Riky!
Én éppen várom és tesztvezetésen is voltam és pontosan ugyanaz a benyomásom, mint Robeenak. Utána rendeltük meg, igaz, hogy a 98 lovast. Nagyon ment a tesztautó is, kíváncsi vagyok, mit fog tudni a plusz 23 lóerő. Majd beszámolok.
Hali Riky.
Én részt vettem 1 teszt vezetésen,az autó nagyon jó én a 75lovast probáltam,csendes könyú vezetni jól pörög 1szóval tuti a gép.Hátránya a pedálok kuplung,gáz nagyon puha nem lehet érezni,a fék talán még elmegy azt úgy ahogy.Nagyon jó gépet csinált a renault belőle.Aki ilyet akkar venni,anak csak ajálani tudom.Bocsi a hoszú szövegért.
Hali robee
Senkinek sincs közvetlen vagy közvetett Thaliás tapasztalata? Ismertek-e olyan valakit, aki rendelt ilyen autót, és most várja a leszállítását? Esetleg olyant, aki tesztvezetésen vett részt. Neki mi a véleménye? Riky
Ha megnézitek a Renault honlapot láthatjátok, hogy a török gyár Megane-t és Cliót is gyárt , a Megane Break csak és kizárólag ebben a gyárban készül az egész európai piacra. Ezek mellett nem lenne kétségem a minőséget illetően.
Simán elhiszem, hogy ilyen megtörtént, de akkor is az anyacéggel van a baj: nemcsak a gyártási, hanem az ellenőrzési know-howt is át kell vinni. A volt szocialista autógyárak -kivéve az oroszokat- minősége nem csak a modernebb gépek és az ebből következő egyenletesebb alkatrészminőség miatt javult, hanem mert a kis sárga főnökök szóltak, hogy tovaris nincs már teljes foglalkoztatottság, lehet máshol munkát keresni. (Na jó egy lengyel üzemvezető nem fog harakirit elkövetni, ha túl sok a panasz az Astrákra, de a zsebén bizonyára megérzi.)
Nem akarok pereket a nyakamba, ezért csak márka és típus nélkül írom meg (szerencsére nem velem, hanem egy közeli munkatársammal történt meg az eset, és higyjétek el, ez nem a messziről jött ember esete): van (volt) belőle spanyol és japán összeszerelésű is. A három hónapon belüli sokadik probléma után a márkaszervízben gúnyos kacaj kíséretében közölték, miután az autó ezalatt kb. két "teljes generálon" ment keresztül (difi, váltó, hűtő), hogy a spanyol kb. úgy van összeszerelve, mintha egy markolóval a "helyére zúdítanának" mindent, aztán rácsapnák a tetőt. Ha éveken keresztüli gondtalan használat a cél, akkor bizony a Japánból érkező darabok közül kell választani. Ez persze csak egy márka egy típusa, de elgondolkodtató...
Nem hiszem, hogy az ország határozná meg az összeszerelés minőségét. Két példa: Fiatok 10+ éve ill. most, és Dacia és Daewoo. Mindkét párosban látványos a különbség. (Azért nem vennék mérget arra, hogy a török gyártmányú műanyag elemek, kárpitok, stb. 5-10 év múlva azonos állapotban lesznek mint egy Clioban, de a veddmeg-szeddszét-rakdössze-megyazautó Dacia fíling biztos nincs benne.)
"Végre valaki észreveszi, hogy itt bizony kevesebb az átlagfizetés, mint nyugatabbra."
Kérdés hogy azért ilyen olcsó-e, mert a Renault felismerte hogy itt alacsonyabbak a fizetések, vagy mert török összeszereltséggel nem merték drágábban adni.
Sziasztok!
