Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Amennyi időt elb@szol ezeknek a hozzászólásoknak a megírására, guglizásra, cikkek átbogarászására, annyi idő alatt simán meg tudnál írni egy e-mailt a kérdéseiddel az illetékeseknek, és akkor legalább első kézből lennének információid, nem kéne találgatni... Értem én a kielégíthetetlen kíváncsiságodat, csak azt nem, hogy ezeket miért az itteni fórumozókon kéred számon, rendszeresen.
Egy távoli városban élek, és aligha fogok utazni az új Mercedes e-buszaitokkal. Őszintén kívánom, hogy beváltsa reményeiteket.
De...
Miért is kéne nekem a DKV-hoz fordulnom alapadatokért? Tudni szeretném, hogy mit vett - a kis közpénzemen is - a városotok.
Furcsállom, hogy az október 16-i(?) szerződéskötés után máig nem tudja senki,
-milyen vegyi összetételű és mekkora kapacitású akkumulátorral érkezik egy tucat elektromos busz -milyen befogadóképesség virít a forgalmiban, meg elöl a piktogramokon.
De... Segítek, mert utánaolvastam, ám nem találtam választ - hátha így tudja valaki:
2. utaskapacitás kérdésben 76 fő? Na de a minimum 23, avagy vagy másülőhely számmal?
De...
Azt már meg sem merem kérdezni, hogy mennyi a tényleges A) teljeskörű, B) kocsiszekrényre, és C) akkuállományra vonatkozó garancia - és mit ér, ha 15-20% helyett 35% a tolerált kapacitásvesztés.
Azt meg pláne nem, hogy az 5 éves "teljeskörű (gyári kötelező?) karbantartásra" tett 16,23 milliós ajánlat 12 db, avagy 1 db eCitarora vonatkozik.
Nagyon jó kérdéseket tettél fel! De! Erre az átlag kozlekedesrajongó nem tud neked válaszolni, az biztos. A tender anyagait tudod hivatalos úton az önkormányzattől/DKVtól/Közbeszerzési hatóságtól közérdekű adatigenylés keretein belül kikérni maximum.
google barátunk is csak ezeket a leegyszerűsített cikkeket talalta, viszont van amelyikben csepegtetnek adatot férőhelyrol/hatotavrol:
A sofőr nem tudja a wifit ki-be kapcsolni. Ez egy mobiltelefonhoz hasonló készülék, ami egy SIM-kártya segítségével mobilhálózatról kapja az internetet, amit hotspoton megoszt és erre csatlakozva tudsz wifizni a járművön. A trolikon és a villamosokon a plafon burkolata mögött van "elrejtve", az új buszokon viszont be sem építették, bár ha kint vannak a matricák, akkor remélhetőleg valamikor be fogják.
Meg ezt az átszállósdit felejtsük már el, főleg, hogy itt fél kilométerekre szokás egymástól tenni a megállókat, a menetrend összehangolása nélkül... Nem vonzó az utasoknak, joggal.
Szerintem a 3.as villamos lehetne olyan mint a 2.es villamos és a Tócóskert és a nagyállomás közt közlekednek.a Tócóskerti járatok meg a nagyállomásba futnának be ahol átszálnanak a tócósba igyekvő utasok.
Miért váltott volna ki 40-et? Ez a tender most az új buszok rendelkezésre tartására vonatkozik, de van a DKV-nak is egy Reformja, illetve hamarosan lesz még 12 eCitaro is (javaslom elolvasni a linkelt iho cikket). Így már 132-nél járunk, és akkor valószínűleg maradni fog még az 5 RMD Conecto G és a proto Reform is, ez már majdnem 140.
A szolgáltatóváltáskor volt egy hatalmas visszaesés a férőhely kínálatban, mert akkor kevesebb busz volt, még kisebb volt a csuklósok aránya és 2-es villamos se volt még sehol. Azóta megépült a kettes villamos, csak kevesebb mint 20 szólót töröltek az állományból, viszont hoztak még 15 csuklóst, 2 szólót, meg egy Sprintert (tavaly év végi állapot).
119 vadiúj busz lesz, de ehhez még hozzá jönnek a nemrég beszerzett Mercik és Volvók, és az egy darab Reform is ami már itt van egy ideje.
Városunkban és több magyarországi városban is jó üzemeltetési tapasztalatok vannak az alacsonybelépésű járművek terén, melyek alkalmazását az eltérő utazási igények is indokolják.
Itt mire gondolt vajon a költő? Milyen eltérő utazási igény indokol LE buszt az LF helyett? Valójában inkább az lacsonyabb ára inokolja az LE buszt.
Milyen jól néz ki az az alternatív színterv, kár, hogy nem ilyenek lettek a buszok.
Gyanús volt elsőre is. Kecskeméten ugyanilyen színűek. Már csak az lett volna gyanúsabb, ha a türkiz csík is kellett volna legyen rajta Petronas felirattal :D
Nekem ez sántít.. Mióta mondja meg a gyártó, hogy csak egy bizonyos színnel lehet forgalomba állítani a járműveiket? :DDD A gyártó olyan színűre festi a járműveket, amilyennek rendelik őket.
Nem lettek kivonva a forgalomból, csak ott tárolják őket, mert a Tankerben nem fél el az összes. Még nem tudni, hogy mi lesz velük, de gondolom, majd szépen lassan eladják őket, esetleg áthelyezik más ITK-üzemegységhez. Érdekes, hogy az MAN-ek is oda kerültek, pedig múlt héten még azt mondta nekem egy tankeres csávó, hogy azonnal viszik őket haza, mert ott is szükség van rájuk, de ezek szerint még sem. Egy másik kollégától hallottam, hogy a reptéren is van pár szóló, ezt meg tudja erősíteni valaki?
Ma fél napig tömegközlekedtem (napijeggyel), de csak egyetlen Reformra tudtam felülni, 17A-n. Bevallom, az első benyomásom pozitív. Nem ezek a legtökéletesebb buszok helyi üzemre, de a konstrukció nem tűnik rossznak. Vagy csak az újdonság ereje...
Szomorú, hogy a városvezetés ennyire lesz*rja a környzetvédet. Lassan tényleg csak szürke térkő lesz az egész városban.
Ez a villamos is hatalmas károkat fog okozni ilyen szempontból, mint a kettes. Bár ez még nagyobbot, mert a 2-es vonalán még egész sok "szabad hely" volt a villamosnak. Ami a 3-as esetében nem mondható el.
A parkolóhelyek megszüntetése csak abban az esetben elfogadható, ha együtt jár a menetrend és a hálózat fejlesztésével. Ebben az esetben eddig szó nincs. Az lesz a vége, hogy minden talpalatnyi zöldfelületen autók fognak állni, a gyepen, az erdőben, meg mindenhol, mint pl. a Móricz Zsigmond körúton az Auguszta környékén, nagy a Nagyerdő bizonyos részein. A közterület-felügyelet (ha van egyáltalán) pedig le fogja sz..., mint eddig.