Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 824
Top Fuel Dragster ? :-)))))
Előzmény: AstraF16v (820)
Bihus Creative Commons License 2004.12.05 0 0 823

Ezért mondtam, hogy _lehet_ , hogy az a legjobb :)

 

Ez ebből a két adatból nem derül ki.

Előzmény: AstraF16v (820)
G6 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 822
Nem a nyomaték függ a teljesítménytöl, hanem a teljesítmény a nyomatéktól. A teljesítmény ugyanis csak attól függ, hogy adott nyomaték mellett mekkora fordulatszámot (pontosabban szögsebességet) tudsz elérni. Tehát ha egy 1000 Nm-es autó 1000 rpm-et forog, az pontosan ugyanolyan teljesítményü lesz mint az, ami csak 100 Nm-el rendelkezik de azt 10 000 rpm-en adja le, konstans nyomatékgörbét feltételezve. A max teljesítmény pedig valóban nem a maximális fordulatszámnál van, ugyanis a nyomaték ott már olyan erösen esik, hogy a teljesítménygörbét is magával rántja, így a leszabályzási fordulatszámnál általában kisebb a teljesítmény. Mégis érdemes odáig elforgatni a motort, ugyanis váltáskor a fordulatszám magasabb értékre esik vissza, ahol még a teljesítmény is magasabb...
Előzmény: F2004 (814)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 821
Jaja ! Tudom , de szinte biztos vagyok benne , ha hozzád vágnának egy Enzot akkor nem szállnál ki belőle ! :-)))))
Előzmény: AstraF16v (819)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.05 0 0 820

Ez is igaz. :)))) de honnan tudod, hogy a 230Nm-esnek nincs-e meg a 200Nm 15000rpm-nél? Mi van, ha ott vált át a 4. vagy 5.  bütyökprofilra a VTEC és húz tovább mint a disznó? :))))

 

 

Rövidre fogva: qrva nagy nyomaték kell, elmebeteg magas fordulatszámon

Előzmény: Bihus (818)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.05 0 0 819

Hát igen.  :)) De éppen ez az itteni vitának a lényege. Ha azon ütjük egymást, hogy mi fontosabb, a nyomaték, vagy a teljesítmény, az kb. olyan, mintha egy pénzérmét szemlélnék kétoldalról és azon vitatkoznánk, hogy melyik irányból nézve tűnik nagyobbnak az átmérője. :))

 

@Zolika

 

Tudod, hogy elfogult geczi vagyok, ha autókról van szó. :))))

Grosses Deutschland über alles...  nicht Forza Italia! :)))

Előzmény: F2004 (814)
Bihus Creative Commons License 2004.12.05 0 0 818

Ez sem igaz :)

 

Lehet, hogy a 126 Nm/3300 a legjobb, ha mondjuk van még 100 Nm 12000 RPM-nél is :)

Előzmény: AstraF16v (808)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 817

Nagy nyomaték? Khm...

 

Nem tudom mi az. Nekem csak 126 Nm jutott:-)

Előzmény: ZolikA (816)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 816

Nem teljesen , de elfogadhatjuk , én adok rá 8,8-at ! :-)))

 

Indoklás : Mit nevezünk nagy nyomatéknak ? :-))))

Előzmény: F2004 (814)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 815
Ezen csodálkoztam én is , de hát ez az amit nem lehet megunni ! :-)))))
Előzmény: AstraF16v (813)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 814

Én is ezt próbáltam leírni, csak máshonnan közelítve:-)

 

Szerintem a nyomaték a fontos a gyorsulás szempontjából, azonban a nyomaték meg a teljesítménytől függ.

 

Akkor ugyanazt mondtuk szvsz.

 

Összegezve jó gyorsulás= kis tömeg, nagy nyomaték minél hamarabb és minél tovább, ehhez pedig gyorsan pörgő és nagy teljesítményű motor kell és könnyű kasztni.

 

Így jó?

Előzmény: AstraF16v (811)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.05 0 0 813

:)))) Csak kikelt belőlem a dühös mérnök. :))) EGyszerűen nem bírom felfogni, hogy a nyomaték-teljesítmény kapcsolaton mit lehet 812 hozzászóláson keresztül vitatni.

