Az az olajcsere valójában dificsere lesz, mert már nagyon zörög a régi mikor megkapja a nyomatékot a kardántól.
Ehhez lenne egy kérdésem, hogy szimmeringből szeritetek milyen kell bele a féltengelyek oldalán? Amit kiszedtem az 45*65* 10/12-es. Viszont boltban csak 10-es vagy 12-est lehet kapni. Mondjuk Kárpátutcát még nem kérdeztem, de hátha ti már cseréltetek és tudjátok melyik jó hozzá, esetleg hol érdemes megkérdezni még.
No igen, ez alapigazság. Az automata váltó azért automata, hogy élete nagy részét valamely fokozatba berakva, és ott használva élje. Vagyis nem kézzel húzogatva a fokozatok közt, mint néhány nagyon okos teszi. Hátra R előre D parkolás meg P oszt ennyi. Nincs ide-oda huzogatás, van fék meg gáz mint a dodgemben :-))))
mi meguntuk a keresgélést Vettünk No.-ban egy - remélhetőleg tökéletes - váltót, igaz az 23-asba lesz belerakva, ha minden igaz jövő héten. A régiből egyszerűen elszállt a váltó hátrameneti fokozata, így a parkolás rendkívül vicces...
Az autómata váltó nagyon kényelmes és szerintem biztonságos is, ill kíméli a motort. Ha a rendszeres ápolást megkapja (olajmenny, szűrőcsere stb), akkor nagyon +könnyíti az életet. Azonban van 1-2 olyan dolog, amit feltétlenül kell tudni a használatával kapcsolatban.
Pld, ha piros lámpánál állsz, akkor inkább hagyjad sebességben, ne rakjad üresbe, mert a váltó sajátosságaiból következően minden egyes ilyen műveletnél erősebben "kopik", mintha sebességben hagyod Menet közben sosem váltsál Elindulás elött egy kicsit várjál (2-3 msdp), míg a váltóban lévő olaj keringése beindul
A mi 23-asunkban, nagy valószínüséggel az előző váltó még nemhogy cserélve, de kivéve sem volt, 350.000 kmrel vettük az autót... (aztán cserélni kellett, mert egy fölbe bújt fatuskóra felület a válto és eltört :-(( )
(ja és ez a régebbi váltókra igaz, t.i. nem az agyopnkomputerizált csodaváltókra...)
azzal vigyázz, hogy nagyon könnyű megszeretni, és akkor majd a mindennapi autódat is le akarod cserélni automatásra!!! :-)))) Én így jártam, mikor 1996-ban megvettem az elsőt -egy 83-as Peugeot 505 GR- én is idegenkedtem, de többen mondták, hogy 3 nap után nem akarok majd másmilyent. IGAZUK lett.
három automata váltós kocsim volt eddig. A legidősebb egy 77-es Ford Taurus. Nekem még nem jutott váltóhiba osztályrészül. Véleményem szerint, ha tisztességgel elvégzik az olajcseréket --anno nekem senki nem tudta megmondani a tutit, ezért én vásárláskor alapból cseréltettem, majd 50000 km után ismét-- és figyelnek az olajszintre a váltóban, akkor 3-500e km-ig hibátlannak kell maradnia emberi vezetési stílus mellett. Ha jól tudom, vannak un felújító szettek, amik tomítésgarniturából és foggalmam sincs miből állnak, ezek 50-70e Ft környékén vannak, + kell egy tényleg hozzáértő szerelő, aki egy nap melóval megcsinálja. Az automata váltókat néhány cég készítette a világon, ezért nincs annyi féle, mint ahány féle autó. (ez mai napig így van) azt gondolom nem kell specialista (mármint márka specialista, mert automatára szakosodott hozzáértő az IGEN) a javításához.
Te biztosan többet tudsz erről a dologról, anno a Veterán cikkében pont fordítva volt. Azazhogy 73 -ban átdolgozták, amitől finomabban kapcsol, de többet eszik.
Mik a tapasztalatok egyébként az automatáikról? Mennyit futnak el, és mennyiben javíthatóak (és mennyiért?). Alapvetően potenciálisan tetszene, de tartok is tőle (soha nem volt a kezem alatt automata kocsi, nem ismerem).
