Azt írja Az Érdi Újság, hogy a fideszesek nem kérnek abból a gyűlölködésből amit az baloldal indított az óriás plakátokkal.
Lehet, hogy rossz a memóriám, de nem a fideszes banda rakta tele óriásplakátokkal az országot, hogy "nem kérünk az IMF- ből", meg, hogy "Gyurcsány és Bajnai tették tönkre az országot" ?
Ráadásul közpénzen!
Közben emelik az ingatlaadót (ami állítólag nincs is, csak az IMF akarta, de Orbán vezér sikeresen elleállt)
Ugyan már.....1980-as évekhez képest nincs változás?:):):)
Nézz át a helytörténeti topicba.....1956-hoz képest sincs!
Amúgy Tárnokon valóban rendezettek az utcák. Járda, virágok, vízelvezetés, aszfaltút, fekvőrendőrök és sok minden más, ami itt nincs :(:(:(
Fehérvárhoz meg ne is hasonlítsuk ezt a szeméttelepet. Csak egy pici példa. Itt, ha sétálni akad kedved, először autóba kell ülnöd, hogy eljuss valamelyik településre, mert még azt sem lehet. Hacsak nem akarunk varacskosdisznót játszani.
Hamarosan itt a farsang!!! Nem is kell nagyon beöltözni, csak végig kell trappolni az egyik utcán és meg is van a jelmez ugye?:):)
Szerencsére ő régen Tárnokon lakott, igy sokat járt Érden, csak még a nyolcvanas években, szerinte nem sok minden változott ahoz képest, sárügyileg. Most Fehérvári, ott is van sár de lényegesen kevesebb, Viszont hogy ne a nagyvárosokkal példálozzunk, annakidején Tárnok sehol nem volt Érdhez képest, most keresni kell egy olyan utcát ahol sárt lehet találni, Érden meg olyant ahol nincs sár :(
Én sem, de gyanítom egy ilyen projektben már a tervezési időszakban illene darabra tudni, hogy mennyi az annyi és minimum 10 cm pontossággal azt is, hogy hova kerül. Ez utóbbiban lehet némi mozgás, mert a többi, korábban lefektetet vezeték pontos helye nem igazán ismert és ha egy ilyen akna tervezett helyén egy víz-vagy gázvezeték van keresztben, akkor kicsit odébb kell tenni. De ettől a darabszám még nem változik. A saját, belső (házon belüli) csatornámat én is úgy terveztem, hogy szépen kimértem, ide könyök, oda tisztítóidom, ide ív, amoda rögzítőbilincs, és megvettem mindent, néhány kényesebb elemből meg még egyet hátha törik szerelés közben. A nagyberuházást is illenék úgy tervezni, hogy a törékeny darabokból (a betonakna ilyen), minimum 5%-kal többet kellene megrendelné még a kezdés elején, nem utólag ide-oda pakolgatni a már lerakottakat. A felbontás, kiemelés, utólagos pótlás mindenképp sérüléssel, szivárgási hely beinjektálással jár. A pvc csöveket egymásba lehet tologatni, de ahhoz legalább az egyik végének szabadon kell lennie, itt meg mindkét vég a földben rögzítve van. Bár lehet, hogy létezik "teleszkópos" elem...
A lerakó brigád itt nálunk olyan cég volt, akik ténylegesen értenek a csatornaépítéshez, azaz ha leraktak 5 darabot, akkor azt oda be is tervezte valaki.
"Nem mehettem el mellette, hogy ne örökítsem meg."
Örülj neki hogy eltudtál menni melette. :)
Más: Ma parkolni akartam a felső vasutállomás környékén, hát nem egyszerű a kialakított pakoló dugig volt, az üveges előtt és utánna van két-három beálló, ott sem volt hely. A Gimnázium előtt 1 hely volt de nem mertem beállni, lendületből talán át tudtam volna menni de féltem hogy elindulni nem fogok a dágványból. Gondoltam a kocsma meletti térre felmegyek bár ki van irva hogy magánterület, de hogy kié az nem derül ki, de ott is ugyanaz a dágvány fogadott. Végül még egy kört tettem és találtam egy helyet a gimi elött, ami éppen hogy járható volt. Szerncsénk volt hogy időben mentünk ki mert vonathoz kisértem ki egy rokonomat.