Érdekelne vett-e már valaki Thaliát, és mik az első tapasztalatai az autóval kapcsolatban kényelem, teljesítmény, megbízhatóság, stb. terén. Már ha fel lehet éleszteni ezt a topicot :)
A Hyundai szervízelése Bp-en megoldott, a vidéki lehet hogy nem túl jó. Anno, mikor nekem volt ilyen járgányom a Hungaroszervízbe (egressy út, Suzuki szervíz is, ennek megfelelő munkaóradíjjal) vittem. Én max. elégedett voltam velük, szakszerűen nyúltak hozzá és nem zavartak ki a műhelyből, láttam mit csinálnak. Amúgy a Hyundai Hungary (soroksári út) meg Cargotech (a neve nem biztos) az Ilka u.-ban is foglalkozik vele. Az alkarészek árai a magyar Suzukihoz hasonlítva persze magasabbak, de bármely más koreaival vagy európai márkáénál nem drágább. Jellemző adat, hogy a mostani Octáviámhoz 1db műanyag dísztárcsa 6000 Ft, gyári emelő 12500 Ft, ajtózár (jeladóval a közp. zárhoz) 43000 Ft. Na ezeknél az áraknál nem drágább, pedig a Hyundai alkatrészei kicsit messzebbről jönnek.
A Suzuki sedánnak, Daewoonak, meg a török Clio-nak is jó alternatívája lehet az új Hyundai Accent. No marketing, mély halgatás róla. A Hyundai a legjobb minőséget előállító koreai gyár. Accent 1,5 12V 91 Le, divatos forma, sok extra, 3 év garancia. Induló ár 2.3 M-től. Görögországban annyi új Accent meg más Hyundai típus (pl a legújabb coupe ami nálunk csak prosiban van)fut, mint nálunk Suzuki, itt meg már 2 db-ot láttam az utcán.
Az én fiam 98 centi (épp tegnap mértem), de ha a csomagtartóba ültetném, akkor is össze tudná rugdosni az anyósülés hátulját + a jobb hátsó ajtót :-)) (A fiúk ilyenek, kollégám két lánya 4 órát végigüldögél a Felicia hátsó ülésén.)
hátulra akkor üljön gyerek ha nem gyermek ülésbe teszed, egyébként pompásan össze tudja rugdosni a koszos bakancsaival az elötte lévő ülést :) wagy elöl is kicsi ember ül és akkor nem. wagy függőlegesen tartod az első ülést.
clio 2 tapasztalat, gondolom a tália sem nagyobb.
Sziasztok!
Néhány pontosítás a suzukihoz:
- a suzuki GLX, GS felsz. modelljeiben 2000 09.01.-tol széria a kétoldali légzsák (egyébként 48000Ft a ketto)
- az ABS felára 117000Ft
- szervót nem lehet rendelni, limitált modellekben(80000 Ft), ill. export autókban van
- klima csak utólagos beszereléssel rendelheto 234900Ft, vagy a "summer" modellekben széria
- rádió elokészítés, hátsó ködlámpa, belso levego keringtetés, idoméro óra, elektromos ablakemelo elol-hátul széria
- 4WD limitált 3, 5 ajtós "winter) modellekben
Üdv. mkp
Tegnapelőtt beizgulzam a Thaliára. A paraméterek/felszereltség/ár nagyon vonzott. Aztán tegnap megnéztem. És azért ez mégis egy kis kocsi. Elöl szépen elférek (186 cm), de hátulra csak gyerek üljön. Tehát a megcélzott piaci szegmens 2 felnőtt + 2 kicsi gyerek + sok csomag.
Hosszabb távú utazáshoz 4 felnőttnek szűkös.
Az RT1.4 16V árához hozzáadva az ABS-t: 2.610 eFt 665 ezer Ft pluszért ott a _Renault Megane Classic_, ami igazán _más kategória_. Abból még esetleg alkudni is lehet és jár hozzá 1 év ingyen Casco. Így az árkülönbség mindössze: kb. 400 eFt.
