Keresés

Részletes keresés

BadGe Creative Commons License 2001.03.08 0 0 602
Gyerekek, bocs a szemetelésért, már írtam a moderátoroknak, hogy egy részét dobálják ki.
Előzmény: BadGe (601)
BadGe Creative Commons License 2001.03.08 0 0 601
Namégegyszer...


<>

[
]

sui Creative Commons License 2001.03.07 0 0 598
Azt nemtom hogy mi volt az eredeti alapanyag, de az állomány amiből mi most dolgozunk a Hiszi-Map Kft-től származó OTAB-50-ből készített térkép. (Ha jól tudom.)

RTCM korrekciót a GPS Rádió Kft. sugárzott a Sláger Rádió hullámhosszán anno. Az 1 méteres pontosságért havi 10eFt-t kellett perkálni, a szükséges hardver meg 100eFt-be került és szinte bármelyik GPS-hez lehetett csatlakoztatni. Aztán úgy tudom összerúgták a port az Antenna Hungáriával és most nincs szolgáltatás. De már keresik a lehetőségeket a folytatásra.

Előzmény: jester (596)
BadGe Creative Commons License 2001.03.07 0 0 597
rugó,

2-2 fölfrajzi és (x,y) koordinátapáral kalibrált Kúppalást vetület. A térkére felrajzolt fokhálózat (vagyis az ismert koordináták) függvényében jól működik. Oda-vissaz (EarthToMap, MapToEarth).

az alapkérdés? hát igen abból a rengeteg különféle vetületi rendszerből ezt az egy nyomorultat tudtam értelmezni, de vannak trükkök. Pl. négyzet, ahol a sarokpontok koordinátája ismert. Ebből számolható a négyzet bármely belső pontjának koordinátája.

Az iPaq esetén a kalibrálás mást jelent, mert ott ezt a "bonyolult" folyamatot nagyon egyszerűvé kell tenni ahhoz, hogy a felhasználó is egyszerűen meg tudja csinálni.

A ne rontsuk el kapcsán pedig: nekem kezdetben nem volt semmim :)) úgyhogy nem tudtam mit elrontani. Azóta már határozottan foglalkoztat a hivatalos forrásból beszerzett térkép gondolata, de azért még így sem rossz a dolog. (igaz, hogy kicsit kicsi, igaz, hogy kicsit savanyú, de legalább a MIÉNK :)))

Ge.

Előzmény: rugo- (593)
jester Creative Commons License 2001.03.07 0 0 596
sui

Mi az alapanyag? Mi az a beszerezhető állomány? Honnét valósi?
Ki akar RTCM korrekciót sugározni?
A szakember azért hasznos, mert vannak halvány segédfogalmai a térképekről és a GPS-ről.
Az OTAB-50 nem 50000-es topo térképekről készült? Mert akkor a tartalommal lehetnek gondok.

Előzmény: sui (590)
treffhetes Creative Commons License 2001.03.07 0 0 595
Udv Mindenkinek,

Nem tudom, lehet, hogy szerepelt mar ez a kerdes, de nem tudjatok, hol lehet Mo-n Rand Mcnelly fele gps-t venni?

Szeretnek a Palm IIIc-hez gps-t es eddig ez tunik a legjobbnak. ha valakinek egyeb otlete/tapasztalata is van szivesen vennem.

udv
treffhetes

Vgyuri Creative Commons License 2001.03.07 0 0 594
BadGe!

Ez katasztrofalis, ugyis mondhatnank, hogy a marketing munkam csodje. Meg azt mondjak, hogy ordenare modon minden forumot felhasznalok a sajat rendszerem reklamozasara. Te meg sem tudtal rola, pedig amit 1999 decemberig terkepszetcinacalas, szkenneles, osszerakas, repterkoordinata, terulethatar, orszaghatar koordinatasor begyujtes, stb. csinaltal, az mind felesleges volt, 1996 juliusa, a Cooperative Chance gyakorlat ota mindekinek rendelkezesere allt mindez 30 KFt es 400 MB winyo kapacitas (alkudni utobbibol lehet)aran. A negyfele 500 000 es a komplett 200 000 lepteku terkeprol a direkt erre kidolgozott gyorstuzelo pontfelvetellel annyit kolbaszolhattal volna, amennyit akarsz, papucsban.

