Lehet, hogy már ma meglesz a kicsike, de egy-két napon belül biztosan :-))Milyen színű az autód, csak nem sarki fény? Eddig még csak abban láttam Tech'Runt az utcán (igaz nem túl régóta figyelem) Mikor és hol lesz a találkozó?
Szia ponce!
A bejáratás most nálam is az egyik központi kérdés. Az általánosabban elfogadott vélemény szerint az első egy-két ezer kilóméter alatt nem szabad 3500-as fordulatszám és 130 km/h sebesség fölé menni. Egyes márkáknál illetve kereskedőknél utána olajcserét is javasolnak, még ott is ahol csak 20000 Km után van az első olajcsere. Nem tudom érdemes-e lecseréltetni a Renaultnál bejáratás után az olajat? Mi a véleményetek a kölönböző surlódáscsökkentő adalékokról pl. Prolong, Slick50, stb.?
Be kell majd az új autót járatni? Alant írtam, hogy nem vagyok nagy autós szakember, fogalmam sincs, hogy manapság be kell e járatni az új kocsikat. Mondják, hogy manapság már nem kell, azt is, hogy be kell, meg valami olyasmit, hogy olyan stílusban kell vezetni, ahogyan azt fogom (ez utóbbiból egy szót sem értek). Tanács?
Igen, Clio-m van. :))
Jól döntöttél ! ;) Lehet, hogy a Thalia-nak nagyobb a csomagtere, de viszont nem variálható annyira mint egy 3 és 5 ajtós karosszéria. Mikorra lesz meg az autó ? Szombaton (Terminal, Netmania) autós találkozó, ha tudsz gyere el. 2 db Tech'Run biztos, hogy ott lesz. :))
Nézz át a Clio 16V topic-ba ! Ott szoktunk irogatni.
Riky,
Lefogadom, hogy TechRun kolléga egy Clio Tech'Run boldog tulajdonosa.
Egyébként én is kipróbáltam a Thaliát és nagyon tetszett. Meg is rendeltem egy RT 1,4V, 98 lovas Thaliat. Sajnos csak április közepére vagy végére igérték a szállítást :-((.
Mivel márciusban már szükségem lesz egy autóra kénytelen voltam típust módosítani.
Választásom egy ugyan ilyen motorral szerelt Clio Tech'Runra esett. Az ára sajnos 200eFT-tal drágább:-((.
Leírom mit takar ez az árkülönbözet:
- 255l csomagtér (sajnos csak a fele a Thalianak)
- elektromos fűthető tükrök (a kézi állításúnak olcsóbb a cseréje, ha lelopják (na jó, csak savanyú a szőlő :-))
+ gyári könnyűfém felnik
+ állítható magasságú és gerinctámaszú sportülések
+ osztottan dönthető hátsó ülések
+ a rádió osztott, a kijelzője a műszerfal tetejébe van beépítve, és CD-set is tudtam rendelni (talán így nem érdemes annyira feltörni érte az autót)
+++ a napokban már átvehetem!!!
Remélem nem döntöttem rosszul. Mi a véleményetek?
A gond csak az, hogy nem vagyok egy nagy autószakértő és erősen hiszek a dolog pszichológiai és önigazolási részében. Évekig R19 Chamadeunk volt, nagyon szerettem, utánna, mostanáig Suzuki Sedan 1.6. Ezzel sincs semmi bajom, megy, megbízható, apróbb gondok akadtak vele, de melyik autóval nem. A Thaliától is valami ilyesmit várok. Kellemes, megbízható, korszerű és esztétikailag is kielégítő kocsi. Nekem ugyanis kimondottan tetszik és ez is fontos.
Ponce,
izgatottan várom a tapasztalataidat az autóval kapcsolatban. Mikor érkezik?
TechRun,
ugye Te már egy Thalia boldog tulajdonosa vagy. Irigyellek érte. :)))
Riky!
Én éppen várom és tesztvezetésen is voltam és pontosan ugyanaz a benyomásom, mint Robeenak. Utána rendeltük meg, igaz, hogy a 98 lovast. Nagyon ment a tesztautó is, kíváncsi vagyok, mit fog tudni a plusz 23 lóerő. Majd beszámolok.
Hali Riky.
Én részt vettem 1 teszt vezetésen,az autó nagyon jó én a 75lovast probáltam,csendes könyú vezetni jól pörög 1szóval tuti a gép.Hátránya a pedálok kuplung,gáz nagyon puha nem lehet érezni,a fék talán még elmegy azt úgy ahogy.Nagyon jó gépet csinált a renault belőle.Aki ilyet akkar venni,anak csak ajálani tudom.Bocsi a hoszú szövegért.