A Felsővölgyin tapasztaltam először a "T" leágazások alkalmazását. Nekem mint laikusnak elfogadhatnak tünt. Mert miről is van szó! Ma olyan tisztító eszközök vannak amely kamerával vezérelhetőek. Ha ez igaz akkor elégségesnek tünik az 50-60 méterenkénti betonakna.
A fogyasztói aknából pedig amely lehet olyan mint ma az utcai csőfelállás, simán be lehet lépni a rendszerbe...
Akkor meg minek a szabálytalan állandó problémát okozó valamik?
Ha igaz amit irsz az már valami. Azt látom a sok kivitelező között sok a hozzánemértő. Látni kell a különbséget a főutvanol dolgozó gerincen és a mellék utcán dolgozó brigádok között.
Tegnap kiderült, mi volt ez a nagy nekibuzdulás. Az utcában lévő 5 tisztítóaknából kettőt felszedtek, megszűntettek (igazából nem is értettem, minek egy ekkora szakaszra 5, de utólag kiszedni?). Tényleg kifogyhattak belőle, mert tegnap délutánra már a szomszéd utcában folytatták ugyanezt.
Nézd nem kívánok én sem arról vitatkozni hogy csinálják, én csak azt írom le amit olvastam a betett cikkből, ezen felül mint elektromos felülvizsgáló meg minden állíthatom miért nem jó ez a megoldás. Állásfoglalásom viszont érdekes módon azonos azzal amit leirtak!
A lényeg én nem hiszem el amit más csinál az feltétlenül jó megoldás! Ez nem beképzeltség. Mint munkavédelmis tudom mindig utána kell járni
az igazságnak, az igazság pedig a szakvélemény.
A scőtisztítás problémája sem tételezi fel hibás egy pluszkönyök alkalmazása. ( az úttestről áthelyezni az egészet), de ebbe nem megyek bele...
Nem akarok veled vitatkozni, de én ugy láttam hogy ahol két gerinc csatlakozik egymásba ott beton aknákat raknak, ahol meg a gerincbe az oldalágak csatlakoznak, és a gerinc nem kanyarodik, ott a KG idomos aknákat tették. Mondom ezt ugy hogy nem nézem őket folyamatossan csak ahogy jövök-megyek látom néha.
Tegnap déltájt megjelent az utcában egy brigád, több munkagép, pártíz m műanyagcsővel. Az alíg 14 hónapja lefektetettt, még át sem adott szennyvízcsöveket szedték fel és cserélték (pontosabban még cserélik, mert nem fejezték be) ki, nagyjából az utca közepétől. Megkérdeztem, miért, nem igazán tudtak rá mit mondani, illetve mikor megjegyeztem, hogy látom sikerült eltörni a kiszedésnél, azt mondták, hogy már törött volt. Nos lehet, bár egy markoló hamar átharap egy ilyen 200-a pvc csövet. Mindegy.
Ami biztos, hogy amikor az ideiglenes aknafedők (vastag beton korong, a legtöbb összetört, némelyik még bele is hullott az aknába) helyett lerakták a véglegeseket, azok mind másfele dőltek, Pár héttel később néhányat megigazítottak (most sem vízszintesek, csak másképp dőlnek, a legtöbb pont ellenkezőleg, mint logikus lenne), majd ismét pár héttel később két ember egyenként felnyitogatta és valami betonszerűséggel kenegette a belső felületüket. Azóta semmi, csak a tegnapi akció...