 

 

Előzmény: ZolikA (812)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 812
Bazeg , Te meghülyülni voltál kint vagy megárott a hideg ? Mondhatom , hogy nem elönyödre változtál , de nem is ezért szeretünk ! :-)))))))))
Előzmény: AstraF16v (808)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.05 0 0 811

"De a gyorsulásnál szigorú értelemben a nyomaték a fontosabb."

 

Mester, ez baromság.

 

Az autót az a nyomaték gyorsítja, ami a kerekeire jut. Ha van egy motorod, ami baromi nagy teljesítménnyel rendelkezik nagyon magas fordulatszámon, de minimális nyomatékkal bír, akkor erre a motorra nyílván egy olyan váltóművet kell szerelni, aminek nagyon rövid áttétele van. Ez a váltómű csökkenteni fogja a fordulatszámot (értsd: a kerekek sokkal kisebb fordulatszámmal forognak, mint a főtengely), ami miatt a kerekekre jutó nyomaték magasabb lesz, mint ami a motor főtengelyén jelentkezik.

 

Mint ahogy azt ezen a fórumon már nagyon sokan leírták, a nyomaték/a teljesítmény és az ezekhez tartozó fordulatszám egymástól nem-elválasztható, matematikailag szorosan összefüggő tényezők.

 

Ez a fórum csak azért jött létre, hogy a kétkedők (többnyire Honda-t, illetve Golf TDI-t hajtó topiktársak) betekintést nyerjenek az alapvető fizikába.

 

 

Előzmény: F2004 (807)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 810

Az autó "jóságát" persze nagy mértékben emeli, ha sok pohártartó van benne és hasonlít a Golf 2 GTi-re, de olaszgyártmányú, esetleg piros (ettől máris +50%-al erősebb, illetve "jobb") , mert így egy Totalcar-os összehasonlító teszten verne MINDEN más autót. :)))

 

 

Hahaha:))))

 

Ez nagyon tetszik! Teljesen igazad van!!! A számból vetted ki a szót.

Előzmény: AstraF16v (808)
Tiensin Creative Commons License 2004.12.05 0 0 809

Én kocsimnak nem nagy a nyomatéka(116lb/ft), és azt is 7300on adja le kb:) Viszont 7.3 tájt vagyok 100on.

Akkor most hol az igazság?:D

Annyi tényező befolyásolja a gyorsulást, hogy az ember nem lehet elkötelezett se nyomaték se LE oldalon..

Előzmény: AstraF16v (808)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.05 0 0 808

Hi

 

Ezek közül a "230 Nm/5000 ford/perc" a "legjobb" mivel, itt a legmagasabb a nyomaték a legnagyobb fordulatszámon és így ennek a legnagyobb a teljesítménye.

 

Persze ez csak a motor volt, ebből még nem derül ki, hogy ez az autó a "legjobb"-e. Mert ha pl. a többi autó súlyra csak 3-ad annyit nyom, mint ez, vagy  ennek sokkal hosszabb áttételei vannak, mint a többinek akkor nyílván nem ez fog a legjobban gyorsulni.

 

Az autó "jóságát" persze nagy mértékben emeli, ha sok pohártartó van benne és hasonlít a Golf 2 GTi-re, de olaszgyártmányú, esetleg piros (ettől máris +50%-al erősebb, illetve "jobb") , mert így egy Totalcar-os összehasonlító teszten verne MINDEN más autót. :)))

Előzmény: F2004 (799)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 807

Én arra tippelek, hogy az a király, ha 3-4 ezer körül bújik elő a csúcsnyomaték és 5-6 ezerig alig csökken. Ez egy erős motort feltételez, tehát sok lóerőt. Ergó erős és nyomatékos motor tud jól gyorsulni.

 

De a gyorsulásnál szigorú értelemben a nyomaték a fontosabb.

Előzmény: ZolikA (803)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 806

Cseszheted a magas nyomatékot, ha eléri 2000nél, (tökmind1 milyen gyorsan), de onnantól csak haldoklik..

 

Erre utaltam én is:-))

 

A lényeg, hogy hamar jön és utána sokáig ott, vagy a közelében marad, tehát minél nagyobb tartományban rendelkezésre áll! Erre mondtam, hogy a görbe lapos marad.

Előzmény: Tiensin (801)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 805

Nem. A motor nyomatéka nem az a forgatónyomaték, ami a kerekeket forgatja, mert van közötte áttétel.