Kalibralas:

Csak a tavolsag es szogszamitasnal hasznalunk ellipszoid feluleti interpolalast, koordinatanal nem, mert ott a kivanatos alap igen szigoru: szogtarto terkep, foktrapezt ado negy pont illetve ilyenekbol levo halo. Ezesetben eleg a linearis interpolalas es meg az extrapolalas is eleg pontos, ha a foktrapez nem a terkep szele. Legalabbis kommersz GPS-sel a magyar topo terkepeken nem talaltunk lathato elterest.
Pedig 2000-ben mar DGPS-sel dolgoztunk beszkennelt 50 000-es terkepen a holegballonversenyeken, ahol versenybiro vagyok.
Ugyanezt metrikus koordinatarendszerbe (GAK, UTM, lengyel tengeri konyok) megismetelve egy holegballon verseny teruleten (kb. 40*40 km) a masodlagos koordnata kijelzes is pontos. Azert kell, mert nalunk pl. a GAK koordinatarendszert hasznaljak a versenyeken, a buta GPS pedig dd.mm,mmm formaban kuldi az adatot az NMEA kimeneten.

Szoval a vektoros rendszerben a bitkep hatter beepitese nem gond, csak megfelelo (szogtarto es jol koordinatazott) terkepet kell valasztani.
Meg kell jegyeznem, a bitkepes hatteret csak terkepgyarto vektoros rendszereknel lattam eddig, mozgoterkepnel nem. De, es lehet, hogy ez az en hibam, de meg mukodokepes vektoros mozgoterkepet sem lattam, csak ami a GPS-ben van. (meg vannak a repuloujsagokban kulso dobozban a jobb GPS-ekhez hasonlo kulso megjelenitok. Ezekben csak az a vicc, hogy ott mar 5 eve van szines, mig a GPS-ben csak 1-2 eve. De az arukban is szep szammal vannak a szamjegyek.)De a palmtopon levo bitkepet felejtsd el, mert ott nincs hozza eleg tarolo, habar 64 MB RAM-ba pl. mar belefer az 1:500 000-es Magyarorszag terkep 8 szinnel 300 dpi-vel es pl. az MRSZ repuloterkep eleg reszletes.

Előzmény: BadGe (592)
rugo- Creative Commons License 2001.03.07 0 0 593
BadGe,

"végülis ez az egyetlen dolog tart csak vissza attól, hogy bmp-ket betegyek a vektortérkép alá."
mármint a kalibrálás- írod.

És a vektorosnál mit csináltál? Hogy "kalibráltál"?
Gondolom az alap ott is valamiféle raszteres térkép amit aztán "vektorizálsz" és javitod a koordinátákat, vagy...?

Számomra továbbra is az az alap kérdés -amit nem igazából értek-, hogy hogyan lehet összeházasitani a földrajzi koordinátákat (lat/lon) egy valamilyen vetületi rendszerben megrajzolt akár raszteres vagy akár vektoros, adott térkép koordinátáival? (Merthogy a vetületi térkép ugyi magában hordozza az ilyen-olyan torzulásokat)

Vagyis kell egy jó konverziós algoritmus, ez az alapja a dolognak.

Igen, lehet csalni - "kalibrálni" valahogy összehozni hogy ismert pontok koordinátáiból úgy nagyjából passzoljon a dolog, no de ez -szerintem-nem az igazi...
(ha már a GPS tud 10 méter körüli pontosságot, akkor ne "rontsuk el" a térképi kijelzés konverziós hibájával. Nem?

üdv
rugo

Előzmény: BadGe (592)
BadGe Creative Commons License 2001.03.07 0 0 592
VGyuri,

[MINDENKI: GUMILEPEDŐ TRANSZFORMÁCIÓRÓL KÉRDÉS KÉSŐBB, READ ON]

(szerintem a NaGa (NAviGAte:)) térkép a megcélzott 8MB korlát miatt lesz "nem túl" részletes, ahogy a térképeiket elnéztem, ez igazából csak döntés kérdése.)

VISZONT, említetted, hogy egy valamire való vektoros rendszer tud bittérképet kezelni a háttérben. Ekkor megmozdult bennem valami így visszamenőleg a Vektor vs. Bitmap kérdéskör kapcsán. Tulajdonképpen az egész térképesdi a következő sorrendben zajlott: [ez egy kicsit off topic, style copyright by ÁsÉs bt.]

