Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Azért ez a profi kat. meghatározás kicsit sántít. Nekem pusztán az a meghatározó, milyen üzemóra számra van tervezve. Lehet az kis teljesítménnyel is profi szerintem, ha a napi teljes munkaidős nyúzást bírja. Én inkább a Castelgarden XB435-öt említeném. A Stihl 310 a PIACVEZETŐ szerint profi, meg bivalyerős. Ameddig fűkaszának nevezik, egyébként elmegy a kisebb is. Bozótvágónak tényleg röhejes egy másfél lovas gép .
Nálam a profi kifejezés azt jelenti hogy a hét 5 napján napi 6-8 óra folyamatos üzemre, akár ipari felhasználásra is alkalmas. Ennek még az általad említett 4MIX-es FS310-es nem felel meg (ugye azt idézted). Talán az FS400-as már igen, de ismeretségi köreimben a profi gép 45ccm -nél, ill 3LE-nél kezdődik. Ezalatt hobbi.
Véleményem szerint a gyártók által profinak kínált gépek több mint fele nem használható ipari szinten. Ennek ellentmond hogy egy falubeli "kertész" válalkozó a madaras teszóból hordja kettesével a gépeket, persze egyik sem bír ki fél évnél többet és hordja vissza gariba javítani, vagy cserélni. Ez ugye a profi felhasználás magyar módra.
Turbós nem kivitelezhető, na de a kompresszor, meg a nitro igen . :-))) A hűtés mehet úgy, mint a szabvány fűkaszán. Tengelyre ventillátorlapát, meg burkolat .
Sziasztok Oleomac bc420t-nek eddig egy gyengepontját találtam: mégpedig azt hogy a benzintank kupakját könnyen félre lehet csavarni amit eddig más gépnél nem tapasztaltam. Stihl fs350-nem gondja megoldódott: csak fel kellet polírozni a hengert mert a keményfém bevonat nem ment tönkre,csak egy dugattyút kellet bele vennem. Így most a szerelőnél van aki ha minden igaz holnapra összeteszi.
Jogos, valóban van a benzines 2T motornak méretkorlátja. Egy bizonyos hengerűrtartalom fölött már légtömeg tehetetlenség gondok adódnak, onnan már a 4T jobb megoldás egy darabig, mert a sorvége újra a 2Tdízeleké.
De ugye most kisgépmotorokról volt szó, és ott egy turbót beépíteni egy 4T motorba nem tűnik kivitelezhetőnek.
Azért azt a 5 bögrés csillagot szívesen kipróbálnám egy kaszára építve, sőt a wankelre még rezgéscsillapítás sem kéne. Hogy lehetne a hűtésüket megoldani?
"Profi szinten is rúg(hat) labdába a 4T. A 4Mix-et inkább hagyjuk . :-)))
Bozótirtónak nem pálya, de kertész szerintem nagyon jól elbíbelődik egy Honda motorossal. És azért a fogyasztás, meg a zaj számottevően kisebb "
Büszke vagyok Gypsy-re, ez egy korrekt írás .
Egy gép profizmusát nem a teljesítménye, stb. szabbja meg, hanem hogy amire való, vagy használod azon belül mit tud, így akár egy hajlított szárú szegélynnyíró is lehet profi.
"Azonos hengerűrtartalom mesetén egy 4 T motor sosem lesz akkora teljesítményű és olyan kis tömegű mind egy 2 T motor"
Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem ez nem így van. A tömeg igaz. De ha nem csak a hagyományos szívómotort nézzük, azért a turbós, kompresszoros technika kétüteműn nem úgy műxik, mint egy négyüteműn, pont a szelepek hiánya miatt. .
Profi szinten is rúg(hat) labdába a 4T. A 4Mix-et inkább hagyjuk . :-)))
Bozótirtónak nem pálya, de kertész szerintem nagyon jól elbíbelődik egy Honda motorossal. És azért a fogyasztás, meg a zaj számottevően kisebb .
"
Rendkívül erős aljnövényzet-tisztító szabadalmazott 4-MIX motorral. Kis súly, alacsony rezgésszint. Olaj és benzin keverékével működik. Kitűnő motoros erő, nagy forgatónyomaték. Kevesebb füstgáz, mint a kétütemű motorok esetében. Kellemes motorhang. Kiválóan alkalmas erdők tisztítására és területnyírásra. A megfelelő vágóeszközökkel göcsörtös bozótosok vágására vagy professzionális tisztítási munkákra is alkalmas.
