Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WAndrew Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3028

Az az olajcsere valójában dificsere lesz, mert már nagyon zörög a régi mikor megkapja a nyomatékot a kardántól.

Ehhez lenne egy kérdésem, hogy szimmeringből szeritetek milyen kell bele a féltengelyek oldalán? Amit kiszedtem az 45*65* 10/12-es. Viszont boltban csak 10-es vagy 12-est lehet kapni. Mondjuk Kárpátutcát még nem kérdeztem, de hátha ti már cseréltetek és tudjátok melyik jó hozzá, esetleg hol érdemes megkérdezni még.

 

 

Üdv: András

Előzmény: b0b0 (3003)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3027
No igen, ez alapigazság. Az automata váltó azért automata, hogy élete nagy részét valamely fokozatba berakva, és ott használva élje. Vagyis nem kézzel húzogatva a fokozatok közt, mint néhány nagyon okos teszi. Hátra R előre D parkolás meg P oszt ennyi. Nincs ide-oda huzogatás, van fék meg gáz mint a dodgemben :-))))
Előzmény: merciw115 (3026)
merciw115 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3026
mi meguntuk a keresgélést
Vettünk No.-ban egy - remélhetőleg tökéletes - váltót, igaz az 23-asba lesz belerakva, ha minden igaz jövő héten. A régiből egyszerűen elszállt a váltó hátrameneti fokozata, így a parkolás rendkívül vicces...

Az autómata váltó nagyon kényelmes és szerintem biztonságos is, ill kíméli a motort.
Ha a rendszeres ápolást megkapja (olajmenny, szűrőcsere stb), akkor nagyon +könnyíti az életet.
Azonban van 1-2 olyan dolog, amit feltétlenül kell tudni a használatával kapcsolatban.

Pld, ha piros lámpánál állsz, akkor inkább hagyjad sebességben, ne rakjad üresbe, mert a váltó sajátosságaiból következően minden egyes ilyen műveletnél erősebben "kopik", mintha sebességben hagyod
Menet közben sosem váltsál
Elindulás elött egy kicsit várjál (2-3 msdp), míg a váltóban lévő olaj keringése beindul

A mi 23-asunkban, nagy valószínüséggel az előző váltó még nemhogy cserélve, de kivéve sem volt, 350.000 kmrel vettük az autót...
(aztán cserélni kellett, mert egy fölbe bújt fatuskóra felület a válto és eltört :-(( )


(ja és ez a régebbi váltókra igaz, t.i. nem az agyopnkomputerizált csodaváltókra...)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3025
azzal vigyázz, hogy nagyon könnyű megszeretni, és akkor majd a mindennapi autódat is le akarod cserélni automatásra!!! :-)))) Én így jártam, mikor 1996-ban megvettem az elsőt -egy 83-as Peugeot 505 GR- én is idegenkedtem, de többen mondták, hogy 3 nap után nem akarok majd másmilyent. IGAZUK lett.
Előzmény: te_o (3022)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3024
három automata váltós kocsim volt eddig. A legidősebb egy 77-es Ford Taurus. Nekem még nem jutott váltóhiba osztályrészül. Véleményem szerint, ha tisztességgel elvégzik az olajcseréket --anno nekem senki nem tudta megmondani a tutit, ezért én vásárláskor alapból cseréltettem, majd 50000 km után ismét-- és figyelnek az olajszintre a váltóban, akkor 3-500e km-ig hibátlannak kell maradnia emberi vezetési stílus mellett. Ha jól tudom, vannak un felújító szettek, amik tomítésgarniturából és foggalmam sincs miből állnak, ezek 50-70e Ft környékén vannak, + kell egy tényleg hozzáértő szerelő, aki egy nap melóval megcsinálja. Az automata váltókat néhány cég készítette a világon, ezért nincs annyi féle, mint ahány féle autó. (ez mai napig így van) azt gondolom nem kell specialista (mármint márka specialista, mert automatára szakosodott hozzáértő az IGEN) a javításához.
Előzmény: te_o (3022)
merciw115 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3023
húú, bocs így akartam írni...
igazad van

t.i.:
73 elött: finomabb váltás, több üa
73 után: durvább váltás, takarékosabb menet...

bocsi a tévedésemért!!!

