Látod igyekeznek a teutonok is. Biztos az elmúlt 10 évben az importált Dijoni mustár dobozaiban alkatrészenként kicsempésztek az országból egy HDi-t és most sikerült összerakniuk a saját verziót... :-)
Viccen kívül, nem vártam és meglepődtem, hogy egy francia-autó fan ilyen korrek véleményt is tud adni!
Tres Bien! :-)
Egyébként játék ez az egész, nem szabad komolyan venni. Annyira egységesültek a tervezési alapelvek és a műszaki megoldások, hogy gyakorlatilag egyforma motorokat gyárt mindenki. (Nyilván a common-railt a common-raillel, turbóst a turbóssal, nagynyomású feltöltést a nagynyomású feltöltéssel összehasonlítva). A szimpla szívódízeleknél még voltak jelentős eltérések, de azok már kicsit elavult konstrukciók.
Milyen kérdés ez? A HDI az PSA motor, nem peugeot vagy citroën, hanem PSA. :)
És miért ne lehetne pöpec az a motor? Ennyi idő alatt az opel is megtanulhatott dízelmotort gyártani, volt rá kb. negyed évszázada, hogy ellesse a PSA-tól :)
Membres de club "Mangeur d'escargot" {Festéktüsszentő H. Benő, Popsi, Mihaszna Zullott Naplopo, sansalvador, condriXM, LUCzI FERencz } !
Itt van ket uj CDTI Opel motor, az 1.3 70Le es az 1.9 150LE. Mindkettő pöpec, a szaksajtó szerint is elismert konstrukció. És mielőtt azzal jöttök, hogy az 1.3 nem Opel hanem Fiat akkor először azt válaszoljátok meg, hogy a HDi Peugeot vagy Citroen?...
És? az enyém 17 éves, nem a konstrukció :) Azt '82-ben mutatták be :) '84-től 1.6 90 LE vs. '82-től 1.6 94 LE, fordítottál valamit az eredmény állásán? :)))))))))))))))))))))))
Sziasztok!
Az elmúlt jópár évben Renaultom volt! Sikerült találjak egy kíváló alkatrészbeszerzési helyet (FRID) (gyári alkatrészek, kíváló áron)
Most OPELhez keresek vmi hasonlót Budapesten. Segítenétek?!
Üdv, Tamás
A tankolást azért kérdeztem, mert úgy vettem észre, h az sem mindegy.
Jobban esik a motornak (nálam könyebben indul), ha Diesel extrát vagy Alpesi dízelt teszek bele.
Öninditó? Borzalmas :)
Ősszel hallottam egy rádióreklámban hasonló hangot.
Nehezen tekeri meg. (Mintha akár az aksi lenne lemerülve). Én is arra gyanakodtam, de sajna nem az volt.
A lényeg az, hogy ha izzitasz előtte 1-2x, akkor könnyen induljon be.
Nekem a 9 éves Corsa (lekopogom) egyelőre majdhogynem pöccre indul.
Most olvastam vissza a topicban, gondoltam reagálok:
Opel Kadett D 1.3S 75 LE (1980-84-ig gyártották)
Opel Kadett E 1.6S 90 LE (1984-t?l gyártották, ez ugye most 20 éves). Ilyen volt D Kadettben is, de nem tudom, hány LE...
Ezek mind 8v motorok :)
szerintm igen?
ezek az opelek is relések? namer nekem van egy 20éves dizel toyotám -az relés-ott ugy van hogy kulcs elfordit egy kattanást meg kell várni és utána inditozni! nincs izzitólámpa kialvás meg ilyenek!
annál úgy van hogy vagy indul pöccre vagy nem!:-)
nem kell hosszú másodpercekig reszelni-...
nem próbáltam még az astrát de rossz hallgatni hogy reszelgeti az öninditó...vmi típushibára gondolnék..
Kollégák Apósom 97es 1.7es dizel opel kombija nagyon nehezen indul! csak 3-4 inditásra kapja el, akor indul el! eléggé elkeserítő hallgatni!
a maxabonál vette nincs leharcolva stb!
van tippje vkinek?
köszi!
