Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha Te szétszedett állapotban meg tudod mozgatni, akkor a csapágyak már használódtak, alapjáraton morgó, csörgő hangja lehet. Ha jól értelmezem mostanában vetted használtan, használd Te is min. 40-es keverékkel. A Makita, oleomac stb 1:100 dolgait nem erőltetném, a következmények hallhatóak..., ha nagyon hangosodik add el Te is, ahogy Gypsy szaktárs írja 60 ropi a felújítás, Ő tájékozottabb az árakban.
A főtengely "vidéki "ellenőrzése: a kiszedett főtengelyt a hajtókarnál marokra fogni, majd ököllel, tenyérrel a hajtókar felső szemére ütünk, ha csengést hallunk , akkor felújítás : sonkák széthúzása, új hajtókar alsó csap+tűgörgők, majd centírozás. A tengelyirányú holtjáték normális, de a radiális nem megengedett.
Hát, nem tudom. Ha az úgy valóban mozogna, akkor lógna is. Ez tűgörgün fut, így nem tud mozdulni, csak ha lóg . Hangja különben a dugónak szokott lenni, legfeljebb a csapszegnek. De ha az egy ennyire friss gép, szerintem kizárt.
A hajtókar mozgást nem oldalirányba gondoltam,hanem ha lefogod a sonkánál(tügörgőnél )a hajtókar alját,akkor a merőlegeshez képest mozdul a hajtókar a csapszeggel párhuzamosan
A csap szélesebb, és semmi baj azzal, hogy a hajtókar mozog rajta. Az úgy jó, mert így önbeálló. NAGYON sokba kerül a felújítás. Helyből olyan 60 rugót számolj rá.Megint azt ajánlom, ne ügyintézd tovább, mert a végén tényleg felújítandó lesz .
Ajjaj. Használd inkább szétszedés helyett. Minden kétütemű hangja kicsit csörgős-zörgős, a főtengely meg laza illesztésű az üzemi hőmérséklet miatt. Szerintem inkább csak akkor műtögesd, ha majd kell.
Sziasztok! Vettem egy fs 300-at. Pici csörgése van de nagyon halkan a henger felől. Szétszedtem,a hajtókar alján a tűgörgőnél hosszirányú kotyogása 0 Viszonta két sonka felé van lötyögése. a deklit levettem hátul a berántónál,és a (lendkeréket )ha megmozgatom jobbra-balra nagyon picit kotyog. Tudtok erre valami ötletet? Mi a szar lehet vele?
Az én gépkönyvem szivatót és 5x pumpedlit javasol start gomb hátratolásával, amíg le nem fullad. Én bőven adom neki a benyát, egy tonna keverékkel is el kell indulnia. utána normál üzemre felkapcsolom szivatóról, ahogy Gypsy is írja, másodikra mindig indul és darálok, amíg teljesen kutyaszaros nem leszek. :) talán a trükk a leállításnál lehet, miután végeztem húzok neki egy vastagot úgy 5 mp-ig /mint a Trabiknak/, aztán start gomb előre tol és mindenki boldog. azt figyeltem meg, ha a tankot teljesen leürítem, akkor utána legalább 8-10 pumpálás kell, hogy elinduljon. De akkor is második rántásra megy.
Igazából beindul úgy is. De én mindig stron indítom. Meg időnként az emberekét is, mert amikor, mint a gumimotorost, csak húzza, húzza ... olyankor nem mindig nyomdafestéket tűrő stílusban szoktam említeni, mit ír a könyv. Mert nekem max 2-3-ból be is indul. Mindig .
Gypsy,jancsus!Ti hogyan indítjátok a Stihleket?MErt a gépkönyv indítógázzal javasolja,de én sosem úgy szoktam.Csak pumpedli,szívató ,ránt,ránt és indul.
És az baj, hogy "csak" annyit tud vágni,mint az ALKO? Szerintem ebben semmi gáz nincs. De az könnyen meglehet, hogy fele annyi idő alatt végzel az FS-sel... ;)
Indítási problémái vannak folyamatosan. Inkább úgy fogalmazok, hogy szervízigényes gép. Jegenyébe mondta az egyik szerelő: Ha összeszoktál a kaszáddal és harmadik rántásra nem idul, akkor irány a szervíz. Meg egy bambi. Más! Azért a nagyon erős kaszákkal 3 LE fölött vigyázni Urak, a végén még teljesítményadót kell majd fizetni utánuk jövöre. :)
Egyébként 12500-as fordulatnál nem sok minden marad levágatlanul damillal vagy késsel egyaránt.
Katona boltban lehet kapni 56M vegyvédelmi felszerelést .Na az a tuti. :-)))) Vagy felszerkeszteni a fűkaszára olyan pajzsot,amit a zsaruk használtak anno a Kossuth-téri pikniknél.
Persze,hogy autocutot használok.De ha azt írom,hogy a damil 20 cm hosszú,akkor Dolmar PS 89374652546337 biztos belekötött volna,hogy csak 20 cm széles sávot még az AL-KO 4125 is elvitt.
Ha nekiállsz kaszálni, és nem akarsz sérülést, akkor kesztyű, egész alakos védőruha, arcvédő plexi, sipcsontvédő, stb. Na ! IGY NEM lehet dolgozni. Akkor meg egy kis itt is, meg ott is begyűjtött flekk az ára .
Persze a legnyerőbb ez a konfiguráció lenne neked: Napszúrásvédő Strandsurda kalap, szabvány zajvédő, és gázálarc a por és pollenvédelemért. Csak aztán ne lepődj meg ha az UFO magazin következő számának címlapján találod magad. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Az ember a motor elején tartózkodik, a hátulján meg kipufog. A működés jellegéből adódóan meg némi túlnyomással, ezért a kipufigáz erre, az ember meg arra tart. Így nem igazán mérvadó. Ráadásul a szabad téren a levegővel higulás mértéke olyan, ami nem összemérhető pl a Margit körúttal .