Magyarból vissza németbe kezdődött a probléma de nem baj :) Mellesleg attól mert én fél milliót keresek az nem azt jelenti, hogy verem a pénzt és beviszem egy szakszervízbe, vagy akár egy magánszerelőhöz mivel itt az árak nem éppen ugyan azok mint otthon. Értek annyira azért a kocsikhoz, ha megmondják vagy éppen tudom mi a bibi kicserélem magam. Eddig is így oldottam meg és lám meg is takarítottam vele jópárszor némi összeget. 100 szónak is egy a vége, köszi azért az eredménytelen hozzászólásodat de ha nemharakszol meg nem fogadom meg. :)
Talán kicsit annak is szántam. Az a véleményem, hogy ahol valaki egy ilyen jelenséggel (és németből magyarba) a zindex topikhoz fordul szerviz helyett, ott fejben még nagyobb a gond, mint az autónál.
Egyébként a leírás érdekes volt, és tényleg hogy mi lehet a baja... ezek szerint a messzi D-ben is tudnak valamit, hogy úgy kellett összedobni az autót, hogy kibírjon 1400km-t, majd az új tulaj megcsináltatja...
Ez most övön aluli volt. Egy 1.9 TDi motor nem áll messze a Passat 2.0 TDI és többiek témától. Segítséget kért, s lekoppintást kapott. Szerintem biztos akad itt valaki, aki tud hozzászólni a problémájához.
1600km van hátra a következő cseréig, azt hiszem kipróbálom milyen lehet. Valami tisztító adalékkal kell kezdeni, majd a csere után beletenni. Kérdés a turbo mit szól hozzá? Utánanézek a pontos típusnak, az újság szerint kb 14000 Ft az ára.
Én a XADO adalék helyett inkább a MAZO adalékot ajánlom. Bár kinek a pap... :D
Aki írta, hogy nem vagyok guru olaj ügyben (bár részben igazat adok neki):
Annyi eszem azért van, hogy az első szám a hideg, a második szám a melegen "folyás" (viszkozitás) mérőszáma. Így az első szám minél kisebb, annál jobban folyik hidegen és a második minél nagyobb, annál kevésbé melegen. Így lett az előírt 5W30-ból 5W40 nekem. Ezzel szemben a castrol.hu a 0W40-et ajánlja 15ekM-es csere periódusnál (mivan?!). És ugyanez a honlap ajánlja a 10W60-at is... (ami szerintem marhaság).
Vettem egy Seat Leon 1.9-es Tdi-is 110 Le-s motorral szerelelt ASV motorkódú autót ami 2001-s évjáratú. Egy darabig minden rendben volt vele, németbe vásárltam, lementem vele 1400km-t hazáig és semmi problém nem adódott. Otthon magyarba a két hátsó tárcsafék betéteket illetve a tárcsákat cseréltettem mindössze. Légtelenítve nem lett az autó és azóta a kézifék sem ott fog ahol eddig hanem felljebb, továbbá a fékpedálon is érezni hogy levegős lett a rendszer. Mikor elindultunk vissza németbe félúton kb 6-700 km-nél 120-130km/h-nál megtorpat az autó és gázdásra nem reagált. Leindexxeltem az autópálya szélére majd leélltam Azt feltételeztem, hogy leállt a motor de nem, csupán csak alapjáraton üzemelt. Amikor megálltam a leállósávon akkor vettem észre, hogy alapjáraton üzemel, viszont ha gázt adok, akkor semmit nem regál. Addig-addig indítgattam újra az autót amíg nem bírtam használni a gázpedált. Pár alkalommal el kellett játszanom ezt a műveletet míg visszaértünk németbe az eredeti lakhelyünkre otthonról 1400-re. Kint németbe gyakkran előjött ez a probléma és észrevettem, hogy ha benyomom a kuplungpedált, akkor gond nélkül működik, beindul az autó, gázpedálra reagál normálisan, viszont ha üresben elengedtem a kuplungot akkor felment a fordulat 1000-1500-ra aztán gázadásra semmit nem regált. Ha alapjáraton elindultm vele, gázt adtam, akkor az izzítás lámpa kezdett el villogni a műszerflon. Lekötöttem a kuplung pedál kapcsolóról a vezetéket (mert a kuplung pedálon találtam egy kapcsolót) majd normálinan üzemelt az autó. 5nappal később már lekötött kuplung pedál mellett is ezt a jelenséget produkálta, hogy gázadásra nem reagállt csak nagyon ritkán, akkor is 1000-1500 fordulatig volt hsznállható majd nem reagállt. Ha alapjáraton elindulok csak villog az izzítás lámpa gázadás melltet de csk alapjáraton üzemel a motor és nem gyorsul. Mi lehet a gond??
Nos ma vettem egy autós újságot, ebben egy Xado adalékról írnak ami csökkenti az olajfogyit. Egy Astrán tesztelik ami 500km alatt maxról minre viszi az olajszintet, az adalék használata óta olajfogyasztás minimálisra esett vissza, ennek ellenére otthoni használatát nem javasolják. Na akkor ez mi?