1999 jul.
- repülni tanulás, majd vazze nem látom a falvakat mondás.
1999 nov.
- dejszen megcsinálom programból mondás, légügyi térképnek nekiesés, A4 darabokra szétcincálás majd szkennelés.
- memóriának kevés levés, de azért fotosoppal egy képbe összerakás. közben sok sok 4 betűs szó mondás.
- térkép nézegetés majd fejvakarás, görbült térkép nem szeretés, szögmérő kölcsönvevés.
- excel-nek nekiesés, majd 3 estén keresztül koszinusztangesarkuszszorperkettő duplánlátás
- Program irás, bitmap megjelenítés csinálás és örülés, szög kiszámítás rendben levés
- Repülőtér koordináta keresgélés, tároló hely megkonstruálás, térképre kirajzolás
- országhatár kordinátasor kívánás, bárcsak lenne mondás. sok-sok program nézegetés, feltörni próbálás. közben újabb 4 betűs szó elhangzás
1999 dec
- GPS megvevés, örülés, szobatáp csinálás, ablakból műholdakra vadászás. megint csak örülés, haveroknak atomóra pontosságú karórával dicsekvés.
- GPS programba beletevés, egér helyett azzal mozgatás. mozgótérképnek levés.
- laikusoktól dicséret fogadás, azért szerénynek levés. hozzáértőktől dorongolás fogadás. GPS = egér gondolás.
- Autóban öreg laptop hamar lemerülés, de azér m0-ás körbejárás.
2000 jan
- kézi számítógép vevényezés, kevés memórián csodálkozás, azért budapest részlet áttöltés, picviewer-el nézegetés. De jó lenne ilyen gps-el mondás.
- Digimap a "kalapács" továbbfejlesztés. útkolbász felvevés.
- vector formátumon fejtörés és szomorkodás. ejj de nagy ez a világ többször mondás.
2000 márc
- budapest műholdkép letöltés, 48kbps kevésnek levés, de azért kitartás
- kézi gépre program fejlesztés, azzal kishazánk körbejárás. Este tolótetőn keresztül hold figyelés.
2000 ápr
- kézigép programra sokat gondolás, eredménynek nem levés, azér budapest tovább csinálás. Kicsit csontváz szerűnek gondolás.
- sokat szörfölés, DCW megtalálás, hű de sok adat gondolás és erősen csodálkozás.
- Végre kisgép adatformátum kitalálás, konvertálás
- vektor rajzolás megkezdés, de nagyon lassúnak levés, nem baj gondolás, többi program is lassú mondattal önnyugtatás.
2000 jun
- domborzati modell megtalálás, kirajzolni akarás, de program sebességtől meghalás. ejjamindenit mondás, más módszerrel nekiesés. nagyon gyorsnak levés.
- gyorsaság okán gondolkodás, majd deduktívan rájövés és rajzolás teljes átírás. nagyon gyorsnak levés, örülés.
- térképekkel további gondok levés, sok adat miatt folyamatos fejféjás és nyugtalanság érzés.
- Beleszarás
- később azért új lendülettel folytatás, önkritika gyakorlsá, eredeti cél még mindíg nem megvalósulni látszás, útvonal terv készítő nem levés.
- repülős térkép háttérbe szorulás, kollégáknak engedés, autós irányba elmozdulás.
2000 okt
- megyetérkép akvirálás (NaGa) nekiesés, egyéb embereket munkára felbujtás.
- budapest még mindíg nem késznek levés.
- iPaq megérkezés, sebességen ámulás-bámulás, realtime-nak levés.
- tovább dolgozás, végül befejezés majd sokszor "ennek sosincs vége" gondolás, de azért fel nem adás.

[itt a vége fuss el véle]

Szóval Gyuri, a kis kitérő után, valójában az egész evolúciós irány tényleg a bitmap -> bitmap vector -> vector irányt követi. "Kezdetben volt a bitmap és mondá isten: legyen vektor és lőn..." a következő utility szint a kettő együttélése, elsősorban a raszter-vektor átalakítás miatt. én legalábbis erre használom DigiMap-ot a kalapácsot. Kalapács, mert ez a szerszám. a next pedig a vektoros rendszer, bár az én szempontomból, ez az abszolút felhasználói platform, az adatok gyúrása valahol középen történik.

