Tudom a kérdésem nem teljesen ide tartozik, de itt is felteszem hátha találkozott valaki ilyen tünettel!
Szóval a tünet a következő: Citroen Xsara II-es típusú autómba tönkrement a bal első ablakemelő! Vettem
egy bontottat! Ebbe a Xsaraba már a bal első automata, szóvcal kis elektronika is van a motor melett és egy 6pólusú csati megy rá!
Szóval a bontottat rádugtam a csatira és hát érdekes mód akkor is felfele megy mikor a kapcsoló a lefele gombot nyomom és akkor is ha a felfele gombot nyomom!
Esetleg valami tipp jól jönne, hol keressem a bajt!
Méghogy nem kell cserélni a láncos vezérlést soha... 2db 2.0 dci Traficunkba is elment a vezérlés az alsó főtengely fogaskerék brutális kopása miatt, és odébb ugrott a vezérlés 3 fogat és el is törött 16db himba + egyéb károk... :( Két apró adat! 1db himba gyári új 15Eft na ebből 16db kell + hidrotőke ami 5Eft/db na abból is 16db kell + vezérlés szett 78E ft + HF tömítés stb, stb... bőven fél millió a kár. Na aki ezek tudatában nem cserél láncot az gazdag :)
Bedobtam egy bowdent is, ha nem megy, cserélje ki.
Az mondjuk vitzös vót, hogy nem engedett ki, áááá majd kirázódik. Aztán 3 km után-kicsit rázattam padkán is, hátha alapon- megállok, oszt kapadoztam a poroltóéér. :-))))
Szép estét mindenkinek. Oly gondom lenne, hogy valakinek rohadt e már be a hátsó tárcsa fék, kézifék kar??? Ezt lehet e egyátalán szét szedni javítani ?
én mondjuk 75 Kmer lakok Miskolctól de ,,mindenért,, oda járunk... ritkán csúszik be Barcika, nmetudom múkodik -e még az opel ott mert egy pár hónapja nem jártam arrafelé de ismerősöm ismerőse :) ott dolgozik vagy dolgozott majd megérdeklődöm...
ha valami bajom van majd írok ide :D és ha elhoztam a verdát szúrok be képet.
addig is minden jót!
(Csapágytémát megjegyzem,de szerintem bátyám ismeri a helyszint :)
olvasgattam fórumban ,,visszafelé,, és felmerült a hozzászólásodban Miskolc..... ha nem vagyok tolakodó merrefelé laksz? (((mondjuk miskolctól km-ben )))
megörültem mert a leendő Vivarom K.Barcikára hordták eddig lehet hogy ez így is marad ha csak nem találok majd jobb megoldást, annyi hogy Miskolcon ,,zajlik az alkatrész beszerzés részemről,,....
szóval örülök mert van ismerős a közelben :)
EGR szelepet valki ,,vakolta,, már le (iktatta már ki a buliból) sikeresen???
Értem... világos a turbós motorok hamarabb ,,elhasználják ,, az olajat ,,megégeti,, mi itthon ,,levakoltuk az EGR szelepet az L200 ason mag have is a Navarrán és nem piszkít bele a kormot a az olajba és sokkal szebb olaj jön le cserénél.......... :)
amit írtam olajat 10w40 OMV van itthon olcsón veszem és csak azé kérdeztem rá de köszi .....!
futómüvel szoktak bajok lenni? a szar kátyús utat mennyire tolerálja a VivarO ???
és ez akuplunk javítás csere..... sok dologtól függ tudom én vezetési stílus stb... de gyakor problem???
A jelenlegi tulaj nagyon rendes fószer, de abban biztos vagyok hogy nem szerelő :)
(a vez.szíat se mondta biztosra... én meg nem feküdtem alá...)
ha elhozom az autót azzal akrok beszél aki szervizelte! és utána eldöntöm hogy mennyire rózsaszín a valóság....
