Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2001.03.19 0 0 662
BadGe!

Nem OFF TOPIC. Legalabbis en nem akarom, hogy az legyen, csak, -lehet hogy az en pongyola fogalmazasom miatt - felremegy az enek.

Rbear kerdese VFR repulesre vonatkozott. En errol mondtam azt a velemenyt, amit lenyegeben te is, hogy a palmtopokon futo vektoros programok nem sokkal nyujtanak tobbet, mint a jobb GPS terkepek. Legfeljebb egy szines jobb felbontasu kepernyos GPS-ek nem egy palmtop araval dragabbak a mezitlabasokenel, es az a palmtop emellett meg masra is jo. (ezert SUI agyonutne, ha arulna nagykepernyos repulo GPS-t, igy aligha zavarja).

Megneztem - mar regebben - az aeromap oldalt, es meg mindig nem latom benne az aero-t. Ez ha majd koruleri az orszagot, szenzacios eszkoz lesz autoba. Repulobe jo lenne azert, mert elfer, de akkor sem tudod rola megallapitani, hogy melyik falu az ott toled jobbra a hegyoldalban. Ehhez az lenne a legjobb, ha valahogy egymasra lehetne rajzolni a "Magyarorszag domborzata" es a "Magyarorszag uthalozata" nevu vektor terkepet. Ez mar hasonlitana egy repuloterkephez, mar csak a hianyzo utak jelentenenek problemat, de hat az 500 000-es terkepen sincs rajta minden, ami az 50 000-esen. Arra, hogy amikor vizualisan elnavigalta magat, segitsen, meg igy is egesz jo.
Csak gondolom, ez mar vektorban is RAM kerdes.

Ez egy GPS topic Ugy latszik nem vetted eszre, hogy en eppen azt mondtam, a VFR szemre navigalas melle segitsegkent egy egyszerubb terkepes GPS is eleg. A kisgeped nem tud repuloterkepet nyujtani, az en notebookom meg nem fer be. (A fene a Gericom pofajat, miert szuntette meg a pilota terden is elfero notebookjat.) En GPS-t ajanlottam hasznalatra es csak okulaskent a COMPUMAP-et, ha mar ugyis fellapozza a COMPUMAP site-ot az adatbazisokert.

Akit mar zavar a ket sajat lovat dicsero cigany vitaja, azoktol elnezest kerek

Előzmény: BadGe (661)
BadGe Creative Commons License 2001.03.19 0 0 661
Gyurkó bácsi,

//OFF TOPIC

Egyébként is kurva ideges vagyok a track tárolás miatt, szóval ne baszd fel még te is az agyam. (huh). Szóval... légyszíves(!) vedd a fáradtságot és nézz meg egy újabban készült vektor/gps alkalmazást és az után nyilatkozz! Nem tartozik másokra elvégre ez egy GPS fórum, de PLS nézd meg a www.compaq.hu/aeromap oldalt. Ha jól sejtem itt találni fogsz:

1. vektor alapú alkalmazást
2. amely többek között igazi domborzati modell-t kezel és nem csak egy rajzoltat.
2.1 mellesleg R E A L T I M E. Gyorsabban forgatja a térképet,mint egy Zlin a légcsavarját.
3. Kézi gépen fut, amit a seggedbe is bedughatsz ha máshol nincs hely.
4. PC-n is fut, de az már nem fér be az előbb említett helyre, viszont legalább gyorsan lemerül.
5. tervez, követ, forgat.
5.1 beszél is de most csak RONDA SZAVAKAT MONDANA!
6. Jobb a megjelenítése mint ami a kézi GPS-ekben található. (de hát ez már a Palmtopok sajátsága)

Szóval ébredj már fel, SUI és ÉN is azon dolgozunk egy éve, hogy legyen VEKTOROS térkép. GPS-be is, meg kézigépre is meg PC-re is. BÁR IGAZ, EHHEZ A FAJTA TÁJÉKOZOTTSÁGHOZ NEM GPS KELL HANEM ODAFIGYELÉS. ÉRCSEDMÁMEG HOGY 2001-ET íRUNK!