Nodeazért, már többen kérték, hogy az AeroMap tudjon kezelni bitmap-eket is, mert ha esetleg vektor nincs akkor egy athén térképet digi fényképezővel lefényképezve meg áttöltve a kisgépbe még mindíg "nalegalábbtudomhogymelyikvárosrészbenvagyok" szinten lehet navigálni. A kérdés tehát, hogy a bitmap kalilbrálást hogyan lehet a legegyszerűbben megoldani?

1. aki tudja értelmezni a "gumilepedő transzformációt" az pls let me know. Jester?
2. Gyuri te azt mondtad, hogy egy trapézt használsz. A négy pont között lineárisan torzítasz vagy azon belül is használsz vetületet? Én most kúppalástot tudok kezelni, két bázispont alapján, ami a forgatási hibát is kiküszöböli, de az UTM-el nagy területen egyfolytában szívok.
3. a fő kérdés pedig, hogy USER FRIENDLY módon, hogyan lehet megoldani a kalibrálást néhány nagyon a köbön egyszerű módszerrel.

végülis ez az egyetlen dolog tart csak vissza attól, hogy bmp-ket betegyek a vektortérkép alá.

???

Ge.

Előzmény: Vgyuri (589)
sui Creative Commons License 2001.03.06 0 0 591
A dőlt betűnek és kék kiemelésnek nincs különösebb jelentőssége, csak kipróbáltam hogy műxik-e... :))
sui Creative Commons License 2001.03.06 0 0 590
Nem tudom, hogy ki hogy csinál térképet, de navigációs GPS-el úgymond pontosítani az úgymond rossz térképet kissé béljóslásra emlékeztet. Inkább megfelelő alapanyagot kéne találni és megfelelő szakikat.

Az alapanyag úgymond a beszerezhető legjobb állomány, a GPS-es trackek pedig 5-15m-es pontosságúak. (Itt jegyzem meg, hogy sajnos jelenleg valóban nincs RTCM korrekció, bár illetékes helyről megtudtam, hogy hamarosan újraindul.)
Az OTAB-50-el bizony vannak gondok; pl. a Szentesi Tisza-híd kb. 2 km-el van rajta odébb mint a valóságban, a nemrég épült utak hiányoznak és még hosszasan sorolhatnám, hogy mit kaphatsz néhány misiért.

A megfelelő szakemberek megfizethetetlenek és szerintem erre a feladatra nincs is szükség rájuk. Méregetni már nem kell, a térkép szerkesztő progik használata meg gyerekjáték.

Előzmény: jester (586)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.06 0 0 589
Elnézést a tipográfiai rémtettekért, most kisérletezem, hogy lehetne kiemelést csinaálni. A kurzivot már be tudom kapcsolni < I > vel, de kikapcsolni nem. Talan < /I >-vel kell? Kiprobalom.

BadgGe
Javaslom a terraszerver megtekintését. Nem tom mennyire legális, de anno még töltöttem le onnan vagy 500MB térképet. (kiszámoltuk, hogy teljes MO kb 20GB lenne, de sajnos nincs rajta, ráadásul a mostani képvédelem már fejletteb mint a régi, így egyelőre nem tudok többet downloadolni...

Melyik terraservert mondod. A http://www.meto.govt.uk/satpics/latest_ir.jpg mukodik, de lyukas, megvan Nyugat-Mo meg Bp kornyeke

A http://geoengine.nima.mil/servlet/geoEngine.nima.Geospatial stb. allitolag teljes, de tenyleg van valami trukk, mert vagy egy gagyi JPG-t kapok, vagy 245 MB-ot ajanlanak letoltesre (hihihi!) ill. CD-n nyilvan penzert. De ebbol a fajtabol kis darabot nem tudtam letolteni.

Jester

Az autóstérkép egészen pontosan spirálos atlasz, és reggel láttam a Kaiser's-ben. Asszem azzal az autósok jól is vannak lakatva, következő lépés lehet majd valamiféle beszélős, képernyős navigációs rendszer, ami tudja majd a kocsmákat is...

Most nem tudok kiszaladni a boltba, de milyen lepteku. Egy Metros reklamterkepem van, meg lattam a Shellnek is hasonlot, de az 1:1 500 000
lepteku, azon nemhogy kocsma, de meg varosstruktura sincs.

Amikor terkeprol levetelrol beszeltem, akkor a kocsmat csak viccböl mndtam. Viszont az 1:200 000 topoterkepekrol sok mindent le lehetne szedni, ami most a SUI-ek terkeperol hianyzik.

