Keresés

Részletes keresés

ZotyaJ Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5377

Ha nem volt jó a húsos hasonlat mondhatok másikat. Kifesteted a házad és foltos lesz a fal, mert rossz minőségű a festék? Ki a hibás? A festő, a kereskedő, aki a festéket adta, a nagyker, a gyártó? Teljesen mindegy ki a hibás, az a lényeg kinek kell vállalni a felelősséget! Az két dolog nem ugyanaz! Ha Te vetted a festéket, akkor a boltnak kell a felelősséget vállalni, ha a festő hozta az anyagot, akkor neki, de egyiktől sem fogadnád el azt a választ, hogy sajnos a gyártó rossz festéket küldött! Nem olyan bonyolult ez. Még ezer másik hasonlatot is mondhatnék...

 

Ez nem hozzáértés és nem szakmaiság kérdése, hanem az utas és a DKV között létrejön egy polgárjogi szerződés, azáltal, hogy az utas a DKV-tól megvette a jegyet és a bérletet. A DKV-val van szerződéses viszonyban, ezen oknál fogva a DKV-tól is várja a probléma megoldását.

 

Elhiszem és tisztában vagyok vele, hogy a DKV sok dologban tehetetlen, ebben nincs is nézeteltérés közöttünk. Azonban a felmerülő problémákra nem lehet azt válaszolni, hogy nem a DKV tulajdona a busz, mert az átlag utast ez nem érdekli. Gondolom abban is egyet értünk, hogy az utasnak adott ilyen jellegű válaszokkal a probléma még nincs megoldva. A hús büdös, a fal pedig foltos marad...

Előzmény: kumming (5372)
atty707 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5376

Lehetséges, hogy nem a mondanivalóval volt bajuk itt egyeseknek, hanem a mondanivaló kifejtése során megejtett stílussal. Őszintén mondom, hogy kár érte, mert szívesen olvasom az dkv szemszögéből is az írásokat. 

Ennek a fórumnak is az a célja, hogy kultúrált módon ütköztessük álláspontunkat, véleményünket Debrecen tömegközlekedéséről...

Előzmény: picurka33 (5374)
atty707 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5375

A "pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás" jegyében ma reggel a "gyorsjárat" 11 perc késéssel indult, és több mint 30 percet szedett össze a Segnerig, és este is késve jártak a buszok.

Ez a tárgyilagos rész. De!

Szeretném megköszönni minden járművezetőnek, hogy ilyen körülmények közt is próbálják teljesíteni a feladatukat, és ha késésekkel is, de van valami közlekedés a városban. Még délben se volt eltolva a Burgundia-Hunyadi szakasz sem, pedig elég forgalmas egy része a városnak. Minden megállóból csak úgy tudott kiállni a 31-es, hogy folyamatosan kipörgött a kereke...

Mindenkinek balesetmentes közlekedést!

picurka33 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5374

Tisztelt (volt) kolléga ! Úgy látom, kezdesz rá jönni, hogy ezekkel az emberekkel kár vitatkozni! Itt csak nekik lehet igazuk, ha valami olyat írsz, ami nem tetszik nekik, már szaladnak a moderátorhoz, és töröltetnek. Pár napja Én is így jártam. Még nem is tudtam hozzászólni, mert a moderátor letiltott! Mondhatsz Te akár mit , süket fülekre találsz! Remélem el tudod még olvasni, mielőtt kimoderálják! További balesetmentes közlekedést kívánok neked, és a többi (volt) kollégának is!

Előzmény: kumming (5372)
LoLkA Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5373

Kérlek tartsd a magadhoz illő emelkedettebb színvonalat!

 

Szerintem Te nem igazán érted, hogy hogyan működnek a dolgok.

Az ITK a DKV konzorciumi partnere, vagy ha úgy tetszik "alvállakozója".

A DKV felelős a szolgáltatásért, illetve annak színvonaláért. A szolgáltatási színvonalhoz hozzátartozik a járművek állapota is, hogy milyen járművet adunk az utas alá.

