Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Sziasztok.
Köszönöm az átkötési ötletet lehet hogy megcsinálom de jobb volna szerintem ha volna a menuben valahol ilyen lehetőség.
>hohoho: a kijelzett pozício pontossága: GPS Info menűben at "accuray"-nál szerplő érték.
Autos tartót kapni is lehet meg csinálni is lehet.
(én csináltam egyeet házilag)
PL: Benzinúton vagy autós boltban veszele egy vákumossan tapadó irattartót. (kb 600 ft)
Kiveszed belőlle a paírt.Lepattintos rólla a papir tartó ki csipeszt.Itt van két kis műanyag "butyök" ezt érdemes levágni és valami puha anyagot odaradasztani hogy ne sérüljön(karcolódjon esetleg) a GPS felső része.Ráteszed a GPS-t körberajzolod ceruzával Kiméred hogy hova esik az antenna csatlakozója,és a GPS-hátulján lévő csavarfoglalat.!!!PONTOSAN MÉRD KI,MERT HA ELRONTOD AKKOR ODA AZ EGÉSZ!!!!Kifurod mind a két helyen a műanyagot.Smirglivel simára csiszolod.Ha nincs kérsz valakitől számítógépes csavart (amivel a hdd-t szoktuk csavarozni) Már csak egy alátét kel ha tul nagy a műanyogon a furt lyuk.
A lényeg hogy a számítógép hdd-s csavarjai pont akkorák mint a GPS-hátulján lévő csavarhelye.
Méretek:(egy kis segítség a lyukak furásához)
-A papirtartó méretei:
8,5 cm x 12,3 cm:
-Antenna helye: (A furat közepe)
jobb szélétől: kb 2cm
fentről : kb 2cm
furat nagysága 1cm (sugár 0,5cm)
-GPS-t tartó csavar helye:
Jobrol számolva: 4,7 cm KB!!!
alúról: 2,2 cm KB!!
Biciklis tartó: Hasonló az autós tartóhoz csak ott a rögzítést másként kell megoldani.
A számítógép ház hátulján amit kitörünk abbol kell hajlítni egy karikát.Egyik oldalán kifurni oda jon a hdd-s csavar, másik végen vágni kell egy kis "abalkot" amin éppen hogy átmegy egy csavaros szorítóbilincs.
nehany kerdes az emap-el kapcsolatban :
- honnan lehet tudni a kijelzett pozicio pontossagat? A GPS menu accuracy es a terkepen levo pontossag kor es tavolsag jelzo szakasz kozott nagysagrendi elteres van. Mindezek mellett a huzott track ugyanazon az uton visszafele mindketton boven kivul is szokott lenni.
- van itt valakinek garmin emap gepjarmu tartoja? Nekem bukkanoknal elofordul, hogy kirepul belole. Pesttol Fehervarig az M7-sen 120-as temponal ketszer repult ki, a labam koze esett, es huzta magaval a cigigyujto kabeljet is. Innen mar csak 1 lepes, hogy a labamra tekeredjen menet kozben... Mashol is elofordult, pedig nem egy razopad kocsim van.
kabelfekteto : ezen mar en is filoztam, de szerintem jobb lenne, ha a gyujtas lekapcsolasa utan nem menne el a fesz. a cigigyujtobol. En valszeg azt fogom atkottetni. A radiot is atkottettem ilyenre, idegesitett, hogy mindig kihagytam par mondatot a hirekbol, amikor lekapcsoltam a gyujtast.
Sziasztok.
Be lehet e állitani e-map gps-en hogy ha autos toltorol megy a készulék és leállítom a motort akkor automatikussan elemes uzemmódra kapcsoljon?
Ne keljen megnyomni semmilyen gombot ne kerdezzen semmit....csak álljon át a másik üzemmódra.
Elore is koszonom a segitséget.
Pár hete használok egy eTrex Vistát, nagyon meg vagyok vele elégedve. Megnéztem és van lehetőség User datum állításra, DX, DY, DZ, DA, DF értékeket lehet megadni. Tudja valaki, hogy mik ezek a paraméterek?
Ez a kerdes nem ilyen egyszeru. Amiert a GPS modul tudja a kulonbozo beallitasokat, azert nem biztos, hogy a kezeloi menuben is megcsinaltak. Ez sajnos a Garminnal gyakran elofordul, elvegre valamit nyujtani kell az azonos modulbol csinalt dragabb keszulekkel, bar ennel is gyakrabban egyszeruen a programozo felejt ki valamit. Ezt csak a keszulek konkret kezbevetelevel lehetne eldonteni. Ami teny, a GPS12 muszaki leirasaban szerepel az, hogy van User UTM a kijelzesi formak kozott es User datum a 100 eloreprogramozott datumon kivul. Az Etrexnek ez nincs irva, de a kezelesi leirasbol ennek ellenere az User grid kiolvashato. (Igen szukszavuan azt irja, hogy a konstansokert fordulj szakemebrhez.) A Map datum fejezetben viszont nem ir a leiras az User datumrol, de ettol meg lehet benne. Kerem, nezze meg valaki, akinek van Etrexe.
A Garmin LP25 OEM panelje, illetve az erre épülő intelligens antennáik több mint 100 beépített dátumot kezelnek (köztük a WGS84-et) ezen kívül pedig a dátumok alapjául szolgáló ellipszoid paraméterei egyedileg is beállíthatóak. Mivel a Garmim GPS-ek elvileg ugyanazt a technológiát használják, tipustól függetlenül, nem lenne értelme ha ezeket a dátumokat nem lehetne választani/beállítani. Ha pedig a WGS84-et tudja, akkor már csak táblázat kérdése, hogy bármi mást is ismerjen.
