Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Sziasztok
Egy ötlet hogy hogyan lehet házilag késziteni gps-nke tartót a kocsiba:
Vegyél egy tapadóskorngos jegzetömbtartót valamelyik benzinuton (600-800 ft) Vedd ki belőle a papírt és a lapokat. Vékony,de kemény papírból vágj ki egy akkora részt ami körbefogj a gps-t alúról és oldalról.Vágj ki az olalán egy kis helyet a gomboknak és az alján a laptop csatlakozonak...
Egy vékony hungarocelt tegyél bele az elkészített pair tokba.És vád le ugy az egyik végét hogy a jegyzetömbtató csiptető része megfogja,tartsa a hugarocelt. Ha ez megvan nézd meg jol áll e és ha nem alakíts rajta.Aztán szedd szét és ragasztd a hunarocelt a papír aljához.
Tedd bele a gpst a tartóba.Egy befőtes gumival hozzá lehet fogni a gps a házilag készített papír tartóhoz. A tapadókoronál tedd fel az üvegre és stabilan fog állni a jegyzetömbtatóban a gps.
ui.:Tudom nem a leg esztétikusabb megoldás de olcsó.
A pontvadász versenyen egy Magellan Pioneer GPS-t használtam. Kellemesen csalódtam benne, egész pontos volt, csak néha kellett inicializálni amikor egy pontra több oldalról ráközelítve 20-30 métert eltérést mutatott! Igaz, hogy az erős hóesés sem használt neki! Láttam néhány versenyzőt aki komoly technikát vonultatott fel. (Laptop ...)
Bemutattak ott egy Silva gps-t, ami a megszokott funkciókon kívül mágneses kompaszt, barométert, és annak mérési eredményein alapuló időjárás jóst tartalmazot,, bruttó 125.000 Ft.
czy:
Új információk a LiteWare pontvadász versenyről:
"Kedves érdeklődő!
A 30.ai pontvadász játék feltételei kiteljesedtek... A 100 db pontot ,(cöveket) leraktuk, gyakorlatilag 2 nap alatt erősen eltérő időjárási körülmények között.
A terület a Márkó és Gyulafirátót közötti katonai gyakorlótér mely délről kiegészül egy mocsaras résszel közel Gyulafirátóthoz, a vasút alatt, valamint északon izgalmas erdős részekkel.
A kitűzést 2db MAGELLÁN 315-tel végeztük wgs 84 ben mágneses északra set up-olva. A várható pontosság tiszta időben mezőn 10m sugarú kőr, erdőben, esőben ennek több mint duplája is lehet... Miután szakadó esőben is dolgoztunk, ezért mindenkit érhet meglepetés a visszakeresés során.
Néhány megszívlelendő jótanács:
- Ne akarjunk kocsival pontraállni, főleg ne erdőben. Az utolsó métereket érdemes kézbentartott GPS-sel megtenni. Ne feledjük a műszer csak folyamatos min.3-4 km/h sebesség mellett mutat irányt.
- Legyen friss az elem, sötétben backlight-tal nagyobb a fogyasztás.
- Ne vágd zsebre a GPS-t mert ha öszze vissza keres műhódat akkor az könnyen a pontosság rovására mehet, ha nagyon nem találjátok a pontot egy gyors inicializálás sokat segít.
- Ellenőrizzétek a tengerszint feletti magasságértéket nem szabad , hogy nagyon eltérjen...
- Előfordulhat , hogy egy egy pont hiányzik , ellopták ,elsűllyedt , vagy csak rosszul tűztük ki. Ne keseredjetek el van még 99 db.
Az autóknak nem kell semmi extra felkészítés mert a terepen nincs kötött mozgás mindenki arra megy amerre bír.
Ha a pont közelében mozdítható értéket (nem terepjárót) találsz akkor azt elviheted, megihatod , de ott is hagyhatod...
Ja és tessék este fél hétig befutni ,a kitöltött menetleveleket leadni mert nem lesz kegyelem !!
Sziasztok.
Van egy emap gps-em. Tud valaki hozzá kiegészitő szoftvereket?
Térképek.....számitógépen grafikus megjelenités....egyedi ikonok keszitese es feltőltése a gps-be....
Az se nagyon zavar ha nem teljesen jogtiszta a prgram,de nem lenne baj a free prg lennek.
Előre is köszönöm a segitséget.
istvan_sz@hotmail.com
Ez év végén, december 29-30.-án GPS használatra kihegyezett "LiteWare" pontvadász terepverseny lesz, melyről ismertetőt ITT olvashattok!
Akinek nincs jó gumija, nincs terepes gyakorlata, az is nyugodtan jöhet, mert a verseny nem vérre megy, ellenben a rendezők sok díjat, ajándékot osztanak szét a végén. A terep viszonylag jól járható, ha a százból csak néhány pont is van meg akkor is nagy élmény lesz!
Én vittem a Garmin eMAP-emet amszterdamon át Dublinba, míg kollégám a Magellan 315-ét Essenbe.
Sem én, sem ő nem tudtuk a GPS-t a Bud-Ams ill Bud-Düs járaton használni így csak ott kapcsoltuk be.
Az eMap pár perc (4-5) után megmutatta, hogy hol vagyok, de a kollágám Magellajának - miután beadta, hogy Esse, Germany - kellett 2 óra !
Hm, a trimble tudomásom szerint nem fehérembereknek van, annak talán már nagyon 7-8 számjegyes az áruk, ugyanis mivel spec. feladatra (földmérés, bányászat, ultrapreciziós feladatok) készítik őket.
Egyébként: www.trimble.com
Ez a -57 m speciális, azaz nem kell bepánikolni, már én is voltam -150 m-en valahol párizs közepén, stb. Egyébként ugye az abs. 0m az a balti tg. (ha jol emlekszem) szintje.
A anomália a gps-ek azon tulajdonsága miatt van, hogy nem magasságmérők, ez bennük csak egy +, amire nem kell alapozni. És különben is min. 4 db jól látott műhód kell hozzá. Ha valahol ismered a magasságodat, és beállítod (ahol kiírja, ott asszem, legalábbis GPS II+ on), akkor amíg rel. jó jelet kap, a szerint jól is müxik. Ha jó magasságot akarsz, vegyél egy altimeter-t is.
Apropó repülő, én a II+al próbáltam, max 946 kmh volt asszem, a magasságra nem emlékszem, de a gép (Párizs-Bp, Boeing 737) 250 kmhval ért földet.
Megrepültettem az eMap-emet. Nem teljesen úgy alakult, ahogy akartam, mert :
a. vagy nem voltam az ablak mellett és nem használhattam
b. a mögöttem lévő nő 1x meg bepánikolt, hogy azonnal kapcsoljam le...hiába mondtam, hogy ez nem GSM...inkább kikapcsoltam.
DE, így is sikerült 831 km/órás max speed-et regisztrálnom 10310 m-es magassággal ! Ez nagggyon jól mutat most a kicsikén !
Más. Miért lehetett az, hogy az Ír tenger partján állva -57m-en voltam ???? Egyáltalán hol a 0 m ?
Kellett volna valamin utána állítanom ?
kösz
torban
ui. Magyar térkép tesztet én is szívesen vállalok - ellenszolgáltatás nélkül :-)