Műszaki adatok
lökettérfogat
36,3 cm³
súly 1)
7,2 kg
tartály űrtartalma
0,71 l
teljes hossz 2)
1,81 m
teljesítmény
1,4/1,9 kW/LE
"
Ha ez rendkívűl erős profi kasza, akkor a Castelgarden XB435 is. Nem ? :-)))
Azonos hengerűrtartalom mesetén egy 4 T motor sosem lesz akkora teljesítményű és olyan kis tömegű mind egy 2 T motor. Viszont lényegesen tisztább.
Kérdés hogy vajon ezek a kisgépek a heti 1-2 órás használatukkal mit rontanak a levegő tisztaságán. Még ha minden háztartásban lesz egy ilyen kisgép, akkor sem hiszem hogy komoly környezeti terhelést okoznának.
Ez egy jó marketingfogás, hátha lesz rá kereslet, hátha szeretne valaki többet költeni arra hogy elmondhassa hogy neki ilyen van. Profi szinten nem rúg labdába (egyenlőre) a 4T és a 4MIX motor.
Az általad említett 160e-ért a legjobb vétel a 755M, ez a gép valóban alkalmas ipari használatra is. Kicsit nehéz, de baromi erős. Jár hozzá dikics és damilfej is tartozékként.
Neked legyen mondva :-))) Ne legyen .Nekem meg van. Nem dicsérnéd, ha nem úgy gondolnád. De nem biztos, hogy objektív vagy. Nem azért, mintha sanda képpel próbálnál átverni minket, csak mindenki a maga lovát dicséri . Tán én is . :-))))
Én pl a tubusos rezgéscsillapításra esküszöm. Hogy van a kormány felrögzítése alatt egy gumibetét, biztosan nagyon király. Sőt, KIRÁJJ. De én nem így tapasztaltam . A Husi motor, főleg RX szintén jó. De egy 53ccm-es 3 lovas motorhoz... és legyünk őszinték: az EMAK is tud jó motort csinálni . Szerintem .
Hogy a 160 - ba Magyarországon mi fér bele, nem tudom. Ha a 335 Rx kishuszi nem, hát az baj. A rezgéscsillapítást viszont tudom, tapasztalom. 2,7 valamit ír mindkét markolaton, míg a többi ilyen kategóriás gépnél ez 4 és 6 izé között van. Összehasonlítva az eddigi Husi, Stihl, Komatsu, és Partner (jó, ez hiba volt) gépeimmel ennek tényleg a legjobb. Egész napos munka során max 2-3 szor zsibbad el a kezed. Nem dícsérném, ha nem volna jó kis gép, de az. Solo masinám nem volt még. Ne is legyen.
Valaki itt tévedésből 4 hengert emlegetett. Azért mókás lenne egy fűkasza, mondjuk egy 4 hengeres kétütemű mini csillagmotorral.......... Valami dögnehéz valami jönne ki belőle.
Ja, és a válasz. A négyütemű sokkal kevesebbet fogyaszt, sokkal csendesebb, és sokkal jobban belefullad a nagy fűbe. Az egy jó választás némileg kultúrált helyeken. Sosem kaszált dzsindzsisban meg alig használható . Oda kb 3 LE kell szerintem, ha nem akarsz ott éjszakázni .
Négyüteműből a legnagyobb a Honda 36ccm motoros, és az 1.6 LE. Tehát a komoly igénybevétel meg is lett válaszolva . A 755 Master szerintem SOKKAL jobb választás, mint a Husi egyforma árért .
Hát ... én nem így gondolom. Ez a rezgéscsillapítás ... Meg a 160-ba se fér be. Meg ... meg ... Hogy a pont annyiba kerülő SOLO 154-et nem cserélném le a Husira, az biztos .
Husqvarna 335 Rx. Ebben a kategóriában messze ez a legjobb, de tényleg. Nem pusztán a motort tekintve, hanem minden egyebet. Ne érd be a sima 335 - ös változattal, ragaszkodj az Rx verzióhoz! Ennek magasan a legjobb a rezgéscsillapítása mind közül. Teljesen hibamentesen üzemel 3 éve télen-nyáron erőltetett menetben, a legtöbbet fűrésztárcsával, de van dikics és damil is bőven. Mivel már nagyon sokat ment, az év végén eladom, de ugyanilyet veszek megint. Mondjuk nem négyhengeres... Nem is négyütemű, de aki komolyabban szeretne kaszálgatni annak ez kell.
Alkalmaztam egy "újítást a kaszáimon, úgy látszik életképes az ötlet, így megosztom. Volt itthon némi klímaszűrő paplan. Levágtam egy darabot, és a papírszűrő fölé, a szűrőházba tettem. Azóta a papírszűrő helyett ez koszolódik. Viszont ez vízzel kimosható, esetleg eldobható, de egy négyzetméteres darab volt kb 500 Ft