Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Na, azért ez így messze nem igaz. Odáig rendben van, hogy átszámolunk 1 kW-ot, DE: 1000W-os elektromotor leadott teljesítménye valahol a 700W körül lehet. Tudom én, hogy 95% feletti hatásfokról mesélnek a villanymotoroknál, de ez mese egy villanymotoros gépnél. Egy túlhajtott benzines meg se rezdül, a villanyosból meg kijön a füst, ami, mint tudjuk a mozgatója, mert ha kijön, a gép megáll . :-)))) Pl a Metabo becsületesen megadja, hogy a NÉVLEGES teljesítmény mellett mennyi a hasznos, valódi .NAGY a különbség .
Igen tudom hogy jön le,sajna nem az info hiánnyal van a gond(persze nagyon köszönöm az válaszokat)egyszarüen nem merem már tovább eröltetni,szerintem eltöröm ha tovább eröltetem.Irtam hogy MTD EB 1000 ez 1 elektromos fükasza ami 1000w-os és 8000f/perc és max 2mm damilt ir.
Én meg a MOGÉP-től vett Ratioparts 3-as alukeverttel, és szintén nagyon jó.Ha azt mondom, hogy egész napos kaszálás (10-12 óra) alatt általában 1db damiltöltés van, az jelent valamit, nem ? :-)))))))
A szöghajtáson felül van egy lyuk,oda be kell dugni valamit,ami blokkolja a tengelyt és így le tudod venni a damilfejet.Az óramutató járásával megegyezően tudod megengedni.Anyát és futótányért meg nyomótárcsát meg tudsz venni hozzá.
Nekem FS 350-es gépem van.Eddig 2.7 mm-es kör damillal nyírtam.Kipróbáltam a 2.7-es négyszögletűt is,de azt nehezebben tudta felpörgetni a gép,illetve nem vitte akkora fordulaton.Tehát ha mindenképpen négyszögletű kel,ami jobban vág,akkor kisebb átmérőjűt válasz. Gypsy kolléga ajánlotta nekem a csillag alakút,ami jobb,mint a kör alakú és nem fogja annyira a gépet,mint a négyszög. Az alukevert vagy aluoxidos damilok kevésbé szakadnak,viszont drágábbak is.Érdemes kipróbálni egy kis kiszerelést. Nem tudom,hogy mekkora géped van,de a tapasztaltabb kollégák 2-2.5 lóerős géphez a 2.4 mm-es damilt ajánlják.
Igen ezek hiányoznak.valami alátét anya meg 1 olyan tányér jellegü akármi.No meg nem birtam levenni a damil dobját se,használtan vettem a gépsárkányt.Amúgy betont nem vágtam vele mert szerencsére hátul a kertbe nincs ilyesmi.
Attól függ.Ha fás szárú a gaz és vastag,az eszi a damilt,főleg ha vékonyabb a damil.Némelyik damil márka hajlamosabb a szakadásra ezt is vedd figyelembe. Ha kést használsz az nem terheli meg annyira a motort,mint amikor damillal nyírsz és a vastag szárú és sűrű gaz fojtja a motort.Tehát van olyan,amikor a gaz kést kíván.Ilyenkor a kés kímélőbb megoldás is a gépnek.
Azzal a géppel, meg a gondolom 2-es damillal nincs benne semmi extra. Gondolom belejátszik az itt-ott levert damilvég betonon, kerítésen, fatörzsön, stb is .
A végső döntésem az Oleo "kis" Spártájára esett. A hozzátartozó dolgok rászerelése, kormány beigazítása megtörtént. A használati utasítást -ami nem szokásom- kiolvastam holnap rá is eresztem szerintem a kertben uralomra törő fűre.
Formailag, küllemre nagyon tetszik a kis Sparta 250T. Azt hiszem árban sem volt egy utolsó. Lehetett volna még talán -visszamaradt darabként egy nagyáruházban- a Kawasaki KBH27B fűkaszája ami lóerőben -1,6 LE, 26 ccm- többet tud közel ugyanennyi köbcentivel viszont úgy gondolom, hogy a motorja így jobban ki van hegyezve ami az élettartam rovására mehet. Legalábbis szerintem a túl nagy fordulatszám sem egészséges, nomeg az ára 80.000 fölött volt. Súlyra határozottan kellemes, nem kell majd erőművészt alakítanom a használata közben.
Eleinte a bejáratós időszakban van esetleg amire jobban oda kell figyelni? A melegindítási része a kezelési útmutatóból nem volt teljesen egyértelmű. A jobb oldalán lévő kis kapcsolókart, amennyiben már üzemmeleg a motorja a középső, Start állásba kell tenni és elég úgy indítani?
1: szöghajtást kell zsírozni, elvileg kaptál a géphez zsírt....
2: léghűtéses nyégütemű olaj való bele, annál jobb, minnél magasabb minőségű az olaj, ha netán télen is használnád, akkor téli olaj kell bele
3: mivel négyütemű gépet vettél ezért a bejáratásnál nem kell dúsabb keveréket alkalmaznod, de ajánlott az olajat az első 3-5 óra után cserélni, aztán kb. 10-15 óránál, ezután a gyári ajánlás szerint, de mivel csak 1deci olaj kell bele, nyugodtan cserélheted kicsit gyakrabban.
4: én ehez a géphez 2.7mm-es damilt használok, de van, hogy mást is megetetek vele :-)
5: lengőkést azt szerintem felejtsd el, 3ágú dikicskést ajánlanék hozzá, de ne a tompát, hanem a hegyes végűt vedd.
6: olajcsere, szöghajtás zsírzás, légszűrő tisztítás, damilfeltöltés, szerszámcsere, gép tisztítása-átnézése, bowden kenése, ezeket te is meg tudod szerintem csinálni, de ha nagyon félsz magadtól, akkor évente egyszer vidd el átnézetésre, de ha spórolni akarsz, akkor simán megcsinálod, ráadásul így belejössz a szerelésbe és ha vmi gond lenne évek múltán akkor nem fogsz a szervízbe rohanni kétségbeesve....
7: nem igazán okoz kárt, csak nem indul be a gép, ha hosszabb ideig nem használod a gépet, akkor ürítsd ki a tankot és járasd ki a motorból a benzint, így biztosan nem lesz ilyen gondod, az hogy mennyi ideig ál el a benya, az változó, a benyától függ, illetve amocskos olajcégektől... :-)
lehet kapni briggs benzintartósítót, van aki humbuknak tartja, én használom, bricoban is lehet kapni szerintem.....nem fog hazavágni anyagilag.
Az olajcsere periodust úgy tudod kiszámolni, hogy megnézed, hogy egy óra alatt kb. mennyit fogyaszt a gép, ezt beszorzod annyival ahány óránként cseréled az olajat majd és megkapod, hogy hány liter benya elhasználása után kell olajat cserélned.
persze ne számold pontosan, inkább kicsit gyakrabban cseréld, minthogy túllépd a csereperiodust.