Szerencsére van ismerősöm (Startautó-Bárdi...) így a levegőszürős tanácsot tuti megfogadom mert nem akarom se szerelni se leadni egy éven belül.... motor olaj milyen viszkozitásÚ??? (OMV 10W40 vagy valami teljesen más kell neki? )
van a háznál már egy pár japán 2.5 TDI meg ilyesmi, amikben én cserélgetem az olajat, ü.anyag szürőt.... stb...
de a Viváróval nem akarok itthon ,,kínlódni,, az idő hiány miatt sem majd idővel lehet...
minden érdekel ! olvastam már vissza a fórumon CSiptuning és más ügyben... de nemismerem a tipust olajcsere inervallum (írtad h inkább 15000Km ... ) minden ilyen adatnak örülök!
...és ha véletlen hátsó fűtés (és ezzel együtt kiegészítő kályha) nincs benne, akkor egy utólag beszerelt Webasto nagyon jól tud jönni. Én piszkosul élvezem, amikor a hideg hajnalokon beülök a meleg autóba - és a motor is sokkal jobban érzi magát olyankor.
Szia! Legyen benne sok örömöd! Én személy szerint a hosszabbat venném pláne 4 gyerekkel. Jól jön a +30cm, ha elkezded pakolni a gyerekholmikat. Egyébként cserélgesd az olajat, ne hajtsd hidegen és élvezd! Jó gép lesz, hidd el!
örülök mert jól döntöttél sokan nem veszik észre hogy ha csak egy két csapágyat cserélnek bármikor lehet gond vele ,vallom hogy ha le kell venni a váltót nagy futásteljesítménynél érdemes szépen megcsinálni bár tudom nem kevés pénz .
de talán nem kell annyit félni ha minden rendben van
köszi a tesztvéleményt a váltóról, ma megyek 3 -ra az enyémért, holnap feldobják a gépre,kedden svájc, aztán megírom a hosszútávú út során tapasztaltakat. Megcsinálta volna gari nélkül olcsobban ha csak a rossz alkatrészeket cseréli célirányosan, de mivel szar lenne lefulladni st gallenbe, kiszámoltam, olcsó hús stb. a garis, teljes generált választottam.
Olvasgatom a váltókkal kapcsolatos hozzászólásokat és egyre bizonytalanabbnak érzem magam... Nemrég rendeltünk meg egy új Trafic-ot (Passenger Privilege, 8 személy, 115LE, rövidebb változat). Lehet, hogy rosszul választottunk? Családi autónak szánjuk (4 gyerek, évi 15-20 e km). Kinek van tapasztalata ilyen autóval? Mire kell odafigyelni, hogy minél kevesebb legyen vele a gond?
Mielőtt még vitába merülne a dolog az elméletedet rögtön az alapoknál dönteném meg ugyanis teljesen más a Megan PK6-os váltó bele mint a Traficé. Még ha a fogaskerekek átmérője egyforma is (mert több ugyan az) a fogaskerekek garantáltan másik "padon" készültek ugyanis más a fogak dőlése és ezt hidd el, h így van mert nem egy ilyet szedtem már szét. PK6-os váltóba nem hazudok kb 20féle váltó van (a PK6 utáni 3 szám a döntő mindig) És, hogy csak egy PK6-os ház van? :) Próbáltam már vegyíteni és nem lehetett ugyanis házból is nagyon sok fajta van, szemmel észre nem vehető különbségekkel kívülről. Nyilván belátod Te is (mint ahogy írtad) hogy az előttem szóló Traficja 5 tonna körüli súllyal jár gyárilag, az nem ugyan azt a váltót kapja Meganba ami max 2-2.5tonnát visz, még ha a ház kivülről ugyan az. De többet nem szeretnék erről beszélni mert okoskodásnak tűnik. Őszintén remélem, hogy sokáig fogod használni hibátlan állapotban
Először is olvass vissza jó sokat sok mindenre van már válsz, meg ötlet is.
Én javasolnám, hogy a 30.000km-es olajcsere intervallumot 15.000km-re csökkentsd, jó minőségű olajat kapjon az autó.