Hali robee
Senkinek sincs közvetlen vagy közvetett Thaliás tapasztalata? Ismertek-e olyan valakit, aki rendelt ilyen autót, és most várja a leszállítását? Esetleg olyant, aki tesztvezetésen vett részt. Neki mi a véleménye? Riky
Ha megnézitek a Renault honlapot láthatjátok, hogy a török gyár Megane-t és Cliót is gyárt , a Megane Break csak és kizárólag ebben a gyárban készül az egész európai piacra. Ezek mellett nem lenne kétségem a minőséget illetően.
Simán elhiszem, hogy ilyen megtörtént, de akkor is az anyacéggel van a baj: nemcsak a gyártási, hanem az ellenőrzési know-howt is át kell vinni. A volt szocialista autógyárak -kivéve az oroszokat- minősége nem csak a modernebb gépek és az ebből következő egyenletesebb alkatrészminőség miatt javult, hanem mert a kis sárga főnökök szóltak, hogy tovaris nincs már teljes foglalkoztatottság, lehet máshol munkát keresni. (Na jó egy lengyel üzemvezető nem fog harakirit elkövetni, ha túl sok a panasz az Astrákra, de a zsebén bizonyára megérzi.)
Nem akarok pereket a nyakamba, ezért csak márka és típus nélkül írom meg (szerencsére nem velem, hanem egy közeli munkatársammal történt meg az eset, és higyjétek el, ez nem a messziről jött ember esete): van (volt) belőle spanyol és japán összeszerelésű is. A három hónapon belüli sokadik probléma után a márkaszervízben gúnyos kacaj kíséretében közölték, miután az autó ezalatt kb. két "teljes generálon" ment keresztül (difi, váltó, hűtő), hogy a spanyol kb. úgy van összeszerelve, mintha egy markolóval a "helyére zúdítanának" mindent, aztán rácsapnák a tetőt. Ha éveken keresztüli gondtalan használat a cél, akkor bizony a Japánból érkező darabok közül kell választani. Ez persze csak egy márka egy típusa, de elgondolkodtató...
Nem hiszem, hogy az ország határozná meg az összeszerelés minőségét. Két példa: Fiatok 10+ éve ill. most, és Dacia és Daewoo. Mindkét párosban látványos a különbség. (Azért nem vennék mérget arra, hogy a török gyártmányú műanyag elemek, kárpitok, stb. 5-10 év múlva azonos állapotban lesznek mint egy Clioban, de a veddmeg-szeddszét-rakdössze-megyazautó Dacia fíling biztos nincs benne.)
"Végre valaki észreveszi, hogy itt bizony kevesebb az átlagfizetés, mint nyugatabbra."
Kérdés hogy azért ilyen olcsó-e, mert a Renault felismerte hogy itt alacsonyabbak a fizetések, vagy mert török összeszereltséggel nem merték drágábban adni.
Sziasztok!
Érdekelne vett-e már valaki Thaliát, és mik az első tapasztalatai az autóval kapcsolatban kényelem, teljesítmény, megbízhatóság, stb. terén. Már ha fel lehet éleszteni ezt a topicot :)
A Hyundai szervízelése Bp-en megoldott, a vidéki lehet hogy nem túl jó. Anno, mikor nekem volt ilyen járgányom a Hungaroszervízbe (egressy út, Suzuki szervíz is, ennek megfelelő munkaóradíjjal) vittem. Én max. elégedett voltam velük, szakszerűen nyúltak hozzá és nem zavartak ki a műhelyből, láttam mit csinálnak. Amúgy a Hyundai Hungary (soroksári út) meg Cargotech (a neve nem biztos) az Ilka u.-ban is foglalkozik vele. Az alkarészek árai a magyar Suzukihoz hasonlítva persze magasabbak, de bármely más koreaival vagy európai márkáénál nem drágább. Jellemző adat, hogy a mostani Octáviámhoz 1db műanyag dísztárcsa 6000 Ft, gyári emelő 12500 Ft, ajtózár (jeladóval a közp. zárhoz) 43000 Ft. Na ezeknél az áraknál nem drágább, pedig a Hyundai alkatrészei kicsit messzebbről jönnek.