Sem a Navigate, Sem a Garmin honlaprol nem derul ki, de meg a Garmin.com on levo gepkonyvbol sem, hogy van-e az Etrex-ben (meg a tobbi uj tipuson)User grid es User datum, hasonloan a GPS12-hoz. Egy holegballonos ismerosomnek kellene, ott a versenykoordinata mindig User grid, de a helyi adatok csak User datummal pontosak. Amugy nagyon rendesek a versenyvezetok, mert ujabban megadjak a teljes adatsort. Ugyhogy ha valakit erdekel, meg tudom adni a magyarorszagi Gauss-Kruger koordinata Kraszovszkij datumon (ez van a katonai terkepeken) valo eloallitasahoz szukseges adatsort.
Torban:)
99% = 100%, mivel ezt már nem írja ki. Kb. 90%-nál már célszerű menteni, mivel 99 után már felülírja az első pontokat.
eMap esetében a track 1900 pontból áll és ez bizony fix. Ezzel a kapacitással kb. 600 km országúti autózást lehet letudni.
Üdv!
Papa-Papa soros dugót lehet venni párszáz forintért, a belső átkötést nekünk kellett megoldani (nullmodem bekötés). Szépen működik. Szerelt állapotban megvehetpt még én sem láttam.
Most már tegyétek helyre nálam az eMap track memória dolgát. Egy ideje nem mentem le a gépbe - csak a PC-re, megfogadván korábbi tanácsotokat, hogy így nem "kerekit", több pontból, pontosabban rögzíthetek. No, igen, de ! Már egy ideje 99%-on áll a track memória állapota.Ez most mit jelent ? Mikor lesz 100% ?
Ha elmegyek Párizsba és vissza akkor mi lesz? a track memó végi 99 % lesz, csak minnél többet használom így annál pontatlanabb lesz ?
Magyarul: a pontok száma fix ?
elf:)
GPSMAP 76, ár: br. 169.900,-
Ötvözték a GPS III+, eMap és a GPS 48 tulajdonságait, elméletileg hajózási célokból.
A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy egy nagyon jól használható, igen komplett készülék sült ki belőle.
Benne van a már ismert alap-térkép, valamint 8MB (sajnos fix) memória, további térképek betöltésére. Minden ismert navigációs üzemmód megtalálható a készülékbe, mindez egy igen jól látható, az eMap-énál nagyobb kijlezővel, nagy felbontásban. MOB, érkezési-, horgonyriasztás, hajós alapadatbázis, készülő hajózási térképek, amelyeken sekélyvizi riasztás is lehet.
GPS 76, ár: br. 104.900,-
Uaz, mint az előző, de nincs benne térkép és 1MB fix memória POI feltöltésére.
+Vízálló (ez azt hiszem evidens) és úszik a vízen!!!
Egyébként 3 hete már itthon is megvásárolható:
Navi-Gate Kft. XIII. Victor Hugo 18-22. Tel: 349-0530
GPS mobilokat mutatott be a Benefon ... Mobil
május 21. 10:46
[Index] [Benefon Esc!] Benefon Esc! néven új m?holdas helymeghatározó rendszerrel felszerelt mobiltelefonokat mutatott be a finn Benefon. A vállalat ígérete szerint az intergrált GPS-mobilok például képesek lesznek megmutatni a WAP-on kiválasztott üzletek elhelyezkedését. Az Esc! egyébként talán az utolsó próbálkozás, amely kihúzhatja a bajból a cs?d felé tartó Benefont.?
Ki finanszírozza? (fizeti nekem az 52000-et :-))
Megcsinálható, de ez valóban még nem térkép...
Egyetértésemnek adok hangot Vgyuri előző hozzászólásához..
Valóban, nézzük pld. a FÖMI-t.
Ha nem tévedek ez egy az én/te/ö adójából finanszírozott állami intézmény. (Vagyis mi fizetjük, hogy működjön) 'oszt nézegetem a honlapjukat -mondom hátha találok ott "istenbizony" koordinátju pontokat- van is (pld. MO GPS alappont hálózata, csak, hogy darabonként X forintért... :-( Vagyis fizess mégegyszer, ha akarsz valamit...
Hmmmmmm. Nem rossz.
(Fizess nekem két sört, aztán az egyiket y forintért megihatod.)
Úgy saccolom, hogy kb 20e km-nyi út bejárásáról lenne szó. A magas fogyasztású autómmal ez 40 tankolást jelentene, feltételezve, hogy egy tankkal elmegyek 500km-et, ami közúton azért teljesíthető. Erre számoltam 13000 Ft-ot tankolásonként, az összesen 520e Ft, ha több ember csinálja, akkor úgy gondoltam, hogy tőlük ezt már nem lehet ingyen kérni, ezért megszoroztam az egészet kettővel és a nyilvávalóan nem elkerülhető többszörös útbejárások miatt még 1.5-el. ez mondjuk 1.5M
tehát ha egy ember bejár 2000 km utat, közben tankol 4x, azon keres 52e forintot, nembeszélve arról, hogy a saját autó kevesebbet is fogyaszthat. remélem a 2000km-nyi kopás senkit sem zavar... Ha valaki 52e ft-ot akar keresni, akkor az az a 2000 km-t akár 2 nap alatt is levezeti, nem rossz pénz ugye?
megfelelő előkészítés után ez elég gyorsan befejeződhet....