Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Benyowrc Creative Commons License 2011.01.11 0 0 3168

Sziasztok!

 

Tudom a kérdésem nem teljesen ide tartozik, de itt is felteszem hátha találkozott valaki ilyen tünettel!

Szóval a tünet a következő: Citroen Xsara II-es típusú autómba tönkrement a bal első ablakemelő! Vettem

egy bontottat! Ebbe a Xsaraba már a bal első automata, szóvcal kis elektronika is van a motor melett és egy 6pólusú csati megy rá!

Szóval a bontottat rádugtam a csatira és hát érdekes mód akkor is felfele megy mikor a kapcsoló a lefele gombot nyomom és akkor is ha a felfele gombot nyomom!

Esetleg valami tipp jól jönne, hol keressem a bajt!

Előre is köszönöm!!

Üdv mindenkinek!!

vargamunka Creative Commons License 2011.01.11 0 0 3167

szia  

nem csörgött elég hangosan a motor ???mármint előtte, általában  

minden láncos motort is kell nézni de jellegzetes hangot ad úgy emlékszem a régi szép időkből:)   

mindenkinek kellemes utat

Előzmény: vanyek82 (3166)
vanyek82 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 3166

Méghogy nem kell cserélni a láncos vezérlést soha... 2db 2.0 dci Traficunkba is elment a vezérlés az alsó főtengely fogaskerék brutális kopása miatt, és odébb ugrott a vezérlés 3 fogat és el is törött 16db himba + egyéb károk... :(  Két apró adat! 1db himba gyári új 15Eft na ebből 16db kell + hidrotőke ami 5Eft/db na abból is 16db kell + vezérlés szett 78E ft + HF tömítés  stb, stb... bőven fél millió a kár. Na aki ezek tudatában nem cserél láncot az gazdag :)

fúrómester Creative Commons License 2011.01.11 0 0 3165

Pont most vittem szerelőhöz.

 

Bedobtam egy bowdent is, ha nem megy, cserélje ki.

 

Az mondjuk vitzös vót, hogy nem engedett ki, áááá majd kirázódik. Aztán 3 km után-kicsit rázattam padkán is, hátha alapon- megállok, oszt kapadoztam a poroltóéér. :-))))

Előzmény: öcsiba (3160)
fehértour Creative Commons License 2011.01.11 0 0 3164

Helló !

Igen személyautó besorolás.

Lineáris áttétel nem tudom mit takar, de működjön rendesen még legalább 100000 km-t.

Üdv.

csipike01 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 3163

Köszi!

Ezek szerint a váltó áttételezése ugyan az, mint a Combi változatnál.

Azt hittem, hosszabbak a fokozatok egy kicsivel .

 Elvégre személyautó. Nem?

Majdnem lineáris az áttétel.

Előzmény: fehértour (3161)
csipike01 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 3162

Az még nem, de a kézifék kötél már igen.

Csodálkoztam is, hogy nem gyorsul az autó. 

Csere lett a vége.

csak ötlet:

Először féktisztítóval mosd le jó alaposan

Szerintem óvatosan bánva valamilyen jobb minőségű kenőanyaggal fújd be, aztán mozgatni, aztán fújni, mozgatni.

Ha jó a cucc, bemászik a problémás részre. Időnként féktisztítóval mosd ki a feloldott dzsuvát.

Nem tudom, mennyire rossz a helyzet, de ezzel a módszerrel lehet, hogy még menthető.

A tárcsára és a betétekre ügyelj! :-))

 

Mizujs Vargamunka?

Kijött a ragaszkodó fej??

Előzmény: öcsiba (3160)
fehértour Creative Commons License 2011.01.10 0 0 3161

Sziasztok !

Nos aki kérte a váltó- fordulatszámmérő állást íme:

a fordszámmérő állása mindenesetben 2000.

2. fokozatban 30 km/h

3.-ban 45 km-h

4.-ben 62 km/h

5.-ben 80 km/h

6.-ban 95 km/h

Tolatva nem mértem

Motor F9Q 760 Tour edition

Üdv !