Ha új váltó van benne, akkor valóban lehet, h. egy kicsit (!) "rángatós" A 73-as elöttiek finoman, a 73-asok utána "durvábban" váltottak, viszont kevesebbet fogyasztottak...
azért az nem kis baj, ha az automata rángatva teszi a dolgát! Nem épp azért kímélte annyira, hogy mennél kevésbé rángasson?????? Egy kompresszió mérés meg megmutatja, hogy mitől füstölhet. Legrosszabb esetben először egy szelephézag állítás (attól akár a kompresszió is csökkenhet, ha nem zár rendesen) és aztán mérés.
Ja, mentünk egy kis próbakört. A tulaj igencsak kimélte az autót, nem igazán nyomta neki, ezért nekem a w123/200-om (M115) is fürgébbnek tünt :-(. Az automata váltó kicsit rángatva tette a dolgát, az auspuffból pedig enyhe olajfüst jött (szelepszár szimmering?). A belseje és külseje valami hihetetlen kulturált (kívülről újrafestett, de a belső szerintem még eredeti). Nagyon kellemeset beszélgettem a tulajjal, igazi merci fan.
nekem a W116-osomban volt 280E moci. Nekem azóta is az az álmom. Nagyon tetszett a teljesítménye is, és a kulturáltsága is. Lehet, hogy csak azért mert sosem próbáltam 8 hengereseket, de nekem nagyon bejött.
Volt Nagykanizsán egy 230.6 automatic, azt vezettem kb 5 km-en át. Nagyon finom és csendes járású volt az a motor. Hát ennyi az összes tapasztalatom (SAJNOS)
Pár ontopic kép a tegnapi taliról. Végére kb. 25 Merci, kb. 40 ember jött össze. Jövő kedden nem ülünk étterembe, hanem Felvonulásin piknikező tali lesz, tekintettel a tavaszra. Szivesen látunk titeket is.
Annyira nem jött be nekik, hogy '65 -től '76 -ig gyártásban volt (M180 kód alatt, Fecskétől Állólámpásig) a középkategóriában. A maga korában egy nagy teljesítményű, kiegyensúlyozott, sima járású motor volt, ahol nem igazán számított a fogyasztás. Az utódja lett a 230.4, ami még a w123 -ban is jól teljesített (állítólag nagyon kellemes, rugalmas, viszonylag nem túl nagy fogyasztású motor). Egy darabig párhuzamosan gyártották a kettőt (pedig volt egy olajválság is közben).
A 230.6 régi volt. A modern kor megkövetelte, hogy a 4 hengeres is úgy menjen és kevesebett fogyasszon mint az "ős" elődje. Nagyjából sikerült is. Az egyik legjobb benzines a 230.4 lett. Igaz kocsit hangosabb mint a 200-as de sokkal jobben megy.
Üdv mindenkinek!
Tényleg kicsit leült a fórum, mindenki élvezi a napsütést.
Nekem egy kis elektromos hiba lépett fel a kocsimnál, izzítás után, mikor indítanám a kar kihúzásával, egyszerűen eltűnik az áram, órák mutatói leesnek, belső utastér lámpa kialszik, izzító szál a sószóróban kialszik, és se kép, se hang. Kicsit megrázva az autót újra kigyullad a belső világítás, kulcs rá, órák életre kelnek, izzítás, és indításnál áram el.
Szerintetek hol lehet a hiba? Valahol az izzító és egyben indító kar túloldalán a műszerfalban? Itt jön be az áram az összes elektromos cucchoz? Mert az utastér világítás is eltűnik, aztán visszajön.
igazi aranykorat eli a w115 automobilom:)) lanyok, koszoruk, fenykepezogepek, rizs+szirom szoras...
es meg egy jolszitualt oreg is megjegyezte a nasznepbol, hogy bizony neki volt 3 is ilyenbol. meg a 80as evekben. es hogy ennel azota sem gyartottak szebb es megbizhatobb autot. pedig most S van neki:)))