 

Miért nem megfelelőek a járművek színvonala?

1. Nem megfelelő szállítót, gyártót választott. (Előre lett figyelmeztetve  acég, hogy az Alfákkal gondok lesznek, nem érdekelte őket.)

2. Nem követel meg semmilyen elvárást a partner felé műszaki színvonal kapcsán.

3. Ha vannak követelmények, azokat nem tudja érvényesíteni.

 

Mindezekért ki a hibás?

(Tudvalevő volt, hogy az ITK már a trolik, villamosok utastájékoztatójával sem aratott nagyot, már akkor szóba sem kellett volna állni ezzel a céggel.)

 

De nézzük csak meg egy beruházást.

 

A megrendelő nem azt az alvállalkozót fogja kötbérezni amelyik nem készült el időre a munkájával, hanem a kivitelezőt. A dolgok így működnek.

Előzmény: kumming (5372)
kumming Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5372

Úgy látom, fogalmatok sincsen arról, hogy mire, és mit válaszoltam. Ha ennyire szelektív a gondolkodásotok, akkor azt hiszem semmi értelme veletek értelmes kommunikációt folytatni. Csak nyugodtan hajtsátok a magatokét, nyilvánvaló dolgokat figyelmen kívül hagyva. valahogy képtelen vagyok elhinni, hogy nyilvánvaló dolgokat nem fogsz, fogtok fel, csak hajtjátok a magatokét. Amúgy a hasonlatod kissé gyenge a hússal, nem gondolod? Mert ha reggel a húst tökéletes állapotban kapja, és  1 óra múlva megromlik, nem biztos, hogy a hentes a hibás. Tálán ezt kéne felfogni. Lehet én is a hentest hibáztatnám, mert nem értek hozzá. De te állítólag értesz a közösségi közlekedéshez, amiben most már erősen kételkedem. Talán azoknak van igazuk, akik azt mondták, hogy veletek nem lehet komolyan, érvekkel társalogni. Most én is így érzem, és nem is fogok a továbbiakban ezzel próbálkozni. Azért ajánlom, hogy olvasd el még egyszer, hogy mire, mit és milyen okból válaszoltam. Részemről ennyi a "szakértőkkel" folytatott társalgásból.

Előzmény: ZotyaJ (5369)
marky-511 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5371

Keressük a gazdáját!

 

Ez viszont aranyos, nagy pirospont érte! :)

Yooha Creative Commons License 2012.12.10 0 0 5370

Előttem is beírták, csak nyomatékosítok: A kutyát nem érdekli, milyen felelősség kié. "A debreceni közlekedés az a DKV és kész." Lehet továbbpasszolni bármilyen panaszt oda, ahova kell.

Az hogy akié a busz, aki javítja, aki menedzseli, aki a sofőrt adja, aki stb...ez nem egy szervezet, az épp elég baj.

Előzmény: kumming (5362)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5369

"Nos, ehez a DKV-nak sajnos nem sok köze van. A géppark nem az övé, és a javitásokat, karbantartásokat sem ő végzi. Ezt azért illene tudni."

 

Ne haragudj, de ez senkint nem érdekel, legkevésbé nem az átalg utast. Gondolom Te sem nyugodsz bele abba, ha a hentes azt mondja hogy azért volt romlott a hús, mert a gazda nem etette rendesen a diszanját... 

Előzmény: kumming (5362)
marky-511 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5368

Hogyhogy? Az Egyetemnél meg sem áll. Nem Egyetem tér van kiírva? Azt még el tudom képzelni.

Vagy kitaláltak egy értelmesebb útvonalat?

Előzmény: vanyi94 (5365)
Madym Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5367

Amikor még a Burgundián laktunk, és visszatért az a néhány Ikarus, mindig vártam, mikor hangzik fel azok motorja. Rohantam az ablakhoz. Sokszor, mikor éjszakai műszak után aludtam, szintén a motorok zajára keltem. Zene volt füleimnek! :-)

Előzmény: LoLkA (5357)
Madym Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5366

Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a járművek nem a DKV tulajdonát képezik. Illene tudni? Talán azért abban egyetértesz, hogy a katasztrofális színvonalú közlekedés nem az én, esetlegesen hiányos ismereteimből adódik.