Előzmény: fehértour (3140)
öcsiba Creative Commons License 2011.01.10 0 0 3160

Szép estét mindenkinek. Oly gondom lenne, hogy valakinek rohadt e már be a hátsó tárcsa fék, kézifék kar??? Ezt lehet e egyátalán szét szedni javítani ?

Ja és kellemes sörözgetést......

 

fórum olvasó Creative Commons License 2011.01.10 0 0 3159

Csak eszembe jutott valami ami tuti kellesssz !

hol tudnék váltőgombot venni ???

mert lekopott a számozás róla és .. és kell és kész :)

van utángyártott vagy csak a gyári jöhet szóba???

Ha tudna  valaki segíteni megköszönném.

fórum olvasó Creative Commons License 2011.01.10 0 0 3158

én mondjuk 75 Kmer lakok Miskolctól de ,,mindenért,, oda járunk... ritkán csúszik be Barcika, nmetudom múkodik -e még az opel ott mert egy pár hónapja nem jártam arrafelé de ismerősöm ismerőse :) ott dolgozik vagy dolgozott majd megérdeklődöm...

ha valami bajom van majd írok ide :D és ha elhoztam a verdát szúrok be képet.

addig is minden jót!

 

(Csapágytémát megjegyzem,de szerintem bátyám ismeri a helyszint :)

Előzmény: csipike01 (3157)
csipike01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3157

Miskolctól km-ben? Érdekes a kérdés.

 

Ha azt veszem, hogy Szírma Miskolchoz tartozik, akkor 0, ha a belvárostól nézem, kb 5 km. :-))

Az OPEL Barcika még működik?

Mert ha igen náluk utána lehetne érdeklődni az autó előéletének.

Csipesz meg a belvárosban székel.

 

Tipp: csapágyakat az Újgyőri főtérnél az EBT-ben Marikánál érdemes venni.

Mindenkinek mondom, van ügyeletük, akár éjfélkor is adnak árut, ha rájukszóltok.

Extém dolgokat is beszereznek, viszonylag jó áron és rövid határidővel.

Első kerék csapágy szett például polcon volt náluk.

Előzmény: fórum olvasó (3156)
fórum olvasó Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3156

___csipike_____ 

olvasgattam fórumban ,,visszafelé,, és felmerült a hozzászólásodban Miskolc..... ha nem vagyok tolakodó merrefelé laksz? (((mondjuk miskolctól km-ben )))

 megörültem mert a leendő Vivarom K.Barcikára hordták eddig lehet hogy ez így is marad ha csak nem találok majd jobb megoldást, annyi hogy Miskolcon ,,zajlik az alkatrész beszerzés részemről,,.... 

szóval örülök mert van ismerős a közelben  :)

 EGR szelepet valki ,,vakolta,, már le (iktatta már ki a buliból) sikeresen???

________vanyek82_____????

 

 

 

ü dv: öcsi

fórum olvasó Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3155

Értem... világos a turbós motorok hamarabb ,,elhasználják ,, az olajat ,,megégeti,,  mi itthon ,,levakoltuk az EGR szelepet az L200 ason mag have is a Navarrán és nem piszkít bele a kormot a az olajba és sokkal szebb olaj jön le cserénél..........  :)

amit írtam olajat 10w40 OMV van itthon olcsón veszem és csak azé kérdeztem rá de köszi .....!

futómüvel szoktak bajok lenni? a szar kátyús utat mennyire tolerálja a VivarO ???

és ez akuplunk javítás csere..... sok dologtól függ tudom én vezetési stílus stb... de gyakor problem???

Előzmény: csipike01 (3154)
csipike01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3154

5W40 a gyári előírás, inkább ezt rakd bele.

20000km-nél már rendesen érezhető az olaj fáradása, meg más a hangja is a motornak. Lehet vitázni, de én ezt tapasztaltam.

