenjáró hibája e készüléknek?
Felmerült bennem az eMap megvásárlásának gondolata is (ez alig 1.5-2x annyiba kerül), viszont ha nincs reális esély, hogy 1-2 éven belül lesz hozzá rendes budapest/magyarország térkép, akkor felesleges pénzkidobás (hiszen 2 év múlva ugyanezért a lovettáért már fűtős-fütyülős-világítós modellt kapok). Tud erről valaki valamit?
1) Van esetleg valakinek tapasztalata arról, hogy az IMS WorldMap (Lowrance és Eagle GPS "tartozék") milyen részletességü Európára (és azon belül Magyarországra) vonatkozólag? (Föleg a Garmin féle térképekkel összehasonlítva).
2) Az is érdekelne, hogy a Garmin európai térképes GPS vevöiben milyen részletességű "beépített" térkép van? Tudom, hogy létezik régi "International", az újabb vevökben pedig "Atlantic" és persze a feltölthető MapSource WorldMap. Melyik adja a legjobb Magyarországi felbontást?
Amit eddig találtam a témáról: A web-en meg lehet nézni a MapSource WorldMap-et, és néhol van összehasonlítás is (Európára, de persze nem konkrétan Magyarországra): érdekes, hogy bár az eredeti beépített "International" térkép mindíg rosszabb mint a másik kettő ("Atlantic" vagy MapSource WorldMap), ez utóbbi kettő közül úgy tűnik, hogy a terüettől függ, melyik a részletesebb. Bár ahogy látom a beépített "Atlantic" a nyerö a legtöbb esetben. Hasonló a helyezet egyébként a beépített "Americas" vs. MapSource WorldMap tekintetben is: az USA-n belül az "Americas" térkép tűnik jobbnak, azon kívűl pedig a MapSource WorldMap.
Ár:
Kb $280 volt (PC kábellel). A drága a térkép hozzá: USA Autóatlasz $80,
USA TopoMap (Túristatérkép): $110. Sajna a vevő 1.4MB-s memóriájába nem
sok fér el egszerre: max. 5-6 szegmens, hogy ez mekkora területet jelent
az attól függ hol (pl. nagy városoknál kis terület, a sok adat miatt).
Energia-igény:
4 ceruzaelemmel elvileg 36 óráig bírja power saving (5mp-s "mintavételezés"),
üzemmódban. A gyakorlatban ez inkább max. 30 óra. Nem power saving (1 mp-s
"mintavételezés") üzemmódban extrapolációm szerint 16-20 óráig bírná.
Strapabírás:
A strapát (földreesés, félig ráülés) jól bírja. Teljesen vízhatlan
(ellentétben az E-Map-pel): volt már sós, édes, mély, sekély, hideg,
meleg, tiszta, koszos, stb vízben. Túlélte (sőt a kőrülményektől függően
még közben műkődőtt is..)
Az E-Map SZVSZ jobb, ha kocsiban használod (de a fentebb leírtakat tuti
nem élte volna túl):
* Cserélhető 8-16MB-s memóriamodul
* Részletesebb (pl. házszámok) autós térképek ("MetroGuide").
Látom (www.garmin.com), már van egész sok európai térkép is (pl Ausztria,
online is megézhető (!!!) MetroGuide és MapSource) de persze nem
Magyarország, és egyik sem "Topo" (ami a túrázáshoz jó). Ja és jó drága
mind...
Összefoglalva: Túrázáshoz és egyéb olyan tevékenységhez, ahol a GPS ki van
téve az elemeknek a SZVSZ jelenleg legjobb a 12MAP. Egyébként az E-Map. Miért
nem ötvözik a kettőt?
Sziasztok!
Hegyi, erdős kerékpározáshoz keresek egyszerűen és jól használható gps-t még mindig.
Már kezdek megőrülni a sok információtól az internetről, de azt még mindig nem tudom eldönteni, hogy egy garmin 12, garmin II+, garmin emap, magellán 315, vagy valamilyen más típus közül válasszak.
Van-e valamilyen nyomós érv az egyik vagy másik mellett vagy ellen?
Eddigi észrevételek:
- garminnál mennyire zavaró, hogy a térképen csak a legközelebbi 9 pontot mutatja az aktuális útvonalon kívül, azaz nem lehet szabadon bolyongani a rengeteg pont között?