A Suzukinak biztos jó alternatívája, főleg ezeken a bevezető árakon. (a hasonló Clio kb. +300 eFt)
Azaz, ha ezek után valaki vadi uj GLX-es Suzuki Seadant vesz az vagy (1) Szereti a Suzukit vagy (2) Vakon bement (Thaliáról nem tudva) az első kereskedésbe es megvette az első útjábaeső autót vagy (3) egy nagy rakás Szerencsétlenség (és nagyon szépen fogalmaztam...)
Na a táblázat számomra csak megerősíti, hogy ha új autót szeretnék vásárolni ebből a kategóriából, akkor sokkal inkább RT-t vennék, mint Swiftet (bár valószínűleg egyiket sem fogom megvenni).
A Thalia számomra lényeges előnyei a Swifttel szemben:
- széria szervokormány
- hátsó fejtámlák
- szinte minden mérete nagyobb
- óriási csomagtér
- némiképp nagyobb teljesítmény és nyomaték
- hengerenkénti befecskendezés
Ugyanakkor lényeges hátrányok:
- nincs fordulatszámmérő
- többet fogyaszt
A legtöbb embernél viszont a fentieknél is fontosabb egy-két szubjektív benyomás, így nálam is, és ezek a Thalia javára döntenek:
- szerintem a Thalia szebb
- unom már a sok Suzukit; egyelőre nincs minden 10 méteren egy Thalia
- mégiscsak egy Renault! Nagymúltú márka, jobban bízok benne, mint a Suzukiban
- masszívabbnak néz ki, és megkockáztatom, hogy biztonságosabb, mint a Suzuki.
Ha már itt vagyok... további adatok ékes holland nyelven (nem kell megijedni, angol/német tudással elég jól értheto):
itt, a Clio Symbol változatokat érdemes nézegetni...
Ez már tetszik, de a Thalia hosszában biztos vagy? Ez nagyobb mint a Megane Classicé (4436 mm), másrészt 70 centi növekedés soknak tűnik (Clio 3773 mm hosszú). Inkább a 4210 mm reális.
A Clio 4 ajtos valtozata a Thalia. Igazabol nincs kulonbseg az 5 ajtos e s 4 ajtosok beltereben.
Mas gyarak is gyartanak 4 ajtos valtozatot az ismert 5 ajtosok mellett a kiskategoriaban:
Ford Icon = Fiesta
Fiat Palio = Palio Combi
Opel (Argentina) Corsa Corsa B
VW Polo Classic Polo
A Thalia ennyivel veri a Suzuki Sedanjat: (elnezes a ?-ek miatt, aki tudja, javitsa , tovabba lehet, hogy a suzuki extraarai sem pontosak), de a lenyeg latszik:
Renault Thalia Suzuki Sedan
RN 1.4 GLX 1.3
Bruttó ár: 2.195.000 2.244.000
Főbb extrák:
Manuális klímaberendezés nem rendelhető 156.000
ABS 165.000 156.000
Szervokormány s 104.000
Légzsák a vezető oldalán s 104.000 = 2xABG
Légzsák az utas oldalán s
Oldallégzsákok elöl ABS-sel es Velúr üleshuzattal 200.000 nem rendelhető
Indításgátló s s
Az ajtók
Ajtókba épitett oldalvédelem ? s
Központi zár s s
Elektromos ablakemelők elöl s s
Elektromosan állítható visszapillantó tükrök s s
Osztott, holtteret csökkentő visszapillantó tükör s ?
Biztonsági gyermekzár a hátsó ajtókon s s
Bentről nyitható hátsóajtó nem rendelhető s
Beltér
Állítható magasságú kormányoszlop s nem rendelhető
Állítható magasságú vezetőülés nem rendelhető nem rendelhető
Osztott, lehajtható hátsó ülések nem rendelhető s
Rádiómagnó 4x15W + 4 hangszóró 90.000 opcionális
Rádióelőkészités ? ?
Biztonsági övfeszítő rendszer elöl s ?