Gázolajszűrőt szigorúan gyárit.

Ha 2.0, akkor max ékszíjat cseréltek rajta. :-))

 

Vargamunka! Nekem KELL az a váltó!! Tiszta F-1 a 4.-et kapcsolja és az 5.-et bekészíti! :-)))

 

laller!

Sok sikert, Jó utat, aztán várom a beszámolót.

A fokozatok kapcsolásánál  amit leírtam az így igaz, meg kell szokni.

Nekem még nem teljesen jött össze, simán motorhang alapján váltok, és csak akkor nézem, hogy 4 és már megint 80. és persze város. :-(

Nekem inkább a papné. Itt lakik a szomszédban :-)))))))))))

Előzmény: fórum olvasó (3153)
fórum olvasó Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3153

Köszönöm az infókat!

A jelenlegi tulaj nagyon rendes fószer, de abban biztos vagyok hogy nem szerelő :)

(a vez.szíat se mondta biztosra... én meg nem feküdtem alá...)

ha elhozom az autót azzal akrok beszél aki szervizelte! és utána eldöntöm hogy mennyire rózsaszín a valóság....

Szerencsére van ismerősöm (Startautó-Bárdi...)  így a levegőszürős tanácsot tuti megfogadom mert nem akarom se szerelni se leadni egy éven belül....  motor olaj milyen viszkozitásÚ???  (OMV 10W40 vagy valami teljesen más kell neki? )

van a háznál már egy pár japán 2.5 TDI meg ilyesmi, amikben én cserélgetem az olajat, ü.anyag szürőt.... stb...

de a Viváróval nem akarok itthon ,,kínlódni,, az idő hiány miatt sem majd idővel lehet...

minden érdekel ! olvastam már vissza a fórumon CSiptuning és más ügyben... de nemismerem a tipust olajcsere inervallum (írtad h inkább 15000Km ... ) minden ilyen adatnak örülök!

vélemények ? :)

 

Üdv: Öcsi

Előzmény: csipike01 (3139)
BiharyG Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3152

...és ha véletlen hátsó fűtés (és ezzel együtt kiegészítő kályha) nincs benne, akkor egy utólag beszerelt Webasto nagyon jól tud jönni. Én piszkosul élvezem, amikor a hideg hajnalokon beülök a meleg autóba - és a motor is sokkal jobban érzi magát olyankor.

Előzmény: KFeri_2+4 (3143)
cs!pesz Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3151

Szia!
Legyen benne sok örömöd! Én személy szerint a hosszabbat venném pláne 4 gyerekkel. Jól jön a +30cm, ha elkezded pakolni a gyerekholmikat. 
Egyébként cserélgesd az olajat, ne hajtsd hidegen és élvezd!
Jó gép lesz, hidd el!

Előzmény: KFeri_2+4 (3143)
BiharyG Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3150

Nemrég rendeltünk meg egy új Trafic-ot (Passenger Privilege, 8 személy, 115LE, rövidebb változat). Lehet, hogy rosszul választottunk?

 

Azért az itt tárgyalt váltóproblémák jelentős része nem a családi autóként használt újonan vett autókra jellemzőek.

Előzmény: KFeri_2+4 (3143)
vargamunka Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3149

szia 

csak lehet elnézet egy két dolgot:évjárat ,szíj ,teljesítmény  

nem kell mindent észre venni :):)  

szép napot 

megyek hf-t nyúzni

Előzmény: vanyek82 (3142)
vargamunka Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3148

szép napot 

ha gondolod van egy két váltom ami csak max három sebességet  vesz :-)a kettő egyszerre :-)

anno a zsuk is ilyen volt hej hatvan km/órát is ment akár :-)12/literes fogyasztást mellet nem sírom vissza

Előzmény: csipike01 (3139)
vargamunka Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3147

szép napot nektek 

gondoltam benézek rátok kedves fórumtársak .:-)