//OFF TOPIC

Tec1, én erősen javasolnám a Garmin OEM vevőit, azok közül is a PC-35-öt. Egyébként ameddig NMEA mondatok jönnek ki belőle addig mindegyik megfelel, az említett példány direkt úgy készült, hogy van rajta soros madzag meg szivarvégződés:)

JA GYURI:

Lehet, hogy a GPS-el van a baj, mert azzal amit én használok, nem voltak ilyen problémák. Persze annak nem is volt kijelzője :))

Ge.

BOCS AZ OFFOKÉRT.

Előzmény: Vgyuri (658)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.19 0 0 660
Mar megint elfelejetettem valamit.

Stone:

Ha sikerult kiszedni a 315-osbol a tracket, akkor tudsz valaszolni arra a kerdesre, hogy hozza-e a trackben a magassagot?

Akinek etrax-e vagy emap-ja van, es vett ki tracket, valaszolhatna ugyanerre a kerdesre, mert a regebbi Garmin-okban a trackben a magassag mindig -9999 volt. Talan az ujakba mar nem az.

Az ok: nem tul remenyteli utovedharcokat folytatok az ugyben, hogy azon szegeny pilotak, akiknek nem telik igazi loggerre, hasznalhassanak megfelelo megszoritassal GPS-t logger helyett.

Előzmény: Stone (656)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.19 0 0 659
Rbear meg mindenki:

Felteszek, talan meg ma, egy repuloteri adatbazist is html formaban
www.politext.hu/hunapts1.htm
nevre. Ez tobb, mint a "tobbszor modositott 20/1994 legugyi utasitas" mellekleteben talalhato lista, mert mindenfele gyanus repterszerusegek is benne vannak,

Előzmény: Vgyuri (658)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.19 0 0 658
Rbear:

A VFR az latas szerinti navigacio. Ha latod amit latsz, akkor mar csak azt kell tudni, mit latsz. Ha ebben egyszer elvesztetted a fonalat, akkor meg jol johet a GPS, de az is elveszitheti a fonalat (mert pl. lemerul az elem), ezert parhuzamosan kell a ketto.

Teljes magyarorszagi fordulopontos adatbazis, amiben a repterek is benne vannak, letoltheto a COMPUMAP site-rol. (www.politext.hu\fordpont.htm v. html neven). Maga a www.politext.hu egy VFR celokra kifejlesztett PC-s program, a palmtopodon termeszetesen nem fog futni, de azert megnezheted, hogy mi a kulonbseg a letezo odivatu repuleshez tervezett bitkepes rendszerek es az egyszer majd komplettirozasra kerulo vektoros renszerek kozott. (foleg a domborzat es a foldutak) A palmtop-kepes rendszerekrol BadGe mar beszelt, igazabol nem jobbak, mint a GPS-ben levo terkep, ha az jo (nem mind az). Sajnos autosok tobben vannak, mint a pilotak, ezert mindenki az o igenyeiket igyekszik kielegiteni. Inkabb varosterkepekre hajtanak, mint a domborzatra.

BadGe:
Remelem ezt a muhorizont kijelzest viccenk szantad. Vagy te sosem probaltal repules kozben GPS-t figyelni folyamatosan? Pl. osszevetve a porgettyus iranytuvel? Fordulas kozben jobban hazudik, mint en, pedig az sem semmi. Egy standard fordulo utan, megha nem is vesztette el a felso szarny miatt a muholdakat, 20-30 mp. kellett, hogy az iranyvektor a helyere alljon. Raadasul, ha elvesztette, nem a fordulo alatt nem kapod meg a poziciot hanem kesobb. Rengeteget szivtunk emiatt a legifotozasnal, amikor ra kellett volna allni a kovetkezo csikra. Kenytelenek voltunk 2-3 km-t is elmenni az uj sor elott, pedig a COMPUMAP-nal csak az iranyvonalat kellett rafektetni a felveteli hely karikakra.

Előzmény: rbear (641)
tec1 Creative Commons License 2001.03.19 0 0 657
Sziasztok!

