Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Torban:)
99% = 100%, mivel ezt már nem írja ki. Kb. 90%-nál már célszerű menteni, mivel 99 után már felülírja az első pontokat.
eMap esetében a track 1900 pontból áll és ez bizony fix. Ezzel a kapacitással kb. 600 km országúti autózást lehet letudni.
Üdv!
Papa-Papa soros dugót lehet venni párszáz forintért, a belső átkötést nekünk kellett megoldani (nullmodem bekötés). Szépen működik. Szerelt állapotban megvehetpt még én sem láttam.
Most már tegyétek helyre nálam az eMap track memória dolgát. Egy ideje nem mentem le a gépbe - csak a PC-re, megfogadván korábbi tanácsotokat, hogy így nem "kerekit", több pontból, pontosabban rögzíthetek. No, igen, de ! Már egy ideje 99%-on áll a track memória állapota.Ez most mit jelent ? Mikor lesz 100% ?
Ha elmegyek Párizsba és vissza akkor mi lesz? a track memó végi 99 % lesz, csak minnél többet használom így annál pontatlanabb lesz ?
Magyarul: a pontok száma fix ?
elf:)
GPSMAP 76, ár: br. 169.900,-
Ötvözték a GPS III+, eMap és a GPS 48 tulajdonságait, elméletileg hajózási célokból.
A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy egy nagyon jól használható, igen komplett készülék sült ki belőle.
Benne van a már ismert alap-térkép, valamint 8MB (sajnos fix) memória, további térképek betöltésére. Minden ismert navigációs üzemmód megtalálható a készülékbe, mindez egy igen jól látható, az eMap-énál nagyobb kijlezővel, nagy felbontásban. MOB, érkezési-, horgonyriasztás, hajós alapadatbázis, készülő hajózási térképek, amelyeken sekélyvizi riasztás is lehet.
GPS 76, ár: br. 104.900,-
Uaz, mint az előző, de nincs benne térkép és 1MB fix memória POI feltöltésére.
+Vízálló (ez azt hiszem evidens) és úszik a vízen!!!
Egyébként 3 hete már itthon is megvásárolható:
Navi-Gate Kft. XIII. Victor Hugo 18-22. Tel: 349-0530
GPS mobilokat mutatott be a Benefon ... Mobil
május 21. 10:46
[Index] [Benefon Esc!] Benefon Esc! néven új m?holdas helymeghatározó rendszerrel felszerelt mobiltelefonokat mutatott be a finn Benefon. A vállalat ígérete szerint az intergrált GPS-mobilok például képesek lesznek megmutatni a WAP-on kiválasztott üzletek elhelyezkedését. Az Esc! egyébként talán az utolsó próbálkozás, amely kihúzhatja a bajból a cs?d felé tartó Benefont.?
Ki finanszírozza? (fizeti nekem az 52000-et :-))
Megcsinálható, de ez valóban még nem térkép...
Egyetértésemnek adok hangot Vgyuri előző hozzászólásához..
Valóban, nézzük pld. a FÖMI-t.
Ha nem tévedek ez egy az én/te/ö adójából finanszírozott állami intézmény. (Vagyis mi fizetjük, hogy működjön) 'oszt nézegetem a honlapjukat -mondom hátha találok ott "istenbizony" koordinátju pontokat- van is (pld. MO GPS alappont hálózata, csak, hogy darabonként X forintért... :-( Vagyis fizess mégegyszer, ha akarsz valamit...
Hmmmmmm. Nem rossz.
(Fizess nekem két sört, aztán az egyiket y forintért megihatod.)
Úgy saccolom, hogy kb 20e km-nyi út bejárásáról lenne szó. A magas fogyasztású autómmal ez 40 tankolást jelentene, feltételezve, hogy egy tankkal elmegyek 500km-et, ami közúton azért teljesíthető. Erre számoltam 13000 Ft-ot tankolásonként, az összesen 520e Ft, ha több ember csinálja, akkor úgy gondoltam, hogy tőlük ezt már nem lehet ingyen kérni, ezért megszoroztam az egészet kettővel és a nyilvávalóan nem elkerülhető többszörös útbejárások miatt még 1.5-el. ez mondjuk 1.5M
tehát ha egy ember bejár 2000 km utat, közben tankol 4x, azon keres 52e forintot, nembeszélve arról, hogy a saját autó kevesebbet is fogyaszthat. remélem a 2000km-nyi kopás senkit sem zavar... Ha valaki 52e ft-ot akar keresni, akkor az az a 2000 km-t akár 2 nap alatt is levezeti, nem rossz pénz ugye?
megfelelő előkészítés után ez elég gyorsan befejeződhet....
