Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Sziasztok Készenlett az fs 350-es kaszám : megkapta az új dugattyút és fel lett polírozva a henger. Kipróbáltam és ugyanúgy megy mint újkorába, de azt nemtudom hogy most kell-e bejáratni mint az újakat vagy mehet egyből a kemény melóba és milyen keveréket használjak hozzá így, jó-e az 1:50-hez vagy legyen 1:40-hez???oleo mac extrasint olajat használok.
Mondjuk ezen a hihetetlenül részletgazdag képen nem tudtam megnézni, de kb azt saccolom, úgy tizen- fajta gép berántója jó hozzá. Pl sövénnyírók igen nagy része, jópár lombszívó .
Zsírzás ügyben : ha egész nap használod, 10-12 órát, akkor is 2 - 3 naponta nyomsz bele kb egy borsónyit. Amennyi erőszak nélkül belemgy könnyedén. És kész.
Eszembe jutott még egy eshetőség. Ha valami miatt túlmelegszik a szöghajtás, elfolyósodik a zsír. Ilyenünk egyszer volt, amikor az egyik ember vmi drótot feltekert a damilfej alá, és szorult. Majd így kaszált egy cseppecskét . Akkor a fej olyan meleg volt, hogy kézzel nem lehetett elbírni . Akkor kijött a zsírból jó bőven .
Részemről a vélemény az, hogy elég nagy baromságot mondott az a szerelő. A szöghajtás teljesen zárt, nem megy onnan a kuplunghoz a zsír. A szöghajtásba nyomni kell zsírt, de nem minden áron telenyomni. A szöghajtás alján lezárásnak egy Műanyag porvédős csapágy van. Ott kijön némi zsír, de ha ott komoly mennyiség jön, akkor 3 eset lehet: a zsír minősége nem megfelelő, vagy valahol az illesztés nem jó (pl a porvédő), netán túl van töltve zsírral.
Mennyi zsírt nyomtál bele? ha nagyon sokat akkor ezért nyomhatta ki.
Ha fullra megtöltenéd a zsírzónyiláson át, és nem tudná kinyomni a felesleget, akkor gebasz lenne, hiszen a szöghajtásban is tágulnak a fém alaktrészek, tehát jelentős nyomáskülönbség lenne, az meg nem egészséges.
De majd megírják a többiek is a véleményüket...
Fölleg Gypsy véleményét várom, de remélem nem ugyanazt mondja amit én, mert akkor nagyot csalodok.... :-))
Amúgy Lipi-nél nem csak jó gépet vettél, hanem a legjobb ár/érték arányú zsírt is :-)
Ez ugye kawasaki motoros?
A gázbowdent egy kicsit érdekes vezették a motorhoz....
Ha teheted ne csak olvassd a topicot, hanem írj is, mert ha többen írunk, akkor csak jobb lesz a topic... :-)
Ráadásul olyan géped van, amiről szívesen hallanánk majd bővebb véleményt is!
Szerintem te állítasz marhaságot azzal, hogy ha egy gyártó régóta gyárt kaszákat, ráadásul másoknak is, akkor csak tökéletes kaszákat gyárthat, nem lehet tipúshibás.....
Pedig szerintem számolni kell ezzel is, de ha nyerek a lotton, akkor veszek neked egy ilyen szuper castel kaszát és akkor megtudjuk az hogy milyen a gép... :-)
Hobbi kaszás vagyok aki inkább csak olvasgatja ezt a topikot de most érdekelne egy konkrét esetről a hozzáértő véleményetek.
Hajlítot szárú Stihl,1,3 LE kínai után megvettem Egerbe Lipiéktől elsö jobb kaszámat ezt a Solo 143-ast.
A motorja erős(2,7 LE)és a fogyasztása is renben van.
Szépen bejárattam ahogy már itt töbször is leírtátok.Minden frankó!
De tegnap egy kicsit már jobban"meghajtottam"ez annyit jelent egy tankkal (0,7 l)kihúztam egyszerre.Megpihenek közben átcseréltem a damilfejet és látom hogy a szöghajtásnál elég rendesen kinyomta a zsírt.
Kitöröltem nyomtam utánna ebböl de ha kb. 3-4 órát használom megint kinyomja ha felmelegszik a szöghajtás
EZ MIÉRT VAN ?
Nem izgatna ha nyomkodnom kéne a zsírt de..
A husinál az egyik szerelő azt mondta nem erről az esetről ha sokat nyomkodom a zsírt a szöghajtasba a tengely felhordja a felesleget a kuplunghoz az pedig ugye nem túl "egészséges".
A kaszával meg vagyok elégedve de mit csináljak Mindig zsírozgassam vagy hagyjam szárazon? Szerintem egyik se túl jó ötlet.
"az Alpina, amelyik viszont gyártott már mindenkinek kaszát"
A dolmar is gyártott már elég sok fűrészt, mégis előfordul, hogy a gépeivel gond van, vagy hiányosság, ha jól emlékszem te is jeleztél problémát a rőtfejűvel....
Hát ez igaz nem haladós, de a damil meg fogy. Majd ha lesz saját gép akkor kap profi damilt, az majd bírja. A kölcsönző meg nem igazán törődik olyanokkal h alu porral kevert damil :)
Rossz damilt használsz. Próbáld ki az aluoxidos damilt. 3-ast. Meg fogsz lepődni. Vagy az Oregon Duoline-t. Bár az utóbbi bitang drága . ("hála" a gonoszpóknak )