örülök mert jól döntöttél sokan nem veszik észre hogy ha csak egy két csapágyat cserélnek bármikor lehet gond vele ,vallom hogy ha le kell venni a váltót nagy futásteljesítménynél  érdemes szépen megcsinálni bár tudom nem kevés pénz .

de talán nem kell annyit félni ha minden rendben van

Előzmény: llaller (3146)
llaller Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3146

bocs "nem is akarok hosszú váltót"

Előzmény: llaller (3145)
llaller Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3145

"nem is akarok ilyen váltót" kinek a pap kinek a papné

Előzmény: BiharyG (3137)
llaller Creative Commons License 2011.01.09 0 0 3144

köszi a tesztvéleményt a váltóról, ma megyek 3 -ra az enyémért, holnap feldobják a gépre,kedden svájc, aztán megírom a hosszútávú út során tapasztaltakat. Megcsinálta volna gari nélkül olcsobban ha csak a rossz alkatrészeket cseréli célirányosan, de mivel szar lenne lefulladni st gallenbe, kiszámoltam, olcsó hús stb. a garis, teljes generált választottam.

Előzmény: csipike01 (3135)
KFeri_2+4 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 3143

Sziasztok!

 

Olvasgatom a váltókkal kapcsolatos hozzászólásokat és egyre bizonytalanabbnak érzem magam... Nemrég rendeltünk meg egy új Trafic-ot (Passenger Privilege, 8 személy, 115LE, rövidebb változat). Lehet, hogy rosszul választottunk? Családi autónak szánjuk (4 gyerek, évi 15-20 e km). Kinek van tapasztalata ilyen autóval? Mire kell odafigyelni, hogy minél kevesebb legyen vele a gond?

vanyek82 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 3142

2007 1.9dci 114le vezérműszíj? Hmmm, valami sántít. 2006 után 2.0dci volt, és azok láncosak amit nem kell cserélni "soha"

Előzmény: fórum olvasó (3138)
vanyek82 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 3141

Mielőtt még vitába merülne a dolog az elméletedet rögtön az alapoknál dönteném meg ugyanis teljesen más a Megan PK6-os váltó bele mint a Traficé. Még ha a fogaskerekek átmérője egyforma is (mert több ugyan az) a fogaskerekek garantáltan másik "padon" készültek ugyanis más a fogak dőlése és ezt hidd el, h így van mert nem egy ilyet szedtem már szét. PK6-os váltóba nem hazudok kb 20féle váltó van (a PK6 utáni 3 szám a döntő mindig) És, hogy csak egy PK6-os ház van? :) Próbáltam már vegyíteni és nem lehetett ugyanis házból is nagyon sok fajta van, szemmel észre nem vehető különbségekkel kívülről. Nyilván belátod Te is (mint ahogy írtad) hogy az előttem szóló Traficja 5 tonna körüli súllyal jár gyárilag, az nem ugyan azt a váltót kapja Meganba ami max 2-2.5tonnát visz, még ha a ház kivülről ugyan az. De többet nem szeretnék erről beszélni mert okoskodásnak tűnik. Őszintén remélem, hogy sokáig fogod használni hibátlan állapotban

Előzmény: csipike01 (3139)
fehértour Creative Commons License 2011.01.08 0 0 3140

Szia !

Nekem Tour felszereltség van F9Q 760 motorral.

Hétfőn megregisztrálom a kérteket és bekürtölöm.

Előzmény: csipike01 (3139)
csipike01 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 3139

Üdv a táborban!

 

Mire érdemes odafigyelni?

Először is olvass vissza jó sokat sok mindenre van már válsz, meg ötlet is.

 

Én javasolnám, hogy a 30.000km-es olajcsere intervallumot 15.000km-re csökkentsd, jó minőségű olajat kapjon az autó.

Én CASTROL-t használok, de ez nem szentírás, a többiek biztosan tudnak néhány jó alternatívát mondani.