Az ortofoto olyan foto, amelynek a perspektív illetve a magasságkülönbségekből adódó torzulását korrigálták. Van vetülete és méretaránya, tehát nem érdemtelenül nevezik ortofoto térképnek is (keret is van, meg minden). Elég munkaigényes, így eléggé drága is. Nem fognak vele elárasztani.

Debrecen környekerol kiprobaltam. Mivel itt nincs szintkulonbseg, ezert a teljes ortofoto apparatus itt nem kell, de a Matraban mar igen. De meg a sima, csak terkepre igazitott legifoto is draga, ezt en is sejttettem. Valakinek ebbe penzt kellene fektetni, de az nem fog a mi (joszandeku GPS bamulo orult amatorok) jatekunkra adni. Ezert kardoskodom a meglevo bitmapes terkepek mellett, a jobb vektoros rendszerek egyebkent is tudnak hatterkent bitkepet is kezelni.

Alfred Creative Commons License 2001.03.06 0 0 588
Annyira élvezem a topicot! Átlag GPS fölhasználó vagyok, azaz a funkciók nagy részét célszerűen vagyok képes használni - de a társalgásotokból napok óta alig valamit értek elsőre. Abba ne hagyjátok, mert nagyon érdekes!
BadGe Creative Commons License 2001.03.06 0 0 587
Jester,

"GPS-el úgymond pontosítani az úgymond rossz térképet kissé béljóslásra emlékeztet. Inkább megfelelő alapanyagot kéne találni és megfelelő szakikat. "

Én a következőt csinálom: (JAVíTS KI HA ELEVE HALÁLRA íTÉLT A DOLOG)

A GPS-el felvett utakat ráhúzom a térkép útjaira. Mondjuk a max kontrol a szemmérce (béljóslás? :) Szóval a feltételezés az, hogy legyen bármennyire is pontatlan a térkép, az ismert koordinátákon (útrajzolatokon) belüli rész viszonylag pontos lesz. Vagyis nyugodt lelkiismerettel foghatok neki a belső utak kézi vektorizálásához. Viszonylag nagy felbontásu szkennelt autóstérképet használok alapanyagnak, így remélem, hogy az út rajzolatok azért pontosak. Elvileg stimmel a vetítési rendszer is. remélem nem tévedek el nagyon...

Ortofotó:

Javaslom a terraszerver megtekintését. Nem tom mennyire legális, de anno még töltöttem le onnan vagy 500MB térképet. (kiszámoltuk, hogy teljes MO kb 20GB lenne, de sajnos nincs rajta, ráadásul a mostani képvédelem már fejletteb mint a régi, így egyelőre nem tudok többet downloadolni...

Ge.

Előzmény: jester (586)
jester Creative Commons License 2001.03.06 0 0 586
VGyuri!

Az autóstérkép egészen pontosan spirálos atlasz, és reggel láttam a Kaiser's-ben. Asszem azzal az autósok jól is vannak lakatva, következő lépés lehet majd valamiféle beszélős, képernyős navigációs rendszer, ami tudja majd a kocsmákat is...
500000-es térképen viszont a fenti műintézmények nincsnek rajta, így le sem tudom őket venni.
A GPS-el éppenséggel el lehet érni néhány méteres, vagy akár méter alatti pontosságot real time-ban RTCM korrekciók felhasználásával, de ilyen szolgáltatás nálunk sajna nincs.
Nem tudom, hogy ki hogy csinál térképet, de navigációs GPS-el úgymond pontosítani az úgymond rossz térképet kissé béljóslásra emlékeztet. Inkább megfelelő alapanyagot kéne találni és megfelelő szakikat.
Koordinátára kalibrált légi ortofoto?
Az ortofoto olyan foto, amelynek a perspektív illetve a magasságkülönbségekből adódó torzulását korrigálták. Van vetülete és méretaránya, tehát nem érdemtelenül nevezik ortofoto térképnek is (keret is van, meg minden). Elég munkaigényes, így eléggé drága is. Nem fognak vele elárasztani.
Előállítható digitálisan is, beszkennelt légifotók alapján...
És lehetne akár WGS-84 koordinátás vagy UTM...

