Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ha nem volt jó a húsos hasonlat mondhatok másikat. Kifesteted a házad és foltos lesz a fal, mert rossz minőségű a festék? Ki a hibás? A festő, a kereskedő, aki a festéket adta, a nagyker, a gyártó? Teljesen mindegy ki a hibás, az a lényeg kinek kell vállalni a felelősséget! Az két dolog nem ugyanaz! Ha Te vetted a festéket, akkor a boltnak kell a felelősséget vállalni, ha a festő hozta az anyagot, akkor neki, de egyiktől sem fogadnád el azt a választ, hogy sajnos a gyártó rossz festéket küldött! Nem olyan bonyolult ez. Még ezer másik hasonlatot is mondhatnék...
Ez nem hozzáértés és nem szakmaiság kérdése, hanem az utas és a DKV között létrejön egy polgárjogi szerződés, azáltal, hogy az utas a DKV-tól megvette a jegyet és a bérletet. A DKV-val van szerződéses viszonyban, ezen oknál fogva a DKV-tól is várja a probléma megoldását.
Elhiszem és tisztában vagyok vele, hogy a DKV sok dologban tehetetlen, ebben nincs is nézeteltérés közöttünk. Azonban a felmerülő problémákra nem lehet azt válaszolni, hogy nem a DKV tulajdona a busz, mert az átlag utast ez nem érdekli. Gondolom abban is egyet értünk, hogy az utasnak adott ilyen jellegű válaszokkal a probléma még nincs megoldva. A hús büdös, a fal pedig foltos marad...
Lehetséges, hogy nem a mondanivalóval volt bajuk itt egyeseknek, hanem a mondanivaló kifejtése során megejtett stílussal. Őszintén mondom, hogy kár érte, mert szívesen olvasom az dkv szemszögéből is az írásokat.
Ennek a fórumnak is az a célja, hogy kultúrált módon ütköztessük álláspontunkat, véleményünket Debrecen tömegközlekedéséről...
A "pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás" jegyében ma reggel a "gyorsjárat" 11 perc késéssel indult, és több mint 30 percet szedett össze a Segnerig, és este is késve jártak a buszok.
Ez a tárgyilagos rész. De!
Szeretném megköszönni minden járművezetőnek, hogy ilyen körülmények közt is próbálják teljesíteni a feladatukat, és ha késésekkel is, de van valami közlekedés a városban. Még délben se volt eltolva a Burgundia-Hunyadi szakasz sem, pedig elég forgalmas egy része a városnak. Minden megállóból csak úgy tudott kiállni a 31-es, hogy folyamatosan kipörgött a kereke...
Tisztelt (volt) kolléga ! Úgy látom, kezdesz rá jönni, hogy ezekkel az emberekkel kár vitatkozni! Itt csak nekik lehet igazuk, ha valami olyat írsz, ami nem tetszik nekik, már szaladnak a moderátorhoz, és töröltetnek. Pár napja Én is így jártam. Még nem is tudtam hozzászólni, mert a moderátor letiltott! Mondhatsz Te akár mit , süket fülekre találsz! Remélem el tudod még olvasni, mielőtt kimoderálják! További balesetmentes közlekedést kívánok neked, és a többi (volt) kollégának is!
Kérlek tartsd a magadhoz illő emelkedettebb színvonalat!
Szerintem Te nem igazán érted, hogy hogyan működnek a dolgok.
Az ITK a DKV konzorciumi partnere, vagy ha úgy tetszik "alvállakozója".
A DKV felelős a szolgáltatásért, illetve annak színvonaláért. A szolgáltatási színvonalhoz hozzátartozik a járművek állapota is, hogy milyen járművet adunk az utas alá.
Miért nem megfelelőek a járművek színvonala?
1. Nem megfelelő szállítót, gyártót választott. (Előre lett figyelmeztetve acég, hogy az Alfákkal gondok lesznek, nem érdekelte őket.)
2. Nem követel meg semmilyen elvárást a partner felé műszaki színvonal kapcsán.
3. Ha vannak követelmények, azokat nem tudja érvényesíteni.
Mindezekért ki a hibás?
(Tudvalevő volt, hogy az ITK már a trolik, villamosok utastájékoztatójával sem aratott nagyot, már akkor szóba sem kellett volna állni ezzel a céggel.)