A turbo meghálálja. Az enyémben 287000 km van és még semmi baja a "fütyülőnek". Levegőszűrőt meg lehet 5000-ként. Viszonylag kis méretű, hamar telemegy porral..

Ha most veszed, ráadásul használtan, akkor javasolnám, hogy az összes rezsi dolgot, úgymint: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolaj szűrő, ékszíj, vezérműszíj- cseréltesd le, mert így biztos, hogy a valós kilométer lesz benne, nem ér meglepetés.

Az 1.9-es legerősebb változat gyárilag 100LE.

Természetesen ez a saját véleményem, én ezt csinálnám.

Sajna a szervízkönyv ma már nem jelent túl sokat.

 

Vanyek!

Wartburg váltó? Elgondolkozom: Bár a 3 sebességes Nysa jobban tetszene :-))) Régi szép idők. Nem kellett annyit váltani.

A váltó alkatrészeinek erősségében egy picit azért vitatkoznék veled:

Ha én lennék a gyár (szerencsére nem vagyok), hülye lennék más és más váltót építeni ugyanahhoz a motorhoz.

Variálnék a diffi  meg a fokozatok áttételével és kész.

Vegyük alapul az én esetemet:

Ugye a Vivaro-n a PK-6-os típusjelű váltó van. Ezek szerint a Megane/Laguna is ugyan ezt kapta az F9Q motorhoz.

Legyártottak egy váltóházat az adott csapágy és egyéb geometriai méretekkel, felfogatási pontokkal.

A motor ugyan az, (igaz, a személyautóé erősebb, meg gondolom nyomatékosabb is.) gondolom a lendkerék is, a nyelestengely mérete is adott. (elvégre simán fölment.)

Mi gyengébb benne?  Vékonyabbak a fogaskerekek? Esetleg ki vannak könnyítve a súly miatt? A motor felől szinte ugyanaz a nyomaték jön, ezt át kell vinni a kerekekre. A másik oldalon a személyautó részéről a jobb gyorsulás könnyebb kasztnival illetve a teher változatnál a gyengébb gyorsulás nagyobb súllyal egyenlet van.

 Nem hiszem, hogy egy gyártósort csak azért állítanak át, hogy a személyautók váltóját gyengébb alkatrészekből készítsék, mert oda elég az is. Igaz ez az öntő és forgácsoló üzemre is.

A sor átállítása többe kerülne, mint amit a váltóalkatrészeken meg tudnának spórolni. Ez a sorozatgyártás egyik nagy fittyfenéje.

Szerintem itt csak annyi van, hogy mivel a Vivaro/Traffic teherautó, a teher megmozdításához és gyorsításához kisebb áttétel, rövidebb fokozatok kellenek, mint egy személyautóhoz. Nem mindegy, hogy 2,9 t-t vagy csak másfelet kell elindítani meg fölcipelni az emelkedőn. A másik meg az, hogy  ezekkel nem is kell 180-200-at menni. A személyautó az más, ott jól hangzik, hogy kétkiló a vége. Mivel nekem minden fokozat hosszabb lett, szerintem eltérés csak a diffi fogaskerekeinek fogszámában lehet. Hétfőn beszélek az emberkével, hátha okosabb leszek.

Ha a Vivarot hosszab távra használod, nem cipelsz nagy terheket állandóan, (mint ahogy én sem) lehet jó a hosszabb fokozat. Nekem a 2.0-é kifejezetten tetszik. Csak ez nem jó az 1.9-re.

Nagy súlyoknál meg állandó cipekedésnél természetesen a rövid váltó a használhatóbb.

Ha valakinek van 1.9 Tour változat, leírhatná a sebesség/ fordulat értékeket.

Van rá 6 hónap gari: Amennyit az autó megy, ez alatt az idő alatt ki kell jönnie az esetleges eltéréseknek. Legalábbis szerintem.

Két nap után még kicsit korai lenne biztosat nyilatkozni, de nekem egyelőre tetszik.

Előzmény: fórum olvasó (3138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!