 

Tény és való, hogy csak elmélkedem, mint tudok erről a témáról, de áttételeken keresztűl is csak a kerekekre kifejtett erő a lényeg nem? Ha nem akkor miről is beszélünk? Egyébként ez valami szakanyagban szerepelt. Ezért csodálkozom is.

 

Ez egyáltalán nem biztos. Pl. ha csak 2000-es fordulatszámot tud elérni a motor, akkor nem fog annyira jól gyorsulni, mint ami kicsit kisebb nyomatékú, viszont 9000-ig pörgethető.

 

Nekem erről az a véleményem, hogy minél hamarabb eléri a csúcsnyomatékot és azt követően minél tovább van közeli tartományban annáj jobbak a mutatók. Természetesen én is úgy kalkuláltam, hogy a csúcsnyomaték után is pörgetni kell még, de azért nézzük meg a versenygépek hangolását és láthatjuk ott milyen gyorsan lepörögnek a fokozatok. Persze az kérdés, hogy jobb e esetleg a tovább húzatható, mint a hamar lepörgő.

 

Ez sem igaz. Az a maximális teljesítmény, amit általában nem a legmagasabb fordulatszámon ad le a motor, hanem valamennyivel alatta.

 

Ez érdekes. Mondjuk, hogy igazad van. De kérdezem, hogy ha a gépkönyvben meg van adva, hogy mondjuk 130Le/6000 ford. akkor van értelme 6100-ig nyomni? Általában a megadott 6000 fordulatot tekinthetjük a legmagasabb értéknek a gyakorlatban azt hiszem:) A megjegyzésed amolyan szőrszálhasogatás akart lenni?

 

Ez sem igaz, sőt, ez a legnagyobb hülyeség eddig. Inkább nem is írok többet, olvasd el a topicot...

 

Köszi, de azért leírhatnád!

 

Én elméletben írtam természetesen és nem azt mondtam, hogy ilyen létezik. Elméletileg rakjunk össze egy kocsit baromi hosszú fokozatokkal, nagy motorral kis nyomatékkal. Miért hülyeség ez?

Előzmény: Bihus (800)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 804

Gőzmozdony !

 

22.000 Nm inulásnál asszem ! :-)))))

Előzmény: Tiensin (801)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 803

Tippelhetek ?

 

A 230 Nm-es 5000 fordulaton a legerősebb és a leggyorsabb azok közül amiket irtál és ráadásul már elöttem irták , hogy nagyon eltévedtél .

 

Egy gyors minitanács . A Nm és a fordulat szám szorzata adja ki a teljesítményt . Special az olyan hülye duma , hogy nyomaték szegény ....

Előzmény: F2004 (799)
Tiensin Creative Commons License 2004.12.05 0 0 802

 

Figy, anno a totalcar oldalán talán volt egy magyarázat, a nyomaték ,és a lóerő közti különbségben. Keresd meg és olvasd el, akkor egyből rájössz mi itt a lényeg:)

Előzmény: F2004 (799)
Tiensin Creative Commons License 2004.12.05 0 0 801

Na ezek az általad felsorolt érvek inkább aranyosak, mintsem reálisak:) 

Cseszheted a magas nyomatékot, ha eléri 2000nél, (tökmind1 milyen gyorsan), de onnantól csak haldoklik..

Előzmény: F2004 (799)
Bihus Creative Commons License 2004.12.05 0 0 800

Tele van tévedésekkel a hozzászólásod.

 

"Ugye a nyomaték az tulképp a forgatónyomaték, ami a kerék forgatásakor ébred. "

 

Nem. A motor nyomatéka nem az a forgatónyomaték, ami a kerekeket forgatja, mert van közötte áttétel.

 

"Ha a csúcsnyomaték hamar rendelkezésre áll, és elég magas, akkor jól gyorsul az autó."

 

Ez egyáltalán nem biztos. Pl. ha csak 2000-es fordulatszámot tud elérni a motor, akkor nem fog annyira jól gyorsulni, mint ami kicsit kisebb nyomatékú, viszont 9000-ig pörgethető.

 

"A lóerő (Kwx1,36 = Le) nem más, mint az autó teljesítménye a legmagasabb fordulatszámon, az az energia amit létre tud hozni a motor. "

 

Ez sem igaz. Az a maximális teljesítmény, amit általában nem a legmagasabb fordulatszámon ad le a motor, hanem valamennyivel alatta.