Vettem Németországban egy AUTOROUTE 2001 programot. Milyen GPS-t kellene hozzá venni amivel össze tudom kapcsolni! NMEA 0183 kompatibilisnek kell lennie! A MAGELLAN 315-ös megfelelő e célra?

tec1

Stone Creative Commons License 2001.03.19 0 0 656
Sziasztok,
adott egy Magellan 315, DataSave-vel próbálom kimenteni belőle az adatokat. A tracket letölti szépen, a waypointokat is, de amint a route kinyerésére indul, elszáll nyomban a szoftver.
Tapasztalta ezt már más?
rbear Creative Commons License 2001.03.19 0 0 655
Hat az igazi VFR-hez valoban nem kell, de azert en mar lattam olyan "VFR"-t is, ahol igencsak elkelt mint kisegito nav. eszkoz :-))

Az RX TX forditas azert tunik jonak, mert a kabelek pont olyanok, mint irtad ( tehat mindketto a PC-hez keszult, egymassal csak a forditon keresztul oszedughatok )

Udv

Előzmény: BadGe (652)
BadGe Creative Commons License 2001.03.17 0 0 654
Nekem egy olyan GPS-em volt/van ami közvetlenül PC-hez kapcsolható. A dokkoló is soros egységnek számít, mint egy modem vagyis a bekötés u.a. legalábbis a csatlakozó ugyan olyan. A szgép felé tehát mind a kettő ugyan olyan tipusú kliensnek minősül, ami azt jelenti, hogy egymás számára nem partnerek, ezért kell a nullmodem bekötés. Persze lehet, hogy az egy olyan egység volt ami eleve így mutatja magát a világnak (miért is ne), ilyenkor tényleg nem kell a fordítás. A compaq-hoz régebben volt úgynevezett "soros kábel" ellentétben a "szinkronizációs kábellel" ami kifejezetten olyan bekötéssel (és csatlakoozóval) rendelkezett ami a GPS (és pl egy modem vagy telefon) számára is azonnal értelmezhető volt.

De igazad van, ki kell próbálni. Ha a dugó nem stimmel (papa/mama) akkor valszeg nem is jó.

Ge.

Előzmény: NoGun (653)
NoGun Creative Commons License 2001.03.17 0 0 653
Badge,

A múltkor nálam lévő WinCe dokolóján keresztül simán ment a GPS, mindenféle nulmodem fordító nélkül is. Nem vagyok rs232-ben nagyon otthon, ezért kérdezem. Ez a kivétel vagy te tudtad rosszul?

(ld. HP javaslatod)

Javaslom kipróbálni simán, mielőtt elkezd az ember időt tölteni egy kábel barkácsolással...

Előzmény: BadGe (649)
BadGe Creative Commons License 2001.03.17 0 0 652
Hát a VFR-hez eleve nem kell GPS, de ha már van akkor miért is ne legyen teljesen pontos. Én már azon is gdolkodtam, hogy a gép paramétereit figyelembe véve a GPS adatok alapján akár egy műhorizontot is lehetne szimulálni a képernyőn :) Pl ha nagyon gyorsan fordulunk akkor valószinűleg egy "kicsit" be is döntjük a gépet. emelkedésre és süllyedésre u.e. vontakozik persze csakis fenntartásokkal!
Előzmény: rbear (651)
rbear Creative Commons License 2001.03.16 0 0 651
Koszi az info-t. Nekem is az RX TX forditas fodult meg a fejemben, csak szerettem volna valaki mastol is hallani mielott kiprobalom :-)

Mar repulok, es nekem azt hiszem boven eleg lenne a kozeppont, hiszen ha VFR-ben a 3.-ra GPS-el kell odatalalni, akkor mar ugyis megette a fene :-))

Udv

Előzmény: BadGe (649)
BadGe Creative Commons License 2001.03.16 0 0 650
és itt van egy másik érdekes link repülősöknek. jellemzően kishazánkról ebben sincs sok adat. Ez egyébként már agyament dolog, ekkora adathalmaz már kezelhetetlen, hiába töltöttem le, nem nagyon van vele mit kezdeni.

http://164.214.2.62/products/digitalaero/dafifindex.html

Ge.

Előzmény: rbear (647)
BadGe Creative Commons License 2001.03.16 0 0 649
Etrex, ez nagyon fasza, nekem még egy régebbi gazetter volt csak meg, de sajnos ez is percre kerekített.

rbear, nem tudom repülsz-é már vagy tanulsz vagy szeretnél, de nekem az első dolog amit a kezembe nyomtak az a XX. légügyi szabályzat, ami többek között tartalmazza a használatban lévő repterek minden fontos adatát (ICAO, Frq, RWY, POS, ALT, CALLSIGN). Ámbár ezt a hivatkozási pontot elcseszett egy valaminek tartom mert nem sok köze van a reptérhez. Legalábbis nem nagyon tudom hova tenni. Valszeg nem a leszállópályát jelöli. Legjobb tippem eleddig az iskolakör 2-es vagy 3-as pontja, merthogy ez a behelyezkedésben esetleg segít... Az AeroMap-nak egyébként "úgy tudom :))" lesz légügyi adatbázisa is...