Én CASTROL-t használok, de ez nem szentírás, a többiek biztosan tudnak néhány jó alternatívát mondani.
A turbo meghálálja. Az enyémben 287000 km van és még semmi baja a "fütyülőnek". Levegőszűrőt meg lehet 5000-ként. Viszonylag kis méretű, hamar telemegy porral..
Ha most veszed, ráadásul használtan, akkor javasolnám, hogy az összes rezsi dolgot, úgymint: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolaj szűrő, ékszíj, vezérműszíj- cseréltesd le, mert így biztos, hogy a valós kilométer lesz benne, nem ér meglepetés.
Az 1.9-es legerősebb változat gyárilag 100LE.
Természetesen ez a saját véleményem, én ezt csinálnám.
Sajna a szervízkönyv ma már nem jelent túl sokat.
Vanyek!
Wartburg váltó? Elgondolkozom: Bár a 3 sebességes Nysa jobban tetszene :-))) Régi szép idők. Nem kellett annyit váltani.
A váltó alkatrészeinek erősségében egy picit azért vitatkoznék veled:
Ha én lennék a gyár (szerencsére nem vagyok), hülye lennék más és más váltót építeni ugyanahhoz a motorhoz.
Variálnék a diffi meg a fokozatok áttételével és kész.
Vegyük alapul az én esetemet:
Ugye a Vivaro-n a PK-6-os típusjelű váltó van. Ezek szerint a Megane/Laguna is ugyan ezt kapta az F9Q motorhoz.
Legyártottak egy váltóházat az adott csapágy és egyéb geometriai méretekkel, felfogatási pontokkal.
A motor ugyan az, (igaz, a személyautóé erősebb, meg gondolom nyomatékosabb is.) gondolom a lendkerék is, a nyelestengely mérete is adott. (elvégre simán fölment.)
Mi gyengébb benne? Vékonyabbak a fogaskerekek? Esetleg ki vannak könnyítve a súly miatt? A motor felől szinte ugyanaz a nyomaték jön, ezt át kell vinni a kerekekre. A másik oldalon a személyautó részéről a jobb gyorsulás könnyebb kasztnival illetve a teher változatnál a gyengébb gyorsulás nagyobb súllyal egyenlet van.
Nem hiszem, hogy egy gyártósort csak azért állítanak át, hogy a személyautók váltóját gyengébb alkatrészekből készítsék, mert oda elég az is. Igaz ez az öntő és forgácsoló üzemre is.
A sor átállítása többe kerülne, mint amit a váltóalkatrészeken meg tudnának spórolni. Ez a sorozatgyártás egyik nagy fittyfenéje.
Szerintem itt csak annyi van, hogy mivel a Vivaro/Traffic teherautó, a teher megmozdításához és gyorsításához kisebb áttétel, rövidebb fokozatok kellenek, mint egy személyautóhoz. Nem mindegy, hogy 2,9 t-t vagy csak másfelet kell elindítani meg fölcipelni az emelkedőn. A másik meg az, hogy ezekkel nem is kell 180-200-at menni. A személyautó az más, ott jól hangzik, hogy kétkiló a vége. Mivel nekem minden fokozat hosszabb lett, szerintem eltérés csak a diffi fogaskerekeinek fogszámában lehet. Hétfőn beszélek az emberkével, hátha okosabb leszek.
Ha a Vivarot hosszab távra használod, nem cipelsz nagy terheket állandóan, (mint ahogy én sem) lehet jó a hosszabb fokozat. Nekem a 2.0-é kifejezetten tetszik. Csak ez nem jó az 1.9-re.
Nagy súlyoknál meg állandó cipekedésnél természetesen a rövid váltó a használhatóbb.
Ha valakinek van 1.9 Tour változat, leírhatná a sebesség/ fordulat értékeket.
Van rá 6 hónap gari: Amennyit az autó megy, ez alatt az idő alatt ki kell jönnie az esetleges eltéréseknek. Legalábbis szerintem.
Két nap után még kicsit korai lenne biztosat nyilatkozni, de nekem egyelőre tetszik.