Előzmény: kumming (5362)
vanyi94 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5365

A 23-asnál a Nádor utca kiírást kicserélték Egyetem kiírásra.

marky-511 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5364

Csak meggondolták magukat a nagyeszűek, az Egyetem sugárúti buszsáv záróvonalát minden bejáró előtt megszakították.

kumming Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5363

Na nekem se kellet több mikor gurultunk átfele a kereszteződés kellős közepén megnyomtam az ajtón lévő gombot aztán csodák csodájára az ajtó kinyílt

 

Lehetetlen, vagy ha igaz, akkor nem azért mert megnyomtad a gombot. Ha jelzés után menetközben aktiválódik az engedélyező, akkor csak abban az esetben nyílik ki az ajtó, ha a jármű megáll, illetve minimális a sebessége, talán 1-2 km/h. Persze ez sajnos történhet piros lámpánál is, bár igen ritkán fordul elő, és nem jellemző. Az hogy villog a leszállásjelző lámpája, nem azt jelenti, hogy aktív az engedélyező. Sőt, az a baj, hogy ahol villog, ott nem nyilik ki az ajtó a következő megállóban.

Előzmény: LMG-003 (5359)
kumming Creative Commons License 2012.12.09 0 0 5362

Mert a minőségi közlekedés nem csak a kényelmes, korszerű járműveket jelenti, hanem többek között azt, hogy az a bizonyos gépezet minimális hibával, olajozottan működjön, és itt elsősorban a fent említett hiányosságok megszüntetésére gondoltam. És a DKV erre képtelen.

 

Nos, ehez a DKV-nak sajnos nem sok köze van. A géppark nem az övé, és a javitásokat, karbantartásokat sem ő végzi. Ezt azért illene tudni.

Előzmény: Madym (5360)
LoLkA Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5361

Akkor ezek szerint szerencsém volt.

Majd még próbálkozok. :)

Persze csak ha nincs más az ajtónál.

Előzmény: LMG-003 (5359)
Madym Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5360

Hatezer-sokszáz forintért a következőt kapjuk: késések, amelyek gyakran jelentősek, sorozatos járatkimaradások, korábban közlekedések, melyek szoszor szintén jelentősek, és a késésnél is károsabbak lehetnek, a csatlakozások rendszerének (ki merem mondani) teljes hiánya, rendszeresen működésképtelen, vagy hibásan működő utastájéloztatás (hol az audio-, hol a vizuális rész nem jó, gyakran egyik sem), bizonyos viszonylatokon nem megfelelő járművek kiadása (az alább olvasott 25/25 csúzli, vagy éppen a "kedvencem", a szóló 31-es), és még lehetne sorolni. Az ember, ha már ennyi pénzt kiad egy szolgáltatásért, joggal vár el minőséget. Mert a minőségi közlekedés nem csak a kényelmes, korszerű járműveket jelenti, hanem többek között azt, hogy az a bizonyos gépezet minimális hibával, olajozottan működjön, és itt elsősorban a fent említett hiányosságok megszüntetésére gondoltam. És a DKV erre képtelen. Amióta a teljes tömegközlekedést ők bonyolítják, a színvonal meredeken esik. Abban igazad van, hogy a Volánnál is akadtak lepukkant járművek, de azok nem három és fél évesek voltak, mint jelen esetben. Amúgy abban is igazad van, hogy piszok sok a szabadidőnk: személy szerint ma szabadnapos vagyok.

Előzmény: picurka33 (5318)
LMG-003 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5359

Én nem mondhatom el ezt mert mikor volt az utas számlálás épp mentem felfele a 10-es busszal a Nagyállomásra.A Petőfi téren leszállt a 2.ajtónál egy öreg asszony én meg a 3.ajtónál álltam aztán láttam,hogy az engedélyező menet közben villog. Na nekem se kellet több mikor gurultunk átfele a kereszteződés kellős közepén megnyomtam az ajtón lévő gombot aztán csodák csodájára az ajtó kinyílt én meg csak lestem de a csaj is aki az utasokat számolta.