Kábel: a HP-nek kell, hogy legyen soros portja (megnéztem, van neki) ezen keresztül szinkronizálsz pl a PC-del. Ha nincs külön dokkolóegységed, akkor az a kábel amivel összekötöd a PC-vel jó kell legyen a GPS-hez is, annyi kitételle, hogy be kell iktatni egy ún. fordítót. Ez egy Null modem bekötéses kis papa-mama ajjzat. A GPS-hez szintén vehetsz "számítógépes kábelt" (navigate) ezeket már csak össze kell dugni. De szerintem Etrex biztosan fabrikál neked egyet ha megkéred.

Ge.

Előzmény: etrex (648)
etrex Creative Commons License 2001.03.15 0 0 648
Itt van rengeteg koordináta a NIMA-tól. Sajna reptér nincsen, de azert nem olyan nagyon rossz, hátha másnak jól jön. nima-hungary-txt.
Előzmény: rbear (647)
rbear Creative Commons License 2001.03.15 0 0 647
Az Aeromap nekem is tetszik, de az ararol meg nem talaltam infot. A HP 620LX es eMap osszekotesnel pedig elsosorban a fizikai osszekotes erdekelne. Ugy gondoltam a szoftverrel majd aztan bajlodok ..

A legugyi adathalmazrol jut eszembe:
Nem tud valaki egy olyan adatbazisrol, ahol a Magyarorszagi repterek, ill. ideiglenes fel es leszallohelyek GPS-be utogetheto koordinatai megvannak ? ( pl. a repterek viszonyitasi pontjai )

Egyebkent a HP-t is elsosorban az adatok fel es letoltogetesere hasznalnam.

Udv

Előzmény: BadGe (643)
TyuTyu Creative Commons License 2001.03.15 0 0 646
ez nem lehet gond, egy hid+egy lm317+ par kondi+par ellenalalas. mivel nincs nagyobb fesz, amit el kell futeni, meg a hoelvezetes sem problema. Nekem a motoron van az etrex, es ott a kb 12V bol kell tapot csinalni,es az kicsit melegszik (~200mA kell ha megy a vilagitas is, es a meret fel gyufasdoboz...).
A hatlap sem gond, csinald meg egy 3-4mm vastag alulapbol, es tepozaras gumi rogzitessel. Ha nekem az enduron kibirja a bicajrol sem fog leesni. (ronda de praktikus.) ha kell meg info akkor irj.
Előzmény: etrex (645)
etrex Creative Commons License 2001.03.15 0 0 645
A biciklis cuccos tényleg érdekelne... a fő gond itt nem is az, hogy mit lehetne felmálhálni, hanem az energiaellátás. Én pl. boldogan lecserélném a bicikliórámat (ami csak magasságot mér, koordinátkat nem :-) ha az etrex biciklis hátsó lapja nem lenne egy komplett bicikióra ára... de lehet h gyűjtök rá vagy valamit barkácsolok. Amúgy azért is tök jó lenne, mert nem lenne drót a villán ami elszakadna (hacsak nem dinamo). Nincsen valakinek valami jó kapcsolási rajza egy biciklidinamó fesz-szabályozóra?
Előzmény: BadGe (626)
etrex Creative Commons License 2001.03.15 0 0 644
Hamár sok fejlesztésről is esett szó, nincsen valaki aki egyben felolvasós navigációs rendszerre gondolt? Van a bme-n egy speechlab ahol egész jó magyar beszédszintetizátor épült. Többek közt ezzel megy a westel mailmondója is. Próbáld ki... szerintem életképes a dolog.
BadGe Creative Commons License 2001.03.15 0 0 643
rbear,

Utánanáztem a 620LX-nek, ez egy viszonylag régebbi handheld ugye? A HP oldalon a specifikáció szerint 2.0-ás WindowsCE fut rajta.