- magellán 315-nél a szimulátor módban ugyanúgy használható-e, mint normál működés esetén? Lehet-e a térképen mászkálva látni egy adott ponthoz képest a szöget és a távolságot, hogy grafikusan fel tudjam venni a térképről lemért útvonal pontokat?
- a tracklog rögzítése során a magellán az időt nem rögzíti, a garmin igen, fontos-e ez a lehetőség?
- emap lebutított felülete ellenére jól használható-e?
- nagyobb felbontás mennyit számít a magellán esetén?
- melyik antennája jobb erdős területen? Kihagyások lekezelése?
Ha végre sikerül döntenem, akkor majd leírom a tapasztalataimat a kiválasztott készülékről, mert aktívan fogom használni.
BORZALINO..... :
Én csináltam már olyat ami neked kell.
A feleségem autojába van berakva :)
(remélem nem szokta ezt itt olvasni)
Én egy olcso garmint vettem (Garmin 12).
Csínáltam egy kis epromos elektronikát ami pont gyufásdoboz méretü.
Ő tartja a kapcsolatot a nokia telefon és a gps között.
Méghozzá nekem olyan ötletem született, hogy a nokia kihangositoba raktam bele.
Szóval, ha kedvesem berakja a kihangositoba a telefont (ezt pedig megteszi) akkor időnként küldi nekem a poziciot a gps :)
Az én telefonomra küldi smsben
(az elektronika epromjaban levo egyszeru program elvileg megcsinálhato erikszonhoz is, én csak a nokia protokollt ismerem)
Üdv
Ja még valami ......
Garmin III+ magyar szoftver elkeszült :)
más típusokhoz mostmár 1 hét alatt megvan
bocsi, de esetleg borsalinonak tudok segiteni. egy szerencsétlen gps forgalmazohoz van szerencsétlenségetek, ráadásul a gépjármüvekhez való gps. egy lényeges dolog, a mienk nem lopás ellen van, hanem a gk. üzemét segit optimalizálni. ha érdekel valakit:0620-326-4458
Borsalino:
Mostmár értem, de azt hiszem, ez annyira szűk szakmai probléma, hogy bőven túllép a topic látogatóinak ismeretein, bár ha lejjebb nézed, volt itt Tasztaltárs, aki GPS forgalmazó.
Akkor egyenlore marad a FALCOM.
az o integralt GPS GSM cuccuk mikrokontrolerrel egyutt Ł366 ami ha jol szamolom 160eFt.
a mikrokontroler DOS progikat tud futtatni amennyiben azokban nincs File I/O.
Az említett Benefon készülék valóban kapható lesz, jelenleg a Nyugateurópai bevezetés folyik. Hozzánk várhatóan a jövő év elején kerülhet forgalomba. Az ára várhatóan 400 000.-+ ÁFA lesz.
( Négyszázezer !!! )
Érdemes lesz rá várni.
Tudok olyan rendszert, "olcsón", ami 1-1 GPS vevő, 1-1 URH amatőr rádió, darabonként összekötve. Mindenki látja a másik pozícióját, a másiktól való távolságot, és az eléréséhez követendő irányszöget. Természetesen mindezt azon felül, amit a használt GPS tud.
Azért mondom hogy olcsó, mert a rádió darabja olyan 70 000.-Ft, GPS-t pedig tudok hozzá bruttó 59 000.- től.
Alfred,
Tudom hogy erre vannak mukodo rendszerek de ezek mind egy mar meglevo hardwaret adnak el nemi extra penzert.
Mivel a cegnel van egy eleg jo IT reszleg akik a programozast meg tudjak csinalni (es teljesen a ceg igenyeire szabjak a rendszert) olcsobb megoldasnak tunik a hardware megvetele es sajat rendszer epitese.
MIvel kamionokrol van szo foleg angol es ir relaciokban (kb 3 nap egy ut) nem igazan van szukseg allando kapcsolatra. eleg ha a szerkezet orankent vagy ketorankent bejelentkezik. Sot az is eleg ha csak akkor teszi ezt a mozog a kamion. (egy nap max 9 orat mehet, legtobb helyen hetvege kizarva)
Eddig egy ilyen hardwaret talaltam a
www.falcom.de
Falcom A2D-3 -as rendszere.
igazan azt szeretnem tudni hogy van e esetleg mas hasonlo.