Az én egyik autómban (240 D 3.0) automata van, 74-es az autó és valóban kicsit keményebben vált, viszont a motor télleg kevesebbet hörpint be...
Előzmény: te_o (3022)
te_o Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3022
Te biztosan többet tudsz erről a dologról, anno a Veterán cikkében pont fordítva volt. Azazhogy 73 -ban átdolgozták, amitől finomabban kapcsol, de többet eszik.

Mik a tapasztalatok egyébként az automatáikról? Mennyit futnak el, és mennyiben javíthatóak (és mennyiért?). Alapvetően potenciálisan tetszene, de tartok is tőle (soha nem volt a kezem alatt automata kocsi, nem ismerem).
Előzmény: merciw115 (3021)
merciw115 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3021
Ha új váltó van benne, akkor valóban lehet, h. egy kicsit (!) "rángatós"
A 73-as elöttiek finoman, a 73-asok utána "durvábban" váltottak, viszont kevesebbet fogyasztottak...
Előzmény: b_bokonon (3018)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3020
azért az nem kis baj, ha az automata rángatva teszi a dolgát! Nem épp azért kímélte annyira, hogy mennél kevésbé rángasson?????? Egy kompresszió mérés meg megmutatja, hogy mitől füstölhet. Legrosszabb esetben először egy szelephézag állítás (attól akár a kompresszió is csökkenhet, ha nem zár rendesen) és aztán mérés.
Előzmény: b_bokonon (3018)
te_o Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3019
Miért adja el?
Előzmény: b_bokonon (3018)
b_bokonon Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3018
Ja, mentünk egy kis próbakört. A tulaj igencsak kimélte az autót, nem igazán nyomta neki, ezért nekem a w123/200-om (M115)  is fürgébbnek tünt :-(. Az automata váltó kicsit rángatva tette a dolgát, az auspuffból pedig enyhe olajfüst jött (szelepszár szimmering?). A belseje és külseje valami hihetetlen kulturált (kívülről újrafestett, de a belső szerintem még eredeti). Nagyon kellemeset beszélgettem a tulajjal, igazi merci fan.
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3017
nekem a W116-osomban volt 280E moci. Nekem azóta is az az álmom. Nagyon tetszett a teljesítménye is, és a kulturáltsága is. Lehet, hogy csak azért mert sosem próbáltam 8 hengereseket, de nekem nagyon bejött.
Előzmény: b_bokonon (3014)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3016
de tény, hogy ez a 280 is nagyon faján néz ki. Mesélj róla, ki is próbáltad?
Előzmény: b_bokonon (3014)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3015
hát ha az én autóm helyett bármi mást akarnál venni, arról megpróbálnálak természetesen lebeszélni :-))))) Már ha épp árulnék autót....
Előzmény: b_bokonon (3014)
b_bokonon Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3014

Őt néztem meg hétfőn:

 

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=595289&command=ugras&screenwidth=1280

 

A tulajdonos próbált lebeszélni a 230.6-ról.

 

Az autó gyönyörű....

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3013
Volt Nagykanizsán egy 230.6 automatic, azt vezettem kb 5 km-en át. Nagyon finom és csendes járású volt az a motor. Hát ennyi az összes tapasztalatom (SAJNOS)
Előzmény: b_bokonon (3008)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3012

No azt a 6,3-ast láttam kb 3-4 hete Nagykanizsán.

Előzmény: hieronymous (3011)
hieronymous Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3011

Sziasztok!

 

Pár ontopic kép a tegnapi taliról. Végére kb. 25 Merci, kb. 40 ember jött össze. Jövő kedden nem ülünk étterembe, hanem Felvonulásin piknikező tali lesz, tekintettel a tavaszra. Szivesen látunk titeket is.