Bár konkrét segítséget esetedben ez nem jelent, de nézd meg a www.compaq.hu/aeromap oldalt. A szoftver sajnos legalább 2.11-es operndszert igényel és elsősorban a PalmsizePC-re optimalizált. Ami miatt a számodra érdekes lehet, az az, hogy épp a VFR repülés indulálta a létrejöttét. Gondolom az hiába is javasolnám, hogy térj át CPQ termékre, de azért rengeteg olyan pilótával találkoztam, aki épp eMap-ot használt valami viszonylag használható légügyi adathalmazzal együtt. Szóval egyelőre szerintem az eMap is megteszi, ha tovább szeretnél lépni, akkor pedig javaslom a fenti linket.

Üdv

Ge.

Előzmény: rbear (641)
hobe Creative Commons License 2001.03.15 0 0 642
Sui

Hol ott? Az angoloknal vagy a franciaknal? Igazabol egy Franciaorszg CD-re lenne szuksegem, viszont az angoloknal joval olcsobb a cucc. Akkor megegyszer a kerdes: az altalad irt arban van memoria es valamilyen CD?

Előzmény: sui (640)
rbear Creative Commons License 2001.03.15 0 0 641
Sziasztok

Teljesen uj vagyok itt es lenne egy kerdesem:

Van egy HP 620LX-em es egy Garmin eMap DeLuxe-om.
Hogy tudnam a kettot osszekotni egymassal ?
Hasznal valaki ilyen egyuttest ?
Milyen progit vagy megoldast javasoltok, ha
ezt az egeszet VFR repuleshez szeretnem hasznalni ?

Udv

sui Creative Commons License 2001.03.14 0 0 640
Hát akkor bizony ott kell megvenni! ;-)
Előzmény: hobe (638)
Vgyuri Creative Commons License 2001.03.14 0 0 639
BadGe:

Ettol fuggetlenul en megyek a BoatShow-ra. Meg nem tudom, melyik nap, de addig majd irok e-mailt. Valoszinuleg szombaton (24-en)Viszek COMUMAP-ot, ugyhogy akit erdekel, megnezheti.

Előzmény: BadGe (636)
hobe Creative Commons License 2001.03.14 0 0 638
Sui

Koszi az ajanlatot, de jelenleg egyszerubb Parizsban ervenyesittetnem a garanciat:-)
A 260.900 ft-os arban mennyi memoria van benne es valamilyen CD-t adnak hozza?
Az angolok ennyiert kinalnak 16 megat +egy UK Map Source-ot!

Előzmény: sui (633)
BadGe Creative Commons License 2001.03.14 0 0 637
http://www.info2000.hu/

május 8-12, hát ez még odébb van egy kicsit.

Ge.

Előzmény: BadGe (636)
BadGe Creative Commons License 2001.03.14 0 0 636
VGy,

Én azt hittem a Sui-ék ott lesznek, de mint egy utóbbi post-ból kiderült, ez a boat-show. persze lehet, hogy az info is most lesz, de be kell ismernem, így fejlesztés közben kicsit elzárom magam a külvilág híreitől. (persze ha az RTL Club hiradóira gondolok, akkor ez nem is baj :)

Ge.

Előzmény: Vgyuri (629)
psmith Creative Commons License 2001.03.14 0 0 635
Van ott GPS is. De a 40% az nem igaz.
Előzmény: torban (634)
torban Creative Commons License 2001.03.13 0 0 634
HoBe !

A Livigno - hogy másokat se fosszunk meg ettől - egy vám szabad terület. PC, NoteBook és egyéb számítás/hiradás technika kb 40%-al olcsóbban.
GPS-t nem tudom, hogy van-e...jövőhéten megmondom. A hazai gari nem elhanyagolható !

(sui biztos tud neked egy testre szabott ajánlatot ! :) )

Előzmény: hobe (632)
sui Creative Commons License 2001.03.13 0 0 633
Itt kapható SP ColorMap holnapi szállítással 260.900 Ft, melyből 52.180 Ft ÁFA visszaigényelhető. (Ja és az egy év hazai garancia sem rossz, így nem kell Párizsba menned ha valami gáz van.)

Márc. 22-25.-ig mindenkit várunk a BoatShow-n a 'C' pavilon 13/L standján. Ott már megvásárolható lesz a Magyarország térkép; és mint mindíg, most is 10% kedvezményt adunk mindenből.

Előzmény: hobe (628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!