Előzmény: Vgyuri (584)
BadGe Creative Commons License 2001.03.06 0 0 585
Gyuri,

"10-15 meter dinamikus pontossag"
ha a sebesség mérési pontosságára gondolsz az 0.1 Km/h. Ez abból következik, hogy az a GPS nem véletlenszerűen szórje tele azt a 10-15 méter, hanem olyan rövid távon konstans dolgok függvénébyn mint az ionoszfére töltöttsége. Vagyis a relatív pontossága nagyon nagy.

"10 meter pontossaggal foldutak hijan ott sem lesz a helyessel osszetvesztheto becsapo vonal. Meg azzal sem. Es normalis varos terképén sem. "

A valamire való vektoros rendszerek a vett GPS pozíciót "rácsalják" az út középtengelyére. esetleg haladási iránytól föggően kicsit balra vagy jobbra. Ez többek között azért fontos, mert pl egy "derékszügű" kanyar után lesz egy összegvektorod ami éppen a GPS/TÉRKÉP relatív pontatlanságát adja. Mivel a GPS pontatlansága csak a környezeti tényezők függvényében lasan változik, a térkép hibái ezzel a módszerrel nagyon szépen korrigálhatóak. Pl. Pécs esetén utólag visszanézve a trackeket látszik, hogy a térképem É-D irányban "nyújtott" amit egyfelől a megtett út alapján koordináta szinten lehet korrigálni, másfelől az út során ebből nem vettem észre semmit, mert a pozíciójelző mindíg az úton volt.

"En inkabb felvennek utvonalakat koordinatara kalibralt legi ortofotokrol pl."

Budapest térkép így készült...

Ge.

Előzmény: Vgyuri (584)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.06 0 0 584
Jester

A katonai topo térképekre számos út a terv alapján került rá, csak éppen nem úgy valósult meg. Lehet látni néhány lóhere csomópontot is, amiből nem lett semmi...

Barcsak ennyi lenne veluk a baj. A terv szerint rakerult utak, ahanyat en lattam, szaggatottal vannak berajzolva ezt azert eszre lehet venni. De ha valamit elfelejetenek helyesbiteni, mint a Tiszadob-Tiszgyulahaza ut epiteset 10 eve, az mar inkabb ciki.

Szerintem autót úgy kéne navigálni, hogy az mutassa, ha rajta vagy az úton és mutassa, ha mellette mész. Ehhez kéne úgy 1m-es pontosság...

Kéne, kéne: nincs. A bitkepes terkepen sincs, az annak alapjan rajzol vektoroson sincs, de a mozgasban levo GPS-en sincs. Ott most, a hulyitest leveve is a 10-15 meter dinamikus pontossag a jellemzo. Es ha lenne, amikor a vektor felkerul a GPS mini kepernyojere, ugyis elromlik. Hidd el, ha a vonal mellet fut a kurzorod, de jol kovethetoen, az nem zavar. Ha most a Navigate elkeszul a magyar terkeppel, 10 meter pontossaggal foldutak hijan ott sem lesz a helyessel osszetvesztheto becsapo vonal. Meg azzal sem. Es normalis varos terképén sem.

Az autósok azért nincsenek olyan nagy bajban, mert van már autóstérkép fi, lambda koordinátahálóval ellátva. (De hogy az milyen fi és milyen lambda....)

En meg magyar autoterkepet nem lattam fokhaloval.
A COMPUMAP autoterkepet ugy kalibraltuk, (NH TEHI autoterkep) hogy tudtuk, hogy vetuletileg egyezik a repuloterkeppel, annak pontjait kellett csak a szkennelesi eltolassal attenni. Igy sem 100%-os.

Elhiszem, hogy hozzáadással is lehet koordinátarendszerek között átszámítani, de az elég nagy hibát okoz

Attol fugg, mire kell. Ha be akarsz taplalni a GPS-be egy kocsmat a terkeprol, a vonalzoval leolvasas hibaja se kisebb egy 500 000-es terkepen. Arra eleg ez a pontositas, hogy odatalalj a helyszinre. Utana korul kell nezni.

Ez a Navigate bulija. Rogzitett trackekbol lehet korrigalni a SUI-ek altal ugy ahogy felvett vagy hianyos terkepeket. Csak kicsit lassan lesz komplett. En inkabb felvennek utvonalakat koordinatara kalibralt legi ortofotokrol pl. a COMPUMAP gyorstuzelo pontrogzito szolgaltatasaval, abbol vegul lehet egy tracket konvertalni parsoros programmal. Ez is sok melo, de legalabb szobaban, glottgatyaban vegezheto es nem a MOL-t gazdagitjuk. Persze ehhez kellene az ortofoto BMP-ben exportalva. Kerdes, hogy ki fogja finanszirozni.