De nézzük csak meg egy beruházást.
A megrendelő nem azt az alvállalkozót fogja kötbérezni amelyik nem készült el időre a munkájával, hanem a kivitelezőt. A dolgok így működnek.
Úgy látom, fogalmatok sincsen arról, hogy mire, és mit válaszoltam. Ha ennyire szelektív a gondolkodásotok, akkor azt hiszem semmi értelme veletek értelmes kommunikációt folytatni. Csak nyugodtan hajtsátok a magatokét, nyilvánvaló dolgokat figyelmen kívül hagyva. valahogy képtelen vagyok elhinni, hogy nyilvánvaló dolgokat nem fogsz, fogtok fel, csak hajtjátok a magatokét. Amúgy a hasonlatod kissé gyenge a hússal, nem gondolod? Mert ha reggel a húst tökéletes állapotban kapja, és 1 óra múlva megromlik, nem biztos, hogy a hentes a hibás. Tálán ezt kéne felfogni. Lehet én is a hentest hibáztatnám, mert nem értek hozzá. De te állítólag értesz a közösségi közlekedéshez, amiben most már erősen kételkedem. Talán azoknak van igazuk, akik azt mondták, hogy veletek nem lehet komolyan, érvekkel társalogni. Most én is így érzem, és nem is fogok a továbbiakban ezzel próbálkozni. Azért ajánlom, hogy olvasd el még egyszer, hogy mire, mit és milyen okból válaszoltam. Részemről ennyi a "szakértőkkel" folytatott társalgásból.
Előttem is beírták, csak nyomatékosítok: A kutyát nem érdekli, milyen felelősség kié. "A debreceni közlekedés az a DKV és kész." Lehet továbbpasszolni bármilyen panaszt oda, ahova kell.
Az hogy akié a busz, aki javítja, aki menedzseli, aki a sofőrt adja, aki stb...ez nem egy szervezet, az épp elég baj.
"Nos, ehez a DKV-nak sajnos nem sok köze van. A géppark nem az övé, és a javitásokat, karbantartásokat sem ő végzi. Ezt azért illene tudni."
Ne haragudj, de ez senkint nem érdekel, legkevésbé nem az átalg utast. Gondolom Te sem nyugodsz bele abba, ha a hentes azt mondja hogy azért volt romlott a hús, mert a gazda nem etette rendesen a diszanját...
Amikor még a Burgundián laktunk, és visszatért az a néhány Ikarus, mindig vártam, mikor hangzik fel azok motorja. Rohantam az ablakhoz. Sokszor, mikor éjszakai műszak után aludtam, szintén a motorok zajára keltem. Zene volt füleimnek! :-)
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a járművek nem a DKV tulajdonát képezik. Illene tudni? Talán azért abban egyetértesz, hogy a katasztrofális színvonalú közlekedés nem az én, esetlegesen hiányos ismereteimből adódik.
Na nekem se kellet több mikor gurultunk átfele a kereszteződés kellős közepén megnyomtam az ajtón lévő gombot aztán csodák csodájára az ajtó kinyílt
Lehetetlen, vagy ha igaz, akkor nem azért mert megnyomtad a gombot. Ha jelzés után menetközben aktiválódik az engedélyező, akkor csak abban az esetben nyílik ki az ajtó, ha a jármű megáll, illetve minimális a sebessége, talán 1-2 km/h. Persze ez sajnos történhet piros lámpánál is, bár igen ritkán fordul elő, és nem jellemző. Az hogy villog a leszállásjelző lámpája, nem azt jelenti, hogy aktív az engedélyező. Sőt, az a baj, hogy ahol villog, ott nem nyilik ki az ajtó a következő megállóban.
Mert a minőségi közlekedés nem csak a kényelmes, korszerű járműveket jelenti, hanem többek között azt, hogy az a bizonyos gépezet minimális hibával, olajozottan működjön, és itt elsősorban a fent említett hiányosságok megszüntetésére gondoltam. És a DKV erre képtelen.
Nos, ehez a DKV-nak sajnos nem sok köze van. A géppark nem az övé, és a javitásokat, karbantartásokat sem ő végzi. Ezt azért illene tudni.
