hátulra akkor üljön gyerek ha nem gyermek ülésbe teszed, egyébként pompásan össze tudja rugdosni a koszos bakancsaival az elötte lévő ülést :) wagy elöl is kicsi ember ül és akkor nem. wagy függőlegesen tartod az első ülést.
clio 2 tapasztalat, gondolom a tália sem nagyobb.
Sziasztok!
Néhány pontosítás a suzukihoz:
- a suzuki GLX, GS felsz. modelljeiben 2000 09.01.-tol széria a kétoldali légzsák (egyébként 48000Ft a ketto)
- az ABS felára 117000Ft
- szervót nem lehet rendelni, limitált modellekben(80000 Ft), ill. export autókban van
- klima csak utólagos beszereléssel rendelheto 234900Ft, vagy a "summer" modellekben széria
- rádió elokészítés, hátsó ködlámpa, belso levego keringtetés, idoméro óra, elektromos ablakemelo elol-hátul széria
- 4WD limitált 3, 5 ajtós "winter) modellekben
Üdv. mkp
Tegnapelőtt beizgulzam a Thaliára. A paraméterek/felszereltség/ár nagyon vonzott. Aztán tegnap megnéztem. És azért ez mégis egy kis kocsi. Elöl szépen elférek (186 cm), de hátulra csak gyerek üljön. Tehát a megcélzott piaci szegmens 2 felnőtt + 2 kicsi gyerek + sok csomag.
Hosszabb távú utazáshoz 4 felnőttnek szűkös.
Az RT1.4 16V árához hozzáadva az ABS-t: 2.610 eFt 665 ezer Ft pluszért ott a _Renault Megane Classic_, ami igazán _más kategória_. Abból még esetleg alkudni is lehet és jár hozzá 1 év ingyen Casco. Így az árkülönbség mindössze: kb. 400 eFt.
A Suzukinak biztos jó alternatívája, főleg ezeken a bevezető árakon. (a hasonló Clio kb. +300 eFt)
Azaz, ha ezek után valaki vadi uj GLX-es Suzuki Seadant vesz az vagy (1) Szereti a Suzukit vagy (2) Vakon bement (Thaliáról nem tudva) az első kereskedésbe es megvette az első útjábaeső autót vagy (3) egy nagy rakás Szerencsétlenség (és nagyon szépen fogalmaztam...)
Na a táblázat számomra csak megerősíti, hogy ha új autót szeretnék vásárolni ebből a kategóriából, akkor sokkal inkább RT-t vennék, mint Swiftet (bár valószínűleg egyiket sem fogom megvenni).
A Thalia számomra lényeges előnyei a Swifttel szemben:
- széria szervokormány
- hátsó fejtámlák
- szinte minden mérete nagyobb
- óriási csomagtér
- némiképp nagyobb teljesítmény és nyomaték
- hengerenkénti befecskendezés
Ugyanakkor lényeges hátrányok:
- nincs fordulatszámmérő
- többet fogyaszt
A legtöbb embernél viszont a fentieknél is fontosabb egy-két szubjektív benyomás, így nálam is, és ezek a Thalia javára döntenek:
- szerintem a Thalia szebb
- unom már a sok Suzukit; egyelőre nincs minden 10 méteren egy Thalia
- mégiscsak egy Renault! Nagymúltú márka, jobban bízok benne, mint a Suzukiban
- masszívabbnak néz ki, és megkockáztatom, hogy biztonságosabb, mint a Suzuki.
Ha már itt vagyok... további adatok ékes holland nyelven (nem kell megijedni, angol/német tudással elég jól értheto):
itt, a Clio Symbol változatokat érdemes nézegetni...
Ez már tetszik, de a Thalia hosszában biztos vagy? Ez nagyobb mint a Megane Classicé (4436 mm), másrészt 70 centi növekedés soknak tűnik (Clio 3773 mm hosszú). Inkább a 4210 mm reális.
A Clio 4 ajtos valtozata a Thalia. Igazabol nincs kulonbseg az 5 ajtos e s 4 ajtosok beltereben.