Ez igaz erre az eszkozre, ami egy kis fogaskereke a nagy gepezetnek, amit ugy hivnak, hogy terinformatikai hatter. Ezzel nem vagyunk ugy, mint az oreg lord a gyepevel, hogy 300 eve nyirja a csaladja. Mi szembeallunk egy olyan europai/vilagszintu kihivassal, amit ott az az eszkozrendszer biztosit, amit evtizedek ota epitenek. Reszben uzleti alapon, mert a nagy piacert erdemes volt dolgozni, mert megterult a munka (amit ti most a programfejlesztes meg trackeles teren csinaltatok, az talan hazai berszinvonalon sem fog megterulni — ne legyen igazam — nemhogy nyugati szinten). Meg mert allam bacsinak ott volt penze arra, hogy az adofizetok penzen fenntartott (hivatali) infrastrukturat megfelelo szinvonalon tartsa, mert ezt koveteli meg a fejlodes. Nalunk a legnagyobb terkepeszeti intezetek (Cartographia, katonai terkepeszet,) ha gyorsan el kell vegezni valamilyen munkat, talan meg mindig csotollal dolgoznak, mert az utolso 1-2 ev kivetelevel nem kaptak penzt a szamitogepes terkepeszet muvelesere, pedig ez az a gyep, amit evtizedekig kell nyirni, hogy szep zold legyen..
Es meg most is fennall az a penzszerzesi kenyszeruk, ami nyugaton ismeretlen. Ott az allami terkepeszet altal az adofizetok penzen osszegyujtott informacio termeszetesen barki szamara ingyan hozzaferheto. Nalunk a MH TEHI kenytelen penzt kerni egy altala kibocsatott terkep beszkennelesi jogaert is, ha be tudja szedni, es nem is keveset.
Ugyhogy most bolond a helyzet, 1-2 ev alatt kellene potolni az evtizedes elmaradast, hogy a jelenleg boltban kaphato vilagszinvonalu hardvert megfelelo szinvonalu informacioval toltsd fel. Ez nem 1,5 MFt-ba kerul es meg tobb penzzel sem biztos, hogy rovidul az ido. Jo funyirast.
Gondolom, többen is emlékeztek a tavaly évvégi Pontvadász versenyre. Akkor sokan kérdezték, mikor lesz újra?
Sikerült újra megszervezni, új helyszínen, újabb, illetve finomított szabályokkal, és ami az igazán nagy durranás:
Magyar, amerikai, és ha minden jól megy olasz speciális katonai alakulatok is rajthoz állnak!
A verseny részletei a Land Rover Egyesület lapján a www.mlre.hu címen!
Akinek kérdése van, az a fellelhető telefonszámokon hívja rendezőket, illetve írjon a mlre@extra.hu címre, a tárgy legyen "pontvadasz"!
Biztos vagyok benne, hogy minden amatőr és profi kezdeményezés egy kicsit előrébb mozdítja a térképészet ügyét. A térképész cégeknek ez meg figyelmeztetés: 1.5M-el a zsebében és egy kis eltökéltséggel bárki nekivághat egy olyan térkép elkészítésének, amely _pontosabb_ lesz mint a meglevőek. Ezek az eszközök alig 1 éve váltak elérhetővé és elegendően pontossá, lassan mindenki eszmél.
BadGe
Ha jobban belegondolsz, akkor elvileg _minden_ objektum út mellett található, különben nem tudnál odamenni...
Na ez azert nem egeszen igy van. Legalabbis a terkepeken. Csak gondolj bele, pl. hogy egy hidon megy at, alttad 3 m-re van a patak. Na hol megy a patak? (Jo tudom, ez olyan topografiai reszletesseg, amivel szerinted hazabeszelek...)Szoval a kamera is csak az ellenorzes egyik eszkoze tobb szem tobbet lat alapon. (habar ha a hazszamot nem vittek volna el a MEH-be, es a kamerarol le lehetne olvasni, az azert nem volna hulyeseg).