Előzmény: jester (583)
jester Creative Commons License 2001.03.06 0 0 583
Vgyuri!

A katonai topo térképekre számos út a terv alapján került rá, csak éppen nem úgy valósult meg. Lehet látni néhány lóhere csomópontot is, amiből nem lett semmi...
Szerintem autót úgy kéne navigálni, hogy az mutassa, ha rajta vagy az úton és mutassa, ha mellette mész. Ehhez kéne úgy 1m-es pontosság...
A sok kis szar művelhetetlen cipőfűző-parcella borzasztó baromság ebben az országban. A földutak sorsa sajna a beszántás, de ez normális jelenség, ha parcelláznak. Ahogy parcelláztak, az persze egy tragédia és a szakma szégyene.
Az autósok azért nincsenek olyan nagy bajban, mert van már autóstérkép fi, lambda koordinátahálóval ellátva. (De hogy az milyen fi és milyen lambda....)
Elhiszem, hogy hozzáadással is lehet koordinátarendszerek között átszámítani, de az elég nagy hibát okoz.
Olvastam valamiféle mindenki által végezhető térképfelújításról is errefelé, a rögzített útvonalak alapján. Azért az elég erős, nem?

Előzmény: Vgyuri (579)
BadGe Creative Commons License 2001.03.05 0 0 582
czy: szerintem a név és a feliratozás mindegy. a lényeg, hogy a pontok nagyon sűrűn legyenek felvéve és lehetőleg ne a GPS által ritkított módon. Nem tudom, hogy ez pl kikapcsolható-e, de egy kollégám eTrex-je úgy tárolja az útvonalat, hogy közben a felesleges pontokat kidobálja belőle. Gondolom ezt a részt kell "nagy pontosságúra" állítani.

A track-eket azért nem kell feliratozni,mert ha azok rákerülnek a meglévő térképre, akkor azon úgyis látszik, hogy melyik az az út, aminél az éppen beérkezett track pontosabb... és már lehet is pontosítani.

Az objektumokról pedig minden szöveges info kell(ene) és egyetlen koordináta.

Ge.

Előzmény: czy (580)
BadGe Creative Commons License 2001.03.05 0 0 581
WGS-84 gondolom elírás. A domborzat nálam on-line és pl. a repülosökre gondolva az útvonalterv alapján elkészíti a domborzati metszetet is. Nem elhanyagolandó...

ON A MORE IMPORTANT FRONT:

Gyerekek, voltam Navigateseknél és láttam a térképüket. Nagyon szuper lesz. Az eredeti elképzelésekkel szemben, az utakat nem csak késobb, a "mi" track-jeink alapján pontosítják, hanem már most GPS minoségu teljes foúthálózat lesz rajtuk. Megnéztem az új eTrex-et is, komolyan mondom ha nem lennék elkötelezve a palmtopok mellett én is ilyet vennék. Baromi szép a kijelzoje, több árnyalatot tud és nagy a felbontása (kicsit picike ugyan) 8MB memóriája van, így gondolom trackgyüjtésre ideális. De minek, ha egyszer M.O. térép is lehet rajta nemigaz?

Ge.

Előzmény: Vgyuri (579)
czy Creative Commons License 2001.03.05 0 0 580
Nekem is keletkeznek földutas trackek, csak meg kellene egyezni a mentés módjában, milyen adat legyen mellette, mi legyen a neve, ilyesmik.
Előzmény: BadGe (577)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.05 0 0 579
Jester

A pilotaknak is fontos az ut, csak nem az a szempont, hogy pixel pontosan a helyen legyen, hanem hogy nehogy 1-2-vel tobb legyen vagy kevesebb a terkepen, mint a valosagban. A foldutak miatt, vagy mert leburkoltak, oltari nagy szivasok tudnak lenni pl. a holegballon versenyeken. A katonai topoterkepeket evtizedek ota frissitik, ellenorzik, ehhez kepest az, hogy 10 eve nem javitottak, egy tuno pillanatnak latszik, csak ne jott volna be a Torgyan-parcella korszaka. Az utakat hol beszantjak, hol ujat taposnak le, az arkokrol, csatornakrol, fasorokrol nem is beszelve. Ezert felek az ujonna szerkesztett vektoros terkepektol. Mert ha ott elkezdenek ugy gondolkodni, hogy ez vagy az az objektum nem lenyeges ...

