Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
A Makita EBH341U-hez elvileg 3 ágú, hegyes dikicskés jár, a többi makitához négyágú fűvágó lap, a castelhez is az utóbbi jár, vagy legalábbis én még azt kaptam.
A négyágú kést ajánlott kicserélni majd egy 3ágúra, de a négyágút is el lehet azért használni :-)
Az oleo-mac-ben és a castelgardenben honda gx moci van, (nameg a honda kaszákon) a makitákban subaru-robin motor van, köbcentire teljesítményre megyegyeznek a motormárkák mininégyüteműi.
A castelgardenhez kétvállas heveder van, a többi géphez még nem láttam a hevedert, de a hondához talán most egy egész jó kis hevedert adnak.
A lényeg az, hogy ne a heveder alapján döntsön az emebr, legalábbis ne ennél akategoriánál, a castelgardené is használható, régebben tettem fel róla képet a kertigépes topicba....
A castelgarden rezgésmentesítő tubusa olyan előnyt ad a gépnek, amit szerintem a többi márka hasonló gépe nem tud behozni, és a castelgardenhez párosul még egy jó ár is, az eredeti hondával szemben.
A makita és az oleo igaz, hogy kicsit olcsóbbak, mint a castelgarden, de utóbbi szerintem megéri a felárat, ráadásul néha ugyanazon az áron meg lehet venni, vagy még olcsóbban is, tavaly több helyen is meg lehetett venni az xb435hd-t 99-105ezer körül.
A makita idén kijött még 3 mininégyütemű kaszával, sajnos mind 25ccm-s, tehát neki asszem 5-6 mininégyütemű kaszája van, az újjak közül van amihez csak vágótárcsát adnak, damilfejet nem, bár így 85ezer környékén tudják adni ezeket a gépeket.
Én a castelhez anno, kaptam egy tubus zsírt is, bár az még a castelgarden xb38hd volt, amit később átkereszteltek xb435hd-re, és most írta nemrég vki, hogy vett a bricoban egy xb435hd-t, de zsír nem volt a géphez......
Ha Te szétszedett állapotban meg tudod mozgatni, akkor a csapágyak már használódtak, alapjáraton morgó, csörgő hangja lehet. Ha jól értelmezem mostanában vetted használtan, használd Te is min. 40-es keverékkel. A Makita, oleomac stb 1:100 dolgait nem erőltetném, a következmények hallhatóak..., ha nagyon hangosodik add el Te is, ahogy Gypsy szaktárs írja 60 ropi a felújítás, Ő tájékozottabb az árakban.
A főtengely "vidéki "ellenőrzése: a kiszedett főtengelyt a hajtókarnál marokra fogni, majd ököllel, tenyérrel a hajtókar felső szemére ütünk, ha csengést hallunk , akkor felújítás : sonkák széthúzása, új hajtókar alsó csap+tűgörgők, majd centírozás. A tengelyirányú holtjáték normális, de a radiális nem megengedett.
Hát, nem tudom. Ha az úgy valóban mozogna, akkor lógna is. Ez tűgörgün fut, így nem tud mozdulni, csak ha lóg . Hangja különben a dugónak szokott lenni, legfeljebb a csapszegnek. De ha az egy ennyire friss gép, szerintem kizárt.
A hajtókar mozgást nem oldalirányba gondoltam,hanem ha lefogod a sonkánál(tügörgőnél )a hajtókar alját,akkor a merőlegeshez képest mozdul a hajtókar a csapszeggel párhuzamosan
A csap szélesebb, és semmi baj azzal, hogy a hajtókar mozog rajta. Az úgy jó, mert így önbeálló. NAGYON sokba kerül a felújítás. Helyből olyan 60 rugót számolj rá.Megint azt ajánlom, ne ügyintézd tovább, mert a végén tényleg felújítandó lesz .
Ajjaj. Használd inkább szétszedés helyett. Minden kétütemű hangja kicsit csörgős-zörgős, a főtengely meg laza illesztésű az üzemi hőmérséklet miatt. Szerintem inkább csak akkor műtögesd, ha majd kell.
Sziasztok! Vettem egy fs 300-at. Pici csörgése van de nagyon halkan a henger felől. Szétszedtem,a hajtókar alján a tűgörgőnél hosszirányú kotyogása 0 Viszonta két sonka felé van lötyögése. a deklit levettem hátul a berántónál,és a (lendkeréket )ha megmozgatom jobbra-balra nagyon picit kotyog. Tudtok erre valami ötletet? Mi a szar lehet vele?
Az én gépkönyvem szivatót és 5x pumpedlit javasol start gomb hátratolásával, amíg le nem fullad. Én bőven adom neki a benyát, egy tonna keverékkel is el kell indulnia. utána normál üzemre felkapcsolom szivatóról, ahogy Gypsy is írja, másodikra mindig indul és darálok, amíg teljesen kutyaszaros nem leszek. :) talán a trükk a leállításnál lehet, miután végeztem húzok neki egy vastagot úgy 5 mp-ig /mint a Trabiknak/, aztán start gomb előre tol és mindenki boldog. azt figyeltem meg, ha a tankot teljesen leürítem, akkor utána legalább 8-10 pumpálás kell, hogy elinduljon. De akkor is második rántásra megy.
Igazából beindul úgy is. De én mindig stron indítom. Meg időnként az emberekét is, mert amikor, mint a gumimotorost, csak húzza, húzza ... olyankor nem mindig nyomdafestéket tűrő stílusban szoktam említeni, mit ír a könyv. Mert nekem max 2-3-ból be is indul. Mindig .
Gypsy,jancsus!Ti hogyan indítjátok a Stihleket?MErt a gépkönyv indítógázzal javasolja,de én sosem úgy szoktam.Csak pumpedli,szívató ,ránt,ránt és indul.
És az baj, hogy "csak" annyit tud vágni,mint az ALKO? Szerintem ebben semmi gáz nincs. De az könnyen meglehet, hogy fele annyi idő alatt végzel az FS-sel... ;)
Indítási problémái vannak folyamatosan. Inkább úgy fogalmazok, hogy szervízigényes gép. Jegenyébe mondta az egyik szerelő: Ha összeszoktál a kaszáddal és harmadik rántásra nem idul, akkor irány a szervíz. Meg egy bambi. Más! Azért a nagyon erős kaszákkal 3 LE fölött vigyázni Urak, a végén még teljesítményadót kell majd fizetni utánuk jövöre. :)
Egyébként 12500-as fordulatnál nem sok minden marad levágatlanul damillal vagy késsel egyaránt.