3 pontos biztonsági övek hátul ( db ) 3 2
Állítható magasságú fejtámlák az első üléseken s s
Állítható magasságú fejtámlák a hátsó üléseken ( db) 3 nincs
Zárt kesztyűtartó és rakodóhely elöl s s
Zseb az első ülések hátoldalán nem rendelhető s
Biztonsági tűzmegelőző rendszer s ?
Fordulatszámmérő nem rendelhető s
Láthatóság
Csomagtartó világítás s s
Ködlámpa hátul s ?
Harmadik féklámpa s s
Elektromos fényszórómagasság állítás s s
Fényszóró kikapcsolására figyelmeztető hangjelzés s s
Külső
Színezett hővédő üvegezés s nem rendelhető
Lökhárítók a karosszéria színében s s
Metálfényezés 60.000 30.000
Na ma láttam én is "élőben" (Eurocenter). A belseje eléggé tetszett, kivéve a műszerfal, az szerintem nagyon primitív. Részleteket nem tudtam nézni, mert az ablakon keresztül mustráltam. Az látszik, hogy hátul (és elől sem) nem valami királyi a helykínálat, de a tervezők ettől eltekintve elég ügyesen tudtak szimulálni egy valódi sedant. Az eurocenterben kiállított darab metálfénnyel, klímával, dupla légzsákkal az alapfelszereltség felett 2,6 MFt, ami igen tisztességes ár, tekintve a bőséges felszereltséget (na és a 16 szelepes motort).
Szerintem is méltó és kemény ellenfele lesz a Suzuki Sedannak, és megkockáztatom, hogy a többi olcsó modellnek is (pl. Daewoo Lanos, Seat Cordoba, Skoda Felicia stb.).
Zöldubi,
már ezer és egy Suzukis topik van de megjegyezném, hogy a Suzuki motorja nem különösen jó! (habár nem is rossz), de! az autó iszonyat könnyű, egy Maruti motor is elboldogulna azzal a bő 7 mázsával amit a Swift nyom. Ez (és a 155-ös gumik) miatt alacsony a fogyasztás, gyorsul jól az autó stb. (Az első autóm egy R5 volt: 10 centivel rövdebb mint a Swift és 100 kg-mal nehezebb. Ugyanezt az összehasonlítást megteheted a Twingóval is ami egy kategóriával kisebb mint a Swift.)
Amit a futóműről írsz az rettenet butaságnak hangzik: ha valamin spórolnak a franciák, akkor az nem a biztonság, hanem a komfort. Az lehet, hogy Mo-ra a Renault gagyibb borítással, vagy könnyűfém helyett acél futóművel hozza az autókat, az is igaz, hogy ami Németországban alapfelszereltség, az nálunk gyakran extralistás, de az biztos hogy "gyengített" változatokkal nem blamálná magát.
A Thaliaról: nekem tetszik, de szerintem a Clio legszerencsétlenebb elemét, a hátsó "buborékablakot" jobb lett volna lecserélni, így a nyár sokkal komfortosabb lenne benne. (Viszont így valószínűleg olcsóbb volt a tervezés és a gyártás is és jobban hangsúlyozható az elég sikeres Clio rokonság.)
bár nekem a formája, meg ez a mini-sedan dolog nagyon nem jön be, azért kimondottan korrekt még 2,4-ért (-2,6-ért klímával) is. Végre a "Buzukisok" rájönnek, hogy talán le kénre márváltani már ezt a 16 éves (!!!) konstrukciót.
Én megnéztem a Budaörsi úton a kiállított Thaliát, a belső anyagok minősége valóban nem túl finom, az ablaktörlője is csak egyszerű, viszont aki családos emberke, és nagy (510 literes, a Lagunáé kisebb, a Mégané ue.) csomagtérre vágyik, jó vétel. Ráadásul ülésfűtés is van benne, már akinek ez fontos.
A külső megítélése mindenki saját dolga, szvsz a hátulja nekem sem tetszik. Viszont 200.000 Ft-ért oldallégzsákot, ABS-t és velúr üléshuzatot adnak egy csomagban. RT 1,4 16V: 2.445.000 Ft alapárban.