Előzmény: LoLkA (5348)
LMG-003 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5358

41-esbe már nyár óta nincsen hétvégén csuklós.Kivéve a kajakiváltós de az is csak 11:45 és 18:15

Előzmény: vanyi94 (5347)
LoLkA Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5357

Képes voltam két 15-öst is megvárni, amíg nem Ikarus jött. :-)

 

:)

Erről azok a régi szép idők jutnak eszembe, amikor a Hajdúhoz új busz jött és vadásztam, hogy melyik vonalon van. Aztán kiálltam a megállóba és gyakran az összes, a vonalon lévő busz ment már egy kört, de az új busz csak nem jött. :)

Persze volt amikor szerencsém volt.

Előzmény: Madym (5356)
Madym Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5356

Szép emlék. Nekem tavaly volt felüdülés, amikor egy rövid ideig ismét Ikarusokon utazhattunk, bizonyos viszonylatokon. Képes voltam két 15-öst is megvárni, amíg nem Ikarus jött. :-)

Előzmény: atty707 (5310)
Madym Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5355

Na igen. Debrecen és Szeged tömegközlekedése között ég és föld a különbség. Szerintem Szeged körökkel veri a magyar átlagot, mi több, meg merem kockáztatni, hogy Magyarországon itt a legszínvonalasabb a városi közösségi közlekedés. Még európai viszonylatban is megállnák a helyüket.

Előzmény: ZotyaJ (5308)
Madym Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5354

Mindezt kiegészíteném azzal, hogy bár van nem kevés lepukkant járműve a BKV-nak, de ennek ellenére a tömegközlekedés halál pontos! Persze nem járok minden nap ott, de párszor már megfordultam a fővárosban, és a pontosságot nézve sosem panaszkodhattam.

Előzmény: atty707 (5294)
Madym Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5353

Jogos az észrevétel, köszi, hogy kijavítottál. Természetesen a csúzlisokra gondoltam. De éppen éjszakából jöttem haza, valószínűleg ezért lehettem figyelmetlen, bocsánat, és még egyszer köszi, hogy korrigáltál.

Előzmény: LoLkA (5292)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5352

"A 11:50 azert nem egy munkabajaros idopont."

 

Nyilván nem szokványos időpont, de mért ne lehetne? Érdekesség, hogy az ITSH-nál jellemzően a német munkarend szerint dolgoznak.

Előzmény: Yooha (5351)
Yooha Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5351
A 11:50 azert nem egy munkabajaros idopont.
Előzmény: LoLkA (5349)
marky-511 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5350

Nem is menet közben nyílt ki, hanem amikor a Tesco előtti pirosnál megállt.

Én amúgy sem jelzek ott, mert volt már olyan utas, akire ráordított a sofőr, hogy az nem jelzésre való. Kérdem én, akkor miért van kiregasztva a leszállásjelző matrica, vagy miért nincs ott magyarázó szöveg?

Előzmény: LoLkA (5348)
LoLkA Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5349

Sok munkáltató a jövö szombati áthelyezett mukanapot mára helyezte árt, tehát ők ma dolgoznak, 15-e helyett. Így van ez pl. a Tevában is.

Sajnos erre nem készült fel a DKV, gondolom nem is értesítették erről őket.

Előzmény: vanyi94 (5347)
LoLkA Creative Commons License 2012.12.08 0 0 5348

Én már többször nyomtam meg az ajtón lévő gombot menetközben az engedélyező aktív működése mellett, de sosem nyílt ki az ajtó, így ez csak szerintem urban legend, vagy az a bizonyos eset egyéb műszaki probléma miatt alakult ki.

 

Egyébként az ajtókon lévő leszállásjelzők elég nagy számban nem működnek...

Előzmény: marky-511 (5346)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!