Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ilyenek miatt én biztosan nem cserélek szűrőt. Kivágom 5 percre a verőfényes langymelegre, és már porzik is . Szerintem nem szállítás közben lesz benzines. Visszafelé is dolgozik a motor a karburátorba, kicsit mindig benzines a szűrő . Kéne egy hörgőszelep a karbi után, mint sok motorban. Akkor nem dumálna vissza .
az miért van hogy az fs400-am időnként eláztatja benzinnel a légszűrőt? szállítás közben. tegnap is cserélnem kellett mert a "0 kilométeres" szűrő tocsogott a benzinben.
Úgy szedhető szét, hogy az orsó benne van a fejben. Nem esik szét, középen van egy betét, ami az aljára van rögzítve. Erre jön a belül fogazott orsó, és a fejburkolat.Sokkal könnyebb befűzni, kisebb, de belefér annyi damil, mint az Autocutba, és az alkatrészek olcsóbbak .
Khm ... tán az Oleora utaltál lehelet finoman ? :-))))) Túl vagyok rajta . Egészen. Különben a kérdés az, hogy a Husi Oregego, az Oregon a Husi, vagy mi a szösz . Mert egyformák nagyon .
Természetesen NEM csereszabatos. Te el tudsz olyat képzelni, hogy miközben egymás torkát markolászva hemperegnek, szabvány anyát használnak ?
Egy esztergályos 10 perces megfeszített munkája oldja meg ezt . Az ára 9200 Ft emelés után, és az orsót senki nem szokta cserélni, miután a koppantó fej cserélhető, 500 Ft-ért .
Hamu a fejemre, be kell vallanom, hülyeséget beszéltem. Tényleg nem a Sithl Autocut a legjobb fűkasza fej, hanem a Husqvarna T45. Belátom, most, hogy egy darabja kaszálok vele. Bizony, bizony, tévedtem .
A makitának ha így nézzük nem volt semmilyen kerti gépe, de megvett pár más céget, pl. a DOLMAR-t, a fűnyíróit a castelgarden készítí, sok japán gépe is van, hogy kínai gyártású gépe van-e az tök8, hiszen ma már szinte minden márkának van, a 30ezres samsung mobilom fele kínában készült....
Nem az a lényeg, hogy hol gyártják, hanem, hogy milyen minőségben...
Egyébként az oleo-mac-nek is van saját kínai gyáregysége!
Ha 35ccm-es négyütemű gép, akkor castelgarden xb435hd, mert azon van profi rezgéscsillapító tubus is, 120ezer körül kapható.
Castelgarden xb435 pl. Ez is Honda motoros 4 ütemű. Ezek a négyüteműek jók minden aránylag kultúrált helyen való munkára. Az igazán elvadult területen meg szerintem 2.5 - 3 ló alatt nyögvenyelős az élet . Nem tudom, most az aktuális ára mi, de egy szerintem kifejezetten olcsó, és NAGYON jó fűkasza a Hitachi CG-47-EY.
Makitákkal nincs tapasztalatom de ha az emlékezetem nem csal, ő nem gyárt fűkaszát csak gyártat és állítólag nem is akár hol, kínában. Így ezekről a gépekről nem tudok nyilatkozni, majd aki jártas ebben az tud segíteni, felénk kevés van belőle. A BC360-asról már van tapasztalat és a tendencia azt mutatja hogy bírják nagyon a strapát megfelelő karbantartás mellett, gondolok itt olajcsere/légszűrő tisztítás/ szöghajtás kenésére. Nem mellékesen Honda motor van rajta a fogyasztása pedig elenyésző a hasonló teljesítményű 2 üteműekhez képest, a hangja miatt a "kényes" helyeken is alkalmas munkára. 6-7 éve (vagy több) kint vannak használatban cégeknél itt a környékünkön, jó néhány darab, motorhibával nem jött vissza egy sem eddig. Még gyertyáért sem!!!Egyetlen eset volt hogy olaj nélkül ment, de ott nem is a dugó szorult meg a hengerben, hanem a csapszeg a dugattyúban. (itt fordítva van a kenés megoldva a megszokottnál mivel a csapszeg fix, fura volt nekem is) Néhány pedig azért jön szervizbe, mert nem arra használják amire ki lett találva...fás szárú növényeket vágnak vele ami tönkreteszi a kardán lehajtást. Ezek a gépek és legtöbb FŰkasza csak lágyszárú növényekre valóak, a BOZÓTvágók már bizonyos mértékig bírják az erősebb elfásodott gazat is, de az már ipari kategória. Én csak jókat tudok mondani ezekről a 4 üteműekről... Egyébként mire használnád, mert annak tudatában tudunk ajánlani!? Bérmunka?
Szia én csak a makita bcm4300-at ismerem ami csak 2 évig birta a strapát és utána elhalálozott, most van a szervizben akik azt mondták hogy a motorban a csapágyazás adta meg magát. Az is igaz hogy majdnem minden nap 8-9 órát ment.
