Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Koszonom a segitseget, ha nem lesz jobb, akkor igenybeveszem,de van egy ujabb otletem.
A husveti soltvadkerti porkavaras resztvevoihez:
En kb. 7.45-kor mar Kecskemeten tudok lenni vonattal. Ha valaki Kecskemeten a varoson keresztul jon, nem tudna engem felvenni valahol. Igy meg idoben kierek a kezdesre Soltvadkertre.
;) aki kézi gps-t használ, esetleg még térkép nélkül, annak érdekes lehet, hogy az egyik előző post-ban említett GPSU (www.gpsu.co.uk) a MapBlast által (Egyébként NavTech adatbázis alapján)tervezett utat, képes a web oldalból kiemelni és azt mint WayPoint listát áttölteni GPS-ekbe.
Szeretném megtudni két Párizs melletti hotel koordinátáit...
Hogy lehetne ezeket megszerezni? Már pár napja dúlom a netet, de nem találok semmit. Egy francia GPS forum - gondolom - lenne a legjobb, de nekem nem jött be.
Valami ötlet?
Én is szivesen mennek a talalkozora, de nem jo a kocsim, Vonattal 11.35-re erek oda. Hol talallak meg benneteket ebben az idoben.
Esetleg nem megy valaki ugy oda, hogy van ures helye a kocsiban es felvesz valahol? En Debrecenbol megyek, akarhova elore utazok, csak ne kelljen Pestig felmenni es meg ott atmenni a Nyugatibol Jozsefvarosba. 1/2 9-re egyebkent a Nyugatiban tudok lenni, ha valaki akkor meg Pesten van.
Tudom, hogy ezen a topicon illetlenség notebookot és azon futó programot emlegetni, de ez nagy buli.
A Hadrianus boltba érkezett 50 db Toshiba Portege notebook P133, 1,4GBHD, 32 MB RAM, 10" TFT. A suly 1,3 kg. Ez a relative kicsi gep egy auto es egy kis motorosgep muszerfalara is elfer. Ara 120K+AFA. Bővebben a www.hadrianus.hu oldalon.
Akinek nem tetszik a COMPUMAP a reálisan meglevő térképeivel, az futtathatja rajta BadGe vektoros programját is, mert azé a jövő.
Az a különbség, hogy a MetroGuide-on minden kereshető, a Road&Rec-en viszont semmi. Előbbinél rá lehet keresni pl. az utca nevére ahová el szeretnél jutni vagy a legközelebbi benzinkútra, étteremre stb... Utóbbi erre nem alkalmas, de ugyanazt a részletes térképet tartalmazza.
Minden országnak külön CD-je van, Németország kb. 80 MB a MetroGuide CD-n és asszem olyan 20 MB az R&R-en.
Igen jövő héten hétfőn 16.án.Találkozó Soltvadkerten az iskola melletti murvás parkolóban
10-00.korEvőeszköz tányért hozzatok,meg esetleg egy kis tartalék kaját piát,mert úgy néz ki sikeresebb lesz a buli mint gondoltam eddig kb:70 fő jött össze.20kgzúza meg 6 kg nyak lesz profin össze bográcsozva meg mindenféle házi finomságokat igértek.Mindenkit szeretettel várunk,aki jönne jelezze az OFF-ROAD topicban (autó-motor).A tali helye a falu központja,innen megyünk terepre,előtte a személyautókat előbb le lehet parkolni.
Az egyiken csak az utak és a kereszteződések (de nagyon franko), a másikon viszont POI-k is, azaz kereshető helyek (pl. étterem, rendőrség, szervíz).
Ez utóbbin pl. Ausztria 3 szelvény és egy 8MB-ra a teljes ország nem is fér rá. A R+R-en viszont pl. Ausztria 72 szelvényből áll. Azokat teszed fel a gépedre, amelyiket akarod. Ezen visont nem keresgélhetsz..
nem tudja valaki (sui? végül is a ti oldalatokon láttam) hogy pontosan mi a különbség a MapSource MetroGuide, és a MapSource Roads and Recreation között? Érdekelne még, hogy a cd-n rajta van az összes felsorolt ország, vagy csak egy kiválasztott, és hogy kb. mekkora kártya kell (StreetPilot) pl. egy teljes németország letöltéshez?
"Európa saját műholdas helymeghatározó hálózatot telepít
Az Európai Bizottság nekiláthat az európai globális helymeghatározó rendszer kiépítésének, miután a térség államai végül támogatásukról biztosították a tervet.
A Galileo névre hallgató műholdas rendszer révén Európa függetlenítheti magát mind az amerikai GPS, mind az orosz GLONASS hálózattól. Mindkét említett helymeghatározó rendszer katonai felhasználásra született, ezért az EU már régóta sürgeti a saját hálózat kialakítását.
A teljes rendszer kiépítése várhatóan 2005-re fejeződik be.
A 2008-ig tartó második hullámba már a nagyobb telekommunikációs vállalatokat is be kívánják vonni, amelyek a feljutatott kommunikációs műholdakért cserébe beszállnának a magas költségekbe. Az EU az egyes részfeladatok elnyerésére nyilvános tendert kíván kiírni.
