Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Srácok, köszönöm a segítséget. Nem gondoltam volna, hogy egy fűkasza topicon ilyen aktív élet van!!
A gép egyébként egy FS 120-as.
Tehát akkor marad a kísérletezgetés.
Azért ha rájövök a hibára, feltétlenül megírom tanulságképen.
Még egyszer köszönöm.
Ti vagytok 'hasznosan' mondjuk 20-an; ha fejenként láttatok 1000 ilyen gépet, akkor hülyére übereltek engem, nem vitás.
Én is csak egy álláspontot képviseltem, hogy túl nagy az esélye annak, hogy a gyújtótekercsben részleges szakadás vagy áthúzás van, ami miatt bemelegedésnél elmegy, illetve lecsökken a szikra ereje, így e miatt is dadoghat a motor.
(Sőt, olyat is láttam, hogy a gyertyán az anód (katód? sose tudom) eltörött, elégett, és szabályosan lifegett, de a motor ment. Csoda, hogy nem esett bele a dugattyúhoz.)
Valamint még célszerű figyelembe venni, hogy hideg motor horror mennyiségű benzinnel is elindul. Melegen megfojtja. Annak mondjuk komoly külső jele van: füstöl, mint az állat . Kilyukadt membránnal meg pont ez történik .
Én elsőre cserélnék egy gyertyát. Másodjára levett fedéllel jól kipucolnám a henger bordáit. Ha túlmelegszik, akkor is ezt csinálja. Én nem tippelnék a trafóra. Nekem eddig vagy ment, vagy nem . Esetleg néha igen, néha nem (nagyfesz kábel törés), de nem a hőmérséklettől függött .
Ha nem írnád hogy percekig tökéletesen megy akkor én is gyertyacserét javallnák, de így tényleg üzemanyagellátás körül lehet gubanc. Lehet hogy kezd beszutykolódni a benyaszűrő, amikor produkálja a tüneteket állítsd le a gépet, húzd ki egy tompavégű dróttal a benzincsőt a szűrővel a tankból, vedd le a csőről a benzinszűrőt, szemerevételezd, fújkáld ki majd tedd vissza és ha ez után közvetlenül megszünik a tünet egy rövid időre, akkor ott a gond. Ha ez nem javít a dolgon akkor Karburátor vizsgálat. nézd meg a membránt, esetleg fújasd ki a karburátort kompresszorral vagy tűvégű kemping bringa pumpával. Esetleg kosárlabda pumpával.
Ez egy tipikusan olyan szemét hiba amit látni kell.
A drót végéről csak kibickedni lehet.
Ha hozzászólhatok én kizárnám a gyújtás hibát, mert mondjuk a trafó menetzárlata miatt hirtelen szokott megszűnni a szikra. Hallottam már gyengülő szikráról, de tapasztalataim szerint vagy be bírja gyujtani a keveréket, vagy nem, ennyi.
Én üzemanyag ellátásra tippelnék: főszűrő eldugulás, a membrán és a tűszelepemelő himba felületeinek elkopása, kifingotta a toroktömítést a karbi felfogatás alatt, vagy egyszerűen megkopott a gyűrű és nem tud elég nagy elősűrítést produkálni a motor hogy hajtsa a tápszivattyút. De lehet egy egyszerű utánállítás a H vagy L csavarokon megoldaná a gondot.
Szóval ezer oka lehet, ne várj tuti választ. Vidd el egy számodra megbízhatónak ítélt szervízbe.
(én nem ragaszkodnék feltétlenül márkaszervízhez, mert nem biztos hogy megtudnám fizetni, a szakértelmüket persze nem kérdőjelezem meg)
Mikor így ordibálnak, észrevétlenül nagy orvosi fecskendővel be kell nyomni a szájuk szélibe egy kis habfűrdőt, ettől piszkosul elkezd habzani a szájuk és rájuk hívod a közegészségügyieket mondván hogy megveszett a szomszéd és habzik a szája
Ne aggódj, ez teljesen alaphelyzet. A feliratokkal terhes (Fűkaszálás, bozótirtás, meg telefon, név, stb) autóból kiszállva minket is cseszegetett pár "nagytudású" ilyennel . Sőt, még jó régen, amikor Pesten laktam egy bérlakásban, megúnva, hogy lassan szétesik az egész lakás, némi szakembergárdát ráuszítottam a lakásomra, hogy csináljanak már használhatót belőle jó pénzért. A ház lakóiból volt néhány, aki odajött ordítani az ÉN PÉNZEMEN dolgozókkal, hogy azonnal hagyják abba, és az ő lakását csinálják, mert ő fizeti a lakbért, neki ez JÁR !
Gondolom, ahogy kinéztem gumicsizmában, közmunkásnak gondolhatott, de nem volt elég rutinos, mert én fűkaszáláshoz mindig használok fejhallgatót és arcvédőt. A közmunkásokon ilyet nem sűrűn látni sajnos.
És ehez a szuper véleményezéshez is gartulálok, jó lenne, ha mindenki megírná a véleményét a gépéről, akkor aztán szépen szinesedne a tudásunk....
Valószínűleg azért adnak egyvállas hevedert ehez a géphez, mert nem profi kategoriás gép, csak intenzív használatra ajánlják, bár az olcsóbbik oleo hevedert azért adhatnának hozzá.
Ha tud vki varrni a családban, akkor át is tudjátok alakítani ezt kétvállas hevederré, az a legolcsóbb megoldás.
Ha majd veszel hozzá 3ágú dikicskést, akkor olyat vegyél aminek hegyes a vége.
A zártkerti területemen vágtam le a gazt a Partner 347B kaszámmal, majd lecsaptam a megboldogult szomszéd présháza körüli területet, majd még egy öregúr területét. Ekkor rohamozott meg egy új tag, hogy vágjam már végig a dülőt, ha már az ő adójából fizetnek.......... :-)))))))))
Nagyon bátor voltam, mondtam, nyugodtan panaszoljon be a főnökségen. :-)))
A géppel nagyon meg leszel elégedve - nekem is ilyen van,eddig csak jót tudok róla mondani :-) No de nem is ezért írtam.Arra a jó illatú mentacsokorra vigyázzál,mert ugyan jó illatú,de nem menta. Szurokfű,vagy már néven oregano.Olaszos kajákra, pizzákra isteni!
Gypsy viszont igényt szeretnék formálni olyan adapter csavarra amiről beszéltünk;) holnap megcsörgtetlek. asszem bevállalok egy husi fejet ha annyira jó mint írod. tetszik hogy 500 forintért megoldható a koppintó. nekem nem vált be az agroforgos fej.;( nehezebb mint a stihl gyári, nem is adagolja jól a damilt, meg szaggatja is azt.
érdekes mert annyira nem öreg gép (3 éves), és nem volt agyon használva. a kipörgéssel nincs gond, gázadásra egyből felpörög és nem is füstöl. eddig 2x fordult elő (2 légszűrő bánta, mondjuk az egyik amúgy is cserére érett már), azóta kiveszem a légszűrőt;)