Amúgy valahol ezt (is) hozza, hogy 10W40 (ez pedig már tök más, mint az 5W30). Én sem merném beletenni amúgy, bár ha annyira eszi az olajat, akkor már tök mindegy. Sok helyen olvasható, hogy a vastagabb olaj sokszor inkább jót tesz, kint rosszat mert jobban tömít, nem folyik le a hengerfalon. Amúgy van valami csodaolaj, ami megállítja az olajfogyasztást, valamelyik fórumon ajánlották.
Pedig termosztát lesz az, ha menetközben visszahűl akkor szerintem szinte biztos.
Nekem már jó ideje dízelek voltak a TFSI előtt, és tényleg teljesen más főleg a nyomaték miatt, ami itt ugye viszonylag kevés, de ugyanakkor talán a benzinessel kevesebb a hiba. De ott a sok hiba, lendkerék, porlasztó, nagynyomású....mindegy egyelőre marad a TFSI, ezzel végülis az elmúlt 30000km alatt semmi hiba nem volt :)
Nekem furán nem jó a termo. Gyorsan melexik, de 90-es temponál simán lemegy 70 fokra, de ott tartja magát! Tényleg nem értem... Meleget is nyomja. Megnéztem pár youtubeos videot, ott a passatnak 90 fokon áll fixen a mutatója. Fuck...
dízel. No igen, nekem is az a nagy vesszőparipám. alapvetően jobb vezetni a dízelt, a nyomaték hullám, meg ahogy megindul, az felejthetetlen, a fogyasztás csak ösztönöz. VISZONT! havernak van szintén Passatja a 2.0 170Le-s és a részecskeszűrő összexarta magát, tisztítani már nem lehet... csere egy zsák pénzért. Erre nem vágyok. Meg a befecskendezőre sem, meg a turbora sem.
Nekem az 5W-40nel sem lett sokkal jobb, most hó elején a max fölé töltöttem azóta mentem 4000km-t, de nem jelzett még majd holnap ránézek. Lassan aktuális az olajcsere most 5-40 lesz benne a teljes töltet aztán majd kiderül azt hogyan csipegeti, gondolkozok a 10-40 is... Nekem is márkaszervizes a kocsim, gyertyát megnézem mi a limitje azt tudom hogy a másik TSI-ben 60000km, gondolom ebben is annyi lehet.
Nekem az Audimon volt szar a termosztát, hidegben autópályán mindig visszament a víz hidegre és alig fűtött csere után jó lett, ezen a kocsin szerencsére jó.
Kacsingatok egyébként a dízel felé, meglátjuk ez az év milyen lesz anyagilag, aztán kiderül, kipróbálnám az 1.6 CR-t milyen lehet a Passat-tal, lehet az már kicsi ehhez nagy döghöz, marad a 2.0 TDI.
Hello, eddig nem akarom elkiabálni de az 5W40-el egész jó, sőőőt semmi. De most egyrész hideg van, másrészt nem használom hosszú úton, hogy híguljon az olaj. Biztos vagyok benne, hogy a vastagabb olajat kevésbé eszi majd. Nekem semmi bajom nincsen a gyertyával, egyszerűen belémhasított a felismerés, hogy eddig az összes benzines autóm gyertyáját cseréltem megvételkor. A Passatban meg a kettős tömegűt cseréltem. Ehhh, ahány ház ugyebár. :) Mivel szakszervízes volt, ezért nem izgulok, csak azért kéne csereberélni (ha tudnám mikor kellene).
Látod: most a termosztát is szaraxik (asszem), szvsz a klíma kompresszor is döglődik (alsó hangon 40eFt a javítás)... a fogyim nekem hosszú távon 8.5, de most a teljes átlagom valamivel 11 felett lett... 220km /25 liter (ebből 2X35 km hosszú, a többi 2X4km-ből tevődik össze (nem vicc!)).
Nem tudom megmagyarázni mi nem tetszik az autóban, egyszerűen olyan számomra, mint egy ruha amiben az ember nem érzi magát jól. Pedig mikor beszélek róla, akkor mindenki azt hiszi, hogy fan vagyok... 2 éve nem sikerült elfogadnom... de nem tudom miért nem. ;) Amúgy most a hűtőmaszk kapott egy "R" betűt is. Pont ilyet:
A gyertyacserén én is gondolkoztam már, de még nem cseréltem, néha indításkor kicsit ingadozik az alapjárat egy pár másodpercig, de amúgy rendben van.
Olajfogyasztásod hogy áll, megcsináltattad már, én januárban 4000km-t mentem, akkor volt töltve de még nem jelzi hogy kellene. A múlt héten voltam egy szerelőnél aki látott már TFSI-t, szerinte a turbo miatt eszi, mutatott is egy kiszerelt turbot egyben van a kipufogó leömlővel, kb 200 lenne a javítása, még várok vele, lehet inkább lecserélem az egész autót.
Múlt héten vettünk egy 1.4 TSI Golfot, ma mentem vele egy 350km-t, 6.2-es lett átlagfogyasztása, teljesen meglepett hogy ilyen kevés, a Passathoz képest szinte semmi.