Mas gyarak is gyartanak 4 ajtos valtozatot az ismert 5 ajtosok mellett a kiskategoriaban:
Ford Icon = Fiesta
Fiat Palio = Palio Combi
Opel (Argentina) Corsa Corsa B
VW Polo Classic Polo
A Thalia ennyivel veri a Suzuki Sedanjat: (elnezes a ?-ek miatt, aki tudja, javitsa , tovabba lehet, hogy a suzuki extraarai sem pontosak), de a lenyeg latszik:
Renault Thalia Suzuki Sedan
RN 1.4 GLX 1.3
Bruttó ár: 2.195.000 2.244.000
Főbb extrák:
Manuális klímaberendezés nem rendelhető 156.000
ABS 165.000 156.000
Szervokormány s 104.000
Légzsák a vezető oldalán s 104.000 = 2xABG
Légzsák az utas oldalán s
Oldallégzsákok elöl ABS-sel es Velúr üleshuzattal 200.000 nem rendelhető
Indításgátló s s
Az ajtók
Ajtókba épitett oldalvédelem ? s
Központi zár s s
Elektromos ablakemelők elöl s s
Elektromosan állítható visszapillantó tükrök s s
Osztott, holtteret csökkentő visszapillantó tükör s ?
Biztonsági gyermekzár a hátsó ajtókon s s
Bentről nyitható hátsóajtó nem rendelhető s
Beltér
Állítható magasságú kormányoszlop s nem rendelhető
Állítható magasságú vezetőülés nem rendelhető nem rendelhető
Osztott, lehajtható hátsó ülések nem rendelhető s
Rádiómagnó 4x15W + 4 hangszóró 90.000 opcionális
Rádióelőkészités ? ?
Biztonsági övfeszítő rendszer elöl s ?
3 pontos biztonsági övek hátul ( db ) 3 2
Állítható magasságú fejtámlák az első üléseken s s
Állítható magasságú fejtámlák a hátsó üléseken ( db) 3 nincs
Zárt kesztyűtartó és rakodóhely elöl s s
Zseb az első ülések hátoldalán nem rendelhető s
Biztonsági tűzmegelőző rendszer s ?
Fordulatszámmérő nem rendelhető s
Láthatóság
Csomagtartó világítás s s
Ködlámpa hátul s ?
Harmadik féklámpa s s
Elektromos fényszórómagasság állítás s s
Fényszóró kikapcsolására figyelmeztető hangjelzés s s
Külső
Színezett hővédő üvegezés s nem rendelhető
Lökhárítók a karosszéria színében s s
Metálfényezés 60.000 30.000
Na ma láttam én is "élőben" (Eurocenter). A belseje eléggé tetszett, kivéve a műszerfal, az szerintem nagyon primitív. Részleteket nem tudtam nézni, mert az ablakon keresztül mustráltam. Az látszik, hogy hátul (és elől sem) nem valami királyi a helykínálat, de a tervezők ettől eltekintve elég ügyesen tudtak szimulálni egy valódi sedant. Az eurocenterben kiállított darab metálfénnyel, klímával, dupla légzsákkal az alapfelszereltség felett 2,6 MFt, ami igen tisztességes ár, tekintve a bőséges felszereltséget (na és a 16 szelepes motort).
Szerintem is méltó és kemény ellenfele lesz a Suzuki Sedannak, és megkockáztatom, hogy a többi olcsó modellnek is (pl. Daewoo Lanos, Seat Cordoba, Skoda Felicia stb.).
Zöldubi,
már ezer és egy Suzukis topik van de megjegyezném, hogy a Suzuki motorja nem különösen jó! (habár nem is rossz), de! az autó iszonyat könnyű, egy Maruti motor is elboldogulna azzal a bő 7 mázsával amit a Swift nyom. Ez (és a 155-ös gumik) miatt alacsony a fogyasztás, gyorsul jól az autó stb. (Az első autóm egy R5 volt: 10 centivel rövdebb mint a Swift és 100 kg-mal nehezebb. Ugyanezt az összehasonlítást megteheted a Twingóval is ami egy kategóriával kisebb mint a Swift.)