Hatezer-sokszáz forintért a következőt kapjuk: késések, amelyek gyakran jelentősek, sorozatos járatkimaradások, korábban közlekedések, melyek szoszor szintén jelentősek, és a késésnél is károsabbak lehetnek, a csatlakozások rendszerének (ki merem mondani) teljes hiánya, rendszeresen működésképtelen, vagy hibásan működő utastájéloztatás (hol az audio-, hol a vizuális rész nem jó, gyakran egyik sem), bizonyos viszonylatokon nem megfelelő járművek kiadása (az alább olvasott 25/25 csúzli, vagy éppen a "kedvencem", a szóló 31-es), és még lehetne sorolni. Az ember, ha már ennyi pénzt kiad egy szolgáltatásért, joggal vár el minőséget. Mert a minőségi közlekedés nem csak a kényelmes, korszerű járműveket jelenti, hanem többek között azt, hogy az a bizonyos gépezet minimális hibával, olajozottan működjön, és itt elsősorban a fent említett hiányosságok megszüntetésére gondoltam. És a DKV erre képtelen. Amióta a teljes tömegközlekedést ők bonyolítják, a színvonal meredeken esik. Abban igazad van, hogy a Volánnál is akadtak lepukkant járművek, de azok nem három és fél évesek voltak, mint jelen esetben. Amúgy abban is igazad van, hogy piszok sok a szabadidőnk: személy szerint ma szabadnapos vagyok.
Én nem mondhatom el ezt mert mikor volt az utas számlálás épp mentem felfele a 10-es busszal a Nagyállomásra.A Petőfi téren leszállt a 2.ajtónál egy öreg asszony én meg a 3.ajtónál álltam aztán láttam,hogy az engedélyező menet közben villog. Na nekem se kellet több mikor gurultunk átfele a kereszteződés kellős közepén megnyomtam az ajtón lévő gombot aztán csodák csodájára az ajtó kinyílt én meg csak lestem de a csaj is aki az utasokat számolta.
Képes voltam két 15-öst is megvárni, amíg nem Ikarus jött. :-)
:)
Erről azok a régi szép idők jutnak eszembe, amikor a Hajdúhoz új busz jött és vadásztam, hogy melyik vonalon van. Aztán kiálltam a megállóba és gyakran az összes, a vonalon lévő busz ment már egy kört, de az új busz csak nem jött. :)
Szép emlék. Nekem tavaly volt felüdülés, amikor egy rövid ideig ismét Ikarusokon utazhattunk, bizonyos viszonylatokon. Képes voltam két 15-öst is megvárni, amíg nem Ikarus jött. :-)
Na igen. Debrecen és Szeged tömegközlekedése között ég és föld a különbség. Szerintem Szeged körökkel veri a magyar átlagot, mi több, meg merem kockáztatni, hogy Magyarországon itt a legszínvonalasabb a városi közösségi közlekedés. Még európai viszonylatban is megállnák a helyüket.
Mindezt kiegészíteném azzal, hogy bár van nem kevés lepukkant járműve a BKV-nak, de ennek ellenére a tömegközlekedés halál pontos! Persze nem járok minden nap ott, de párszor már megfordultam a fővárosban, és a pontosságot nézve sosem panaszkodhattam.
Jogos az észrevétel, köszi, hogy kijavítottál. Természetesen a csúzlisokra gondoltam. De éppen éjszakából jöttem haza, valószínűleg ezért lehettem figyelmetlen, bocsánat, és még egyszer köszi, hogy korrigáltál.
Nem is menet közben nyílt ki, hanem amikor a Tesco előtti pirosnál megállt.
Én amúgy sem jelzek ott, mert volt már olyan utas, akire ráordított a sofőr, hogy az nem jelzésre való. Kérdem én, akkor miért van kiregasztva a leszállásjelző matrica, vagy miért nincs ott magyarázó szöveg?
Én már többször nyomtam meg az ajtón lévő gombot menetközben az engedélyező aktív működése mellett, de sosem nyílt ki az ajtó, így ez csak szerintem urban legend, vagy az a bizonyos eset egyéb műszaki probléma miatt alakult ki.
Egyébként az ajtókon lévő leszállásjelzők elég nagy számban nem működnek...