A Suzuki sedánnak, Daewoonak, meg a török Clio-nak is jó alternatívája lehet az új Hyundai Accent. No marketing, mély halgatás róla. A Hyundai a legjobb minőséget előállító koreai gyár. Accent 1,5 12V 91 Le, divatos forma, sok extra, 3 év garancia. Induló ár 2.3 M-től. Görögországban annyi új Accent meg más Hyundai típus (pl a legújabb coupe ami nálunk csak prosiban van)fut, mint nálunk Suzuki, itt meg már 2 db-ot láttam az utcán.
Az én fiam 98 centi (épp tegnap mértem), de ha a csomagtartóba ültetném, akkor is össze tudná rugdosni az anyósülés hátulját + a jobb hátsó ajtót :-)) (A fiúk ilyenek, kollégám két lánya 4 órát végigüldögél a Felicia hátsó ülésén.)
hátulra akkor üljön gyerek ha nem gyermek ülésbe teszed, egyébként pompásan össze tudja rugdosni a koszos bakancsaival az elötte lévő ülést :) wagy elöl is kicsi ember ül és akkor nem. wagy függőlegesen tartod az első ülést.
clio 2 tapasztalat, gondolom a tália sem nagyobb.
Sziasztok!
Néhány pontosítás a suzukihoz:
- a suzuki GLX, GS felsz. modelljeiben 2000 09.01.-tol széria a kétoldali légzsák (egyébként 48000Ft a ketto)
- az ABS felára 117000Ft
- szervót nem lehet rendelni, limitált modellekben(80000 Ft), ill. export autókban van
- klima csak utólagos beszereléssel rendelheto 234900Ft, vagy a "summer" modellekben széria
- rádió elokészítés, hátsó ködlámpa, belso levego keringtetés, idoméro óra, elektromos ablakemelo elol-hátul széria
- 4WD limitált 3, 5 ajtós "winter) modellekben
Üdv. mkp
Tegnapelőtt beizgulzam a Thaliára. A paraméterek/felszereltség/ár nagyon vonzott. Aztán tegnap megnéztem. És azért ez mégis egy kis kocsi. Elöl szépen elférek (186 cm), de hátulra csak gyerek üljön. Tehát a megcélzott piaci szegmens 2 felnőtt + 2 kicsi gyerek + sok csomag.
Hosszabb távú utazáshoz 4 felnőttnek szűkös.
Az RT1.4 16V árához hozzáadva az ABS-t: 2.610 eFt 665 ezer Ft pluszért ott a _Renault Megane Classic_, ami igazán _más kategória_. Abból még esetleg alkudni is lehet és jár hozzá 1 év ingyen Casco. Így az árkülönbség mindössze: kb. 400 eFt.
A Suzukinak biztos jó alternatívája, főleg ezeken a bevezető árakon. (a hasonló Clio kb. +300 eFt)
Azaz, ha ezek után valaki vadi uj GLX-es Suzuki Seadant vesz az vagy (1) Szereti a Suzukit vagy (2) Vakon bement (Thaliáról nem tudva) az első kereskedésbe es megvette az első útjábaeső autót vagy (3) egy nagy rakás Szerencsétlenség (és nagyon szépen fogalmaztam...)
Na a táblázat számomra csak megerősíti, hogy ha új autót szeretnék vásárolni ebből a kategóriából, akkor sokkal inkább RT-t vennék, mint Swiftet (bár valószínűleg egyiket sem fogom megvenni).
A Thalia számomra lényeges előnyei a Swifttel szemben:
- széria szervokormány
- hátsó fejtámlák
- szinte minden mérete nagyobb
- óriási csomagtér
- némiképp nagyobb teljesítmény és nyomaték
- hengerenkénti befecskendezés
Ugyanakkor lényeges hátrányok:
- nincs fordulatszámmérő
- többet fogyaszt
A legtöbb embernél viszont a fentieknél is fontosabb egy-két szubjektív benyomás, így nálam is, és ezek a Thalia javára döntenek:
- szerintem a Thalia szebb
- unom már a sok Suzukit; egyelőre nincs minden 10 méteren egy Thalia
- mégiscsak egy Renault! Nagymúltú márka, jobban bízok benne, mint a Suzukiban
- masszívabbnak néz ki, és megkockáztatom, hogy biztonságosabb, mint a Suzuki.
Ha már itt vagyok... további adatok ékes holland nyelven (nem kell megijedni, angol/német tudással elég jól értheto):
itt, a Clio Symbol változatokat érdemes nézegetni...