Amugy viszont az autosoknak is fontos lehet egy kiprobalt terkep, foleg ha lemennek a betonutrol. Vannak vadaszok, kornyezetvedok, tereprallysok, kempingezok. Barczi Benot is a radvanyi sotet erdoben oltek meg. Mit csinalna a rendorseg, ha oda kellen talalni? Hidd el kisebb problema a fogyatekossagot ismero autosnak, ha par pixellel az ut mellett megy (de ugyanugy kanyarog), mintha nincs ut jelolve.

Egyebkent a meglevo terkepekkel is lehet GPS-sel autozni. Elarulom a nagy titkot. A magyar katonai terkepekrol leolvasott Kraszovszki-alapu fok-perc-mp. koordinatat ha korrigalod 8 mp-cel nyugatra, 1 mp-cel eszakra, akkor egesz jo VGS-84-et kapsz. (A GPS alaphelyzetben ezt mutatja - azok kedveert, akik nem tudjak.) 2000 db, az egesz orszagban szetszort pont Kraszovszki koordinatajat a BME-n kifejlesztett vetulet-atszamito programmal konvertalva ui. 94±6 m elterest talaltam 292° iranyban.

A Magellan GPS-eknek is van track szolgaltatasa, elvben meg egyszerubb is, mint a Garmine a kiolvasas, de az e celra szolgalo utility program nekem nem akar mukodni. Megvan viszont a primer adatforgalmi szabalyzatom Garminra es Magellanra, ha valami szamitogephez erto emberke raerne vele foglalkozni, szivesen segitenek ebbol. pl. egy TDK vagy szakdolgozatot csinalni. (Keressen privatban.) Igy lenne egy tipusszam-fuggetlen atviteli rendszer, amit mindenki beepithetne a sajat programjaba (BadGe figyelmebe is)

Előzmény: jester (578)
jester Creative Commons License 2001.03.05 0 0 578
VGyuri!

Hoppá, azt hittem, autót akarsz navigálni. Repülőnél viszont tényleg okés a dolog. Ott aztán az út nem sokat számít, viszont a terep annál többet.
A PhD jelölt úriember osztálytársam volt a középoskolában. Nem tudom, hogy miért írta, amit írt, majd megkérdezem.

Előzmény: Vgyuri (563)
BadGe Creative Commons License 2001.03.04 0 0 577
NK:Az jó, mellékutak és földutak előnyben, úgyis azok gyűlnek a legkevésbé. A magellán tud track-eket rögzíteni? mert az lenne az igazán hasznos. És ahogy SUI is kérte, minden aminek pozíciója, neve és (telefonszáma:))) van az hasznos.

ge.

Előzmény: niváskarcsi (576)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.03.04 0 0 576
GE: Mozgok az egész országban szinte, nálunk a csavargás alapállapot.Most értem vissza egy off-road topic túráról itt bács -kiskunban nyomultunk,de nem írtam fel pontokat.
Előzmény: BadGe (567)
czy Creative Commons License 2001.03.04 0 0 575
Van az adatforgalmi beállítások között egy track out. Ey folyamatosan adná ki, ha volna mire?

Szívesen segítek, külön email megy

Előzmény: sui (574)
sui Creative Commons License 2001.03.04 0 0 574
Nem alkalmatlan, csak viszonylag rövid út tárolására alkalmas, mert max. 450 pontból rögzíti a tracket. Pont ilyen rövid szakaszokra van szükségünk. :)
Előzmény: czy (573)
czy Creative Commons License 2001.03.04 0 0 573
Nem egészen igaz amit írtam, alkalmas a Streetpilot is, csak minthogy nem lehet vele utat tárolni, kényelmetlennek tűnik, hacsak nincs valami trükk.
czy Creative Commons License 2001.03.04 0 0 572
Mi a minimális konfiguráció az adatgyűjtéshez? (Merthogy a Streetpilot azt hiszem alkalmatlan erre)
Előzmény: sui (569)
sui Creative Commons License 2001.03.03 0 0 571
Nemtom meddig leszek, csörögj rám ha jönnél.
Előzmény: BadGe (570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!