Azt hiszem megint mellébeszélés az ami folyik. Olvasd el, nézd át milyen elvárások vannak. Milyen kivitelü egy úttest alatt lévő berendezés! Ha idáig eljutottál megérthed mi az ami itt Érden is folyik! (irtam a csatorna buli országos méretü Eu-s buli, szereplői a politával szorosan összefonodó
magyar és külföldi multik, és nagyobb és kissebb ...)
Sporolni mindig úgy lehet ezzel, és hasonló megoldásokkal mások tökét verjük a csalánba, igaz később!
Ilyen dolog ez amikor utat épít a helyi Mekk Elek, csatornát, uszodát stb.
Nem tudom feltünt-e tavaly évelején elfogyott a szabványos betonakna, jött a kolosszális megoldás!
Jó!
Csatornarendszer tervezők hol is vagytok? Vélemény?
Az igaz, de amit én találtam szabványrajzot, azon nem az úttest szélén van hanem pont középen:
Mondjuk sok szempontnak kell megfelenie Pl. van az utnak meleg oldala és hideg oldala, ezek égtájszerint vannak besorolva,
bár ezek csak a viz, gáz vezetékekre vonatkoznak, csatorna mindenhol középen megy, vagyis kéne mennie. Gondolom hogy azért tették oda ahova mert a csatorna helye már foglalt volt.
Mert annak függölegessen kell állnia, ugyanis mint a nevében benne van tisztítónyilás.
Dugulás esetén a womával jobbra és balra is bele lehet engedni a nagynyomásű csővet. Ha ferdén áll vagy esetleg 1,2 könyök van benne az életbe nem tudja ugy irányítani a csővet ahogy akarja, csak megy a cső amerre épp utat talál. Nekem inkább az a gondom hogy a vezetéket miért nem az utpadka alatt vitték, bár gondolom hogy ott meg a víz, gáz, elektromos csővek vannak.
Kérdés: Nem lehetett volna úgy ütemezni a munkákat,hogy télire ne maradjon ideiglenesen helyreállított utca?
Válasz Simó Károlytól: NEM. Van egy EU-s szabály, miszerint a projekt megkezdésétől 2 éve van a beruházónak arra. hogy befejezze a munkákat.
Szerintem attól még lehetett volna befejezni a helyállítást, de ha Simó úr ennyire mellébeszél, akkor mit várhatunk tőle.
A múltkor ennek az ellenkezőjét csinálta, verte a nyálát, hogy mennyire kiáll a lakosság jogai mellett.
Egy épeszű ember magyarázza meg, hogy ma kinek jó az, hogy csütörtök óta javítgatják az Alsóvölgyi útat és miért nem nyáron csinálták meg véglegesen?
A konszolidációt ha lehet kérnem mellőzzük!
Most kikapartak vagy 10 centit az árok tetejéből, murvát szórtak rá és még egy kicsit tömörítik is.Pár hétre persze jobb lesz, de ezt is mi fizetjük valamilyen módon. Egy azonnali helyreállítás csak olcsóbb, csak hát szervezni kellett volna.
Megértem ez olcsóbb mint ha gyári, szabványos lenne!
A kérdésem most is az miért kell az úttesten lenni? Tudom ez valami mérnöki eljesítmény, olyan 200 pont felvétel alatti, de ha egy könyök és 2-3 méter cső van beépítve nincs probléma!
Aranybánya ez a csatorna ( is), a tervek milliókra rúgnak, a tervezés az amikor odabök valaki innét ide kell a leállás. CC.
Ez igen, gratulálok jól választottál. Aztán majd észreveszik hogy hiányzik és potolják, a te adódból. Jól él a magyar, ha valmi nem jó akkor oda adjuk a testvííííreknek mi meg veszünk egy másikat horropénzért.
De müködik! Nálunk 93-ban csatornáztak, és igy csinálták meg és azota sem süllyedt meg, pedig föld,bocs murvás utunk van. Még hozzátenném azutcában van egy kis és nagyker bolt, ugyhogy nemritkán sőt mondhatnánk napota jön egy-két téttengelyes teherautó és még mindig a helyén van.