Amit a futóműről írsz az rettenet butaságnak hangzik: ha valamin spórolnak a franciák, akkor az nem a biztonság, hanem a komfort. Az lehet, hogy Mo-ra a Renault gagyibb borítással, vagy könnyűfém helyett acél futóművel hozza az autókat, az is igaz, hogy ami Németországban alapfelszereltség, az nálunk gyakran extralistás, de az biztos hogy "gyengített" változatokkal nem blamálná magát.
A Thaliaról: nekem tetszik, de szerintem a Clio legszerencsétlenebb elemét, a hátsó "buborékablakot" jobb lett volna lecserélni, így a nyár sokkal komfortosabb lenne benne. (Viszont így valószínűleg olcsóbb volt a tervezés és a gyártás is és jobban hangsúlyozható az elég sikeres Clio rokonság.)
bár nekem a formája, meg ez a mini-sedan dolog nagyon nem jön be, azért kimondottan korrekt még 2,4-ért (-2,6-ért klímával) is. Végre a "Buzukisok" rájönnek, hogy talán le kénre márváltani már ezt a 16 éves (!!!) konstrukciót.
Én megnéztem a Budaörsi úton a kiállított Thaliát, a belső anyagok minősége valóban nem túl finom, az ablaktörlője is csak egyszerű, viszont aki családos emberke, és nagy (510 literes, a Lagunáé kisebb, a Mégané ue.) csomagtérre vágyik, jó vétel. Ráadásul ülésfűtés is van benne, már akinek ez fontos.
A külső megítélése mindenki saját dolga, szvsz a hátulja nekem sem tetszik. Viszont 200.000 Ft-ért oldallégzsákot, ABS-t és velúr üléshuzatot adnak egy csomagban. RT 1,4 16V: 2.445.000 Ft alapárban.
Az EuroCenterben az ABC elött ki van egy állítva, meg lehet nézni.
Az alapára 2.325 millió Ft, de ez tartalmaz metálfényt és manuális klímát is így 2.6 valamennyi.
Természetesen az 1.4 75LE változat.
"...+jobb motor" ezzel azért nem egészen értek egyet. A Buzuki Stift motorja nagyon jó, megbízható konstrukció (sőt az egész autó) csak éppenséggel a körítés igénytelen.
Engem még mindig nem győztek meg sem az olaszok sem a franciák, hogy a japán autókhoz hasonló megbízhatóságot tudnak (főleg elektronika).
(Nekem új Twingom van és alig várom, hogy eladhassam és tudjak venni egy másik kicsit megbízhatóbb autót, csak a formáját sajnálom, mert ahhoz azért értenek ezek a franciák meg olaszok).
"Nem hiszem, hogy a török összeszerelés gyenge minőséggel párosulna, ezt egy cég sem engedheti meg magának."
Dehogyisnem! A keleti piacra szánt összes Renault futóműve gyengített (olcsóbb) változatban érkezik, ami miatt sokkal szarabb minőségüek, mint a nyugati piacra szánt darabok pedig éppen ide kellene az erősebb futómű.
Mivel ezt az autót csak ezekben a keleti blokkos és ehhez hasonló országokban fogják árulni, lehet számítani minőségbeli különbségekre mondván, hogy jó az ide nekünk (mint, ahogy az eredeti Astra és Buzuki is jobb, mint az itthon gyártottak).
(Van egy szerelő barátom a Baumgartnernél, tőle tudom ezeket)
Ha az alap Renault Thalia (1.4 75 LE, kétoldali légzsák, szervókormány) tényleg 2.2 millió lesz, azzal ütni fogja a Suzuki Swift Sedant. Magáért beszél a két légzsák, plusz az, hogy a Clio kicsit biztonságosabb mint a Swift. Én legalábbis inkább már ezt a Renault-ot venném, ha döntenem kellene a kettő között (megjegyzem, Swiftem van, egy 1.3-as GLS)
Egyértelmű, hogy az árat és a felszereltséget tekintve az egyetlen újautó-alternatívája a Suzuki Sedannak, sőt jobb is annál, mert a felszereltsége azonos ár mellett magasabb: (+szervo, +színezett üveg, +jobb motor +nagyobb csomagtartó, +távirányítós közp. zár, +rádió). Kicsit bánom már, hogy tavaly elsiettem a Suzuki megvételét, mert most biztos, hogy a Renault mellett döntenék.