A helymeghatározó hálózat kiépítése ellen több európai tagállam tiltakozott korábban. A legfőbb indok az amerikai GPS rendszer díjmentessége volt: Németország, Nagy-Britannia és Hollandia attól tartott ugyanis, hogy a költségek a vártnál sokkal magasabbak lesznek, és megrendíthetik az európai államok kincstárát.
Az Európai Bizottság nem titkolja azt sem, hogy a Galileo megtervezésénél számoltak a GPS hálózat elavultságával is. Az Egyesült Államok által 30 éve létrehozott helymeghatározó rendszernél a mostani megbízhatóbb lesz, és többet kínál a felhasználóknak."
Mintha szó lett volna valami husvéti off-road kiruccanásról? szerveződik a dolog? Tényleg, mikor lesz egyáltalán húsvét? (azon túl, hogy ebben a hónapban...)
én továbbra is csak arra gondolok, hogy az iskolakör referenciapontját adják meg, mert szabályosan úgyis ide kell besorolni, ráfordulni és leszállni. Ilyen tekintetben a "torony" vagy bármi más fiktív pont nem mondana sokkal többet. A pályák meg elég nagyok akár 1-1.5 percesek is lehetnek. Térkép esetén tehát a pálya rajzolata segítene. Persze "autós" térképen jobban mutatna egy pont mondjuk a "váró" közelében, de erről tényleg kevés az info.
Honnan toltotted le a koordinatakat? Ez a godolloi hiba az uj magyar rekord, miota a dunaujvarosi repuloter 6 km-es eltereset helyesbitette a hatosag. Az 1,7 sem semmi, a repulotereken altalaban a 4-500 m hiba az altalanos.
Mit trackeljunk?
Ha valaki jar arra, a Tiszagyulahaza-Tiszadob kozti betonutat letrackelhetne, mert az teljesen hianyzik SUI-ek kiindulo terkeperol, meg minden magyar katonai terkepeszettol szarmazo terkeprol.
Ahogy időm engedi felteszem nemsokára (egyszer már igértem) az eddig bejárt utakat. Összességében még elég sok szürke terület van, ha találomra kellene mondanom valamit, akkor délkeleti országrészt javasolnám, ott még én sem jártam (mellékúton) és nem is érkezett track.
Az egyéb részeken azért már gyűlnek a dolgok. Legsűrűbb az észak nyugati rész, de van miskolc delé, nagyatád és balaton illetve gödöllő környékén is elég sok mellékút.
Te merre gyűjtesz? Csak nem lementél gödöllőre? legközelebb ugorj fel egy kávéra :)
Igen nagy a csend errefele ...
Mindenki esz nelkul gyujti a track-eket ? :-)
A repteres koordinatakat leszedtem a multkor, de Godollon pl. a megadott koordinata 1,7 km-el a palya mellett van ... Szoval marad a kezi pontositas.
Van valahol valami lista, hogy az orszagban jarva-kelve melyik mellekutakrol ill. pontokrol erdemes track-eket gyujtogetni ?
Lehet, hogy még nincs nálam mind, majd egyeztetek sui-ékkal, de amikor küldték, akkor éppen feje tetején ált a gps-es világuk, lehet, hogy valami kimaradt. (a saját trackjeimet azért visszaküldték).
Mivel én nem igazán használok belső memóriás GPS-t nem is tudom, hogy mik a korlátok és az eszközök amit használni lehet. Végső soron azért mindenre keresek megolást, ezzel ne ti szívjatok. De ha csak lehet a TXT a támogatott formátum.
Czy,
Sui-ék nem különböztetik meg a földutakat (illetve ha lesznek, talán) nálam Autópálya, nemzetközi főút, főút, mellékút, földút bontásban szerepelnek a dolgok.
hi
lehet hogy már itt elhangzott de nem találom egyelőre...
szóval van egy Windows CE palmtopom (everex freestyle, azt hiszem ua. mint a cassiopeia), meg egy garmin 12-es gps-em. Ezeket szeretném összekötni, jónéhány shareware-t vadásztam már a netről, csak ugye az kéne hogy a gps nyomja be az infot a gépbe...
van valakinek tippje? Működne az, hogy a gps soros kimenetét keresztbe összekötöm a palmtop soros csatijával?
Rx - Tx
Tx - Rx
GND-GND
????????????
köszi
Elkezdtem feldolgozni a SUI-ékhoz beérkezett track-ek egy részét. (azért egy rész, mert még lehet, hogy nincs nálam mind).
Észrevételek:
Torban, említetted a 19-es út hiányát, de nem látom a trackek között.
MPS-ben küldött trackeket csak 400 pontig tudom feldolgozni :( ha lehet, valami TXT formátum egyszerűbb lenne.
Sokan küldenek be trackeket számozott főutakról. Természetesen ez is hasznos, de a főutak egyéb módszerrel hamarosan be lesznek járva (mindegyik) így azok jelen esetben kevésbé használhatóak.
Szóval érdemes kinézni néhány főút közötti utat és azokat sziszifuszi türelemmel bejárni.