 

" Ez mozgási energiaként jelentkezik. Ennek, ha szigorúan labor körülmények között (elméletben) nézzük nincs köze a gyorsuláshoz, inkább a végsebességhez. Pl: egy piszok erős, de nyomatékszegény autó nem gyorsul jól, viszont lehet magas a végsebessége."

 

Ez sem igaz, sőt, ez a legnagyobb hülyeség eddig. Inkább nem is írok többet, olvasd el a topicot...

Előzmény: F2004 (799)
F2004 Creative Commons License 2004.12.05 0 0 799

Bocs, hogy beleszólok, de én úgy tudom, hogy a nyomaték számít a gyorsulás szempontjából. Valamint az, hogy a csúcsnyomatékhoz minél hamarabb fel tudjon pörögni a motor.

 

Az a jó, ha minél magasabb a csúcsnyomaték, az a lehető legalacsonyabb fordulatszámon rendelkezésre áll és aztán ezen a fordulatszámon túl minél tovább tart, illetve annak közelében marad, azaz lapos a nyomatékgörbe, nem ível lefelé meredeken a csúcspont után.

 

Ha a motor pörgős, azaz gyorsan lepörög egy sebességfokozat az kedvező a gyorsulás szempontjából. Ha a nyomaték magas az szintén jó. Ugye a nyomaték az tulképp a forgatónyomaték, ami a kerék forgatásakor ébred. Ha a csúcsnyomaték hamar rendelkezésre áll, és elég magas, akkor jól gyorsul az autó.

 

A lóerő (Kwx1,36 = Le) nem más, mint az autó teljesítménye a legmagasabb fordulatszámon, az az energia amit létre tud hozni a motor. Ez mozgási energiaként jelentkezik. Ennek, ha szigorúan labor körülmények között (elméletben) nézzük nincs köze a gyorsuláshoz, inkább a végsebességhez. Pl: egy piszok erős, de nyomatékszegény autó nem gyorsul jól, viszont lehet magas a végsebessége.

 

A való életben azonban a motorokat és a sebváltó áttéteket úgy szokták hangolni, hogy megfelelő kompromisszumot érjenek el. Azt is látni kell, hogy a nyomaték azért függ a motor teljesítményétől. A gyenge motor nem tud nagy nyomatékot leadni. Ha jól tudom a vonóerő is a nyomatéktól függ.

 

Csak papírból, a szimpla adatok alapján nehéz megmondani, hogy valójában mit tud egy autó. Pl: melyik a jobb: 136 Nm/4000 ford/perc; vagy 126 Nm/3300 ford/perc.

 230 Nm/5000 ford/perc; vagy 230 Nm/ 3300 ford/perc?

 

Bocs, ha hosszú voltam.

ZolikA Creative Commons License 2004.12.05 0 0 798

Istenem !

 

Ez még mindig téma ? :-)))))))

 

A nyomaték a lényeg értsétek meg , hülye lóerőmániások ! Én is lefele fogok tuningolni , hogy böszme nyomaték párosúljon 2000 fordulaton valami kis lóerőhöz és mindenkit lenyomok ! :-))))))))

Előzmény: HondaVuk (797)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.05 0 0 797
Nem. A lóerő miatt. Nem elég, ha sokáig pörög, az kell, hogy nagy fordulatszámot tudjon és ott ne essen le a nyomatékgörbéje. Mert ha leesik, akkor "nincs" teljesítmény a fordulatszám mögött.

Gondold végig a következőt. A kb. azonos tömegű autók esetén a 100-ra gyorsulás nem függ a motor maximális fordulatszámától, nem függ a motor maximális nyomatékától, viszont erősen függ a motor teljesítményétől. Azonos teljesítményű autók körülbelül azonos idő alatt gyorsulnak 100-ra, ellenben az azonos max. fordulatszámú autók általában nem (pl: 1.6-os Golf, vs. 1.8T), és az azonos max. nyomatékúak sem (pl. Civic Type-R vs. Focus 2.0).
Előzmény: pumukli3 (795)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.03 0 0 796
naná hogy lóerő... legyen magas fordulaton erős az autó motorja.
pumukli3 Creative Commons License 2004.12.03 0 0 795

OK.Szóval a fordulatszám miatt gyorsul jobban.

És nem a lóerő miatt. Hm?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!