 

te_o Creative Commons License 2006.05.17 0 0 3010
Annyira nem jött be nekik, hogy '65 -től '76 -ig gyártásban volt (M180 kód alatt, Fecskétől Állólámpásig) a középkategóriában.
A maga korában egy nagy teljesítményű, kiegyensúlyozott, sima járású motor volt, ahol nem igazán számított a fogyasztás.
Az utódja lett a 230.4, ami még a w123 -ban is jól teljesített (állítólag nagyon kellemes, rugalmas, viszonylag nem túl nagy fogyasztású motor). Egy darabig párhuzamosan gyártották a kettőt (pedig volt egy olajválság is közben).
Előzmény: b_bokonon (3008)
504LACI Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3009
A 230.6 régi volt. A modern kor megkövetelte, hogy a 4 hengeres is úgy menjen és kevesebett fogyasszon mint az "ős" elődje. Nagyjából sikerült is. Az egyik legjobb benzines a 230.4 lett. Igaz kocsit hangosabb mint a 200-as de sokkal jobben megy.
Előzmény: b_bokonon (3008)
b_bokonon Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3008

Van valakinek tapasztalata 230.6 motorral?

Azt mondta egy kompetensnek tünő valaki, hogy ez a motor nem jött be igazán a Mercédesnek, ezért is módosították később 230.4-re.

nagyi75 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3007
Lehet hogy a testkábel laza a kasznin vagy az aksin
Előzmény: H.László (3005)
te_o Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3006
Maga a gyújtáskapcsoló is lehet zárlatos... csak egy tipp.
Előzmény: H.László (3005)
H.László Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3005
Üdv mindenkinek!

 

Tényleg kicsit leült a fórum, mindenki élvezi a napsütést.

 

Nekem egy kis elektromos hiba lépett fel a kocsimnál, izzítás után, mikor indítanám a kar kihúzásával, egyszerűen eltűnik az áram, órák mutatói leesnek, belső utastér lámpa kialszik, izzító szál a „sószóróban” kialszik, és se kép, se hang. Kicsit megrázva az autót újra kigyullad a belső világítás, kulcs rá, órák életre kelnek, izzítás, és indításnál áram el.

 

Szerintetek hol lehet a hiba? Valahol az izzító és egyben indító kar túloldalán a műszerfalban? Itt jön be az áram az összes elektromos cucchoz? Mert az utastér világítás is eltűnik, aztán visszajön.  

K.Tib Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3004
Hát igen, én is minden nap benéztem, de nem történt semmi. Azon kívül hogy vihetem a kocsit vissza a hifishez, mert nem műkszik az antenna.
Előzmény: b0b0 (3003)
b0b0 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 3003

ejj, de bepunnyadt a forum...

 

egy olajcsere s mas semmi?

 

na majd, ha felteszem a htvge eskuvoi kepeket.

 

igazi aranykorat eli a w115 automobilom:)) lanyok, koszoruk, fenykepezogepek, rizs+szirom szoras...

 

es meg egy jolszitualt oreg is megjegyezte a nasznepbol, hogy bizony neki volt 3 is ilyenbol. meg a 80as evekben. es hogy ennel azota sem gyartottak szebb es megbizhatobb autot. pedig most S van neki:)))

 

na

 

szoval

 

tovabbi szep napot minden allolanykaszerelmesnek.

 

b

WAndrew Creative Commons License 2006.05.14 0 0 3002

Tudtam hogy meg kell kérdezni :)

 

Köszi

Előzmény: csabais (3001)
csabais Creative Commons License 2006.05.14 0 0 3001
Nem!

85W90 hajtóműolaj kell bele.
Előzmény: WAndrew (3000)
WAndrew Creative Commons License 2006.05.14 0 0 3000

hát ez gagyi :)

 

valaki segítsen, difibe milyen olaj kell? Jó bele az az ATF mint a váltóba vagy sem?

Előzmény: merciw115 (2999)
merciw115 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 2999

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!