Sziasztok. Kicsit belassult itt a fórumélet. Ennyire remekül muzsikálnak a masinák, hogy már nem szükséges az eszmecsre vagy az ádáz bozótirtás leköti a fórumtársak életét? Félretéve a tréfát ismét kérdeznék fűkaszaügyben. Félretettem az akciós MTD fűkaszára vonatkozó elképzelésem, mivel számít a megbízhatósága is az árán kívül. A Makita fűkaszák mennyire bírják a gyűrődést? Nem túlzottan sokat olvasni róluk, volt aki nem volt igazán jó véleménnyel róla. Nekem olyan 1,6 LE vagy afölötti teljesítményű lenne ideális. A teljesítményhatárt azért kalibráltam ekkorára, mert ezek már jobban bírják a gyűrődést.
A kettő vagy négyütemű gépek közül volna a jobb választani? A négyütemű gondolom kulturáltabb járású, alacsonyabb rezonanciájú míg a 2T-s nagyobb teljesítményre képesebb kisebb köbcenti esetében is.
Kinéztem néhány gépet ami esetleg számításba jöhetne a tömegét is szem előtt tartva, mivel szerintem ez sem egy mellékes szempont:
-Makita DBC340 (2,2 LE) -> a retrós kinézetű
-Makita BBC4500 (2,2 LE)
-Makita BCM4300 (1,74 LE)
-Oleomac BC 360 4T (1,6 LE)
A felsorolásom a teljesség igénye nélkül tettem, árukat tekintve 99-115.000 eFt-os árképzésűek.
Esetleg javaslatokat is várok a felsorolt típusokon kívül milyet lenne érdemes.
Mivel 2 ütemű teljesen mindegy hogyan tárolod, ha van benzin a tankban akkor lehetőleg úgy hogy ne tudjon kicsepegni a tanksapkán keresztül, de legtöbb esetben állítva a falhoz vagy fektetve valamire felrakva szokták. Gyári olajat használj, 50-es keverék esetén úgy is lassan fogy, de eleve alig eszik a gép. Ha kérdésed van kérdezz nyugodtan, segítünk!
Gondoltam, hogy valamivel gyorsabban halad majd a meló az új géppel, de szinte még megizzadni sincs ideje az embernek, már nincs is mit vágni. Eszméletlen különbség van a régi elektromos Bosch-hoz képest.
Hangja alig van és bírja a gyűrődést rendesen a Sparta 250. Örülök, hogy emellett döntöttem.
95-ös benzint vettem és Oleo-Mac Prosint 2 olajat hozzá. Gondolom ezzel el lesz sokáig.
Tárolása hogyan célszerű? Jelenleg a vállhevederrel van felakasztva úgy, hogy nem éri a földet.
Attól,hogy egy fűkasza nem 40-50-60- ccm,attól még lehet jó.Maximum kevésbé haladós és hatékony.Arra kell használni,amire tervezték és nem lesz vele gond.
Tudom, ezért váltottam végül erre. Mostmár nem változtatok. Ez marad :) Ma megint nyírtam a gépemmel. Tudom, nem egy FS550(nagy vágyam egy ilyen igazán nagy gép), de én nagyon szeretem :D
Én új vagyok köztetek, de szeretnék valami apróságot elhinteni bennetek a 'tisztánlátás' érdekében.
Valamikor réges-régen voltak a Ryobi termékek, amik eredeti Kawasaki motorosok voltak, annak rendje és módja szerint, eredeti japán motor az eredeti japán bozótvágókon, az örökkévalóságnak (10+ év). Teltek-múltak az évek, és a gyár jó sok pénzen eladta a technológiát az amerikaiaknak, akik úgy gondolták, nem szükséges ennyire jót csinálni, elég, ha 5-6 évig megy a gép gond nélkül. Ismét röpültek az évek, és ők is eladták ezeket a gépeket az európaiaknak, egy gyakorlatilag közös francia-német vegyesvállalatnak. Ez a cég saját magával sem jött ki, rendszeresen összevesztek, így az alkatrész-ellátás is akadozott a tovább rombolt nivójú gépekhez (2-3 év). Ekkor még Ryobi márka alatt futott a dolog, de már érett az, hogy a későbbiekben más márka alá kerüljenek ugyanazok a termékek, persze a minőségen itt is rontva (1-2 év). Ebből lett a későbbiekben néhány Homelite, Einhell, MTD, és más, mostanában futó márkanév termékőse, további negatív minőséggel.
Persze ezek a márkák azóta rengeteg új géppel rukkoltak elő, de nem kizárt, hogy néhány egyéb, 'fogalmamsincs' márka újfent eladásra kínálja ezeket, 77. bőrt is lenyúzva egy lassan 30 éves típusról. A hozzá tartozó korszerűségi rátával együtt.
Szerintem egy picit alul méretezte a gyár a berántót, itt gondolni kellene a laikusokra is, amikor hidegen rongyosra rángatják a gépet és saját kezüket. Találkoztam már véres kezű emberrel és fogta a berántó fogantyút a kezében kissé idegesen, kiderült nem volt benne benzin, csak az alján valami ami éppen elég ahhoz, hogy ne szívja fel a benzint (3,5hp briggs). Komolyan mondom néha égnek áll a hajam, de szerencsére nem vagyunk egyformák és ettől kerek a világ.:)