Nem hiszem, hogy a török összeszerelés gyenge minőséggel párosulna, ezt egy cég sem engedheti meg magának.
Ma lattam 2 db-t egy autoszallito kamionon. Sajnos nagyon gyorsan mentem, alig lattam oket.
A torokoknel miert lenne rosszabb az osszeszereles minosege? Az osszes nemet autogyarnal torok vendegmunkasok dolgoznak.
Emellett a franciak meg ugy gyarmatositanak, hogy mindig legyen az adott kulfoldi gyarban francia "helytarto".
Clio Symbol néven jelent meg a típus, így található meg a www.renault.com-on, vagy törökül tudóknak a www.renault.com.tr címen. Tudomásom szerint csak törökországban csinálják.
Nyugaton azért nincs rá igény, mert ott még egy segédmunkás is meg tud fizetni egy Golf-kategóriájú autót a családnak, a kiskocsikat pedig bevásárlásra, városi rohangálásra, második kocsinak használják. Ehhez viszont nem kell a puttony, csak akadályoz a parkolásban. Brazíliában, kínában, meg a közel-keleten viszont nagyon sikeresek ezek a családi kiskocsik, pl. a Fiat Palio pont erre lett kifejlesztve (világautó), de az Opel Corsának is van limuzin és kombi változata, amit Dél-Amerikában árusítanak.
A Renault már régebben is csinált hasonlót, volt a 70-es években egy csak spanyol piacra, Spanyolországban készített típus, a Siete (spanyolul 7-es, tehát R7), ami az első szériás R5 négyajtós, puttonyos változata volt. Néhány éve még láttam ilyet Barcelonában.
Itthon jó alternatívája lehet a Suzuki Sedannak. Végre valaki észreveszi, hogy itt bizony kevesebb az átlagfizetés, mint nyugatabbra. Az Opel és a Fiat is követhetné a példát.
Nem tudja valaki, hogy mikor lesz/volt a sorsolása a puzzle játéknak, ahol a Tháliát kellett kirakni?
Remélem megnyerem, bár gondolom a 75 lovas verziót sorsolják ki.
Akkor rosszul fogalmaztam, bocsánat. Nem a motrára vonatkozott a megjegyzés. Én egy ekkora motor 98 lóerejét korszerű teljesítménynek tartom. A "motorizáció szempontjából fejlettebb országok" alatt jobban motorizált országokat értettem, azaz több, jobb, magasabb kategóriájú autóval, magasabb autókultúrával rendelkező országokat, ahol az emberek jobb anyagi helyzetük vagy egyéb okok miatt többet hajlandóak költeni autókra. Mint a fejlett Nyugat-Európa, Észak-Amerika, stb.
Az Autómánia szerint, ha jól emlékszem, a Thaliát kifejezetten nem ezen országoknak szánták, ellenkezőleg.
Ennek ellenére megismétlem véleményemet: az autót magát mind alakjának, mind teljesítményének, min pedig árának köszönhetően nagyon vonzónak találom, és ha jelenleg új autót szándékoznék vásárolni, igen komolyan számításba jönne. Persze előbb kipróbálnám.
Nos, a tegnap este láttam az RTL-klubon, az Autómániában a bemutatóját.
Szimpatikus autó, tényleg a Clio sedan változata. Marha nagy csomagtere van! Több mint 500 liter, azt hiszem ezzel bajnok a kategóriájában.
Kifejezetten a "fejlődő országok" számára készítik, ez is mond talán valamit. Motorizáció szempontjából fejlett országokban szinte nincs is rá igény.
Az ára tényleg nagyon jó. Szinte Suzuki árban az alap modell 2 millió körül, míg a full-extrás 16V-s változat 2.5 millió. Komolyan gondolkodom, hogy 2-3 hónap múlva a jelenlegi kocsimat lecseréljem egy Thalia-ra, várom a tapasztalatokat, ha esetleg valaki rendelkezne ezzel a típussal. Az ára tényleg jó, de azt hallottam, hogy a hazánkba kerülő típusokat Törökországban szerelik össze. Jelenthet ez valami gondot? (műszaki állapot, stb.)