1000szer jobb, mint az Opel motoros Astra td (Del Van). Nekem az utóbbi van (sajnos) és csak a gond van vele. Igaz, hogy cégautóként havi 10 ezer km is belekerül néha, már túl van a 270 ezer km-en. Én is Isuzu motorost akartam venni, de sajnos nem volt csak német motoros. Most is szervízben van, hengerfejes lett. Ezért ha van esetleg valaki, aki tudja, hogy hol lehetne minél olcsóbban "F" Astrahoz (német motoros) hengerfejet vásárolni, azt megköszönném (ne 300 eFt-ba kerüljön).
Vettem egy opel vectra b-t, 1996-os évj.Ezzel van most problémám, és szeretném a segítségeteket kérni.Szoval a gép 1,7tdi (Isuzu motoros).A következő a
probléma vele:2000km-en a hűtővíz kiegyenlítőtartályából elfogy kb 3dl
víz, s a a tartályhoz csatlakozó véknyabb gumicsűnél enyhe
vízkövesedést látok. Ha jár a motor, és leállítom akkor meleg hűtővíz
mellett mintha alig észrevehetően szelelő, sziszegő hangja lenne, az
előbb említett helyen. Attól tartok h hengerfejes a kicsikém, bár a
hűtővíz egyébként tiszta, nem melegszik(80-88 fok télen),
olajfogyasztás kb 1 dl/1000km, nem habosodik vagy ilyesmi.Másik
kérdésem az lenne, hogy az utóbi egy hónapban a motor hidegen és
melegen is jobban remegteti a kasztnit mint korábban, és ha nagy
nyomatékkal kell teljesítenie akkor szintén remeg egy kicsit.Ezek miatt
ellenőríztettem a vezérlést, a bef. időpontot, szelephézagot,
stb.Minden rendben volt.Ott voltam végig tehát a méréseket tényleg
elvégezték(elvégeztük).Talán a motortartó bak?A motor nem füstöl,
pöccre indul -15 fokban is.Mi lehet a hiba?
Segitségetek kérném.
Ha valaki fel tudna homályositani arrol hogy mi a külömbség a DI és DTI 16 szelepes motorok között azt nagyon megköszöném. Arra is kiváncsi lennék,hogy használat közben ez hogy jön ki. Ezek a motorok G Asta 2000-ek.
Azért picit röhej, h a 125 hozzászólásból kb. 10 szól a topic címben foglaltakról. Mit érdekel a hidraulika, Stilo, versey, Berlingo stb????
Amit olvastam az engem érdeklő részről Corsa 1.5D Isuzu motorral az is elszomorító volt.
Ez az első dízel autóm és a fürge Coltom után elég szokatlan.
A fogyasztás kb. 5.7 (fele város, fele országút) körül van. Ez normálisnak mondható? Hogyan lehetne picit alakítani rajta, h még kedvezőbb legyen? Ha egyáltalán megoldható...
Nem szoktam húzatni.
Dolgoztam OPEL szervizben, az ottani szerelök egyöntetü véleménye szerint 5-600000 km mindenféle gond nélkül.
Persze ez nagyban függ az elözö tulajtól is, föleg egy turbós motornál.
Sziasztok!
Astra 1.7 TDi(isuzu) motorral kapcsolatban vannak tapasztalataitok?
Fogyasztás, megbízhatóság, futásteljesítmény, alkatrészár ...
97-es körüli verdáról lenne szó!
A xantia felépítésénél fogva képtelen arra, hogy kiautózd a határig, ne felejtsd el, hogy ez nem lapos és széles sportkocsi, hanem normál építésű családi autó, aminek a motorja sem nsx meg ferrari méretű és erejű :)
French magazine L'Automobile tested a Xantia Activa on a skidpad and measured 0.94 g lateral acceleration. This compares well with many supercars - The Honda NSX managed 0.93 g, The Ferrari 512TR 0.92 g, Toyota Supra 0.95 g and Ferraris F40 1.01 g. This is even more impressive if you consider the Xantia wears just 205/55R15 tyres ! Most normal cars in its class manage around 0.8 g.