Ugyhogy van meg ido trackelgetni, nem kell azzal tulsagosan sietni. Elobb rendbe kell rakni a DTA-50-hez hasonlo vektoros allomanyokat az ortofotok alapjan, es arra kell raereszteni a trackeket, mert az pontosabb, mint a legifoto. (Legalabbis azzal a DGPS apparatussal, amit a Datacart hasznal.)
Ne izgulj Gyuri, most, hogy MO már készen van (földutakkal :))) nekikezdtünk a 2M felbontású műholdkép alapján magyaroszág vektorizálásához. Egyébként ha figyelmesen olvasod, akkor a kocsira felszereltek 2 kamerát, amely a bejárt útról sztereó képet készít, így aztán az út melletti dolgokat egészen jól le lehet képezni. Ha jobban belegondolsz, akkor elvileg _minden_ objektum út mellett található, különben nem tudnál odamenni...
Ha a Datakart mondja, akkor komolyan kell venni, mert az orszag egyik legnevesebb terkepeszeti cege, a fokolompos a szekesfehervari foiskola professzora, ha jol tudom. De ha csak az uthalozatot veszik fel GPS-trackkent, ami vegul is egy nagy szamossagu, de veges munka, akkor abbol meg nem lesz terkep, a nagyja meg utana jon.
Mert nem csak GPS-be kell, ott a vonalhalo jelenleg ha jobb nincs alapon elfogadhato. De egy terkepen egy csomo egyeb objektum van, azt honnan veszik? Vagy a regi topoterkepekrol, vagy legifotorol, vagy a ketto keverekebol. Feltetelezhetjuk, hogy a track jo. Ha a vektoros regi topoterkepen az ut nem ott megy, akkor hozzahuzzak. Es mi lesz az utszeli epuletekkel, hogy csak a legkozelebbit vegyem, azt hova huzza, mert egy vonal nem hataroz meg egy pontot. Es akkor meg az uttol tavolabbi objektumokrol nem beszeltem. Ugyhogy majd jonnek a tovabbi korok, mert az olyan terkep nem jo, ahol az utak nem passzolnak az egyeb objektumokhoz. Azokat csak az ortofoto alapjan lehet helyesbiteni, es ezutan kell tarenni a trackeket, ami ahol lathato az ut a foton, ott ellenorzes, ahol takarasban van, ott potlas.
Szoval a kanaan kicsit meg odebb volt.
lehet, hogy őket kellene megfinanszírozni. A két év ugyanis sok egy kicsit. Minden esetre nagyon előre mutató. Egy haverommal beszélgettünk erről, de természetesen egy ilyen eszköz létrehozása meghaladta a képességünket. ezidáig...
én egyébként kb 20e km-re becsültem a közutak hosszát. 10 ember esetén ez 2-2e km-t jelentene, ami ha valaki nekidurálja magát 5 nap max! persze logisztikai oldalról biztosan elhúzódna a dolog.
Egyébként érdekes a térképészet ilyen irányú eltolódása. Ma gyakorlatilag szinte bárki nekifoghat térképet gyártani, amelyek ráadásul GPS-el használhatóak lesznek. A kamerák akkor válnak igazán érdekessé ha az utcatáblákat is "el tudják olvasni".
MÁS: az utóbbi napokban olyan fos GPS jeleket kaptam, amilyeneket már régen? Van valami tapasztalat? megint zavarják?
TmsS: én úgy tudom, hogy egy palm-ot forgalmazó cég már tervbe vette az AeroMap térképeinek ellopását nem tom hogy állnak vele... remélem a szándékos hibákat benne felejtik :)))
érdekesség: elképzelhető, hogy egy _nagy_ cég megfinanszírozza magyarország teljes GPS-es bejárását. Még törik a fejüket, hogy vajon mekkora marketing értéke van a dolognak.
Ha beindul, akkor ezennel vezetőket keresek, akik kb 1 hónap időtartamban mást sem csinálnak, mint járják az országot 1-1 gps-el felvértezve.
ti mennyire saccoljátok egy ilyen bejárás költségeit?
Palm IIIx-en futo budapest vektorterkeprol nem tud valaki? ha esetleg meg gps-sel a poziciot is meg tudna mutatni, az volna a csucs... (ha volt mar korabban errol szo, akkor bocs'.)